گزیده خبر های 9 فروردین - 89

درگیری لفظی حافظ اسد و محمودعباس

http://www.fararu.com/vdcjthex.uqetvzsffu.html

سیاست نفوذ و خنجر از پشت زدن به جنبش آزادیبخش ملی فلسطین یا از طریق حماس و جهاد اسلامی بطور مستقیم پیش برده می شود یا اینگونه با ضرب دلارهای اهدائی به رئیس جمهور سوریه در پشت پرده علیه فلسطینی ها برای بر پا کردن جنگی دیگر در خاور میانه دنبال می شود . زیرا که جنگ نعمت الهی نامیده شده فقط مورد خواست حاکمان کودتا گر برای عبور از بحران هاست که هزینه اش ا یا باید فلسطینی ها یا لبنانی ها به پردازند؟

نشست سران عرب که امروز در روز پایانی همچنان به صورت غیرعلنی در حال برگزاری است با درگیری لفظی میان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همراه بود. تاکید رئیس جمهوری سوریه بر ضرورت حمایت اعراب از مقاومت و پافشاری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر گزینه سازش سبب بروز درگیری لفظی میان دو طرف به سبب اختلاف درباره چگونگی تعامل با مقاومت در نشست پشت درهای بسته سرت شد. رئیس جمهوری سوریه به صراحت از سران عرب خواست با توجه به شکست تمام طرحهای سازش با رژیم صهیونیستی و بی اعتنایی این رژیم به طرح به اصطلاح صلح عربی، از مقاومت مشروع ملت فلسطین و لبنان و سوریه برای بازپس گیری سرزمینهای تحت اشغال و حقوق غصب شده حمایت کنند. اسد همچنین بر ضرورت حمایت از فرهنگ مقاومت و اشاعه آن به جای فرهنگ تسلیم و سازش تاکید کرد. اما ابومازن با رد اظهارات اسد تاکید کرد گزینه ما همچنان گزینه مذاکرات و سازش است و از این گزینه عقب نشینی نمی کنیم. رئیس تشکیلات خودگردان، گزینه سازش را گزینه راهبردی توصیف کرد. مقامهای مصر و اردن با حمایت از ابومازن همچنان بر ادامه روند سازش تاکید کردند، عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب نیز لحظاتی پیش از توافق زیاد میان سران عرب خبر داد و گفت بیشترین رایزنی ها میان سران کشورهای عربی در پشت درهای بسته برگزار شد.

زیر امور خارجه مصر : اغلب کشورهای عربی تمایلی به گفتگو با ایران ندارند

مشخص است که اگر قرار است رود مذاکرات صلح خاورمیانه پیش رود و ناامنی و بی ثباتی و بحران آفرینی در خاور میانه رخت بر بندد و پایان پذیرد .هم باید همچون اذعان وزیر امور خارجه مصر تلاش همه جانبه با مرکز توطئه بحران سازی تلاش شود .هم اینکه برای منزوی کردنش اقدام شود . در غیر اینصورت هرروز که می گذرد منطقه ناامن و بحرنی تر خواهد شد.

العربیه : احمد ابوالغیط وزیر امور خارجه جمهوری عربی مصر شامگاه شنبه 27-3-2010 به خبرنگاران گفت سران عرب طی نشست خود در سِرت لیبی پیشنهاد عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب برای گفتگو با ایران را پشت درهای بسته مورد بحث وبررسی قرار دادند اما "اکثریت کشورهای عربی در حال حاضر مایل به گفتگو با ایران نیستند."وی توضیحات بیشتری در این باره نداد.موسی طی سخنانی در جلسه افتتاحیه نشست سران عرب پیشنهاد کرد "گفتگوی عربی - ايرانی برای حل اختلافات" آغاز شود. وی افزود "من نسبت به عمق نگرانی برخی از ما درقبال شماری از مواضع ایران واقف هستم و آن را درک می کنم، اما این مساله نه تنها ضرورت گفتگو را نفی نمی کند بلکه آن را به عنوان مرحله ای اساسی در روند شکل گیری روابط آینده با ایران مورد تاکید قرار می دهد."دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه افزود، "گر چه ما درباره برخی از مسایل با ایران اختلاف داریم، اما این کشور شریک جغرافیایی وتاریخی ما است ومنافع مشترک بسیاری با یکدیگر داریم ."عمرو موسی همچنین پیش نویس لایحه ای را برای تشکیل تجمعی تحت عنوان "اتحاد همجواران جهان عرب" ارائه کرد، که هدف آن ایجاد همکاری میان جهان عرب و کشورهای همسایه در آسیا وآفریقا بر اساس منافع مشترک و به منظور برقراری امنیت برای کلیه کشورهای عضو است."بر اساس این پیشنهاد در آغاز از دو کشور ترکیه و چاد برای پیوستن به این اتحادیه دعوت به عمل خواهد آمد .رجب طیب اردوغان نیز طی سخنان در نشست سران عرب از این پیشنهاد عمرو موسی استقبال کرد

رئیس جمهور یمن : رهبران مذهبی ایران را به حمایت از شورشیان متهم کرد

هرروز که سپری می شود برای رهبران کشور های عربی بیشتر به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به منطقه اعتراض می شود . زیرا که دیگر شکی باقی نمانه است که عامل بی ثباتی و بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه رژیم کودتائی نامشروع حاکم بر ایران می باشد .

رادیو فرانسه : رئیس جمهوری یمن، علی عبدالله صالح، در گفتگوئی که امروز شنبه، در روزنامه الحیات انتشار یافت، بدون اشاره مستقیم به رژیم جمهوری اسلامی، رهبران مذهبی ایران را به حمایت از شورشیان در شمال این کشور، به منظور برقراری "فرقه" شیعی جدیدی در یمن که دارای اکثریت سنی است، متهم کرد.رئیس جمهوری یمن، علی عبدالله صالح، در گفتگوئی که امروز شنبه، در روزنامه الحیات انتشار یافت، رهبران مذهبی ایران را به حمایت از شورشیان در شمال این کشور، به منظور برقراری "فرقه" شیعی جدیدی در یمن که دارای اکثریت سنی است، متهم کرد.رئیس جمهوری یمن در گفتگو با روزنامه الحیات، ضمن اشاره به مذهب شیعی دوازده امامی، عمده ترین فرقه مذهب شیعی، تاکید می کند که درگیری های دولت یمن با پیکارجویان شیعی زیدی،که پس از شش سال با برقراری آتش بس در ماه فوریه پایان یافت، جنگ شیعه و سنی نبوده است بلکه هدف، برقراری و ارتقا فرقه ای جدید- در این کشور- بوده است.علی عبدالله صالح در ادامه این گفتگو یادآور می شود که اینچنین حمایتی، از سوی افرادی که در پشت طرحی جدید بودند، اعمال می شد. به گفته وی این افراد برای برقراری فرقه ای جدید، و بعبارتی، شیعه دوازده امامی، به جای زیدیها و شافعی ها(ی سنی) در یمن، به تبلیغ و موعظه می پرداختند.به نوشته روزنامه الحیات، رئیس جمهوری یمن، در این گفتگو حکومت ایران، کشوری دارای بیشترین تعداد شیعیان دوازده امامی را به طور مستقیم متهم نکرد، اما انگشت اتهام را به سوی مسئولان مذهبی این کشور نشانه رفت.علی عبدالله صالح، همچنین، متذکر شد که وی نمی تواند، بطور کلی، از حکومت ایران نام ببرد اما در ادامه سخنانش تاکید کرد که تعدادی از حوزهای علمیه در ایران از شورشیان حمایت می کنند.رئیس جمهوری یمن در ادامه، چنین اظهار کرد که هدف از حمایت از شورشیان، بیش از هر چیز، دامن زدن به تنشهای میان یمن و عربستان سعودی بوده است.دولت صنعا و شورشیان در یمن پس از 6 ماه درگیری در شمال این کشور، اقدام به برقراری آتش بس کرده اند. گفته می شود که این" ششمین جنگ" با شورشیان شیعه از سال 2004 تاکنون می باشد. دولت عربستان سعودی از ماه نوامبر گذشته و پس از مرگ یکی از مرزبانان سعودی به هنگام یورش این شورشیان، وارد این درگیریها شد.

ابوترابي‌فرد در اجلاس اتحاديه بين‌المجالس:جهاني كردن مبارزه با رژيم صهيونيستي از اصول اعتقادي مجلس ايران است.خبرگزاري فارس: حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد تعيين سرنوشت سياسي فلسطين به دست مردم آن و جهاني كردن مبارزه با رژيم اشغالگر قدس را جزو اصول مورد اعتقاد مجلس شوراي اسلامي ايران خواند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901090093

اینگونه موضع گیری کمدی و تاکتیکی جهانی ضد صهیونیستی کردن ادامه ی همانسیاست نا بود کردن اسرائیل می باشد . همچنین دنباله ی سیاست خصمانه علیه ی روند تلاش مذاکرات صلح خاورمیانه می باشد . زیرا که آرامش و ثبات صلح و امنیت در خاور میانه همچون طناب دار برای حاکمان تهران می باشد.

نعيم قاسم: هرگز تحت عنوان مشروعيت سلاح تسليم نخواهيم شد .خبرگزاري فارس: معاون دبيركل حزب‌الله لبنان تأكيد كرد كه حزب‌الله هرگز تحت عنوان مشروعيت سلاح تسليم نخواهد شد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901090002

وارد صحنه کردن معاون شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و تهدید کردن اسرائیل خط دیکته شده از سوی حاکمان تهران ومخالفت کردن در نشست اخیر کنفرانس سازمان اسلامی و اتحادیه عرب در لیبی می باشد.

عاملان سنگسار دختر کرد، اعدام شدند

http://www.fararu.com/vdccmoq0.2bq1x8laa2.html

ریشه ی رایج شدن تعصبات خشک مذبی قبیله و عشیره ای کجاست؟ از 31 سال پیش تا کنون که حکومت فاشیستی مذهبی ضد مردمی و کودتائی نامشروع که در ایران بر اریکه ی قدرت نشسته و دین را تبدیل به ابزار قدرت و ثروت کرده است با صدور احکام سنگسار کردن هاچه نقشی در دامن زدن به رشد اینگونه تفکرات خرافاتی مذهبی و اختلاف انداختن میان آن در منطقه داشته است؟

چهار نفر از پیروان آیین ایزدی در کردستان عراق که در سال 2007 یک دختر را سنگسار کرده و به قتل رسانده بودند ، اعدام شدند.

نادران: آیا آقایان حاضرند اموال شخصی خود را اینگونه واگذار کنند؟

http://www.fararu.com/vdcip3a5.t1apu2bcct.html

اوضاع آنچنان در هم ریخته و و ضعیت خرت و خری حاکم شده است و این شرایط مترادف رشد اختلافات و تضادهای درونی شده است که خر صاحبش را بنده نیست . چونکه جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی آنگونه رشد یافته است که حامی سفت و سخت پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت نامشروع همچون الیاس نادران اکنون اینگونه پیرامون اهداف اقتصاد و حاتم بخشی ها و اختلاس های دولتی رو در روی دولت و برنامه و اهداف اقتصادی و خصوصی سازیاش ایستاده و انتقاده روشنگرانه نموده است که چرا دولت چوب تاراج بر نابع و ذخایر می زند و دست به اعمال غیر قانونی خصوصی سازی و امثالهم کرده است؟ حال سئوال است که آیا با این چنین روشنگری کردن ها بازهم ادعای کمدی دولت ساده زیست و عاشق خدمت گزاری مردم ایران بودن دولت واقعیت دارد که شیادانه بطور وارونه ادعای اینونه وارونه گوئی کردن می کند؟

امسال دولت براساس برآوردهای واقعی باید شش هزار میلیارد تومان از محل واگذاری ها کسب در آمد می‌کرد که بخش قابل توجهی از محل اقساط و واگذاری‌های سال‌های قبل است و دولت ریالی از آن اقساط را نتوانسته کسب کند. ‌چه کسی پاسخ‌گو است؟ یعنی سیاست‌های اصل 44 دچار ایراد بود ‌که چنین سرنوشتی در خصوصی‌سازی رخ داده است؟ اما دولت و سازمان خصوصی‌سازی مدعی است که همه کارهای انجام شده قانونی است؟ آیا معوقاتی که سازمان خصوصی نتوانسته از مشتری‌های خود اخذ کند جزو وظایف قانون نیست؟ آیا اختیارات فقط به این است که 20 درصد اولیه قرارداد را تهیه کرده و نسبت به اخذ بقیه‌اش هیچ تکلیفی ‌نداشته باشد؟ از دولتمردان می‌پرسم آیا اموال شخصی‌شان را آقایان حاضرند این گونه واگذار کنند؟دولت سهم خود را برای ‌تأمین‌ اجتماعی نمی‌دهد و بعد به او می‌گوید سهام بردارد؟ این ها مجموعه‌ای از سیاست‌هاست که هم اتهام پنهان‌کاری در واگذاری رااز دولتی‌ها (به دلیل الزام به عبور از بورس و تعیین قیمت در انظار عمومی و اطلاع‌رسانی قبل از واگذاری) می‌گیرد و هم توجه به اقشار کم درآمد و محروم را افزایش می دهد

حضور ایران و سلمان رشدی در یک نمایشگاه!

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17394

جالب است اکنون به جای اینکه تلاش برای ترور سلمان رشدی شود اما حاکمان کودتائی و قاتلان ایران مجبور به شرکت نمایشگاهی در پاریس شده اند که آثار کتب سلمان رشدی در آن وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین در سی‌امین دوره از نمایشگاه کتاب پاریس برخلاف سال‌های گذشته بخش ویژه‌ای برای هیچ کشور در نظر گرفته نشده و به جای آن از نویسندگانی از تمام دنیا دعوت شده تا در این دوره از نمایشگاه با مخاطبان فرانسوی دیدار و گفت و گو کنند

احمدی‌نژاد: مخالفان عزت ملت گفتند اقدامات دولت شاهکار بوده

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17395

در رژیم کودتائی عوامفریب ووارونه گوی عوامفریب همه قول های داده شده و ادعاهای مطرح شده بطور در بست وارونه و معکوس می باشد . مثل این ادعای کمدی که بعنوان جوک یا هدیه ی نوروزی سال جدید هدیه شده است که پیرامون ادعای سوپر خنده دار و دروغ و خالی بندی پاسدار گماشته احمدی نژاد در مورد شاهکار عملکرد دولت در سال 88 است . البته با طرح کودتای تقلباتی 22 خرداد و واکنش های عتراضی بیش از 9 ماهه ی پس از آن می بایست که اینگونه ادعای کمدی هم بشود چونکه نوعی نمک برروی زخم پاشیدن به جای خنده تعجب و غم و اندوه بر لبان جاری کردن می باشد.

رئیس‌جمهور گفت که سال 88 سال پیروزی‌های بزرگی بود و "قطعا سال جهش‌های بلند بود" و افزود که مخالفان عزت ملت ایران اذعان کردند که اقدامات دولت در کنترل قیمت مسکن و تورم شاهکار بوده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان :رئیس جهور به سوگند خود عمل کند

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17343

این مچ یا سر پل خر بگیری آن روی ادعای کمدی ووارونه ی گزارش خبری فوق پاسدار گماشته احمدی نژاد است که اکنون از طرف یک وکیل الدوله مدعی اصول گرا در بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی مجلس هشتم مطرح شده است.

رئیس دولت بر اساس وظیفه خود که همانا پاسداری از قانون اساسی است نمی تواند قانون را نادیده بگیرد. اگر دولت بخواهد از قانون مصوب مجلس سرباز بزند در واقع برخلاف سوگند خود عمل نموده است زیرا رئیس جمهور براساس سوگندی که خورده است قرار است که پاسدار قانون اساسی باشد و بر اساس همین قانون، وظیفه تدوین قوانین برعهده مجلس است و دولت وظیفه دارد که این قانون را اجرا کند .

نوری مالکی در اعتراض تنها ماند

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17403

اینهم عاقبت یک پاپت دست نشانده ی عراقی حاکمان تهران و خائن بود ن نسیت به مردم عراق که چون به پایان طول عمر مصرف خود رسیده اند پاداش وی اینگونه داده شده که ا کنون علی مانده است و حوضش.

نخست وزیری عراق به دنبال بازشماری آراست و سازمان ملل این حرکت را غیرضروری می‌داندنوری مالکی نخست‌وزیری عراق در این کشور و در روزهای پس از انتخابات احساس تنهائی می‌کند. مردی که در نخستین روزهای حضور در قدرت همگان حتی آمریکایی‌ها که با رضایت قلب او را بر مسند نشانده بودند، به بی‌کفایتی متهمش کردند اکنون در حساس ‌ترین روزهای کاری‌اش تنها مانده است

امام ‌جمعه‌‌ای که احمدی‌نژاد پای منبرش می نشست

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=17398

آخوند متحجر کمیته چی سابق علم الهدی که فرصت طلب حرفه ای ونان به نرخ روز خور که زمانی حامی رفسنجانی مکار و گاهی مخالف و منتقد وی می باشد آخوندی دمدمی مزاج ضد موسیقی و دشمن زن می باشد زیرا که زنان را خطر ناک تر از بمب اتمی می داند . وی جزو امام جمعه هائی می باشد که پاسدار مترسک گماشته احمدی نژاد پای منبرش می نشیند. زیرا که وی اشتراک زیادی با همدیگر دارند. زیرا که منتقدین و معترضین را مشتی بز غاله یا کمتر از فهم بزغاله می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امام جمعه مشهد را باید یک انقلابی پرشور دانست.محمود عزیزی: نیمه اسفند 83 بود که آیت الله عبادی در یک سانحه تصادف از دنیا رفت. درگذشت آیت الله عبادی برای مردمی که هر هفته برای شنیدن سخنان او به نماز جمعه می رفتند، دردناک بود. از نگاه بسیاری ویژگی آیت الله عبادی آن بود که خطبه های نماز جمعه اش دلها را به هم نزدیک می کرد. امام جمعه ای که پس از آیت الله عبادی به مشهد رفت ،متفاوت از آیت الله عبادی بود. حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ویژگی بارزی که خیلی زود بروز می داد صراحتش بود. حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی طی سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ مسئول منطقه ده کمیته انقلاب اسلامی تهران شد و پس از آن به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد. گفته می شود تخریب نماد میدان 15 خرداد درمشهد به درخواست امام جمعه مشهد بوده است.نمادی که وی آن را نمادی از حکومت طاغوت می دانست و در نهایت در یک صبح پائیزی شهردار مشهد دستور برداشتن آن از این میدان داد.در کنار این موضوعات نظرات حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی درباره حضور اصولگرایان مشهدی در انتخابات شوراها و مجلس در چند سال گذشته حتما لحاظ می شود. او درخطبه‌ نماز جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ پیشنهاد کرد که شهر مشهد از برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی مستثنی گردد.مورد دیگر زمانی بود که درمراسم افتتاح شبکه قرآن در مشهد به رئیس رسانه ملی پیشنهاد کرد در دیگرشبکه های سیما هم از موسیقی استفاده نکند. پیش از این هم گفته‌ام دختر و زن بدحجاب پیاده نظام آمریکا است و روز عاشورا دیدیم که این افراد با چه قیافه‌ای این کارها را کردند...اصولا حرکت اسلام ستیزی برای دشمنان اسلام از جریان بدحجاب سازی آغاز می‌شود. مهم نیست که مردم خوششان نیاید بلکه باید خدا خوشش بیاید زیرا همه بنده خدا هستیم.». وقتی این مملکت در دست نظام ستمشاهی بود ، این مردم به استقبال گلوله داغ رفتند، قطره قطره خون خود را دادند تا ولایت فقیه را حاکم کردند. آن وقت یک مشت بزغاله وگوساله بیایند در مقابل چشم مردم به اصل ولایت فقیه توهین کنند؟وی از زمان حضور در مشهد رابطه صمیمانه ای با آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی دارد. برخی با توجه به روحیه وی تصور می کردند علم الهدی با آیت الله واعظ طبسی همراه نباشد. برخی شایعات درباره فرزند آیت الله طبسی هم این احتمال را تقویت می کرد. ولی در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و در انتخابات خبرگان در سال 85 وی با ایت الله طبسی در یک لیست قرار گفت و 70 درصد آراء مردم خراسان رضوی را کسب کرد. امام جمعه مشهد را می توان «منتقد» هاشمی رفسنجانی دانست. این موضوع بستگی به موضع گیری های هاشمی دارد .نیمه آذر 1388 بود که وی در سخنانی بی سابقه به دفاع ازهاشمی پرداخت و گفت:البته کسی که سازندگی پس از دوران جنگ را به پیش برد ،ایشان بود و اگر بخواهیم تصویری از آیت الله هاشمی نشان دهیم در واقع ایشان سنگ زیرین آسیاب در جریانات انقلاب بوده است...نمی‌شود به خاطر یک گلایه، دژ انقلاب را حذف کرد و هم اکنون نیز ایشان نیروی کارآ و مفیدی برای نظام و انقلاب می باشند».سخنانی که بسیار متفاوت از اظهارات 3 ماه قبل وی بود.وقتی که در ششمین اجلاس خبرگان در 31 شهریور سال جاری در نطق خود در مجلس خبرگان از هاشمی انتقاد کرد.سخنانی که پایگاه خبری انصار نیوز آن را این چنین منتشر کرد:«چرا پس از بیست‌سال، در برابر این هتاکی‌های بی‌سابقه‌ و آتش فتنه‌ای که از خیمه برخی اطرافیان شما به پا شده است، ساکت نشسته‌اید؟...درباره این تناقض رفتار شما آینده و تاریخ حکم خواهد کرد کما اینکه اکنون نیز مردم درباره این تناقض در رفتار قضاوت کرده‌ و به نتیجه رسیده‌اند

نامه مادر رنج دیده ابوالفضل عابدینی نصر به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی

این یکی از اسناد یا موارد تعهد کار و خدمات مضاعف آخوند محمد صادق لاریجانی است که پیرو پیام نوروزی رهبر لوطی جماران در سال جدید که امسال را سال کار و خدمات ماعف نامیده است که از سوی رئیس دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه اعتراف به مضاعف کردن کار و خدمات این دستگاه آلوده به فساد شده است که اکنون ابتدای در باغ شروع اینگونه خدمات مضاعف در سال جدید از سوی یک مادر رنج دیده گوشه ای از آن خدمات ادعائی این چنین بیان شده است.

خبرگزاری هرانا - مادر ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در ایران با نگارش نامه سر گشاده به ریاست قوه قضائیه خواهان رعایت عدل و روشن شدن وضعیت بلاتکلیف این زندانی وجدانی در ایران شد.ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در یورش سازمان یافته به اعضا و همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با محاصره منزل و ضرب و شتم در شهر اهواز و در 11 اسفند ماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. متن نامه بدین شرح است : آیت‌الله صادق آملی لاریجانیریاست محترم قوه قضائیه با سلام واحترام و عرض تبریک سال نو من مادر ابوالفضل عابدینی نصر یکی از روزنامه نگاران ایران عزیز هستم که این روز های سال نو شاهد در بند بودن فرزند بیمارم ونامشخص بودن وضعییت روحی و روانی وجسمی اش بزرگترین عیدی بود که طی سال های طول عمرم نصیبم شد، از 5 سال قبل تا به امروز هر ساله این جوان نحیف را دستگیر نموده و زیر شکنجه برده وبعد از گذراندن انفرادی های طولانی مدت با قید وثیقه های سنگین که همگی توسط مردم دلسوز تامین شده آزاد گردیده و درهیچ یک از این دادگاهها مجرم نبوده وبا سربلندی برائت دریافت کرده.آخر به کدامین گناه مستحق این شکنجه ها استُ به گناه دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه خوزستان ودفاع از سندیکای معامان ایران و دفاع از سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی و اصناف دیگر و یا گناه بیان حقایق روز کشورمان؟.من از شما قاضی القضات می خواهم با رعایت عدل در پیشگاه عادل هستی، جهت مشخص شدن وضعییت بلاتکلیف فرزند 28 ساله بیمارم (ناراحتی قلبی شدید که نتیجه زندان در این سالها بوده است) تمام تلاش عادل گونه را بکار برده ونسبت به این جوان بیمار توجه ویژه ای نمایید. باشد که هر گونه اتفاقی برای ایشان بیفتد در پیشگاه پروردگار باری تعالی، حضرت عالی مسوول خواهی بود. لازم به ذکر می دانم که ایشان در سلولهای انفرادی بند 2 الف سپاه پاسداران در زندان اوین بدون ملاقات وتماس وارتباط با وکیل، اکنون به مدت یک ماه است که در حال بازجویی است.با احترام.آساره عیوضی، مادر دردمند ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار در بند

محکومیت شهناز غلامی به 8 سال حبس تعزیری

جنایات حاکمان کودتائی نامشروع و ضد مردمی همچنان نسبت به قربانیان در بند در سیاه چال ها ادامه دارد . به خصوص در مورد قول داده شده ی کار مضاعف در سال جدید نسبت زنان اینگونه خدمات ضد بشری با شدت بیشتری اعمال می شود . برای اینکه بدلیل ماهیت ارتجاعی و قرون وسطائی و زن ستیزانه ی حاکمان قدرت طلب و مرد سالار دشمنی با زنان در الویت برای شان می باشد.

برگزاری هرانا - شهناز غلامی، روزنامه نگار آذربایجانی و فعال حقوق زنان، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به 8 سال حبس تعزیری محکوم شد.به گزارش هرانا، مقامات قضایی خانم غلامی را به اتهام نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام و عضویت و فعالیت در سازمان مجاهدین خلق از طریق همکاری با خبرگزاری هما محکوم کرده اند.شهناز غلامی پیش تر و در سال 1368 نیز، زمانیکه دانشجوی ادبیات فارسی در دانشکاه تبریز بود و به دلیل فعالیت های سیاسی قصد خروج از کشور را داشت، در مرزهای شمال غربی کشور توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و پس از تحمل بیش از یک سال حبس در زندان تبریز که شش ماه آن به صورت انفرادی در اداره اطلاعات تبریز بود؛ دریک دادگاه فرمایشی و غیرعلنی، بدون داشتن وکیل و یامددکاراجتماعی به 8 سال حبس تعزیزی محکوم شد.این حکم در حالی صادر می شود که وی در حدود یک سال است که از ایران خارج شده و جهت اخذ پناهندگی سیاسی، در حال حاضر به همراه دختر خود در کشور ترکیه به سر می برد و هرگونه ارتباط با سازمان مجاهدین خلق را کذب می خواند.

انتقال مریم ضیاء به بهداری زندان اوین در پی اعتصاب غذا

بازهم یک نمودی دیگر از وعده های داده شده کار مضاعف دستگاه قضائی آلوده به فساد و رشوه و تبعیض که از سوی رئیس انتصابی آن آخوند محمد صادق لاریجانی قولش داده شده است.

خبرگزاری هرانا - مریم ضیا، فعال حقوق زنان و کودکان که از ۱۰ دی ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می برد، در دوازدهمین روز اعتصاب غذای خودبه دلیل وخامت وضعیت جسمی به بهداری زندان اوین انتقال یافت.به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی،وضعیت جسمی او از چند روز پیش حاد بود اما مسولان زندان برای بیشتر تحت فشار قرار دادن وی، از انتقال به بهداری خوداری می کردند.خانم ضیاء از افت شدید فشارخون،ضعف مفرط،سر درد شدید رنج می برد و همچنین او به سختی قادر به تحرک است.مریم از روز 26 اسفند ماه سال گذشته در اعتراض به روند بازداشت غیرقانونی خود و ممانعت بازجوی وزارت اطلاعات فردی به نام یاسری از آزادی وی علی رغم سپردن وثیقه دست به اعتصاب غذا زده است."وی با اشاره به بیماری هایی که این فعال دربند از آن رنج می برد، اظهارداشت:"مریم به دلیل ضعف جسمی از سردرد و افت فشار خون رنج می برد اما با توجه به بلاتکلیفی و بازداشت غیرقانونی خود بر ادامه اعتصاب غذا اصرار دارد."واهر مریم ضیاء اتهام او را همکاری با منافقین اعلام کرد و اظهارداشت:" با وجود این که بازجویی ها به انتها رسیده است وی در بند غیرسیاسی ها نگهداری می شود. ما اعتقاد داریم که این بند برای بازداشت یک فعال مدنی به هیچ وجه محیط مناسبی نیست".آقای منصور حیات غیبی همسر خانم ضیاء با اشاره به مراجعات خود به دادگاه انقلاب می گوید:" دادگاه انقلاب برای طولانی تر کردن پروسه رسیدگی و وارد کردن فشار روحی و جسمی علیه خانم مریم ضیاء و خانواده اش دوباره این خانواده را مجبور به طی مراحلی که پیش از این و قبل از سال نو انجام گرفته شده کرده است.".