گزیده خبر های 17 اسفند – 88

سندانکار ناپذیرجنایت حاکمان تهران

صحنه دلخراشي از كشته شدن يك جوان 15 ساله غير مسلح كرد توسط ماموران هشدار براي بيماران روحي و قلبي

اقدام جنایتکارانه ی کشتن یک نوجوان کرد 15 ساله که نه افشا کننده ماهیت ضد بشر جنایتکاران کودتاگر نامشروع حاکم بر ایران است که شریک جرم بودن حامیان داخلی و برون مرزی اش را در بر می گیرد ، بلکه یک سند انکارناپذیر جنایت علیه ی بشریت است که می بایست مدافع حقوق بشر پرونده ی این سند جنایت را ر مجامع حقوقی و قضائی بین المللی دنبال کنند.

http://iranianuk.com/article.php?id=47356

اين جوان در حالي در نايلون پيچيده شد كه شخصي بالاي سرش مي گفت هنوز نمرده , قلبش ميزنه

مروری بر روزهای تلخ اوین؛ پشت دیوارها چه می گذرد؟

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=14281

این گزارش هم مر بوط به شیوه ی برخورد دژخیمان آدمکشان بازجوی در خدمت رژیم کودتاگر ضد بشری نامشروع مدعی اصول گرائی طالبانی می باشد که تکمیل کننده سایر گزارش خبری ضرب و شتم و بازداشت ها و شکنجه و تجاوز و تواب سازی و اعتراف گرفتن هد می باشد.

این 3 گزیده خبر ضمیمه شده مربوط به آخوند رسائی وکیل الدوله ی بازار مکاره کمدی و دکوری و انتصابی مجلس هشتم است که حامی دولت نا مشروع می باشد و مرید آخوند انگلیسی و متحجر و دزد محمد تقی مصباح می باشد که اکنون علیه آخوند محتشمی پور عضو مجمع روحانیون مبارز است که گفته وی بایداز مسئولیت کمیته دفاع از مردم فلسطین کنار برود . زیراکه این مسئولیت را لوطی جماران و گماشته اش پاسدار گماشته احمدی نژاد بر عهده دارند که برای راه اندازی جنگی دیگر در خاور میانه شعار تاکتیکی اسرائیل نابود باید گردد با اشک تمساح ریزی برای فلسطین تلاش و د نبال می کنند . همینطور دو لین ضمیمه شده ی دیگر مر بوط به خبرهای ویژه ی دخمه و دروغ نامه ی کیهان سربازجو حسین شریعتمداری است که مربوط به متهم کردن مهمانی جعفر پناهی به خانه ی تیمی است و دیگر موسیقیدان و هنرمندان شرکت کنندگان در مراسم دهه ی زجر وغیرو را مرتبط به سازمان اطلاعات آمریکا سیا کرده است . همینطور تضاد عریانش را با وزیر فرهنگ سانسور و مبلغ خفقان و تفتیش عقاید ارشاد اسلامی طلبانی را بر جسته کرده است .

رسايي: محتشمي‌پور اين هفته بركنار مي‌شود

http://www.fararu.com/vdcftcdj.w6d0eagiiw.html

مناقشه حاميان دولت با موسساتي كه مديريت آن‌ها را چهره‌هاي منتسب به اصلاح طلبان بر عهده دارند همچنان ادامه دارد. در راس اين نهادها موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام‌خميني (ره) و در درجه بعد هم كميته دفاع از مردم فلسطين در معرض انتقاد است. اين مناقشه بعد از رويدادهاي پس از انتخابات به وقوع پيوست

کیهان> پارتي نبود، خانه تيمي بود

http://www.fararu.com/vdcg379t.ak9xu4prra.html

کیهان نوشت:جعفر پناهي كارگردان دستگير شده در حال تهيه فيلمي مخفيانه و ضدانقلابي براي پخش و انتشار در خارج از كشور بود

کیهان>گربه‌سياه و خواننده‌ساواكي درجشنواره موسيقي!

http://www.fararu.com/vdchq6nk.23niqdftt2.html

توصیه حسینیان به سروش

http://www.fararu.com/vdch-6nk.23ni6dftt2.html

آخر و عاقبت کسانی که بدلیل خوش باوری دچار اشتباه شدند ودر انقلاب فرهنگی نقش داشتنداکنون آنگونه شده است که مورد انتقاد و اتهام کسانی واقع می شوند که همکار سابق سر بازجو حسین شریعتمداری و سعید امامی بوده اند؟

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با اشاره به سكوت موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام در قبال هتاكي اخير سروش به حضرت امام خميني (ره) گفت كه اين موسسه مدافع انديشه‌هاي مخالفين امام است كه اين امر جاي تأسف دارد. كسي كه سر در آخور سازمان‌هاي جاسوسي و NGO هاي كه براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران دائما فعاليت مي‌كند مزد و حقوق بگيرد نبايد انتظاري بيش از اين از آن داشت. وي با بيان اينكه سروش اصلاً مسأله ولايت فقيه را درك نمي‌كند كه بداند دموكراسي با آن قابل انطباق است يا نه، افزود: سروش اگر نگاهي به تاريخ بياندازد مي‌فهمد كه حكومتي شاهنشاهي رژيم پهلوي توسط همين ولايت فقيه ساقط و پس از انقلاب اسلامي همين ولايت فقيه بود كه آزاديها را در تمامي ابعاد آن معنا و عينيت بخشيد

مدیر مسئول کیهان در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

نظر يك روزنامه‌نگار اصولگرا درباره قوچاني

http://www.fararu.com/vdcjhoex.uqe8azsffu.html

این روز نامه نگار اصول گر خوبست که نه فرصت طلب که روزی طلب است . زیرا با وجوداینکه در ورق پاره ی دولتی ایرا نقلم زنی می کند اما ظاهراً علیه ی محمد قوچانی نتاخته و از تعطیل شدن نشریه اش خوشحال نیست .

حسن روزي‌طلب از روزنامه‌نگاران اصولگرا و دبير سياسي روزنامه ايران در آخرين پست وبلاگش به لغو امتياز هفته‌نامه ايراندخت اشاره كرده و نوشته است: كاري به اعتمادملي ندارم اما من و دوستان حزب‌اللهي مطبوعاتي هميشه از نشريات محمد قوچاني ايده مي‌گيريم. وقتي كه او در بند خبر و كارهاي روزمره يك روزنامه نباشد و فرصت تامل شكلي و محتوايي روي كارش را داشته باشد، ‌نشرياتي بسيار وزين و اثرگذار در حيطه عقيده‌اش يعني ليبراليسم منتشر مي‌كند. به نظر من او به مانند قيافه‌اش بي‌آزار است. او دوست دارد كه بنويسد اما بعضي دوست ندارند با تقويت رسانه‌هاي حزب‌اللهي، جواب مطالب قوچاني و تيم ليبرالش (اينجا به عنوان فحش به كار رفته!) را بدهند و فقط به دنبال تعطيلي و بستن مطبوعات هستند. قوچاني يك فرد معتدل است و افراطي نيست. تعطيلي رسانه او فقط افراطي‌ها، ساختارشكنان و محاربان را خوشحال مي‌كند كه شكست مشي اعتدال را نشان داده‌اند. ضمنا از تيغ تيز انتقادات قوچاني كه اين روزها آنان را نشانه رفته است، فرار مي‌كنند. يكي از اعضاي تيم قوچاني قشنگ گفته بود كه شهروند امروز نمونه اصل است و بقيه مدل چيني‌اش (قلابي) هستند.

روزنامه صدای عدالت مجرم شناخته شد

این خبر مصداق عینی تیتر خبر روز نامه ی همبستگی است که در صحفه ی اول امروز خود زده است چرا فقط مطبوعات مننتقد دولت توقیف می شوند یا مجرم شناخته می شوند. که باید افزود در صور تیکه پاسدار گماشته احمدی نژاد مدعی آزادی مطبوعات در آزاد ترین کشور جهان می کند؟

هیات منصفه دادگاه مطبوعات نظر خود را درباره مدیران مسوول روزنامه‌های خبر، صدای عدالت و همشهری اعلام کرد.

محمد ستاری فر : گیریم من آمریکایی بودم اما ..

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16976

گر حکم شود که دزد گیرند در شهر هر شهر هر آنچه هست گیرند . آخر در رژیمی که یک نفر بعنوان مترسک ولی فقیه دارد که همکاره است ، بلکه قدرت و اختیار بالاتر از قانون اساسی آنگونه دارد که با صدور نامه ی حکومتی قانون اساسی مالیده و بی ارزش می شود . از سوی دیگر همه جا به جائی ها بوسیله وی تأئید و یا رد صلاحیت می شود . بنابراین هر اتهامی که بهر مسئول قبلی و کنونی زده می شود قبل از هر چیز این لوطی جماران است که متهم اصلی است و بر زیر سئوال می رود . بنابراین بی جهت نیست که ستاری فر شریک جرم های آمریکائی بودن را معرفی کرده است که یکی از اینان غلامعلی حداد عادل و هم منقلی لوطی جماران و پدر همسر مجتبی خامنه ای می باشد .

ستاری‌فر: من آمریکایی هستم!اقتصاد > چهره‌ها - من به عنوان رئیس وقت سازمان مدیریت آمریکایی هستم ولی برنامه چهارم با امضای حداد عادل رئیس وقت مجلس هفتم ابلاغ شده است.محمد ستاری فر با انتقاد از اتهام آمریکای بودن برنامه چهارم گفت: اصلا اگر من بخواهم در یک محکمه تاریخی این مشکل را حل کنم باید بگویم اصلا من به عنوان رئیس وقت سازمان مدیریت آمریکایی هستم ولی این برنامه به تمام نهادهای برنامه ریزی و نظارتی کشور مانند شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و به امضای آقای حداد عادل رئیس وقت مجلس هفتم رسیده و ابلاغ شده است.وقتی چیزی به توسط مجلس ابلاغ می شود یعنی قانون است و قانون باید اجرا شود و اینکه پشتش کی بوده و این حرفها معنی نمی دهد.ستاری فر تاکید کرد: پشت این انتقادات مطرح شده یک انگیزه وجود داشت و آنهم برنامه گریزی و قانون گریزی بوده است و دولت نهم به دنبال ان بود که منابع ارزی را به هر شکلی که خواست خرج کند.

آزادی عبدالله مومنی، پوراستاد، منتجبی، محرابی و فروزنده پور

این شگرد لو رفته آزادی یا دادن مرخصی های محدود به بازداشت و محکوم شد گان مطبوعاتی و سیاسی و حقوق بشری به زندان که مدتی است قبل از هر گونه حرکت یا قدام و تظاهرات ضدحکومتی انجام می شود که نوعی تاکتیک کاهش دادن فشار های داخلی و خنثی نمودن موج انتقادات انتقادی بیرونی پیرامون بازداشت ها و صدور احکام کلیوئی از سوی سر دژخیم صلواتی می باشد. بدلیل افشا شدنش اهداف این ترفند ها نتیجه ای جز اعتراف به ضعف صدور احکام و زانو زدن و تسلیم شدن در برابر مقاومت کنند گان و وحشت از موج روز افزون خشم و نفرت و کینه ی معترضان ناراضی نمی باشد . به خصوص اینکه مراسم جشن 4 شنبه سوری در پیش روی هست.

جنبش راه سبز (جرس) : سخنگوی ادوار تحکیم وحدت و مسئول ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در ایام انتخابات پس از ۸ ماه بازداشت به مرخصی ۵ روزه آمد.به گزارش کلمه عبدالله مومنی با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی بعد از ۸ ماه بازداشت به مرخصی ۵ روزه آمد. قاضی پرونده عبدالله مومنی برای آزادی موقت وی ۸۰۰میلیون تومان وثیقه صادر کرده بود که به دلیل عدم توانایی خانواده مومنی درتامین این میزان وثیقه، ۵۵۰ میلیون تومان سند و قرار کفالت ۲۵۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت وی اخذ شد. پیش از این آزادی مومنی به دلیل عدم توانایی در تامین میزان وثیقه تعیین شده به تعویق افتاده بود. هم چنین مهدی فروزنده پور کارمند پیشین نهاد ریاست جمهوری که در آخرین سمت خود ریاست دفتر میر حسین موسوی را در فرهنگستان هنر برعهده داشت هم آزاد شد .. وی پس از گذشت بیش از دو ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است.احسان محرابی ،وحید پوراستاد واکبر منتجبی نیز آزاد شدنداکبر منتجبی روزنامه نگار ساعت سه بامداد 8 بهمن بازداشت شد. این روزنامه نگار قدیمی از همکاران روزنامه های شرق، هم میهن، همشهری و مجله شهروند امروز بود.منتجبی مسئول بخش سیاسی روزنامه اعتماد ملی بود ..اکبر منتجبی سابقه فعالیت در بیش از 27 روزنامه مطرح کشور دارد که تقریبا تمام این روزنامه ها توقیف شده اند.احسان محرابی که سابقه فعالیت بسیار زیادی در روزنامه های اصلاح طلب داشت وعضو تحریریه روزنامه فرهیختگان بود. محرابی همچنین سابقه خبرنگار پارلمانی روزنامه اعتماد ملی بود.که در 18 بهمن دستگیر شد .وحید پور استاد نیز 19 بهمن ماه در منزل مادر همسرش دستگیر شد .وی با روزنامه های سلام، آفتاب امروز، مشارکت ، اعتماد ملی و مناطق آزاد همکاری داشته است.

سحرخیز دست به اعتصاب غذا زد

تاکتیکی بودن اقدام فوق که توضیح داده شد ناشی از وحشت مراسم جشن 4 شنبه سوری و کاهش فشار های داخلی و خنثی کردن انتقادات بیرونی می باشد . به خصوص اینکه صدور حکم اعدام برای دانشجوی 20 سال محمد ولیان که موج گسترده ی انتقاد همرا با انزجار بین المللی را بهمراه داشته است مجبور به عقب نشینی سر دژخیم صلواتی شده است که بطور دستپاچگی تأخیر در تکذیب حکم اعدام را بر گردن وکیل مدافع متهم طباطبائی انداخته است . همچنین گزیده خبر های و حشیانه و ضد انسانی حاکمان کودتا گر و دژخیمان و جلادان زندانبان و بازجو و... ضمیمه شده نشان از ماهیت وحشی و ضدبشری رژیم کودتائی تروریستی فاشیستی نا مشروع می دهد که آنگونه خبرها جنایات آمیز و ضد انسانی می باشند که گزارش های کوتاه پیرامون هر خبر بطور عریان خبر می دهد که فضای خفقان و سرکوب تحمیل شده از سوی کودتا گران در ایران و مهمتر مقاومت در برابرش چگونه می باشد . بهر حال گزیده خبر ها چنین هستند.

روز آنلاين، فرشته قاضی : خانواده عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و فعال سیاسی که از 14 تیرماه در سخت ترین شرایط در بازداشت است در گفتگو با روز فاش کردند که وی در پیامی از زندان اعلام کرد که آیت الله خامنه ای، مسول همه وقایع بعد از انتخابات است و او به خاطر عملکرد و رفتار رهبر جمهوری اسلامی در زندان است.این روزنامه نگار که مدت کوتاهی بود از سلول های تنگ انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شده بود به تازگی، بار دیگر به سلول انفرادی منتقل شده، پیداست از نظر بازجویان همکاری نمی کند. به همین جهت هم سحرخیز اعلام کرده است که در اعتراض به شرایط فعلی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.عیسی سحرخیز، روز 14 تیرماه در حالی که در شمال ایران بازداشت شد که هشت مامور امنیتی به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده و دنده قفسه سینه او را شکستند. در تمام مدت بازداشت نیز از درمان دنده شکسته این روزنامه نگار جلوگیری به عمل آمد چنانچه همسر او اعلام کرد دنده همسرش بد جوش خورده و به شدت او را اذیت میکند.خانواده سحرخیز در گفتگو با روز از وضعیت این روزنامه نگار ابراز نگرانی کردند انها از انتقال مجدد او به سلول انفرادی و اعتصاب غذای او به شدت نگران هستند.ايجاد رعب و وحشت بين خانواده هاي اسرا.ندای سبز آزادی : بنا بر خبردريافتي قضات و کارمندان دادگاه انقلاب نظام , متهمين و خانواده هاي آنها را تحت فشار قرار داده و با ايجاد جو رعب و وحشت مانع از ارتباط آنها با وكلاي حقوق بشري و وكلاي بين المللي شده اند.به گزارش رهانا، يكي از وكلا در اين مورد گفت : يكي از مواردي كه در اين چند وقت مرا درگير كرده اين موضوع است که قضات و کارمندان دادگاه انقلاب به صورت گسترده و مستمر متهمين و خانواده هايشان را نسبت به وکلاي حقوق بشري بد بين مي کنند. اين موضوع باعث ميشود, خانواده متهمين اواسط کار وکيل را عزل کنند که در نتيجه دادگاه بدون حضور وکيل و به قول معروف بدون مزاحمت , هر حکمي که بخواهد صادر ميكند و يا اين بد بيني حتي اگه منجر به عزل نشود, بين متهمين نقل قول شده و مشکلات فراواني را فراهم می کند.یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع زندان گوهردشت کرج.بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دور جدیدی از یورشهای گارد زندان به زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج آغاز شده است.روز یکشنبه 16 اسفند ماه حوالی 08:00 صبح بیش از 40 نفر از نیروهیا گارد زندان به زندانیان بی دفاع بند 1 زندان گوهردشت یورش بردند. زندانیان را با ضرب وشتم و توهین به هواخوری منتقل کردند وآنها را چند ساعت در هوای سرد نگه داشتند به زندانیان اجازه داده نشد که لباسهای گرم خود را بپوشند.زندانیان همچنین در طی مدتی که در سالن هواخوری قرار داشتند امکان استفاده از سرویسهاس بهداشتی از آنها سلب شده بود.پس از ضرب و شتم و مورد توهین قرار دادن زندانیان گارد زندان به سلولهای زندانیان یورش بردند و آنها را مورد بازرسی وحشیانه خود قرار دادند و حداقل امکانات موجود زندانیان که توسط خانواده های آنها تامین شده بود و یا از فروشگاه زندان خریداری کرده بودند را با خود بردند و یا تخریب کردند.از جمله وسائلی که گارد زندان با خود بردند ،کارت تلفن،مواد غذائی،عکس خانوادگی زندانیان و موارد دیگر. این یورش که از ساعت 08:00 صبح شروع شده بود تا ساعت 12:00 ادامه داشت.یورشها به فرمان دهی حسن آخریان رئیس بند و سمیعی نژاد فرمانده گارد صورت گرفت.از طرفی دیگر محدودیتها و فشارهای علیه زندانیان بند 1 شدت گرفته است و ملاقاتهای زندانیان را به حالت تعلیق در آورده اند.دو زندانی احمد قائمی و کیومرث شکری نسبت به شدت گرفتن اقدامات سرکوبگرانه اعتراض کردند که با یورش وحشیانه و ضرب وشتم حسن آخریان،میرزائی، آقائی و افسر نگهبان شیخانی و زینالی قرار گرفتند. شرایط این بند در حال حاضر به شدت متشنج می باشد.تاکنون به بدلیل یورشهای وحشیانه،شکنجه های غیر انسانی و محدودیتها در این بند زندانیان 3 بار اقدام به آزاد سازی این بند نمودند و پس از رسیدن به خواسته های خود شرایط بند به حالت عادی خود بازگشته است. تجمع اعتراض‌آمیز صنفی بیش از 500 دانشجو در مقابل مجلس.پارلمان‌نیوز: دانشجویان كاردانی فنی و حرفه‌ای در اعتراض به حذف مقطع كارشناسی ناپیوسته برای فارغ‌التحصیلان سازمان فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های دولتی در مقابل مجلس تجمع كردند.به گزارش ایلنا، دانشجویان معترض حدود 500 نفر بوده‌اند كه شعارهای دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، حتی اگر بمیریم حق خود را می‌گیریم، پول نداریم چكار كنیم دانشگاه‌رو رها كنیم»سر می‌دادند.یكی از این دانشجویان اظهار داشت: تا پیش از این فارغ‌التحصیلان سازمان فنی و حرفه‌ای در مقطع كاردانی امكان حضور در آزمون كارشناسی ناپیوسته را داشتند اما اخیرا اعلام شده كه مدارك ما را برای شركت در این آزمون معتبر نمی‌دانند.به گفته وی ظرفیت پذیرش دانشجویان كاردانی سازمان فنی و حرفه‌ای به فرهنگیان واگذار شده و به این ترتیب دانشجویان فنی و حرفه‌ای از حضور در دانشگاه‌های دولتی و روزانه بازمانده‌اند.این دانشجو می‌گفت: در چنین شرایطی فقط در آزمون دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی می‌توانند شركت كنند كه هزینه هنگفتی به دنبال دارد.تجمع‌كنندگان از فارغ‌التحصیلان آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای مراكز شریعتی، شمسی‌پور، انقلاب، ولی‌عصر، كرج و شهریار بوده‌اند.عماد بهاور رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران مجدداً بازداشت شد .میزان:مهندس عماد بهاور رئیس شاخه جوانان و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران و ستاد 88 پیش از ظهر امروز پس از مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت شد.این سومین بازداشت عماد بهاور در سال جاری می باشد، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بهاور یکبار به مدت 4 روز و بلافاصله بعد از انتخابات نیز به مدت دوماه بازداشت شده و تمام این مدت را در سلولهای انفرادی 209 محبوس بود.همچنین نیروهای امنیتی در سالجاری علاوه بر فشار برای اخراج ایشان از محل کارش با فشار بر حراست دانشگاه مازندران از برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه ایشان در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی نیز جلوگیری نمودند.درسا سبحانی بازداشت شد .کمیته گزارشگران حقوق بشر- درسا سبحانی، فعال کمپین یک‌میلیون امضا و فعال حق تحصیل، حدود ساعت ۱۰ صبح امروز، ۱۶ اسفند در منزلش در ساری بازداشت شد. بنابرگزارش‌های دریافتی تعداد ماموران ۱۲ نفر بوده است که دوتن از آنان فیلم‌برداری می‌کردند و تعداد زیادی نیز در بیرون از منزل حضور داشتند. گفتنی است شام‌گاه ۱۱ اسفندماه، نیروهای امنیتی با حضور در منزل این فعال مدنی ۲۰ ساله، به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی او اقدام نمودند اما به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به بازداشت وی نشدندادامه فشار بر دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین/ بازداشت ارسلان ابدی، نامزد و دوخواهرش؛ بازداشت دانیال کرانیان .کمیته گزارشگران حقوق بشر- پس از گذشت بیش از دوماه از بازداشت ارسلان ابدی، دانشجوی دانشگاه بین‌المللی قزوین وی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد و در این مدت از حق داشتن وکیل و تماس تلفنی محروم بوده است.پس از بازداشت این دانشجو، نیروهای امنیتی با حضور در منزل نامزد وی، پس از تفتیش وسایل شخصی اقدام به بازداشت او نموده و مدت ۱۷ روز وی را در زندان اوین نگهداری کرده‌اند. در ادامه این فشار ۲ خواهر این فعال دانشجویی نیز در هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند.همچنین دانیال کرانیان، دوست این فعال دانشجویی نیز در ادامه فشار بر دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین در ۲۰ بهمن‌ماه بازداشت گردید و در بند ۸ زندان رجایی‌شهر تحت فشار روانی برای پذیرفتن اتهامات قرار گرفت.به نظر می‌رسد بازداشت نامزد و اعضای خانواده ارسلان ابدی برای تحت‌فشار قراردادن وی برای پذیرفتن اتهاماتش صورت پدیرفته باشد. ارسلان ابدی در روز ششم دی‌ماه (عاشورا) و پیش از برگزاری هرگونه تجمع بازداشت شده بود.