"گستردگی و دامنه جنگ خرافه پرستان و متحجران با روشنفکران "

نقد وبررسی " ناله هاي سرد(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دوشنبه 29 ماه سال- 1386
"گستردگی و دامنه جنگ خرافه پرستان و متحجران با روشنفکران "
پاسدار یادداشت روز نویس شده هیچ ابائی ندارد تا که بگوید وفریاد بزند که جنگ دامنه دار تحجرگرایان وخرافه پرستان دگم مذهبی که اکنون بر مسند قدرت نشسته اند از 100 سال پیش واز دوران انقلاب مشروطیت شروع وهمچنان ادامه دارد. برای اینکه بود ِ یکی در عدم دیگری واقعیت می یابد. به خصوص در شرایط کنونی که تغییر وتحولات شتابدار جهانی به خصوص در زمینه ی شکل و شیوه ی اطلاعات رسانی موجب شده است که هم بر عمق و توسعه ی آگاهی ها افزوده گردد و هم اینکه دایره و دیواره ی اختناق وسانسور وممیز گری گری شکسته شد که هر گز موجب خرسندی قداره بندان و متحجر ان وخرافه پرستاتن حاکم بر ایران نمی باشد . برای همین است که تمام عیار وبا همه توش وتوان وقدرت وابزار واهرم های قدرت وتبلیغات وسرکوبگرانه ی که در اختیار خود دارند به جنگ آن بر خواسته اند وفرمان جمع آوری آنتن های ماهواره ای از بالای با م های خانه ها را به عنوان مبارزه با شبیخون فرهنگی صادر کردند . برای اینکه این فرمان صادر شده زیاد موفقیت نبود بنابراین طرح چند مرحله ای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی تدارک دیده شد و با پسوند مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی وبی حجابی وارد کار زار گسترده در جامعه شده است. البته که هدف عریانش نهادینه کردن رعب ووحشت خفقان وارعاب در جامعه است.
برای اینکه متحجران وخرافه پرستان حاکم آنقدر احساس خطر کرده اند که اگر بطور علنی روزانه در شهرهای گواگون جواناان معترض وناراضی را بر تیرک دار نکشانند و ضریب سرکوبگری و انقباض در جامعه را بالا نبرند وآن را گسترش ندهند ی بایست که مدام با تجربه ی واکنش خشم ونفرت وضریب نارضایتی جامعه در قیام یک روزه ی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین که بروز یافت و هم سراسری بود وهم حالت قهر آمیز داشت ماجه باشند . زیرا که این حرکت به عینه نشان داد که سرنوشت نهائی حاکمان در نبرد سنگین وخونین با مردمان بیش از 28 سال سرکوب و تحقیر شده وبه آنان وعده های دروغ داده شده چگونه خواهد بود.
بنابراین قلم بردست یادداشت رو نویس معلوم است که چون جزو باند چماقداران و متحجران وخرافه پرستان حاکم است ومبلغ و جارچی اینان می باشد باید که کینه ودشمنی خودش را نسبت به روشنفکران وحتی روشنفکران دینی بازتاب دهد وبا اتهام به آنان زدن تهدید شان نیز به کند . چون هرچه باشد اگر سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری نباشد همکارش که هست ومی داند که وی تازگی ها شوی تلویزیونی دمکراسی و انقلاب بر اندازی مخملین علیه ی رقبای لیبرال و سکولار دوم خردادی را اجرا کرده است. واشراف دارد که قبلاً هم با ضرب شکنجه وتواب سازی توانسته بود که با یکی از بازیگران شی دمکراسی که یک قربانی در هم شکسته به نام رامین جهانبگلو است وی راودار به اعتراف کرده بود تاکه بگوید که سفارت های کشورهای بیگانه به خصوص دستگاه جاسوسی آمریکا " سیا " جزو حامیان اینگونه روشنفکران ایرانی می باشد ویا این روشفنکران میعادگاه شان چنین مکان هائی می باشد . همچنین پاسدار حسین شریعتمداری یادداشت روز نویس پس از کلی دفاع از پاسدار احمدی نژاد کردن واز حماسه ی نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم گفتن، البته بدون آنکه به چگونگی حضور بسیج و سپاه پاسداران در پای صندوق های آراء اشاره ای کند و یا اینکه از شیوه ی تمدید کردن مکرر زمان رأی گیری سخنی به میان آورده شود که چرا در مساجد برق حوزه های رأی گیری خاموش شدند تا که صندوق های رأی گیری پراز آرأی های تقلباتی بسیج وسپاه پاسداران شود . همینطور ایشان در دنباله از رقابت وتضاد تبلیغاتی میان مطبوعات وابسته به جناح غالب و مغلوب پیرامون بازتاب دادن پیروزی اسلام گرایان در ترکیه پرداخته است و ادعای صاحب شدن پیروزی اسلام گرایان در ترکیه شده است طوریکه حتی این پیروزی اسلامگرایان در ترکیه را به امواج توفنده و تولید شده از سوی صدور انقلاب خمینی نسبت داده است و در نهایت آن را تبدیل به چماق غفلت کرده است وچنین بر سر فرق رقیب شکست خورده ی دوم خردادی کوبیده است :
"آنان غافل از آنكه پيروزي اسلام گرايان در تركيه نشان از موج مواج انقلاب اسلامي و بسط اسلام برخاسته از انقلاب حضرت روح الله(رض) در منطقه خاورميانه داشته و بطور جدي نسخه هاي لائيسيته را به چالش كشانده است، سعي دارند اين پيروزي را نشانه همزيستي اسلام و نظام لائيك اين كشور قلمداد كرده و آن را نسخه اي از اسلام مدني و البته سكولاريزه شده، معرفي نمايند.بعد از پيروزي اسلام گرايان تركيه، با يك محاسبه ساده، دهها مقاله در اين ارتباط در روزنامه هايي كه آبشخور همين مدعيان روشنفكري است به چاپ رسيد كه طي آن سعي داشتند اين موفقيت را پيروزي اصلاحات- و نه اسلام- وانمود نمايند. از همين روست كه حزب مشاركت نيز با الگوبرداري از حزب عدالت و توسعه تركيه، بر مبناي تئوري ايجاد شبكه هاي اجتماعي اقدام به تشكيل نهادهاي خيريه و امدادرساني در حوادث غيرمترقبه، با رويكرد نفوذ به بدنه جامعه و عامه مردم نموده و پيروزي در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را هدف قرار داده است."
درخاتمه ضمن اینکه یادداشت روز نویس پاسدار بازهم بطور شفاف نقش دخالت گری در امور داخلی کشور های همسایه وخاورمیانه را پذیرفته است. ولی برخلاف سوء استفاده کردن از برنده شدن اسلام گرایان در ترکیه که گفته است، چیزی در مورد شیوه ی نوع پوشش از ترکیه نگفته است که در ایران عدم رعایت کنندگان حجاب کامل اسلامی گویا جرم بزرگی مرتکب شده اند که یا بطور شلیک مستقیم گلوله از سوی مأموران نیروی انتظامی مواجه می شوند یا اینکه با مجازات های سنگین دیگر روبرو می شوند .همچنانکه سخنی از موضع شفاف مقامات ترکیه مبنی بر پای بند بودن دوت ترکیه به اصول لائیک نگفته است. حتی بالاتر اینکه پاسدار یادداشت روز نویس نگفته است که چرا به دلیل این موضعگیری مقامات ترکیهدر مورد پای بندی به اصول لائیک در ترکیه طرح هواپیماربائی در ترکیه ریخته شد و چرا پس از این تهدید عملی نشده ولی باجگیرانه یا باج دادن ختم شده است که اکنون در صحفه ی اول روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کیهان تیتر خبری زده شده است که "توافق ايران و تركيه براي صدور گاز به اروپا"ودر تشریخ خبر اضافه شده است رژیم تروریستی آخوندی سالانه 35 ميليارد مترمكعب گاز طبيعي از طريق خاك تركيه به اروپا صادر مي كند. جالب تر اینکه پس از چند روز دو سرپرست برای وزارت نفت تعیین شده است ودر شرایطی که پیرامون اینان استخاره نشده است وهنوز رأی اعتماد از وکیل الدوه های مجلس دریافت نشده ولی در پست وزیر نفت به نام غلامحسين نوذري به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی شده و انام وظیفه کرده و انون نیز گزارش شده است که اشان در يك نشست خبري مشترك با وزير انرژي تركيه در تهران شرکت داشته و با اعلام اين مطلب گفته است که با مقامات تركيه درباره يك بسته بزرگ كاري به جمع بندي مشترك رسيده ايم. واقعاً که عجب اوضاع رژیم تروریستی آخوندی خرت وخر وبی حساب ووکتاب و قاراشمیش ودر هم برهم می باشد که یک پاسدار مترسک وگماشته رئیس جمهور شده است و ضمن بی عرضه تر بودن از همه رؤسای جمهور سابق این رژیم ولی از همه ی آنان وحتی ولی فقیه قدرت عمل بیشتری دارد. چونکه دو ارگان فاشیستی سپاه پاسداران وبسیج از این دفاع و حمایت می کنند چونکه منتظر دریافت سهام عدالت 1000 میلیارد دلار ز دارائی ها واموال دولتی می باشند. فراموش نشود که این قول توزیع سهام عدالت به این دو نهاد دادن فرق با آن قذلی می باشد که به محرومان داده شده بود که قرار بود نان بر توی سفره ی خالی اینان برده شود ولی رشد لجام گسیخته تورم و گرانی افزایش قیمت ها جایگزین شد و تحویل منتظران دریافت نان برتوی توی سفره های خالی اشان داده شد و البته با اجرای طرح سهمیه بندی کردن بنزین ، از سبد خانوار این محرومان وتهی دستان بنزین نیز نیز ربوده شد.
هوشنگ – بهداد
دوشنبه 29 ماه سال- 1386