روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 23 اسفند ماه سال 1388

نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " باج دهي غرب به طالبان "

"برای عبور از بحران داخلی به خصوص بحران هسته ای بستر سازی جنگی دیگر تدارک دیده شده که با افزایش چشم گیر سیاست صدور تروریسم به برون مرز ودخالت گری در امور داخلی کشور های منطقه همراه است"

چرا وقتی پاسدار گماشته احمدی نژاد از خودش دعوت به سفر به افغانستان می کند تا که در کنفرانس مطبوعاتی در کنار کرازی رئیس جمهورافغانستان قرار گیرد و آشکارا اعتراف به دخالت گری در امور داخلی افغانستان می کند . البته قبل ازاینکه خودش بگویدکه درونزوئلا و کشور های آمریکای لاتین بغل گوش آمریکا پاسداران چه می خواهند و برای چه دست به تقویت پایگاه های تروریستی زده اند وچرا با چاوز رئیس جمهور ونزوئلا افتخار به موضع مشترک ضد آمریکائی می کنند. اما مشخص نیست که برای چه این پاسدار دریده از موضع طلبکارانه و مالک افغانستان و سخنگوی دولت و نماینده و وکیل مدافع مردم افغانستان در پاسخ خبرنگار افغانی که بدلیل دخالت گری رژیم تروریستی کودتائی نامشروع حاکم برایران در ناامن کردن افغانستان به نقل از وزیر دفاع آمریکا پرسش کرد . ولی این پاسدار احمدی نژاد به جای جواب سئوال به خبرنگارافغانی دادن از موضع سئوال در مقابل و روش بازجوئی سئوال کرد که وزیر دفاع آمریکا بافاصله12هزارکیومتری در افغانستان به بهانه ی مبارزه باتروریسم چه می خواهد و ادامه داد که آمریکا خودش عامل و مبلغ تروریست در افغانستان می باشد . از سوی دیگر زمانیکه فاش شده است اعضای خانواده ی بن لادن در ایران بسر می برند که تبدیل به نوعی گروگان در چنگال پاسداران کودتاگر شده اند تا که القاعده مجبور به همکاری مشترک با پاسداران در افغانستان و پاکستان وعراق و عربستان وخاورمیانه و حتی اروپا که دست به اقدامات تروریستی در مادرید و لندن زده شد.

خلاصه در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک آنگونه پاسدار گماشته احمدی نژاد دخالت گری در امور داخلی افغانستان را ادامه داد که منجر به قطع ناگهانی این کنفرانس مطبوعاتی از سوی کرزای رئیس جمهورافغانستان شد تا پاسدارگماشته احمدی نژاد بیش از این فرصت نداشته باشد به سیاست تهدیدآمیز مداخله گرایانه ی خود در افغانستان ادامه دهد . اما اکنون که کرزای رئیس جمهور افغانستان ب هپاکستان سفر کرده است . سرمقاله نویس مأمور پیگیر و پیش برنده ی صدور سیاست تروریسم وارتجاع به برون مرز وارد صحنه شده است و از موضع باز جوئی این سفررا بر زیر سئوال برده است و فرافکنانه مدعی شده است که این مأموریت آمریکا و غرب وناتوی شکست خورده در افغانستان است که کرزای را راهی سفر به پاکستان کرده تا که بطورمستقیم باملا عمر رهبر طالبان مذاکره داشته باشد . مثل اینکه سفیر پاسدار تروریست در بغداد در چند دور نشست های امنیتی عراق با سفیر آمریکا در بغداد دیدار و گفتگو نداشت و پس از آن بیشتر در ناامن و بی ثبات کردن و رشد اقدامات تروریستی و انفجاری در عراق فعال نشد و این سیاست را تا کنون ادامه نشده است .

بنابراین طبق سیاست همیشگی بررسی و رسیدگی یا دخالت گری در امور داخلی کشور های همجوارو منطقه می بایست به آمریکا یا اسرائیل ودر افغانستان به ناتو هم وصل وختم شود . پس سرمقاله نویس مدعی شده چيزي که رئيس جمهور افغانستان را اين چنين براي مذاكره و مصالحه با طالبان بي تاب ساخته است طرحي است كه قدرت هاي غربي دخيل در بحران افغانستان تهيه كرده و كرزاي را براي اجراي آن تحت فشار قرار داده اند. زیرا که غرب كه در افغانستان كاملا شكست خورده و تمامي تدابير و راه حل هاي گذشته غربي ها با بن بست مواجه شده است .پس اكنون به اين طرح براي نجات از باتلاق افغانستان اميد بسته شده است . برای اینکه استراتژيست هاي ناتو سرانجام به اين نتيجه رسيدند كه از راه نظامي نمي توانند به اهداف خود در افغانستان برسند و بايد به راهكارهاي ديگري از جمله مذاكره با شورشيان متوسل شوند. به خصوص اینکه تشكيل كنفرانس لندن در اوايل بهمن ماه گذشته دقيقا با همين انگيزه صورت گرفت. در ادامه سرمقاله نویس اضافه کرده است همانگونه كه انتظار مي رفت محور اصلي بحث ها مذاكره با طالبان بود و واشنگتن و لندن براي اجراي طرح خود 500 ميليون دلار وعده كمك هاي مالي نيز از اعضاي شركت كننده گرفتند در نهایت سرمقاله نویس نتیجه گیری را که علیه آمریکا و شکست غرب و ناتو در افغانستان است را اینگونه تحلیل و تبیین کرده و منتهی به اوباما نموده است :

" طرح مصالحه با طالبان با هر انگيزه اي كه باشد براي غرب به خصوص آمريكايك رسوايي به شمار مي رود چرا كه واشنگتن به همراه متحدانش 8 سال قبل با ادعاي مبارزه با تروريسم و تبليغات گسترده مبني بر اينكه اقدامات طالبان از عوامل به خطر انداختن امنيت آمريكا و جهان است وقيحانه به افغانستان لشكركشي كرد هزاران نفر را قرباني تهاجم نظامي خود نمود صدها منزل را ويران و هزاران نفر ديگر را آواره كرد و اكنون دم از صلح و مذاكره با اين گروه مي زند. اين رفتار متناقض و سياست بي ثبات سياست گزاران آمريكائي ضمن اينكه بي پايه بودن ادعاهاي « مبارزه با تروريسم » و « حمايت از صلح و امنيت جهاني » را يكبار ديگر مورد تاكيد قرار مي دهد درعين حال مورد ريشخند و تمسخر افكار عمومي غرب و ملت آمريكاست چرا كه ماليات ها و دارايي هاي آنها را صرف جنگي بيهوده و عبث كرده اند. واقعيت اينست كه اين طرح آمريكا نيز با شكست مواجه خواهد شد و همچون ديگر نقشه ها و طرح هاي گذشته با ناكامي مواجه خواهد گرديد زيرا هيچ تضميني وجود ندارد كه طالبان به دعوت هاي غرب براي مذاكره كه از زبان حامد كرزاي مطرح مي شود پاسخ مثبت بدهد. سخنگوي طالبان در اولين واكنش به دعوت براي مذاكره پس از كنفرانس لندن ضمن رد اين درخواست كرزاي را عروسك خيمه شب بازي غرب خواند. طالبان در عين حال تاكيد كرده است زماني با دولت افغانستان حاضر به مذاكره خواهد شد كه نيروهاي خارجي از افغانستان خارج شده باشند شرطي كه درحال حاضر تحقق ناپذير به نظر مي رسد. . مذاكره با طالبان بخشي از استراتژي جديد آمريكا در افغانستان موسوم به استراتژي اوباماست . پيگيري روند ناموفق استراتژي جديد آمريكا در افغانستان بيانگر اين واقعيت است كه بحران افغانستان تا زماني كه بازيگران خارجي در اين كشور به دنبال اهداف استعماري خود هستند و همچنان به ادامه اشغال غيرقانوني افغانستان اصرار مي ورزند ادامه خواهد يافت و طرح باج دهي غرب به گروه افراطي طالبان نيز نمي تواند اين بحران را خاتمه دهد"

در خاتمه اینکه اگر امکان بقای ما هی به آب و کرم و زالو بدون لجن امکان پذیر است رژیم ضد بشری تروریستی و کودتائی و نامشروع هم بدون سیاست سرکوب و خفقان و سانسور وضرب و شتم و زندان و شکنجه و اعتراف و زندان و اعدام درداخل کشور و سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه وتلاش به بحران آفرینی وجنگ افروزی وبی ثبات ونا آرام کردن منطقه می تواند به بقای ننگین خودش ادامه دهد . مگر ملاحظه نمی شودپس ازاینکه در 22 خرداد کودتاگران پاسدار که مواجه با فاش شدن عدم مشروعیت رژیم ضدمردمی در تظاهرات ضد مردمی معترضان ناراضی عیان وعریان شدند. چگونه وحشیانه با سران رقیب و منتقدان ومعترضان بر خورد کرده اند و چگونه مخالفان را تا کمپ اشرف در بغداد تعقیب نموده اند؟ از سوی دیگر چگونه آشکارا در امور داخلی عراق و انتخابات پارلمانی عراق دخالت مستقیم کرده وهمچنان به این دخالت گریادامه می دهد؟ یا اینکه قبل از آن چونه پاسداران چاه نفت فکه عراق را اشغال نظامی کردند؟ یا اینکه قبل از آن چگونه از طریق شیعیان شورشی حوثی در یمن دست به راه اندازی جنگ داخلی زدند؟ آنگاه از طریق تهدید و اقدامات تروریستی در پاکستان زد وبند عبدالمالک ریگی را از پاکستان تحویل گرفتند . اکنون هم شاهدیم از طریق حماس و حزب الله لبنان در شرف برپا کردن جنگی دیگر در خاور میانه است . بنابراین مشخص است وقتی که از سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به افغانستان به آن اهداف ترسیم شده پاسداران کودتا گر نرسیده اند ناگهان خبر تعداد 3000افغانی در نوبت اعدام و اینگونه مقالات دخالت گرایانه در امور داخلی افغانستان پیگیری شده است . بهرحال تا این رژیم ضد بشری تروریستی کودتائی نا مشروع بر سر کار باشد اوضاع ناامنی و بی ثباتی کشور های همجوار و منطقه وخیم تر از آنچه هست خواهد شد .راه نجات حمایت و پشتیبانی از مبارزه و مقاومت مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران است که قبل از آن وزارت امور خارجه ی آمریکا می بایست نام مجاهدین را از لیست گروه و سازمان های تروریستی خارجند

هوشنگ- بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881223/index.html

روزی نامه ی حومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 23 اسفند ماه سال 1388