گزیده خبر های 29 اسفند – 88 قسمت - 2

اظهارات مهم رئيس جمهور درباره طرح هدفمند كردن يارانه‌هاخبرگزاري فارس:محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران شب گذشته با حضور در يك برنامه زنده تلويزيوني، خواهان برگزاري همه‌پرسي درباره طرح هدفمند كردن يارانه‌ها شد و به بيان آثار مثبت اين طرح بر اقتصاد كشور پرداخت

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812290016

چگونه مدعی پاسداری که جزو افتخاراتش منحل کردن سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه بندی می باشد که پس از آن اعتراف کرد که به تئوری های اقتصادی هم باور ندارد چگونه است که پس از اینکه در چند سال گذشته واردات را بیش از 3 برابر کرده است و همچنان رشد لجام گسیخته توم و گرای و فقر و بیکاری را افزایش می دهد اکنون که در برابر انتقادی که به تصویب هدفنمند کردن رایانه ی نقدی تا 50 % در سال جدید در بازار مکاره مجلس هشتم وارد شد آنگونه که نیمی از این مبلغ در خواستی تصویب نشد . اما اتهام زنی و فاحشی کرن به اقتصادانان منتقد از جمله احمد توکلی را پاسدار گماشته احمدی نژاد شروع کرده است تا که عامل شکست و افزایش تورم پیش بینی شده در سال جدید را اینگونه اقتصاد دانان وبازار مکاره ی مجلس هشتم بداند.

برخي اقتصاددانان كه مدعي شده اند با اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها قيمت ها پنج هزار درصد بالا مي رود انتقاد كرد و گفت: من نمي دانم كه اينها كجا درس خوانده اند و چه كسي به آنها مدرك داده است. وي گفت: انها به گازوئيل اشاره كرده و گفته اند كه با افزايش 5000 درصدي قيمت ها، قيمت ها 500 برابر مي شود در حالي كه 5000 درصد معادل 50 برابر است نه 500 برابر. رئيس جمهور اضافه كرد: اگر هم ما بخواهيم به عنوان مثال قيمت گازوئيل را پس از 5 سال 50 برابر كنيم حداكثر قيمت آن 550 تومان مي شود نه 825 توماني كه آنها ادعا مي كنند. وي گفت: به فرض اگر ما 200 تومان افزايش قيمت گازوئيل داشته باشيم فقط يك درصد باعث افزايش قيمت كالا مي شود اما برخي ها دائم مي خواهند با بحران زايي مردم را بترسانند. رئيس جمهور در ادامه اجراي هدفمند سازي يارانه ها با 20 هزار ميليارد تومان مصوب مجلس را نشدني خواند و گفت: با اين رقم نمي توان به كاهش مصرف رسيد. احمدي نژاد هدف دوم از اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها را ارتقاي بهره وري خواند و گفت : يكي از راههاي تحقق اين امر اصلاح خط توليد كارخانجات است و دولت با اين بودجه اختصاص يافته چطور مي تواند به بخش توليد كمك كند كه به اصلاح ماشين آلات خود بپردازند. وي گفت: با اين مصوبه به هيچ وجه نمي توان عدالت را برقرار كرد چرا كه بايد به ميزاني يارانه نقدي پرداخت كنيم كه علاوه بر تاثيرگذاري بر زندگي مردم باعث تشويق آنها براي همكاري دولت نيز بشود در حالي كه پرداخت 10 هزار تومان هيچ تاثيري در زندگي مردم نمي گذارد. رئيس جمهور اظهار داشت: از نظر ما 40 هزار ميليارد تومان حداقل مبلغي بود كه براي هدفمند سازي يارانه ها پيشنهاد داده بوديم اما مجلس 20 هزار ميليارد تومان را تصويب كرد.

احمد توكلي: جواب رئيس جمهور را يا با بيانيه مي‌دهم يا سكوت مي‌كنم خبرگزاري فارس: احمد توكلي در واكنش به سخنان رئيس جمهور در مورد مفيدنبودن مصوبه مجلس در خصوص يارانه‌ها گفت: امروز درباره نوع برخورد با اين سخنان تصميم مي‌گيرد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812290032

در ادامه ی سگ دعوا میان دو نهاد رژیم کودتائی نامشروع اینهم واکنش احمدتوکلی است که به توهین و ریشخند کردنش از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد داده شده در گفتگوی تلویزیونی پاسدار ضرغامی مطرح شد . زیرا که فرصت طلبانه با گریز به صحرای کربلا زدن به اقتصاد دانان از جمله وی تاخت و گفته وی اقتصاد بلد نیست و افزود معلوم نیست که وی مدرکش را از کجا گرفته است که چرا در بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی هشتم با لایحه 40 هزار میلیاردی هدفمند کردن یارانه ی دولتی مخالفت کرد و مانع از غارتگری و حاتم بخشی های تورم زای 50% دولت نا مشروع و کودتائی شد که اکنون این چنین مورد خشم تلافی جویانه ی پاسدار گماشته مترسک احمدی نژاد واقع شده که توکلی نمی داند در پاسخ می بایست چه موضهعی اتخاذ کند؟

به گزارش "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، احمد توكلي در گفت‌وگو با خبرآنلاين گفت: چنانچه قصد جواب دادن داشته باشم آن را در قالب يك بيانيه منتشر خواهم كرد.نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين تاكيد كرد: اين احتمال هم وجود دارد در اين باره سكوت اختيار كنم. رئيس جمهور شب گذشته در آخرين مصاحبه تلويزيوني سال 88 با اشاره به اقتصادداناني كه با نظر دولت در باره يارانه‌ها مخالفت كرده‌اند گفت: اين افراد اقتصاد بلد نيستند.وي همچنين با اشاره به مواضع نمايندگان مجلس گفت: كساني كه فكر مي‌كنند مصوبه مجلس قابل اجراست خودشان بيايند و به جاي دولت، آن را اجرا كنند

حسین مرعشی آزاد شد

http://www.fararu.com/vdcfmedj.w6dm1agiiw.html

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812290046

روایت ایرنا از فعالیت دستهای پنهان

http://www.fararu.com/vdccxmq0.2bq1o8laa2.html

قرار نیست که چاقو دسته اش را ببرد ، ضمن اینکه گر حکم شود که دزد گیرند در این نظام ازرأس تا ذیل هرچه هست باید گیرند. زیرا که برادر همسر غارتگر بساز و بفروش و روباه مکار که همچون سایر زندانیان بازداشت شده نیست که قرار است در راستای جنگ قدرت و ثروت در بازداشت بماند.

از زمان بازداشت مرعشي وي هيچ درخواستي براي مرخصي تسليم مقامات قضايي نکرده است.اين منبع به خبرنگار ايرنا گفت که مرجع قضايي بر اساس يک "درخواست نامعلوم"، دستور مرخصي مرعشي را صادر کرده است.

دختر بن لادن از ایران رفت!

http://www.fararu.com/vdciqya5.t1ap32bcct.html

پساز انکار کردن و موش و گربه بازی پذیرفته شد که اعضای بن لادن در ایران بعنوان گروگان بسر می برند . ضمن اینکه باز هم تجربه تکراری سمبه ی زور وو قدرت یا گفتمان شناخته ی حاکمان تهران ثابت شد که فقط اینگونه سیاست است که پیشبرد و جواب دارد.