"بازگوئی خاطرات طنزگونه با ارائه ی آمار حاتم بخشی ها با چاشنی دیپلماسی فعال!"

نقد وبررسی " سياست خارجي پيشرو(يادداشت روز) "روزنامه ی کیهان یکشنبه شهریور4 ماه سال1386
"بازگوئی خاطرات طنزگونه با ارائه ی آمار حاتم بخشی ها با چاشنی دیپلماسی فعال!"
اکنون دربیان کارنامه ی دولت در هفته ی دولت مشخص شده است که فقط پاسدار غلامک سپاه و گماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد رئیس دولت مدعی امام زمانی نمی باشد که سرشار از غریزه و استعداد هنریست و هنرمند بسیار قهار وخبره می باشد که می تواند در حالت نورانی شدن در سازمان ملل آنچنان سخنرانی از روی نوشته ی سفارشی بکند یا بخواند که مرشدش آخوند متحجر دزد و انگلیسی مصابح یزدی برایش تهیه وتنظیم نموده بود و توسط آخوند مشاور امور دینی اش سقا بی ریا چک وکنترل وبازبینی شد. زیرا که این آخوند مشاور امور دینی از سابقه ی 12 سال امام جماعتی در مسجدی در ایالت تگزاس آمریکا برخور دار است . بنابراین برای همین نسخه ی نورانی شده را دوباره بازبینی وچک کرد تا که در بیان چگونگی صدور عدالت ودانش بومی شده ی هسته ای مهرورزانه به بندگان خدا در سراسر جهان خلل یا مشکلی پیش نیاید و سریع این هدیه بدون واسطه به مخاطبان منتظرش برسد. بله آثار معجزه گری وهنرنمائی پاسدار احمدی نژاد درسازمان ملل درزمان سخنرانی روخوانی آنگونه بود که حاضرین در جلسه حتی توان و قدرت واراده ی برچشم زدن مژه های چشمان خودشان را نداشتند . یا اینکه جوک بامزه وخوشمزه دیگر جهانی شدن احمدی نژاد که ایشان بیان کرد. این یکی که دیگر حرف ندارد. البته که باز جوک بیمزه ی انحلال سازمان ملل و فرمان تشکیل و تأسیس سازمان ملل دیگر ایشان که بدون حضور نمایندگان انگلیس و آمریکا و اسرائیل صادر شد که خودش محشر است وبرروی دست جملات قصار امام راحل زده شد که گفته بود لاکن اقتصاد مال خراست . چونکه ایشان خوب می دانست همه ی آخوندهای حکومتی وحامیانشان اهل اقتصاد می باشند به خصوص همین پاسدار احمدی نژاد که در زمان شهردار تهران بودنش یک رقم ناقابل 350 میلیارد تومانی ناچیز اختلاس گری دارد . البته اخوی ایشان نیز در زمان شهردار بودنش در تهران، چون شرکت فروش لاستیک دارد از کانال اخوی شهردار توانسته بود به همین رقم هایی ناچیز مشابه ی اختلاس گری اخوی دست یابد. بله این پیروان امام راحل ا اینگونه دنبال اقتصاد رفتند و همانگونه شده و می باشند که امام راحل در مورد اقصاد و خر فرموده بودند .
یا اینکه پاسدار محمود احمدی نژاد دست به تورهای سفری بسیار پر هزینه ی سفر های استانی داخلی و خارجی در دو سال گذشته زده است که جز مشتی ورق پاره ها و توافق نامه ها وحاتم بخشی ها وچوب تاراج زدن های بر منابع وذخایز کشور با دادن ها وعده ها که اکنون دیپلماسی فعال خوانده شده است و همراه مصوبه های کاغذی تصویب شده در دولت چیز دیگری برای مردم ایران ارمغانی بهمراه نداشته است . البته که حاصل این معجزات وطنزها وبذل وبخشش ها منجر به رشد بیشتر فقر وبیکاری و تورم لجام گسیخته وافزایش قیمت کالاها وکرایه خانه ها وقیمت خانه در جامعه شده است که از خبرات وبرکات دولت مکتبی امام زمانی مدعی عاشقن خدمتگزاری ونه شیفتگان قدرت می باشد .
همچنین طنز گوئی شعار خبرهای خوش اورانیوم غنی شده و برگزاری جشن های هسته ای و جوک جدید سال هجری و میلادی کندن ترمز عقب و دنده ی قطار هسته ای بوده است که مکمل آن پیوستن به مدیریت اتمی 8 کشور اتمی جهان وادعای کنترل و سهم خواهی یک نهم از سهم مدیریت اتمی تمی جهان بوده است. البته که نباید فراموش کرد که چگونه گروگان گیری باج خواهانه ی سپاه پاسداران اتفاق افتاد و تعداد 15 تفنگدار دریائی به گروگان گرفته شدند. پس از انتقال شان به زندان اوین برای اجرای آن شوهای کمدی تواب گری و اعتراف گیری کردن های تلویزیونی از اینان شروع شد و روزانه به سراسر جهان مخابره می شد. همچنین مرتبط با آن اجرای شوهای تظاهرات کفن پوشان بسیجی و اطلاعاتی - امنیتی در جلوی سفارت انگلیس در تهران تدارک دیده شد که خواهان بسته شدن این لانه ی جاسوسی انگلیس در تهران می شدند و اصرار بر محاکمه کشاندن این جاسوسان دستگیر شده انگلیسی می شدند که در نهایت به خاطر تهدید بلر نخست وزیر سابق انگلیس تبدیل به اجرای یک شوی خوشمزه ی تاریخی سیاسی – هنری – دبش نشان دادن جای دوست ودشمن از سوی پاسدار احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی – داخلی – خارجی شد که همراه با شکر سرخ خوری های فراوان وباج دادن های زیاد به گروگان ها بود که مورد عفو بخشش با هدایا با گروگان های انگلیسی واقع شدند. مشروط بر اینکه پاسدار احمدی نژاد تقاضا وتأکید کرد که خبرنگاران حتماً گروگان های انگلیسی را تا فرودگاه تهران تا بدرقه کنند تاکه نکند پشیان شوند وخواهان بازگشت به زندان اوین شوند تاکه مورد پذیرائی و مهمان نوازی مشابه ی خانم هاله اسفندیاری واقع شوند.
بالاخره حاصل و بازده ی این همه وعده ها وجوک ها منجر شده است که وزیر ارشاد تفتیش کننده ی عقاید وممیزگر و سانسورچی فرهنگ ومطبوعات دست به اجرای شوهای هنری شاهی – شیخی مشابه وکپی شده بزند تا که توانسته باشد دست به رقابت با خانم با فائزه خانم رفسنجانی زده باشد که روزگاری در روزنامه ی زن ایشان اقدام کرده بود البته که هزینه ی آن منجر به توقیف این روزنامه شد . زیراکه خانم فائزه رفسنجانی پیام نوروزی فرح پهلوی را در صحفه ی اول روزنامه ی زن خود بازتاب داده بود. ولی اکنون این وزیر ارشاد دولت خرافه پرست وعوامفریب حاکم است که از هنرمندان وابسته به دفتر فرهنگی فرح پهلوی همسر شاه سابق دعوت به عمل آورده است تا که در تالارهای وزارت کشور و ارشاد دست به اجرای نمایش گوناگون هنری –سنتی - فرنگی بااجرای سمفونی بزنند تا بقول گزارشگر روزنامه ی جمهوری اسلامی مشتی مرفهین بی درد با پرداخت بلیط 15 هزارتومانی شرکت کنند و بخندند ودست بزنند . البته یک هنر مکمل مضاعف در ترکیب شوی تکمیلی از سوی سایر مجریان هنرمند واعتراف گیر و سناریو و پرونده ساز زندان اوین و حامی و مبلغ دولت مدعی امام زمانی و عاشقان خدمت به مردم نیز اجرا شده است که مترادف برنامه های هنری وزارت ارشاد می باشد. زیراکه خانم هاله ی برانداز انقلاب مخملین و جاسوس چند جانبه ی دستگاها های جاسوس کشورهای بیگانه با سپردن وثیقه 220 هزار دلاری که بقول سربازجو پاسدار حسین شریعتمدار برای آمریکا مبلغی نمی باشد. چونکه میلیونها دلار آمریکا برای اینگونه آزاد کردن ها هزینه می کند . در هر صورت ایشان با دادن سپرده از زندان اوین آزاد شده است تااینکه از چگونگی مهمان نوازی ها و رفتار انسانی و برخورد های فوق العاده انسان دوستانه وهنرمندانه ی مکتبی اخلاقی اسلامی سرویس دهندگان هتل اوین که انجام داده اند سپاسگزاری و قدردانی کند . گرچه مخالفین مغرض به اشتباه واز روی غرض ومرض این هتل رابه شکنجه گاه تعبیر کرده یا آن را قتلگاه زندان اوین نامیده اند . ولی ایشان تعریف و تمجید کرد تا که بقول تاریخ نگار همکار سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری بسترساز نگاه عمیق تر پدرانه ومهربانانه ی جلاد و قصاب زندان اوین اسدالله لاجوردی و شاگردان کنونی اش به زندان اوین با قربانیان اسیر ودر زنجیر گردد.
خوب چه تخصص هنری از این بالاتر که دولت مدعی امام زمانی دارد که به این سادگی هم جای جلاد وقربانی را تغییر می دهد. هم اینکه قادر است به این زیبائی شوی کمدی – تراژدیک اجرا نماید که قربانی دست به تمجید وتعریف کردن از شکنجه گر خود به پردازد. تازه اینکه چیزی نیست. چون انتقال روش اجرای برنامه و بروز اینگونه استعداد ها وشکوفائی هنری درون دولت نهم نهادینه وتزر یقی و حالت توفیق اجباری به خود گرفته است . چونکه وزیر آدمربا منوچهر متکی نیز در هفته ی به مناسبت دولت، دست به بازگوئی خاطرات طنز آمیز زده است که برروی دست طنزهای ستون گفت وشنود روزنامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری زده و بلند شده است . زیرا که ایشان چنین گفته است:
"ملت و دولت ايران امروز در چه جايگاهي در جهان ايستاده اند. وزير خارجه از ادعاي خنده دار ديپلمات هاي انگليسي ياد كرد كه يك سال قبل در مذاكرات با ديپلمات هاي ايراني گفته بودند: وقتي ما اسم تحريم را بياوريم، اوضاع كشورتان برهم مي ريزد و اگر قطعنامه اي صادر كنيم، كارتان تمام است! متكي از اين گفت كه شش ماه قبل وقتي ايران موضوع خريد پنج فروند توپولف پيشرفته را مطرح كرد، آمريكايي ها از طريق سفارت سوئيس پيغام دادند كه بابت تعمير قطعات اين هواپيماها اطمينان داشته باشيد چرا كه ما ممنوعيت ها را از شركت هاي هواپيمايي آمريكايي برداشته ايم، و اين ايران بود كه به دلايلي از خريد هواپيماها منصرف شد. ديپلمات هاي برجسته غرب اقرار كردند: اول فكر مي كرديم سياست هاي اعلامي دولت جديد ايران از روي ناآگاهي دولتمردان اين كشور از محيط بين المللي بوده اما وقتي تكرار كردند با دقت گوش كرديم و فهميديم اين نگاه جديد، ايران جديد است. اما همان طور كه متكي در جمع فارغ التحصيلان شبه قاره هند گفت، غير از سطح معمولي مراودات، مناسبات تجاري و سرمايه گذاري با رقم هاي ميلياردي ميان ايران و كشورهاي ديگر برقرار شده كه فقط يك قلمش ده ميليارد و دو قلم ديگرش چهل ميليارد دلار ارزش دارد.علاوه بر عزت و سربلندي روز افزون ملت و دولت ايران، ثمرات ايستادگي بر مواضع اصولي در سياست خارجي در عرصه هايي گشايش فراهم كرده كه دولت هاي سلطه طلب اروپايي و آمريكا آن را به عنوان گلوگاه براي كشورمان شناخته بودند."
جالب است که همه ی عملکرد بیش از دو ساله ی دولت مدعی زمانی فقط منحصر به بازگوئی خاطرات طنزآمیز از سوی وزیر آمربا منوچهر متکی شده است که در دنباله ی خاطرات طنز گوئی کردن ها به اعتراف بستن قرار داد های کلان وباج دان ها و حاتم بخشی ها منجر شده است و نام مضحک دیپلماسی فعال برآن نهاده شده است . البته این وزیر هنرمند آدمربا که تازگی ها همسرش را نیز مدیر کل در وزارتخانه امور خارجه کرده است نه اینکه از هنر سلام وعلیک ولبخند زدنش با همتای آمریکائی اش در هتل غداخوری کنفرانس شرم الشیخ نگفته است که چه رابطه ای با شعار مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا دارد که این روزها پاسدار حسین شریعتمداری رفسنجانی را دراز وبازجوئی کرده است که چرا با مطرح کردن مبارزه با آمریکا در خطبه ی نماز جمعه ی تهران از اصول خمینی عدول کرده است . بنابراین می بایست که سریع ً توبه نامه ی کتبی بنویسد و برای صدا وسیما ارسال کند. از سوی دیگر نه اینکه این وزیر آدمربا سخنی در برابر اینگونه حاتم بخشی و به رخ کشیدن های باج دادن های خارجی اش اشاره ای به اعتراف آخوند مفید امام جمعه شهرستان گرگان نکرده است که اخیراً وی گفته است اختلاف بهره وری ثروتمندان نسبت به بقیهدر جامعه ی ایران به 24 برابر رسیده است تااینکه بیشتر عمق تراژدیک بودن این طنزها وآمارها واجرای شوهای کمدی با واقعیت غارتگرایانه در داخل ایران مشخص شود و دانسته شود عمق فاجعه چگونه می باشد وچقدر بیان خاطرات طنزها وحاتم بخشی های بیرونی و دیپلماسی فعال خوانده شده ی وزیر آدمربای امور خارجه بانهادینه شدن فقر وبیکاری و... در سراسر جامعه ی ایران اختلاف فاحش یدارد که 80% جمعیتش بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند.
هوشنگ بهداد
یکشنبه 4 شهریور ماه سال 1386