گزیده خبرهای 22 اسفند ماه سال – 88 قسمت - 2

تعبیر شاعرانه زهرا رهنورد از چهارشنبه سوری

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17183

جو سازیو پرونده سازی کردن و اتخاذ موضع مخالف زاکانی وکیل الدوله بازار مکاره ی کمدی ودکوری و انتصابی هشتم علیه ی کروبی و به خصوص موسوی و همسرش زهرا رهنورد که چرا اینان به جای خرافاتی نامیدن مراسم جشن ملی 4 شنبه سوری از آن ستایش کرده اند؟

سایت جهان نیوز منسوب به زاکانی نماینده اصولگرای تهران نوشت : زهرا رهنورد گفت: اکسيژن آزاديخواهي تمام ريه، روح و جسم مرا پر کرده است.چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند. میرحسین اخیرا در مصاحبه با سایت رسمی خود، به استقبال چهارشنبه سوری رفته بود و با توجه به خسارات مختلف مالی و جانی ناشی از اغتشاشات اخیر، هرگونه اتفاقی که منجر به تخریب اموال عمومی در این روز شود را به کسانی که "دشمنان جنبش سبز" نامید، منتسب کرده بود!

آمورش اینترنتی ساخت بمب ویژه چهارشنبه سوری!

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17185

فضا سازی برای شدت بخشین به سرکوب گسترده ی مردم شرکت کننده در مراسم جشن 4 شنبه سوریو بازداشت ومحاکمه و متهم کردن بابهانه تراشیدن مشابه اقدام و دست زدن به ترور همچون ترور محمد علی محمدیکه به انجمن پادشاهی این ترور نسبت داده شد . در صورتیکه از سوی کودتاگران پاسدار علیه ی رقیب مغلوب طراحی و اجرا شد.

گروهك تروريستي تكاوران تندر و انجمن پادشاهي كه گفته‌ مي‌شود توسط فرود فولادوند رهبري ‌مي‌شود مدتي است كه به جمهوري اسلامي به طور رسمي اعلام مبارزه مسلحانه نموده و مسوليت برخي از بمب‌گزاري‌هاي اخير را به عهده گرفته است كه آخرين آن ترور دانشمندهسته‌اي ايران دكتر علي محمدي بود.

امام جمعه قم: به چهارشنبه سوري بايد پشت کنيم / دو نوع موزيک داريم، حرام و حلال

چرا جنگ خانمان برانداز 8 ساله ی ضد ملی و میهنی که موجب کشته و مجروح و آواره و بی خانمان و پناهنده شدن میلیون نفر شد و 1000 میلیارد خسارت اقتصادی و مالی واردنمود نه آتش این جنگ گناه نبود که منتهی به سر کشی جام شهر خمینی شیاد شد، بلکه و نعمت الهی هم نا میده شد . ولی آتش بازی مراسم جشن ملی شادی 4 شنبه سوری که اگر سرکوبگران در خدمت کودتاگران دخالت نکنند و ضرب و شتم و بازداشت انجام ندهند هیچ اتفاقی نمی افند گناه و حرام می باشد؟

امام جمعه موقت قم گفت: رسانه ها بايد با توجه به احکام اسلامي، واقعيات جامعه را بيان کنند. به گزارش ايلنا،آيت الله استادي در نماز جمعه قم که در شبستان حرم حضرت معصومه برگزار شد،خاطرنشان کرد:مردم همانگونه که به مسائل بهداشتي و ايمني در سفرهاي نوروزي توجه مي کنند، بايد اين را هم توجه کنند که به مکاني که درآن ممکن است به گناه بيفتند نروند. اين استاد حوزه علميه افزود: گردشگري امر خوبي است اما نبايد باعث شود صله رحم در ايام نوروز تعطيل شود. وي ادامه داد: امروزه دو نوع موسيقي حلال و حرام داريم و صدا و سيما بايد دقت کند که در ايام نوروز از موسيقي هاي حرام استفاده نکند، به دليل اين که گناه، گناه است چه در زمان عيد و چه در زمان ديگري باشد. استادي همچنين با هشدار نسبت به مراسم چهارشنبه سوري، خاطر نشان کرد: چهارشنبه هيچ تفاوتي با ساير روزها ندارد و با توجه به اينکه بيگانگان در خارج از نظام روي اين روز سرمايه گذاري کرده اند، بايد به آن پشت کنيم.

مرگ دو رندانی سیاسی سیاسی در قم

این آخوند رمال و خرافاتی استادی امام جمعه قم اگر خیلی اهل تفکیک نمودن حلال و حرام کردن است . بهتر است که پاسخ دهد که چرا این چنین بی مسئولیتی نسبت به حفظ جان زندانیان در سیاه چال یازندان قم می شود آنگونه که چه دژخیمان موقع انتقال زندانیان از زندان به بیدادگاه بی توجه هستند که زندانبان نسبت به مسئولیت ووظیفه حفاظت ومراقبت از جان زندانیان احساس مسئولیت نمی کنند و بسادگی اینگونه جان قربانیان زندانی سیاسی در بند همچون بازداشتگاه کهریزک بهدر می رود . از کجا که صحنه تصادف ساختگی و عمدی نبوده است؟

روز گذشته اتومبیل حامل زندانیان بعد از انتخابات در هنگام انتقال از زندان به دادگاه انقلاب با یک کامیون برخورد کرده که موجب کشته شدن مهرداد کریمپور و یک زندانی سیاسی دیگر بنام داود ایوزی و یک مامور شده. همچنین یک سرباز در کما رفته و در یکی از بیمارستانهای قم بستری شده است.به گزارش وبلاگ پژواک خاموش،کریمپور به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بواسطه شرکت در هفتمین روز رحلت آیت الله منتظری و نصب تصاویر مرجع عالیقدر در بیمارستانی که کار میکرد دستگیر شده بود.از علل بازداشت ایوزی هنوز اطلاعی در دست نیست.

آيت الله مصباح يزدي: مقصود مقام معظم رهبري از فرهنگ باورهاي ديني و ارزش هاي اسلامي است

http://www.kayhannews.ir/881222/14.HTM#other1401

چه مرموزانه و موذیانه این آخوند متحجر دزد انگلیسی و نفی کننده ی جمهوریت و تلاشگر حذف کامل رقیب مغلوب و حتی خالی کننده ی زیر پای لوطی جماران محمد تقی مصباح یزدی ومرشد پاسداران کوودتاگردر چتروسنگردفاعی و حمایتی تا کتیکی ازلوطی جمماران کردن و تیغ بر زیرپلانش گذاشتن تا علیه رقبای مغلوب به خصوص دشمن وموی دماغش رفسنجانی مکار اهداف خودش را دنبال می کند و ضمن دریافت کمک های کلان چندین ده میلیارد تومانی زیرآب رقیب مغلوب و لوطی جماران را باهم می زند.

در پي حمايت مجدد بي‌بي‌سي و العربيه صورت گرفت؛تلاش سكولارها براي القاي رمز تقلب در انتخابات در عراق .خبرگزاري فارس: پس از اعتراض برخي از اعضاي وابسته به جريان سكولار عراق به نتايج انتخابات اين كشور، شبكه بي‌بي‌سي و العربيه با گزارش‌هاي متعدد سعي در جوسازي و تلاش براي برهم زدن اوضاع عراق پس از انتخابات را دارند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220288

آبشخور گزارش این خبر خبر گزاری دروغ پرداز پاسدار فارس با دوقلو و همزادش دروغ نامه ی دخمه ی کیهان سربازجو حسین شریعتمداری در گزارش خبر ویژه دنباله یکی می باشد . زیراکه از سوی پاسدار کودتاگر و مداخله کننده در امورداخلی عراق ونقش مستقیم داشتن در برگزاری انتخابات پارلمان عراق با حذف کردن نامزدان ملیع راق وتدارک تقلبات مشابه کودتای تقلباتی 22 خرداد در ایران می باشند.

انگليس: سكولارها پيروز نشدند پس در انتخابات عراق هم تقلب شده! (خبر ويژه)

http://www.kayhannews.ir/881222/2.htm#other207

تلاش مذبوحانه و هذیان ووارونه گوئی به سبک گزارشی سربازجو حسین شریعتمداری برای ماستمالی کردن نقش مداخله گرانه در بر گزاری انتخابات پار لمانی عراقی و تقلبات الگو برداری مشابه 22 خرداد ایران برای حذف رقبای سکولار و ملی گرای عراقی و برنده اعلام کردن جریانات نفوذی و دست نشانده ی حاکمان تهران در عراق

خواب زمستاني سبزها پس از ضربه 22 بهمن (خبر ويژه)

http://www.kayhannews.ir/881222/2.htm#other208

پیگیری فشار و اتهام وارد کردن بر مهاجرانی تا که خفقان و سانسور و سرکوب شده به رهبران مغلوب وحامیان شان در داخل کشور به برون مرز به خصوص محدوده ی دولت فخیمه ی انگلیس بسط و گسترش داده شود . به خصوص اینکه جشن ملی 4 شنبه سوری در راه است رام و کنترل وبی خطر کردن اتاق فکر 5نفره برون مرزی مهم که مجبور شوند پیام به عوت سکوت به جای پرخروشی در این مراسم جشن ملی 4 شنبه سوری صادر کنند.


باند ناكام بهاءاله مهاجراني در خارج كشور همچنان در تقلا براي به دست گرفتن اختيار و هدايت جريان ضدانقلاب به بهانه آشفتگي و از هم پاشيدگي جريان سبز است.

اصرار آمريكا بر تداوم شكنجه و تمسخر حقوق بشر (خبر ويژه)

http://www.kayhannews.ir/881222/2.htm#other209

از دو گزارش خبر ویژه فوق مضحک ووارونه تر این یکی گزارش است که رژیم رکور دار جهانی محکومیت نقض حقوق بشر اکنون گزارشگر خبر ویژه تنظیم کنده ی دروغ نامه و دخمه ی کیهان سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری ادعای کمدی طلبکارانه عدم شکنجه کرده و آمریکامتهم شده است که چرا پیرامون نقض حقوق بشر در ایران دربیانه سالیانه نقض حقوق بشر درجهان گزارش تهیه کرده وبه جنایات اتفاق افتاده ونقض حقوق بشر درایران اشاره نموده است ؟ آنهم در شرایطی که هرروز اخبار بیشتر ازابعاد جنایتکارانه ازضرب و شتم و بازداش تو شکنجه و تجاوز و رفتار ضد انسانی و حشیانه تهاجم زندانبانان و دژخیمان شکنجه گربه به زندانیان قربانی دربند مخابره می شود.

حمايت بيوه شاه از موسوي و كروبي و انور سادات (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/881222/2.htm#other206

بالاخره برای اینکه ثابت شودکه زمین گرد است و موضوع از هر جا که شروع می شود می بایست به سران فتنه خاتمی و موسوی و کروبی ختم شود تا وانمود گردد که هم اینان بر سر قدرت هستند و هم با مدیریت آمریکا وحمایت فرح پهلوی و فرزندش رضاپهلوی مشغول قلع و قمع کردن و سرکوب و خفقان می باشند. چونکه اینان اخیراً از موسوی و کروبی حمایت کرده و بهجنبش سبز پیوسته اند .


بيوه محمدرضا پهلوي در گفت وگو با شبكه سعودي العربيه، از موسوي و كروبي به عنوان مبارزاني بسيار شجاع ياد كرد.فرح پهلوي در اين گفت وگو كه از قاهره انجام شد، اظهار داشت: حوادث ايران تاثير مهمي بر اوضاع منطقه مي گذارد. من بيست سال از عمرم را به نوشتن كتاب خاطراتم گذرانده ام. در شرايط فعلي محال است كه به ايران برگردم، چون ممكن است بتوانم وارد ايران شوم اما امكان خارج شدن به من نخواهند داد.

تماس سه آمريكايي بازداشت شده در ايران با خانواده هايشان

این تماس تلفنی هم به 3 شهروندان گروگان گرفته شده ی آمریکائیان داده شده است تا بیشتر ثابت شود بنا بر ادعای یادداشت روز امروز سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری سران فتنه موسوی و خاتمی و کروبی ستون پنجم دشمن سوخته و بی مصرف شده آمریکا درداخل کشور هستند .


سه آمريكايي كه به علت ورود غير قانوني به خاك ايران از تير ماه گذشته در ايران در بازداشت بسر مي برند روز چهارشنبه تلفني با خانواده هاي خود صحبت كردند. به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه اين سه نفر در خاك ايران و در نزديكي مرز عراق بازداشت شده اند. دولت امريكامي گويد اين افراد به طور اشتباهي ازعراق وارد خاك ايران شده اند. دستگاه قضايي ايران همچنان مشغول تحقيق در باره اهداف ورود غير قانوني اين سه آمريكايي به خاك ايران است

مركز تحقيقات خاور نزديك واشنگتن (2)سرمايه‌گذاري بر مخالفين داخلي ايران از فشار بر برنامه هسته‌اي مهم‌تر است.خبرگزاري فارس: مايكل آيزنشتات در گزارشي كه در مركز تحقيقات خاور نزديك واشنگتن منتشر كرده، با تاكيد بر اينكه توانايي‌هاي ايران را نبايد در زمينه جنگ نرم ناديده گرفت، تاكيد مي‌كند نبايد اهميت حمايت از مخالفين داخلي را فراموش كرد چرا كه حمايت از آنها حتي از فشار بر برنامه هسته‌اي ايران مهم‌تر است

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812210405

هرگونه بیانیه یا گزارش سالیانه پیرامون نقض حقوق بشر مستمر در ایران تهیه و ارائه دادن یا از مبارزه ی معترضان آزادیخواه در داخل کشور دفاع کردن و ضرب و شتم و خفقان و شکنجه و اعدام وسانسور وتوقیف مطبوعات را محکوم نمودن بمنزله ی توطئه ی جنگ نرم یا انقلاب مخملین هدایت شده از سوی آمریکا وایادی داخلی اش می باشد چونکه متهم به ستون پنجم دشمن آمریکامی باشند .

به رغم تلاش‌هاي تحريمي خود.صادرات آمريكا به ايران سه برابر شد.خبرگزاري فارس: دفتر آمار آمريكا اعلام كرد در نخستين ماه 2010 ميلادي صادرات آمريكا به ايران با افزايش سه برابري نسبت به ماه قبل از آن به 31 ميليون دلار رسيد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220435

این چگونه موش و گربه بازی جنگ زرگری ضد آمریکائی و مبارزه باشیطان بزرگ آمریکا وتحریم اقتصادی کردن ازسوی آمریکا می باشد که اکنون اینگونه گزارش از 3 برابر افزایش صادرات ازسوی آمریکا به ایران شده است که مترادف آمار واردات 3 برابرشدن واردات نسبت به صادرات درایران است ؟!

سفير ايران در واتيكان در گفتگو با فارس:ايران از همه ظرفيتهاي ديپلماتيك خود براي آزادي معصومي‌نژاد استفاده مي‌كند.خبرگزاري فارس: حجت الاسلام ناصري با غير قابل باور دانستن اتهامات ايتاليا به خبرنگار صدا و سيما در آن كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران از همه ظرفيت هاي ديپلماتيك خود براي آزادي خبرنگار خود در ايتاليا استفاده مي كند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220444

اکنون که یک حامی و مسئول تروریست اعزامی حمید معصومی نژاد بازداشت شده در اعلام حمایت از یک دلال جاسوس وتروریستی که با پوشش خبرنگاری فعال بوده خودش رالو داده است .دولت ایتالیامی بایست برای بازداشت این جاسوس حامی تروریست جاسوس دلال سلاح قاچاق یا اخراج وی ازواتیکان اقدام جدی نماید تا خطر فعالیت اقدام تروریستیدر خاک ایتالیا در آینده خنثی شود .

معاون سازمان توسعه تجارت ايران خبر داد:صادرات 2،7 ميليارد دلاري خدمات فني و مهندسي.خبرگزاري فارس: معاون كمك‌هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران حجم قراردادهاي مربوط به صادرات خدمات فني و مهندسي كشورمان در طول 11 ماه گذشته به دو ميليارد و 750 ميليون دلار رسيد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220362

این رقم نسبت به رقم واردات که بیش از 3 برابر صادرات می باشد چند در صد می باشد ؟ دلیل این وابستگی و چوب حراج برمنابع و ذخایرزدن با اقتصاد ورشکسته دلالی و انگلی و رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری و تعطیلی پیوسته کار خانه های تولیدی وصنعتی و افزایش خیل ارتش بیکاران کارگران چیست؟

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور در گفت‌وگو با فارس : 600 نفر در 600 تصادف رانندگي هفته گذشته كشته و زخمي شدند.خبرگزاري فارس: رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور اعلام كرد: در 600 تصادف مهم جاده‌اي هفته گذشته 600 نفر حادثه ديدند كه شامل 120 كشته و 480 زخمي بود

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220376

چرا به جای ادعای مسخره و وارونه که توهین به شعور مردم ایران است که چپ و راست لوطی و عنترش خامنه ای و احمدی نژاد ادعای غدر قدرتی و ترقی و پیشرفت می کنند و ایران را جزو قدرتمند ترین کشورهای جهان می دادنند چرا پس از 31 سال عرضه ندارند که با وجود این همه شرکت های پیمانکار غارتگر پاسداران کودتاگر راه ساز به وضعیت جاده های کشور نمی رسند تا که اینگونه جاده های کشور نقش عزرائیل و گورستانی و پیشتازی مرگ و میر در جهان نداشته باشند؟

حسينيان در گفتگو با فارس:ايران مي‌تواند با ارائه حكم قضايي به اينترپل مهدي هاشمي را به كشور بازگرداند.خبرگزاري فارس: رئيس فراكسيون انقلاب مجلس با اشاره به ايجاد پرونده قضايي براي فائزه و مهدي هاشمي گفت: قوه‌قضائيه نبايد منتظر برگشت مهدي هاشمي از لندن باشد چرا كه ايران عضو اينترپل است و مي‌تواند با حكم قضايي از طريق اينترپل، وي را به كشور بازگرداند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220181

توجه داشته باشید که ادامه ی جنگ قدرت به کجا رسیده است که برای فشار و حذف رفسنجانی مکار از صحنه یکی از جانی ترین آخوندهای اطلاعاتی – امنیتی و همکار و وکیل مدافع سعیدامامی خواهان دستگیری و بر گرداندن مهدی رفسنجانی به ایران از طریق حکم قضائی پلیس اینترپل شده است . در صورتیکه بر خی ازرهبران و مقامات رژیم کودتائی نامشروع بدلیل اتهام دست داشتن در ترور مخالفین در آلمان و انفجار تروریستی درآرژانین زیر پیگرد پلیسبین المللی می باشند.

هاشمی در ایرنا ممنوع التصویر شد

http://www.fararu.com/vdcbz5ba.rhbf0piuur.html

این سیاست هم ادامه ی سیاست فشار و توطئه و پرونده سازی درر استای حذف کردن رفسنجانی از صحنه ی قدرت و حذف جمهوریت می باشد که از سوی آخوند انگلیسی متحجر و دزد انگلیسی مصباح یزدی و مریدان کودتاگرش با جدیت دنبال می شود؟

یک منبع آگاه در ایرنا به خبرنگار شفاف خبر داد عبدالرضا داوری معاون خبر ایرنا که ابلاغیه معروفش در خصوص ممنوعیت به کارگیری عنوان "آیت الله" برای هاشمی رفسنجانی بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت ،اخیرا با صدور بخشنامه ای ، انتشار هر نوع گزارش تصویری از برنامه های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز ممنوع اعلام کرده است .

محسن حكيم در گفتگو با فارس:ائتلاف ملي عراق برنامه كاملي براي دولت آينده مدون كرده است.خبرگزاري فارس: مشاور سياسي رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با بيان اينكه فهرست دولت قانون و ائتلاف ملي عراق از لحاظ فكري، برنامه‌اي و سيستم كاري به يكديگر بسيار نزديك هستند گفت: ائتلاف ملي عراق برنامه كاملي براي دولت آينده مدون كرده است

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812220170

این همان سیاست تأخیر در اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات عراق وتدارک دیدن تقلبات مشابه کودتای تقلباتی 22 خرداد ایران است که درسرمقاله امروز روزی نامه حکومتی جمهوری به این موضوع ائتلاف اشاره شده و رهنمود عملی شدن برای حذف رقیب و قبضه ی پست دوسوم کرسی های پارلمان نخست وزیری عراق داده شده است که اکنون با این اعتراف بیشتر نقش و اهداف مداخله گری حاکمان ایران در انتخابات پارلمان عراق بیشتربرجسته می شود.

معاون اول احمدی نژاد از متهمان اصلی پرونده اختلاس است

حالا مشخص شده است که ادعای این شیاد که تازگی اعلام کرده است مخالفین و منتقدان دولت نا مشروع اجازه نمی دهند تا که دولت عدالت رااجرا کند منظورش چه نوع عدالتی بوده است؟ راستی عجب دولت ساده زیستی که درونش اینگونه است اما پرونده مهدی رفسنجانی را دنبال می کند؟

شبکه جنبش راه سبز (جرس): درحالی که طی روزهای اخیر مقامات ارشد قضائی از شناسائی باند بزرگ اختلاس که "با جعل اسناد دولتی و قضایی، میلیاردها تومان به حقوق مردم و بیت‌المال خسارت وارد کرده اند" خبر داده بودند، منابع آگاه و مطلعِ جرس، مصداق سخنان رئیس دستگاه قضائی را محمد رضا رحیمی معاول اول رئیس جمهور ذکر کردند.خبرنگار جرس به نقل از منابع آگاه از تهران در همین زمینه خاطرنشان نمود "منظور صادق لاریجانی از مقام عالی رتبۀ دولتی که مرتکب شش میلیارد تومان اختلاس شده، کسی نیست جز محمد رضا رحیمی معاول اول رئیس دولت.این گزارش همچنین می افزاید "در همین رابطه رئیس دستگاه قضائی طی پیام تلفنی به احمدی نژاد خبر می دهد که جرم رحیمی معاون وی از نظر قوه قضائیه محرز بود و جهت حفظ آبروی نظام بهتر است قبل از بازداشتِ وی، رئیس جمهور ایشان را عزل کند که متقابلا احمدی نژاد با سماجت از معاون اول خود دفاع کرده و از عزل وی شانه خالی می کند."خبرنگار جرس خاطرنشان می کند "اختلاس فوق الذکر مربوط به شرکت بیمه ایران است که علاوه بر محمدرضا رحیمی، اسماعیلی عضو هیأت مدیره بیمه ایران که در دادگاه بدوی به یک سال زندان محکوم شده و یکی از اعضای هیأت مدیره بانک ملی نیز، از متهمان دیگر پرونده اند."این منبع آگاه همچنین متذکر شد "حکم دستگیری رحیمی صادر شده، اما قوه قضائیه با توجه به حمایت رئیس دولت از وی، منتظر صلاحدید مقامات عالی نظام است."

دستگیری چند تن از دانشجویان دانشگاه بیرجند

عجیب رژیم کدتائی ضد بشری و نامتعارف و نامشروع شده است . زیرا که جز خبر علیه ی مردم همراه با فقر وبیکاری وتورم وگرانی و جنگ قدرت و ثروت و سرکوب وبازداشت به خصوص دانشجو وصدور احکام زندان و اعدام مخابره نمی شود؟

علی سپندار ، بهزاد پروین ، امین استادی و میلاد گاراژیان اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند هفته پیش و برای دومین بار در ماههای پس از انتخابات بازداشت و به بازداشتگاه نامعلومی در شهر بیرجند منتقل شدند..چهار دانشجو یاد شده عضو انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند ، تیرماه نیز نزدیک به یک ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات بیرجند زندانی بودند. هر چهار دانشجو بازداشت شده در بیرجند از فعالین ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در مشهد و بیرجند بودند. در پی بازداشت علی سپندار ، بهزاد پروین ، امین استادی و میلاد گاراژیان دانشجویان دانشگاه بیرجند در اطلاعیه هایی خواستار آزادی همکلاسی هایشان شده اند و گفته اند در صورت ادامه بازداشت آنها در صحن دانشگاه بیرجند تحصن و تجمع خواهند نمود

24اسفند ؛ محاكمه همزمان 22 درويش در دادگستري شهرستان گناباد

راستی در رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتائی پاسداری نامشروع کدامین قشر اجتماعی یا قومیت و ادیان مذهبی وجود دارد که از ترکش اذیت و آزار و تهاجم و سرکوب و بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری و قتل و تجاوز و زندان و اعدام حاکمان کودتائی در امان بوده و امنیت داشته باشد ؟

24 تن از دراويش سلسله نعمت اللهي گنابادي روز 24 اسفندماه در شعبه 101 دادگاه جزايي شهرستان گناباد به اتهام اخلال در نظم عمومي و تمرد از دستور پليس مورد محاكمه قرار مي گيرند .به گزارش خبرنگار سايت مجذوبان نور ؛ در 28 تيرماه 88 13يكي از دراويش گنابادی مرحوم شد كه پيكر ايشان عليرغم تهديد و فشار مأمورين امنيتي در آرامگاه خصوصي وي در مزار سلطاني بيدخت دفن گردید. متعاقب اين اقدام ، همسر و دو فرزند و يكي از بستگان آن مرحوم و متصدي مزار سلطاني به دستور دادستان بازداشت شدند که اين اقدام ، اعتراضات گسترده بازماندگان وي و دراويش را درپی داشت و با حضور در مقابل دادستاني ،‌ خواستار آزادي فوري بازداشتيها شدند . متأسفانه اين اجتماع قانوني دراويش با برخورد گارد پليس و پرتاب گاز اشك آور به خشونت کشیده شد و عده ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جمعی نیز دستگير و پس از ساعاتي آزاد شدند .براساس اين گزارش ؛ با كيفرخواست دادستاني گناباد ، 24 اسفندماه محاكمه 22 درويش گنابادي به اتهام اخلال در نظم عمومي و تمرد از دستور پليس در شعبه 101 دادگاه جزايي گناباد با حضور وكلاي مدافع آنها برگزار مي شود