روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنب 23 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : سر مقاله حکومتی جمهوری : ابراز برائت مردم تركيه از لائيسم "
چرا همه پرسی پیرامون قانون اساسی در ترکیه خوب و مثبت می باشد ولی این اقدام در ایران وارونه است؟
اگر چنانچه نظر همه پرسی که پیرامون قانون اساسی در ترکیه انجام گرفته است که از سوی سرمقاله نویس اقدامی مثبت می باشد. آنگونه که وی برایش هوراکشیده است . اما اکنون سئوال است که چرا اینگونه تبلیغ کردن که برای این اقدام حاکمان ترکیه شده است که گویا 77% از واجدین شرایط هم شرکت کردند که 52% هم نظر مثبت داده اند که پیروزی برای اسلام گرایان حاکم ترکیه است . گرچه کرد های ترکیه بدلایل خاص خودشان در این همه پرسی حضور نداشتند یا اینکه حضورشان کمرنگ بوده است . ولی نظر سرمقاله نویس تداعی کننده ی این ضرب المثل است که گفته می شود مرگ خوب است ولی بشرط آنکه برای همسایه باشد .آری چرا چنین اقدام مشابه ی این همه پرسی ترکیه از سوی حاکمان رژیم ضد بشری که مدعی هستند از پشتیبانی 85% مردم ایران بر خوردار هستند محور قانون اساسی در ایران چنین همه پرسی انجام نمی شود تا مشخص شود نظر مردم ایران در موردش چیست؟ البته معلوم است که چرا در ایران این چنین همه پرسی نمی شود، چون حاکمان رژیم ضد بشری کودتائی وحشت از مردم ایران دارند . زیراکه اشراف کامل دارند که نکته نظرات مردم ایران نسبت به قانون اساسی و حاکمان کودتائی چیست؟ برای اینکه مردم ایران نظرات شان را با فریادهای بلند و رسا در تظاهرات های میلیونی ضد حکومتی سال گذشته مشخص و برجسته کرد ند و نشان دادند که نظرشان نسبت به مرجع بالاتر از قانون اساسی یعنی ولی وقیح چگونه می باشد؟ بنابراین اکنون اشاره کردن سرمقاله نویس به مسئله نظر پرسی اخیر ترکیه نوعی پیگیری سیاست توبره و آخور خوری کردن است . برای اینکه هدف هم تبلیغ و دفاع کردن از پیروزی اسلام گرایان حاکم ترکیه است تا نوعی قرینه سازی برای رژیم ضد بشری حاکم بر ایران باشد . هم موضع ضد سکولار بودن را برجسته کرده است .ولی خطری که سرمقاله نویس بدلیل ذوق زدگی زیاد فراموش کرد این است که بر خلاف ابراز خوشحالی کردن از پیروزی اسلام گرایا ن که مقابل این پیروزی از تضعیف و ضرر نظامیان و سکولاریسم در ترکیه سخن گفته است . این پارامتر در ایران درست وارونه عمل کرده است . زیرا جای پای قدرت پاسداران هرروز بیشتر تحکیم و تثبیت می شود.
در خاتمه اینکه گرچه سرمقاله نویس از موضع سیاست مداخله گری در امور داخلی ترکیه تحلیلل داده است که مکمل دیپلماسی صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز می باشد و خبر از شکست و تضعیف شدن سکولار ها و نظامیان در ترکیه داده است و پیرامون آن عجیب گرد وخاک بر پا کرده و مانور تبلیغاتی داده است و این شکست اخیر اینان را مکمل شکست چالش شان محور حجاب همسر رئیس جمهور ترکیه کرده است . البته بدون آنکه اشاره کند که اساس این همه پرسی در ترکیه برای هموار کردن شرایط پذیرش به عضویتاتحادیه اروپا در آمدن ترکیه است که از این پس می بایست که حاکمان ترکیه باید تضمین دهند که مدل دمکراسی غرب در ترکیه شکل بگیرد و رعایت شود . یعنی مقوله ای که حاکمان تهران دشمنش می باشند . برای اینکه دمکراسی برای شان همچون جن و بسم الله می باشد . از سوی دیگر سرمقاله نویس بدون در نظر گرفتن روابط دیپلماتیک که میان ترکیه و اسرائیل وجود دارداما ادعا کرده است که ترکیه به سوی شرق نزدیک شده است و از فلسطین حمایت می کند که همین موضوع موجب خشم اسرائیل شده است . بالاخره پس از اینکه نماینده فلسطین
شده است نماینده مردم ترکیه هم شده و پیش بینی کرده است که در انتخابات خرداد سال آینده اسلام گرایان پیروز خواهند شد و با تقویت اسلام گرایان در ترکیه سکولار ها و نظامیان ترکیه بیشتر تضعیف شده و به سوی حذف ومحو شدن در ترکیه پیش خواهند رفت .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890623/13890623_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنب 23 شهریور ماه سال 1389
ابراز برائت مردم تركيه از لائيسم