روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 6 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری : به نام اعراب به كام آمريكا"
چرا گفته نشده که عامل اصلی روی آوری 4 کشور عربی منطقه خلیج فارس به خریذد 125 میلیارد دلار تسلیحات نظامی از آمریکا چیست؟
اگر نگاهی زود گذر به عنوان سر مقاله انداخته شود که مشابه سر مقالات قبلی یا همیشگی این قلم بر دست می باشد . آنچه ذهن را مشغول یا فعال می کند این است که پس نام و مطالبات مردم ایران چه می شود؟ این چگونه رژیم ضد مردمی می باشد که حاکمان و قلم زنان و رسانه ها و مطبوعات وابسته به حکومت به همه گونه مسائل و به خصوص سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می پردازند به جز بررسی معضلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی داخلی و به ویژه مشکلات معیشتی مردم در صورتیکه 80 % جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی بسرمی برند؟ آخر چگونه این سیاست یا دیپلماسی صدور ترور و بحران و ارتجاع به برون مرز است که تبدیل به مشکل گشا برای حاکمان بحران زده شده است ؟ برای اینکه حاکمان نامشروع چون وحشت هم از واکنش مردم ناراضی دارند . هم برای منحرف کردن اذهان عمومی می بایست که اینگونه سیاست مداخله گری در امور سایر کشوربطور سیستماتیک در رأس امور و خبر های شان باشد . آنگونه که گاهی مواقع از موضع سخنگوی دولت و نماینده مردم سایر کشور ها امر ونهی می کنند. بطریقی که اخیراً محمود عباس رهبر فلسطینیان به این سیاست مداخله گری در امور داخلی فلسطین به پاسدار گماشته احمدی نژاد هشدار داد و تأکید کرد که تو بهتر است به جای دخالت گری در امور داخلی فلسطین بگوئی که خودت چگونه رئیس جمهور شدی و پا سخگوی منتقدان داخلی خودت به جای سرکوب کردن شان باشی؟ از سوی دیگر 7 ماه پس از انتخابات پارلمان عراق حاکمان تهران بوسیله دخالت کردن اجازه نداده اند تا نخست وزیر جدید عراق انتخاب شود . به ویژه اینکه در شرایطی که خبر گزاری دروغ پر داز فارس خطاب به روس ها گفت که چرا با عدم موافقت تحویل دادن موشک های اس- 300 خودتان را از مبلغ 17 میلیارد دلار قرار داد های تسلیحات نظامی محروم نموده اید . ولی سرمقاله نویس با پاک کردن صورت مسئله و آ درس غلط دادن از وسوسه شدن اعراب براي خريد تسليحات آمريكائي یاد نموده است و افزوده که موجب به وجد آوردن مقامات واشنگتن شده زیرا که باور دارند این معامله سبب می شود تا که راه برون رفت از بحران اقتصادی برای آمریکا شود که گزارش آن چنین است :
"تا اينجاي قضيه فقط خريد تسليحاتي 4 كشور عرب حوزه خليج فارس از آمريكا به حدود 125 ميليارد دلار بالغ شده است. عربستان به تنهائي 67 ميليارد دلار، امارات 40 ميليارد دلار، كويت 7 ميليارد دلار و عمان 12 ميليارد دلار خريد نظامي از آمريكا داشته‌اند. بر اين ارقام نجومي بايد خريدهاي قبلي و ارائه خدمات پس از فروش براي سلاحهاي خريد گذشته را نيز افزود كه مطابق ارزيابي‌هاي انجام شده به رقمي حدود 150 ميليارد دلار مي‌رسد"
حال داشته باشید که رقم 125 میلیارد دلار فروش تسلیحات نظامی به 4 کشور منطقه ی خلیج فارس که سرمقاله نویس گزارش داده که به کام آمریکا شده است . اولاً : سئوال است که چرا بازگو نشده که دلیل انعقاد این قرارد تسلیحاتی چیست؟ مگر جز این ا ست که عامل اصلی همان سیاست های تهدید آمیز هسته ای و جنگی حاکمان تهران می باشد که موجب تقویت رقابت های تسلیحاتی در منطقه شده است . دوماً : از طرف دیگر مگر رقم 125 میلیارد دلار مقابل رقم 3 هزار میلیارد دلاری می تواند رقم کلیدی تعیین کننده در رونق اقتصادی آمریکا باشد در صورتی که مطبوعات و رسانه های رژیم ضد بشری گزارش داده اند که هزینه ی جنگ در عراق برای آمریکا تا کنون 3 هزار میلیارد دلار بوده است. مشروط بر اینکه قرار دادها نظامی و نه اقتصادی می باشند؟
در خاتمه اینکه از موضع دشمنی و مبارزه با آمریکا همراه با سیاست دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه از سوی حاکمان تهران نه فراموش ونه قطع شده است . همچنانکه که تهدید و تحقیر و متهم به خیانت کردن رهبران کشور های عربی که تلاش حضور در کنفرانس صلح آنانولیس یا برای مذاکرات صلح خاورمیانه می کنند نیز موضوع پنهان کردنی نمی باشد. زیرا که این چنین تهدید کردن اینان تبدیل به سیاست روزمره شده است . البته اینگونه سیاست توهین و تهدید کردن های رهبران کشور های عربی چاشنی تهدید سیاست اسرائیل نا بود باید گردد شده است که هر گز کتمان و انکار شدنی نیست . بنابراین این سیاست دشمنی با صلح خاور میانه و تهدید رهبران کشور های عربی آنگونه شفاف است که اشاره شد اقدامات تهدید و تحریک آمیز رژیم ضد بشری عامل اصلی است که موجب شده کشور های منطقه برای دفاع از امنیت و بالا بردن تقویت قدرت تدافعی خودپناه به آمریکا برای خرید تسلیحات مدرن ببرند و سرمقاله نویس هم در پایان سرمقاله ی خود مجبور شده است تاکه اعتراف کند که خرید تسلیحات آمریکائی از سوی کشور های به دلیل ایران هراسی یا تهدیدهای تروریستی حاکمان تهران است .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890706/13890706_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 6 مهر ماه سال 1389
به نام اعراب به كام آمريكا