گزیده خبرهای 27 اسفند – 88 قسمت - 2

بازداشت 70 زن و مرد جوان در یک پارتی

مشکل رژیم ضد شری قرون وسطائی به آخر خط رسیده فقط رقابت جناحی و باندی و حذف رقیب از صحنه و قبضه کردن قدرت نیست . یا اینکه مشکل فقط بحران هسته ای و ایزولگیمنطقه ای و جهانی نیست یا اینکه مشکل مربوط دانشگاه ها و اساتید غیر باور به رهبر لوطی جماران با دانشجویان مبارز خواهان حکومت سکولارنیست و یا مشکل فرهنگیان و معلمان و مدارس و دانش آموزان نیستند . یا اینکه مشکل فریاد شبانه بر پشت بام خانه یا تجمع اعتراضی در بهشت زهرا و پارک و جلوی زندان اوین از سوی مادران داغدار و عزادار زندانیان سیاسی برای آزادی فرزندان شان نیست . یا اینکه مشکل تجمع اعتراضات کار گران حقوق نگرفته یا تعویقی و بیکار شده ادامه دار با رشد تورم و گرانی لجام گسیخته با فقر و بیکاری نمی باشد . یا اینکه معضل یا مطبوعات و روزنامه نگار و خبر نگاران باز داشت شده یا فعالین سیاسی و حقوق بشر و یا موضوع بی حجابی یا بد حابی زنان و .... و یا تجمع جوانات دختر و پسر در پارتی خصوصی و شبیخون شبانه زدن به اینان وگله ای باز داشت کردن شان به جرم ترقه همراه داشتن نمی باشد که لوداده شده می بایست مربوط به حضورشان در جشن 4 شنبه سوری باشد ، گر چه اینان بخشی از مشکل هستند که مجموعه ی این مشکل و معضلات با سایرمشکلات لا ینحل دیگر تبدیل به زیر مجموعه که مسئله اصلی نا مشروع بودن رژیم کودتائی ضد بشری و رشد نارضایتی عمومی برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد که حاکمان کودتائی نامشروع ووحشت زده از خشم ونفرت و نارضایتی روز افزون و قیام سرنگونی است که برای سرکوبگران ضد بشر حاکم راهی جز افزایش سیاست سرکوب و ضرب و شتم و خفقان و سانسور و تهدید کردن و اتهام زدن و پرونده سازی نمودن با هر بهانه ای ندارند که می بایست بشدت اعمال کنند تا مانع از به تعویق انداختن موقتی فروپاشی شان شود.

سفیر : بیش از 70 دختر و پسر جوان که در یک مراسم مختلط ذر فریمان شرکت کرده بودند بازداشت شدند.به گزارش پایگاه خبری سفیر؛ در این پارتی شبانه علاوه بر وسائل " لهو و لعب " و قمار و مشروبات الکلی مقادیر زیادی بمب دست ساز و مواد محترقه (!) غیر مجاز کشف شد . این پارتی بر اساس گزارش های مردمی کشف و از سوی مقامات ذیربط با متخلفان برخورد شد..

مستندات جديد سایت احمد توکلی درباره محمدرضا رحيمي

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17331

بدون پرونده های اختلاس گری میلیاردی که وی دارد اما اکنون با رو کردن یک سند مدرک قلابی دکترا ی ایشان است که وکیل مدافع مدرک قلابی پاسدارکردان ترتیب داده شده هم شده بود معلوم نیست که این هفت خط پالان سائیده چگونه واکنش نشان خواهد داد؟ .

سایت الف وابسته به دکتر احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و رئیس مرکز پژوهش های مجلس نوشته است : در حالی که آقای رحیمی در کنار موارد متعدد مرتبط با وی، هنوز در مورد درج عنوان دکتری در کنار نام خود توضیح نداده است، نگاهی به آرشیو نشریه تحت مسوولیت وی موارد جالبی را آشکار می کند. به گزارش "الف"، نگاهی به آرشیو انتشارات دیوان محاسبات کشور نشان می دهد، آقای محمدرضا رحیمی به عنوان مدیر مسوول نشریه دیوان محاسبات، به کرات از عنوان دکتر استفاده کرده است.در تعدادی از این مطالب و سخنرانی ها که با عنوان آقای "دکتر محمدرضا رحیمی" منتشر شده است، وی خواستار افزایش شفافیت و تشدید تدابیر لازم برای پاسخگویی بخش دولتی شده است.لازم به ذکر است، آقای رحیمی نه تنها خود از عنوان علمی دکتری استفاده کرده، بلکه برای اخذ مدرک دکتری با دانشگاه جعلی بلفورد مکاتبه کرده و اندکی بعد از این مکاتبه، در مكاتبه‌ دیگر با دبير كميسيون بررسي نشريات علمي كشور، هم برای خود و هم برای فردی که قبلا برای اخذ مدرک جعلی معرفی کرده است، ادعای داشتن عنوان دکتری کرده است.رحيمي در جريان استعلام مدرك تحصيلي مرحوم كردان از دانشگاه آكسفورد، ضمن تهديد رسانه ها به عدم پيگيري اين موضوع، مدعي شده بود كه شخصي را به انگلستان اعزام كرده و معلوم شده دانشگاه آكسفورد سوابق دکتری افتخاری مرحوم کردان را پاک كرده است ولي مدرک مرحوم کردان به سفارت ايران در لندن تحويل داده شده است. وی گفته بود: "بعد از اعلام شبهه، نماينده اي به دانشکده آکسفورد اعزام شد که چگونگي موضوع را بررسي کند. با مراجعه اين فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارک وزير کشور از روي سايت اينترنتي کاملا حذف شده [!] و اطلاعاتي دراين خصوص وجود ندارد که وي در نتيجه اقدام به استخدام وکيل کرد. وکيل انگليسي از طريق مقامات قانوني به سايت اصلي [!] دانشگاه آکسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دکتراي کردان را که در جلسه اخذ راي اعتماد توزيع شده بود، از آن سايت استخراج کرد. وکيل انگليسي بعد از مراجعه به مقامات قضايي مراتب صحت مدرک را تاييد کرد و از طريق سفارت ايران براي آقاي کردان فرستاد که اين مدرک شنبه گذشته به دست وي رسيد و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم". دانشگاه آكسفورد همان زمان با انتشار اطلاعيه اي رسمي، ادعاهاي رحيمي را كلا تكذيب كرد.محمد رضا رحيمي علاوه بر معاونت اولي رئيس جمهور، رياست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را نيز به عهده دارد.

انتشار مجدد روزنامه شرق

بالاخره تواب شدن محمد عطریانفر و همکاری کردن با بازجویان علیه ی رقیب مغلوب در شرایطی که هرروز مطبوعات بیشتری زیر تیغ سانسور وتوقیف و تعطیل شده برده می شود اینگونه معامله و همکاری کردن با بازجویان و ممیز گران و سانسورچیان زیاد هم بدون پاداش نبوده است .

روزنامه شرق که سال 86 از سوی مراجع ذیربط توقیف شده بود ، امروز پس از رفع توقیف بدون توزیع در دکه های روزنامه فروشی منتشر شد .بنابراین خبر، هدف مسئولان روزنامه از انتشار بی سر و صدای روزنامه شرق ، عدم مواجهه با بندی از قانون مطبوعات است که صاحب امتیاز را موظف می کند پس از شش ماه از صدور مجوز، روزنامه را منتشر کند و در غیر این صورت لغو امتیاز می شود

تعداد بازداشتی های دیشب

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17317

اینهم پاداش نا فرمافرنی کردن های جوانان مدافع سنت های ملی که از سوی رهبر لوطی جماران فتوای غیر شرعی و عقلانی صادر شده بود که شوریدند و در مراسم جشن ملی 4 شنبه سوری شرکت کردتد ومرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و خامنه ای قاتله ولایتش باطله س دادند و تصاویر منحوس وی را آتش زدند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه شب چهارشنبه آخر سال امسال وضعيت مطلوبي در كل كشور حاكم بود، از دستگيري نزديك به 50 نفر توسط پليس خبر داد.سردار رادان در گفت‌وگو با ايسنا، در رابطه با اقدامات پليس در شب چهارشنبه آخر سال اظهار كرد: خوشبختانه با توجه به بلوغ و روشنگري مردم وضعيت مطلوبي در كل كشور نسبت به سال گذشته وجود داشت.وي ادامه داد: متاسفانه تعدادي در شب چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند كه طبق آخرين آمار اورژانس در اين شب 200 نفر مصدوم شدند كه بيشتر جراحات آن‌ها سطحي بوده است، البته با انجام اقدامات پيشگيرانه از سوي مردم امكان اين كه اين تعداد مصدوم هم وجود نداشته باشد، بود كه اميدواريم در سال‌هاي آينده اين پيشگيري‌ها صورت گيرد.جانشين فرمانده نيروي انتظامي از همكاري مردم تقدير و تشكر كرد.وي افزود: همچنين نزديك به 50 نفر از افرادي كه در حد غيرقابل قبولي ايجاد مزاحمت براي مردم كرده بودند، توسط پليس دستگير شدند.سردار رادان خاطرنشان كرد: بر اساس قولي كه داده‌ايم ‌بايد اين افراد تا پايان نوروز در بازداشت باشند، اما در اين راستا بررسي‌هايي بايد صورت گيرد و نسبت به آن تصميم گرفته شود.

بیانیه انتقادی مجاهدین انقلاب

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17311

مچ گیری یا سر پل خر بگیری کردن از منتقدان سابق عاشقان خدمت به شیفتگان قدرت مدافع توسعه سیاسی در دوران خاتمی که حاصل ادعای شان در رژیم تغییر واصلاح ناپذیر قرون وسطائی به شرایط پس از خاتمی منتهی شد و مدافعان توسعه ی اقتصادی عاشقان خدمت گزاری به مردم ایران که بازده ی ادعاو عملکرد شان منجر به شرایط کنونی شده است که حال از سوی رقیب مغلوب تلافی شده وتوپ وارد زمینش شوت شده استتاکه پاسخگوی باشد .

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در پیام نوروزی خود به مشی سیاسی و اقتصادی جاری در کشور انتقاد کرد.مجاهدین انقلاب در این پیام با اشاره به برخی نارسایی های موجود در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نوشته است:«دولتی که شعار توسعه سیاسی را با تامین نان مردم متعارض می‌دانست و در ازای تعطیلی پروژه توسعه سیاسی وعده آوردن نفت بر سر سفره مردم می‌داد امروز هم آزادی را به محاق برده و هم نان را از سفره مردم گرفته است.»این سازمان به کسانی که «توسعه و رشد اقتصادی را طرحی استعماری و ضد عدالت تبلیغ می‌کردند و با وعده تحقق عدالت و نفی نابرابری‌ها، به فراموشی سپردن برنامه توسعه را توصیه می‌کردند» خرده گرفته و ارمغان این سیاست برای ملت را افزایش نابرابری درآمدها و و «عمیق‌تر شدن اختلاف طبقاتی، شکاف فقر و غنا و کاهش نرخ رشد اقتصادی به ۲.۷ درصد» دانسته است.

حوادث سیاسی مغزها را فراری می دهد

مگر می توان انتظارداشت حکومت فاشیستی مذهبی تروریستی کودتائی نامشروع که رکوردار محکومیت مستمر نقض حقوق بشر در جهان می باشد و قصاب جهانی مطبوعات نام گرفتهاست و بوضوع سانسور و خفقن و سرکوب را جایگزین پاسخگوئی مطالبات مردم و اشتغال نموده است در چنین شرایط خفقان آوری که هیچگونه چشم اندازیبه آینده و بهبود شرایط نیست مغز های کشور دست به فرار یا ترک کردن ایران نزنند؟

روزنامه مردم سالاری در سرمقاله خود در مورد علل مهاجرت ها و فرار نخبگان نوشت: مهاجرت ایرانیان سابقه دیرینه ای در تاریخ صد سال اخیر دارد و نمی توان بروز انقلا ب و حوادث جنگ تحمیلی یا حوادث پس از انتخابات را تنها پیدایش آن دانست. واقعیت آنست که جامعه متخصص ایران برای آن که داشته های علمی و تکنیکی خود را شکوفا و آن را در اختیار جامعه هدف قرار دهد به آرامش نیاز دارد، اما برخی حوادث بستر ساز فرار مغزها در سالهای اخیر شده است.آمارهای رسمی در سه دهه اخیر نشان داده است که هرچند درسال های دولت اصلا حات روند خارج شدن ایرانیان نخبه فروکش کرده و روند بازگشت متخصصان به کشور روبه فراوانی گذاشته است.اما هیچ گاه روند نزولی نداشته است. برجسته شدن قانون گرایی، شنیدن صدای مخالف، نقد پذیری دولت وبازشدن افق های جامعه مدنی مهمترین عواملی است که جامعه نخبگی ایران به آن روی خوش نشان می دهد

جهرمی در مقام رئیس کل بانک مرکزی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17324

ادامه ی جنگ قدرت با چاشنی سناریوی کی بودکی بود من نبودم پیرامون جابه جائی مهره ها بطورسیلکی در پست ریاست بانک مرکزی که نقش یمهم نه درروند نه مهارو کنترل که رشد شتابدارتورم و کاهش سیستماتیک ارزش ریال و کاهش دائمی قدرت خریدمردم به خصوص محرومان وتهی دستان دارد که80%جمعیت کشور را تشکیل می دهند

خبر آنلاین نوشت :چانه زنی ها برای جانشینی محمود بهمنی نتیجه را به نفع جهرمی تغییرداد.بر اساس شنیده ها در حالی که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در رسانه های عمومی به عنوان مهارکننده تورم مورد تقدیر قرار گرفته است ولی نارضایتی های ناشی از وضعیت آشفته سیستم پولی در سطوح بالای سیستم بانکی باعث شده است دولت برای جانشینی محمود بهمنی تن به مذاکره بدهد.

قطب الدین صادقی :18 سال است تلویزیون نمی بینم

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17332

آنگونه سانسور و خفقان وممیزگری و دروغ و وارونه گوئی در دستگاه تلویزیون پشم و شیشه پاسدار ضرغامی نهادینه شده و ریشه عمیق دوانیده است که موجب تحریم کردن 18 ساله کار گردان تئاتر و سینما در داخل کشور شده است؟

او ضمن توضیح دلایل خود برای تماشانکردن تلویزیون گفته :من تلویزیون را دوست ندارم چون به آن بی اعتمادم !