روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 24 اسفند ماه 1388

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه جمهوری " عدو شود سبب خير..."

"ورشکستکی اقتصاد داخلی و وضعیت نا بسامان امور معیشتی مردم مهمتر است یادل سوزی کردن برای ضرر و زیان شرکت های آمریکائی ناشی از تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا؟"

تعبیر و تفسیر انتقادی از سیاست تغییر اوباما رئیس جمهور آمریکا کردن یعنی چرا این سیاست با موازین خواست و اهداف حاکمان تهران از جمله در راستای عدم کاربرد سیاست تحریم و تأئید اهداف پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای و حمایت از سیاست صدورتروریسم و ارتجاع به برون مرز از جمله دشمنی کردن باروند مذاکرت صلح خاور میانه همگام نمی باشد. لذا اکنون که چنین همسوئی وجود ندارد پس بر اساس معیار ارزیابی حوزوی – پاسداری دیگی که برای حاکمان کودتا گر نجوشد بهتر است درآن کله ی سگ بجوشد قضاوت و تحلیل شده است.

اما جالب و هم مسخره تر اینکه تحلیل و تفسیر غیر ثابت و پیوسته بر حسب موقعیت و شرایط دچار دگر دیسی و تغییر شده ی صاحب قلم آنهم بدون نگاهی به وضعیت اقتصاد ورشکسته ی و داغان داخلی که چگونه است . چونکه بطور نمونه یک قلم واردات بیش از 3 برابر شده است که منتهی به خط زنجیره ای از ورشکسته شدن واحد ها و کارنجات تولیدی صنعتی و بیکار شدن کار گران و موجب اعتراضات روز افزون کارگران بدلیل تعویق حقوق و مزایاو بیکار شدن شان شده است . از سوی دیگر این تحریم ها سبب موجبافزایش حجم نقدینگی و رشد نرخ رشد تورم و گرانی لجام گیسخته و فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی شده است . همچنین 80%جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی سر می برند . اما ار آن طرف پیرامون اعمال سیاست تحریم های اقصادی از موضع دلسوزی گفته شده که موجب ضرر و زیان برای آمریکا و به نفع رقبای اروپائی شان شده است . البته سرمقاله نویس تأکید کرده است که تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا موجب فرصت های زیادی درایران شده از جمله منجر به ار تقای فنی آوری تکنولوژی هسته ای شده است . البته توضیح داده نشده که این فن آوری تکنولوژی هسته ای چیست که تا کنون جز موارد یاد شده که فقط بخش کوچکی از بازتاب های تحریم اقتصادی آمریکامی باشد چه دستأورد دیگری تا کنون برای میهن و مردم ایران در بر داشته است که بعنوان فرصت زیاد از آن یاد شده است ؟ ضمن اینکه به جز حادشدن جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی که منتهی به کودتای 22 خرداد وجراحی رقیب مغلوب دوم خردادی ها شد اکنون نیز چشم انداز جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی دیگری وجود دارد چگونه از این بازده وحشتناک تا کنونی می توان با نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم اینگونه بعنوان موفقیت دانش فنی آوری و تخصص نیروی انسانی ارتقاء یافته نام برد :

"دلايل روشني وجود دارند كه نشان مي دهند تحريم هاي ضد ايراني واشنگتن از يكطرف موجبات زيان آمريكا را فراهم ساخته و از طرف ديگر به طور همزمان منافع فراواني را عايد رقباي اقتصادي و صنعتي آمريكا نموده و در نهايت فرصت هاي زيادي را در اختيار ايران قرار داده كه از اين موقعيت براي « ارتقا تكنولوژي » و پر كردن خلا ناشي از فشارهاي بيگانه تلاش كند و سطح دانش فني فناوري و تخصص نيروي انساني خود را قويا ارتقا دهد"

بازهم سرمقاله نویس در ادامه ی اشک تمساح ریزی برای ضرر و زیان دیدن شرکت های آمریکائی ونقل قول کردن انتقادآمیز از این شرکت های آمریکائی بدلیل لتحریم های اقتصادی ایران ا زسوی آمریکا متحمل ضرروزیان فراوان شده اند . البته بدون اشاره داشتن به این واقعیت که چه نقشی پالایشگاه نففت آبادان قبل از شروع جنگ خانمان برانداز ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق داشتو اکنون شرایط چگونه است که که حداقل 40 % نیاز بنزین مورد نیاز کشور وارد می شود که شامل هزینه ی پرداخت چندین میلیارد دلاری با بودجه ی دارای افزایش کسری بودجه می شود. چون ورود بنزین مورد تحریم از سوی آمریکا واقع شده است.پس سرمقاله نویس این چنین از ضرر و زیان های خالص شرکت های آمریکائی بخاطر این تحریم فروش بنزین به ایران نقل قول و نالیده است :


"مشكل بزرگ آمريكا اينست كه دوران طلائي تك ابرقدرتي خود را سپري كرده و دنيا به سمت يك نظام چند قطبي به پيش مي رود. بدين ترتيب فرصت چنداني براي آمريكا و متحدانش باقي نمانده كه بازارهاي پرسود را براي خود حفظ كنند و در عين حال به ديگران امر و نهي نمايند كه با چه كشورهائي چگونه و در چه حدي مجازند روابط اقتصادي ـ صنعتي برقرار كنند. تازه ترين تصميمات و اقدامات واشنگتن در اين مقوله به ماجراي « واردات بنزين » براي ايران باز مي گردد كه كنگره آمريكا محدوديت هائي را براي شركتهاي تامين كننده بنزين ايران برقرار كرد. البته اين براي برخي شركتها به منزله ضرر و زيان خالص بود ولي ايران در پرتو همين فشارهاي بيگانه درصدد يافتن راهكارهاي عملي در داخل مرزهاي جغرافيائي كشور برآمده و به نتايج ملموس و روشني دست يافته است . همين فشارهاي بيگانه در ساير رشته هاي صنعتي و فناوري نيز موجبات استحكام موضع ايران را فراهم ساخته و اگرچه در اين راه با فراز و نشيب هائي نيز مواجه بوده ايم ولي افتخار ملت ايران اينست كه خوشبختانه عقبه هاي سخت و سرنوشت ساز را در جنگ تحميلي دوره بازسازي و سازندگي و در طول 3 دهه استقامت مثال زدني ملت در برابر زورگوئيها و افزون طلبي هاي بيگانگان با سربلندي و عزت و اقتدار طي كرده است . تمديد تحريم جمهوري اسلامي ايران توسط اوباما از يك طرف پرده را از چهره رياكار او و حزب دموكرات آمريكا برداشت و از طرف ديگر تاكيدي مجدد بر اين واقعيت شد كه : عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد"

در خاتمه اینکه اینگونه اعتراف به عجز و نا توانی در برابر تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا کردن وبه خصوص اشک تمساح برای ضرر و زیان های وارده به شرکت های آمریکائی ریختن ضمن اعتراف بر تأئید تأثیر گذاری مخرب تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا می باشد که تا کنون با از درگشاد نواختن سورنا بطور لجبازانه از سوی حاکمان تهران انکار شده است.همچنین علائم آشکار وحشت و نگرانی از تشدید تحریم های بیشتر اقتصادی از سوی آمریکا در آینده می باشد که به خاطر اصرار بر پیگیری اهداف هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای برای تضمین بقای کودتاگران نامشروع است . بعلاوه اعتراف به در آمدن تق ترفند بازی تاکتیکی و نمایشی اتخاذ مواضع ضد آمریکائی و دشمن شیطان بزرگ است که مکمل هدف آنسوی شگرد ابزاری کردن دین در بیش از 3 دهه گذشته بوده است که تبدیل به اهرم دوسویه بودن سرکوب و خفقان و سانسور و حذف رقبا و منتقدان و دگر اندیشان داخلی بوده که اکنون نوبت به حذف دوم خردادی ها با همین دسیسه و حیله رسیده است . همینطور تقوت کننده ی سیاست صدور تروریسم وارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه بوده است. البته در این میان آنچه فراموش شده مردم ایران می باشند که نه حق و حقوق شان به شدیدین وجه ممکن پایمال شده است ، بلکه با اعتماد و باورشان خیانت شده است. بد تر اینکه 31 سال است که به اینان وعده و قول های دروغ ووارونه داده شده است . همچنانکه در این مدت چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور زده شده و آنگونه غارتگری شده است که پاسدار گماشته احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بطور شفاف اعتراف کرد چگونه از رأس تا ذیل این رژیم بربرمنش وتاریک اندیش ضدبشری آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و بی قانونی و غارتگری و دروغگوئی می باشد. بنابراین بی جهت نیست که در 9 ماهه گذشته مردم به جان آماده و عاصی و ناراضی شده ی ایران فریاده مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه سر داده و خواهان تغییرات دمکراتیک در ایران شده اند.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881224/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 24 اسفند ماه 1388