آیا پوشش اسلام گرائی در ترکیه نمونه ی اسلام گرائی در ایران است11 مرداد کیهان؟"

نقد وبررسی " خبر و ضد خبر (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان پنجشنبه 11 مردادماه سال 1386
آیا پوشش اسلام گرائی در ترکیه نمونه ی اسلام گرائی در ایران است؟"
بااندیشه فوق ارتجاعی وواپسگرائی وخرافه پرستی ولی مجهز به ضد انسانسی ترین شیوه های اندیشه کشی و شکنجه و مسلح به عوامفریبی و سوء استفاده از دین و مدرن ترین ابزار سرکوبگری وایجاد رعب ووحشت در جامعه که بیش از 28 سال است در رژیم جهل وجنگ وجنون و خرافات وتحجرگرائی و قتل و غارتگری آخوندی ادامه داشته است و از دوم سال خرداد سال 76 نزاع وجنگ میان دو جناح وباند سنت گرا و مدرن گرا شروع شده است واکنون در اوج خود قرار دارد. برای اینکه دست بالا را سپاه پاسداران دارد وحاضرنیست که از قدرت کناره گیری کند. البته فراموش نشود که آبشخور هر دو جناح و باندهای مافیائی وصل به ارتجاع ناب یا اسلام طالبانی ولی فقیه می باشد که در بیت جماران در سنگر منقل استقرار یافته است وهرروز یک فیل ارتجاع به هوا می کند که معنی و مفهومی جز بگیر وبه بند های بیشتر و زندان و شکنجه ودار زدن و قطع اندام سنگسار کردن واعدام های افزون تر نیست واکنون چند ماهی می باشد که این روش پلید و ضدانسانی خفقان سازی در جامعه از طریق نیروی انتظامی با طرح امنیت اجتماعی به پیش برده می شود که حاصل آن اعدام های لجام گسیخته ودار زدن های علنی در سراسر ایران است که در یکی دو هفته ی گذشته درشهرهای تبریز و کرج و تهران و اراک وشیراز و زاهدان ومشهد و... وسنگسار کردن در تاکستان قزوین ادامه داشته است . اما آن سوی معادله اجرای شوهای تلویزیوونی دمکراسی و براندازی مخملین اعتراف گیری می باشد که دست اندارکارانش باند بازسازی شده ی مافیائی اطلاعاتی – امنیتی سعید امامی می باشد که درون دولت وبیت رهبری و قوه ی قضائیه و سپاه پاسداران ونیروی انتظامی حضور ونفوذ دارند و روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی – امنیتی کیهان سر بازجو حسین شریعتمداری نیز ارگان تبلیغاتی اش می باشد. البته بخش دوم وضمیمه ی شده این شوی دمکراسی خانه ی عنکبوتی می باشد که در این روزنامه در شماره ی دوروز گذشته ی خود آن را به نمایش گذاشت واسامی بازیگران شوی جدید یا در حقیقت قربانیان جدید را معرفی کرده است که اکنون ترکش آن به عمادالدین باقی و خانواده اش که به حساب فعال حقوق بشر در ایران بودند اصابت کرده است . اکنون نیز پاسدار تئوری پردازسپاه پاسداران پیرامون همین اجرای شوی دوم می باشد که با عنوان یادداشت خبر وضد خبر یا نزاع و جنگ سنت گرا با مدرننیسم قلمزنی کردهو آن را بسط داده است برای پیش درآمد آن از پیروزی اسلامگرایان شروع کرده است واینگونه از این اسلام آمریکا ستیز بودن نام برده و نقل قول کرده است؟
"اين روزها يك پديده مبارك در كشور همسايه ما اتفاق افتاده كه فساد اين نوع نگرش كلامي را بر ملا كرده است. حزب اسلام گراي رجب طيب اردوغان اسلام گرايي را با پيشرفت اقتصادي در هم آميخته و در هر دو صحنه به موفقيت بالايي دست يافته است. اين ماجرا سبب دستپاچگي فراوان غرب و بخصوص آمريكا شده است تا جايي كه ريچارد پرل- معمار جنگ عليه عراق- اروپا را متهم كرده است كه لائيك ها و ارتش تركيه را در ميان گرداب اسلام گرايي رها كرده است. برهمين اساس به نظر مي آيد غربي ها و دنباله هاي منطقه اي آن ها در تكاپوي راه انداختن يك جريان سياسي مذهبي به قصد مهار گذاشتن بر روند خيزش اسلام گرايان برآيند از اين رو به نظر مي آيد.اسلام گرايي در منطقه با آمريكا ستيزي- و نفي استيلاي غرب- پيوند ناگسستني دارد"
پاسدار تئوریسین بدون آنکه هیچگونه توجهی داشته باشد به نوع اختلاف اسلام گرایان ترکیه وآنچه در ایران وجوددارد که حداقل در نوع پوشش می باشد که مدتی می باشد نیروی انتظامی به عنوان مبارزه با بی حجابی و فساد اخلاقی و اجتماعی در جامعه ی ایران بساط ارعاب ووحشت سراسری در جامعه ی ایران برپا وحاکم شده است که پیآمد آن ده ها هزار دستگیری و زندان وشکنجه و ده ها مورد اعدام ودار زدن به اتهام اراذل و اوباش بوده است. ولی از سوی دیگر آنگونه که ستون طنز گفت وشنود کیهان گزارش کرده که گفته بود اصلاح طلبان ادعا کرده اند که پیروزی اسلام گرایان در ترکیه پیروزی برای اصلاح طلبان می باشد. ولی اکنون این تئوریسین سپاه پاسدارارا ن است که برای اینکه هم پاسخ به رقیب شکست خورده ی اصلاح طلبان داده باشد وهم اینکه پیروزی اسلام گرایان در ترکیه را مکمل اسلام پاسدار غلامک سپاه پاسداران و گماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد کرده باشد وهم اینکه تقویت کننده ی ضدیت جبهه ی دشمنی با آمریکا معرفی نموده باشد اینگونه برنده شدن اسلام گرایان در ترکیه را تحلیل داده است :
"دقيقاً از همين زاويه غربي ها از موفقيت احمدي نژاد در اهداف و شعارهاي خود وحشت دارند. اگر رئيس جمهور اسلام گراي ايران همزمان با استوار كردن دستاوردهاي خود در زمينه انرژي هسته اي و پايداري در شعارهاي ضدنظام سرمايه داري و صهيونيستي، جامعه ايران را ازنظر اقتصادي متحول نمايد به گونه اي كه غرب ستيزي و رفاه عمومي دوروي يك سكه شوند ضربات سنگين و تكرارشونده اي بر پيكر غرب وارد مي شود. "
پاسدار تئوریسین در ادامه برای اینکه نتیجه گیری بیشتری از برنده شدن اسلام گراین در ترکیه کرده باشد و برای اینکه عملکرد چندساله تروریستی وبمب گذاری و انفجارات اماکن مقدس و حرمین امامان دهم یازدهم که تروریست های اعزامی در عراق انجام داه اند را به وهابیون عربستان والقاعده و حزب بعث عراق نسبت داده باشد که اتفاقاً این روز ها اینگونه اتهمات و سناریو سازی ها به کرارت در روزنامه ی جمهوری اسلامی دیده شده است . این پاسدار نیز در این مورد اینگونه فرافکنی کرده ونعله وارونه زده است :
"راه اندازي يك جريان خشن به قصد به محاق راندن جريان نرم- اسلام گرايي انتخاباتي- كاملاً قابل تصور است. غرب درجهان اسلام نيروهايي دارد كه مي تواند با رنگ مذهبي به اين توطئه جامه تحقق بپوشد. برهمين اساس بايد بسيار دقت كرد تا مبادا به دام اين توطئه بيفتيم. بعنوان مثال به اين مورد توجه كنيد: يك خبر بسيار حساس و نگران كننده منتشر مي شود: گفته مي شود به تازگي نسخه هايي از فتاواي «6نفر از علماي وهابي عربستان و كويت در منطقه شرقي عربستان سعودي توزيع شده كه آنان خواستار انهدام ضريح ها و قبور شده و بخصوص روي تخريب ضريح امام حسين،امام علي، حضرت عباس و حضرت زينب (عليهم السلام) تأكيد شده است». "
بالاخره پاسدار یادداشت روز نویس شده پس از اینکه بیشتر در مورد انکار دست داشتن عوامل رژیم تروریستی آخوندی در عراق گفته است وافشاگری هائی که در این رابطه شده را منکر شده است و لی همانگونه که اشاره شد هم پیروزی اسلام گرایان در ترکیه را به تحجرگرایان وخرافه پرستان حاکم در ایران نسبت داده است وهم اینکه به ادعای مدعی اصلاح طلبان که این پیروزی ر به خود نسبت داده اند و اردغان را مهندس بازرگان ترکیه ترک دانسته اند، چنین جواب داده است
"نقش ايران در پيروزي اسلام گرايان-كه اين روزها يا انكار مي شود و يا مغفول مي افتد- بسيار اساسي است. از يك سو اسلام گرايي تركيه از موج اسلام گرايي برخاسته از انقلاب اسلامي ايران نوشيده و از سوي ديگر ايران در طول سالهاي گذشته بخصوص در دوره رجب طيب اردوغان كوشيده است تا بستر موفقيت منطقه اي آنان را هموار كند. در اين ميان مي توان به روابط گسترده اقتصادي دو كشور كه طي 5 سال گذشته به رشد 400 درصدي رسيده اشاره داشت و قرارداد بزرگ گازي بين ايران، تركمنستان و تركيه- كه خشم روسيه را برانگيخت- نمادي از آن به حساب مي آيد. در همان حال گفتمان عدالت گرايانه احمدي نژاد كه به يك موج منطقه اي تبديل شده به پيروزي حزب عدالت و توسعه اردوغان مدد زيادي رسانده است اصلاح طلبي اسلام گرايان تركيه- كه اين روزها اصلاح طلبان ايراني آن را تكرار نسخه ايراني معرفي كرده و اردوغان را همان مهندس بازرگان مي نامند!- با اصلاح طلبان ايراني دو مدل كاملاً متضادند. اصلاح طلبان اسلام گراي تركيه حاكميت و نظام سياسي تركيه را با اسلام و مردم آشتي دادند و جنس آن را به نفع اين دو دگرگون كردند. آنان ناهنجاري هاي نظام لائيك را با هنجار اسلام معالجه كردند، در حالي كه اصلاح طلبان ايراني تلاش كرده اند كه نظام و حاكميت مردمي و اسلامي ايران را به سوي ناهنجاري هاي لائيسم سوق دهند و آن را با نظام سلطه جهاني همسو نمايند و در واقع تلاش مي كنند تا نظام و حاكميت را از دست دين و مردم بربايند"
البته در خاتمه نباید فراموش کرد که درست است پاسدار تئوریسین پیروزی اسلام گرایان در ترکیه را مرتبط به حاکم بودن تحجرگرایان وخرافه پرستان در ایران دانسته است و آن را انحصاری کرده وجواب رقیب شکست خورده را داده است وگفته که اسلام گرایان ترکیه همچون پاسدار احمدی نژاد تحجر می باشند ومثل شما اصلاح طلب نمی باشند. در صورتی که اشاره شد نوع آزادی پوششی که در ترکیه وجود دارد با دیدگاه ونظرهر دو جناح مغلوب و غالب در ایران فرق اساسی دارد که نشان از آنست که اسلام گرائی در ترکیه هیچگونه تشابهی به اسلام نمائی اصول گرا و اصلاح طلب در ایران ندارد. اگفته نماند مهم این است که پاسدار تئوریسین سپاه پاسداران بطور آشکارا اعتراف کرده ویام داده است که رشد بنیادگرائی و تروریسم در منطقه منبع وسرچشمه والهام اصلی ورشد آن در جماران است که خود را رهبر ام القرای جهان اسلام نامیده است .

هوشنگ – بهداد
پنجشنبه 11 مردادماه سال 1386