روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 22اسفند ماه سال 1388

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری "عراق ; مقطع حساس تر از انتخابات"

"اعتراف آشکاربه دست داشتن در تقلبکات انتخابات اخیر عراق و دخالت گری مستقیم در امور داخلی این کشور "

جوک وهذیان گوئی با دروغ پاسخ دادن شیوه روزنامه نگاری و تحلیل گری شده است . زیرا معلوم نیست که چگونه سرمقاله نویس همچون دروغ نامه ی دخمه کیهان که 2 روز پس از انتخابات پارلمان عراق تیتر درشت خبری زد که بر خلاف تقلبات و فشار آمریکا دو جریان شیعی عراق برنده ی انتخابات پارلمان شدند . این مدعی هم نتیجه گیری کرده است که نتايج انتخابات پارلمان عراق نشان داد که احزاب شيعه بيشترين آرای مردم و كرسي هاي مجلس اين كشور را در اختيار دارند. البته بدون آنکه بگوید وقتی نتایج اعلام نشده است وی از کجا می داند که اینان برنده شدند که نظر داده است ؟ لابد بسبک پیشداوری و فلسفه ی حوزوی و پاسداری و صد در صد تجربه ی مستند شده فوق علمی و آماری کودتای تقلبات 22 خرداد 88 ایران است که معیار ارزیابی این مدعی شده استو گفته که اينگونه برنده شدن امري طبيعي است زيراکه جمعيت شيعيان عراق بيشتر از ديگران است و در يك ا نتخابات قانوني که نقش کلیدی یک جاسوس چندجانبه به نام احمد چلبی دارد که مأمور حاکمان تهران برای حذف اسامی نامزدان ملی عراق و صحنه گردان این انخابات بوده و اکنون نیز در کمیسیون شمارش انتخابات بدور از چشم وحضور ناظران رقیب نظارت کامل بر تقلب کردن و جابه جائی و دستکاری آرائی دارد که بارنگی نوشته شده بود که فقط 24 ساعت دوام دارد و توجیه آخوندی – پاسداری شده است معلوم است هنگامي كه مردم به پاي صندوق هاي راي حاضر شوند شيعيان حائز اكثريت خواهند شد . مهمتر اینکه بدون دلیل گزارش قبلی 62% شرکت کنندگان عراقی که همین روزی نامه ی دولتی گزارش داده بود اما اکنون ادعا کرده که براساس برآوردهاي اوليه حدود 65 درصد واجدان شرايط راي در انتخابات مجلس عراق كه هفته گذشته برگزار شد شركت كرده اند مدعی شده ائتلاف هاي احزاب شيعه بيش از دو سوم كرسي هاي مجلس را به خود اختصاص داده اند. متوجه شدید که نه هنوز ضریب در صد شرکت کنند گان اعلام شده است و نه هنوز نتایج انتخابات مشخص شده است و کما کان فریاد های اعتراضی ائتلاف العراقیه از تقلبات و تأخیر در اعلام نتایج بلند است و اتحادیه اروپا بطور دائم دارد از دریافت گزارش خلاف و تقلبات در نحوه شمارش آرای انتخاباتی می گوید و تهدید به عدم برسمیت شناخته شدن نتایج دستکاری و تقلباتی کرده است ولی ملای سرمقاله نویس بعنوان کارشناس و ناظر در صحنه ی انتخابات و صحت و سقم آن در زمان شمارش با آمار دقیق دو سوم کرسی های اشغال شده به نفع جریان شیعی گزارش داده است. در صورتی که در ستون جهت اطلاع همین روزی نامه حکومتی گزارش کرده است بدلیل دخالت گری رژیم کودتاگران نا مشروع حاکم بر ایران در امور داخلی عراق قرار است که آمریکا دو باره عراق را اشغال کند.

بهرحال سرمقاله نویس دروغ ساز آنقدر خودش دچار تناقض شده و به ادعای دروغ بودن ساختگی اش شک دارد که بلافاصله در دنباله این چنین زیرآب ادعای پوشالی برنده شدن دو سوم کسب آرای ادعای انتخاباتی جریانات شعی حاکمان تهران را زده است:


"احزاب شيعه اگر با دقت و هوشياري كامل عمل مي كردند در تركيب آرا به دست آمده از انتخابات مجلس قدرتمندتر ظاهر مي شدند"

همچنین سرمقاله نویس در دنباله بیشتر محور ادعای پیروزی دو سوم آرای انتخابات از سوی شیعیان عراق تناقض گوئی کرده و دروغ گفته است. زیرا که اعتراف به صدا در آمدن زنگ خطر شکست ونا کام شدن قدرت گیری جریانات شیعی عراقی حام یحاکمان تهران کرده است . همینطور ضمن فرافکنی کردن و وارونه جلوه دادن نقش دخالت گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق به خصوص اینکه صحنه گردان اصلی پشت پرده ی انتخابات پارلمان اخیر عراق بوده اند .طوریکه که از حضور حذف لیست نامزدان ملی عراق گرفته تا حضور در حوزه های رأی گیری و به نفع نامزدان خاص تبلیغ و آرای تقلباتی گرفتن تا بستن درب حوزه ها و اجاز به رأی دهندگان نامزدان ائتلاف العراقیه و سایر رقبا ندادن خلاصه تا حضور در حوزه های شمارش آرا برای بکار گیری شیوه ی تقلبات تجربه شده در ایران خود بر عهده داشته و تعقیب کرده اند . اما در عوض اکنون عربستان سعودی و آمریکا را این چنین متهم به دخالت گری و پول هزینه کردن در انتخابات پارلمان عراق به نفع خودشان کرده است:


"نتايج انتخابات نشان داد دولت هاي عربي منطقه به ويژه عربستان سعودي نتوانسته اند عليرغم پولهاي زيادي كه خرج كرده اند به اهداف مورد نظر خود برسند كما اينكه آمريكا نيز ناكام ماند و نتوانست افراد و احزاب مورد نظر خود را بر مجلس عراق مسلط نمايد. با اينحال همين انتخابات با همين نتايج بايد براي احزاب شيعه عراق يك زنگ خطر محسوب شود و آنها بايد به اين واقعيت توجه نمايند كه عوامل بيگانگان توانسته اند با تكيه بر كمك هاي آنها تعداد قابل توجهي كرسي را در مجلس اين كشور اشغال كنند و اين امكان را به دست بياورند كه در مواقع مقتضي مشكلاتي بر سر راه آنها ايجاد نمايند. بدين ترتيب احزاب شيعه در مقطع بعد از انتخابات كه براي تشكيل دولت به ائتلاف نياز دارند مي توانند از تجربه اي كه در انتخابات به دست آورده اند درس بگيرند و راه نفوذ را بر ديگران ببندند"

بهرحال بازهم سر مقاله نویس اعتراف بیشتر ی از تناقض گوئی و ترس از شکنندگی و عدم ائتلاف و زد وبند و تقلب و از دست دادن قدرت یعنی پست نخست وزیری عراق و خطری شدن حیات خلوت عراق نموده است که خلاف ادعای پیروزی کسب دو سوم آرا و کرسی های پارلمان عراق از سوی دو جریان شیعی وابسته به حاکمان تهران است که از روی وسواس و اضطراب ناشی از شکست از دست دادن پست نخست وزیری عراق اینگونه به مخاطبان درگیر قدرت مورد نظر با ادعای پوشالی تأمین حقوق پیروان سایر مذاهب و ادیان توصیه کرده است :

" ـ مشخصا با كنار همديگر قرار گرفتن دو ائتلاف بزرگ شيعه كه به رهبري دولت و مجلس اعلا شكل گرفته و در انتخابات مجلس توانسته اند بيش از دو سوم كرسي ها را از آن خود كنند حفظ دستاوردهاي اين انتخابات ميسر خواهد بود. آنها مي توانند با ائتلاف در اين مرحله براي تشكيل دولت اقدام نمايند و از انحراف حاكميت و بازگشت بعثي ها به قدرت كه درحال حاضر خطر بزرگي براي عراق محسوب مي شود جلوگيري نمايند. قدرتمند بودن احزاب شيعه در عراق علاوه بر آنكه نتيجه طبيعي فرايند قانوني « هر عراقي يك راي » است زمينه را براي تامين حقوق پيروان ساير مذاهب و اديان نيز فراهم ميسازد .در نقطه مقابل دور شدن شيعيان از قدرت در عراق علاوه بر اينكه به مفهوم محروم شدن اكثريت از حاكميت قانوني است راه را براي سلطه مجدد بعثي ها و عوامل بيگانگان براين كشور باز خواهد كرد"

در خاتمه اینکه این ادعا خیلی مسخره است که بدون توجه به ساختار دولت عراق و عملکردش در دوره ی نخست وزیر پاپت نوری المالکی که چگونه بوده وچه میزان به نفع مردم عراق و امنیت ورفاه شان ومنافع ملی کشور بوده است و یا میزان رضایت مردم عراق به خصوص شیعیان از دولت چقدر است؟ یا چه نظری مردم و احزاب عراقی نسبت به رابطه و سر سپردگی نوری المالکی نسبت به حاکمان تهران دارند؟ یا اینکه برای چه حاکمان تهران عراق را تبدیل به حیات خلوت ومیدان جنگ با آمریکا برای باج گیری وچانه زنی هسته ای خود کرده اند . در صورتیکه هزینه اش را مردم وکشور عراق پرداخت کرده اند؟ یا اینگونه مگر مردم عراق فراموش کردند که چگونه پاسداران مهاجم چاه نفت جزیره ی فکه عراق را اشغا ل نظامی کردند ولی دولت سکوت کرد؟یا اینکه چه اندازه لوطی جماران و پاسداران در امور داخلی عراق با اقدامات تروریستی موجب ناامنی و بی ثباتی و با تلاق کردن عراق شده اند؟ ولی سرمقاله نویس نظر حوزوی و کیلوئی داده که چون اکثریت جمعیت عراق شیعه هستند . بنابراین طبیعی است که جریانات شیعی برنده در انتخابات پارلمان عراق خواهند شدد. انگاری که ایاد علاوی شیعه نمی باشد که جزو ائتلاف العراقیه رقیب نوری المالکی آلت دست حاکمان تهران است که گفته می شود که این لیست این ائتلاف العراقیه است که در رأس می باشد و برنده قطعی انتخابات اخیر در عراقاست. ضمن اینکه مگر اکثریت جمعیت کشور ایران شیعه نمی باشند و مگر حاکمان مذهبی فاشیستی حاکم ادعای شیعه بودن ندارند؟ مگر 9 ماه نیست که مردم ناراضی و خشمگین فریاداعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه شان نه ایران گیر که جهان گیر شده است و خواهان تغییرات دمکراتیک یا جدائی دین از حکومت می باشند؟ پس سئوال است که برای چه سرمقاله نویس تناقض گوئی آشکار نموده وچرا برای اینکه وحشت از دست رفتن حیات خلوت بودن عراق را ماستمالی کندبا متهم کردن عربستان و آمریکا به دشمن مردم و کشور عراق تلاش نموده اشغالگر واقعی عراق یعنی حاکمان تهران را استتار کند .برای همین بطور عمد دروغ و وارونه گوئی را با چاشنی هذیان گوئی پیش بینی تحمیلی خود در مورد انتخابات پارلمان عراق کرده است آنهم در حالی که هنوز نتایج قطعی حتی با تقلب اعلام نشده است که خوداعتراف آشکار دخالت گری مستقیم در امور داخلی عراق است؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881222/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 22اسفند ماه سال 1388