روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 3 مهر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "روسياهي براي روس‌ها"
چند سال وچند بار و با تقبل چه هزینه ای بوده که سیکل تکراری بازی غیر قابل اعتماد بودن روس ها پیرامون پروژه ی هسته ای و نیروگاه اتمی بوشهر و موشک اس- 300 ادامه داشته است؟
چند سال است که شاهد این سیاست سیکل تکراری با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن حاکمان تهران می باشیم که با روس دنبال کرده اند؟ به خصوص پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر و تلاش برای کسب حمایت از پروژه 5+1 هسته ای و قرار های تسلیحاتی موشکی پدافندی اس - 300 که تا کنون چندین بار شاهد خبر و موضع گیری های متناقض بوده ایم. مهمتر این سیاست چه میزان این سیاست هزینه های بس گزاف بهمراه داشته باشد که منتهی به خالی شدن سفره های خالی محرومان در ایران شده است؟ برای چه هر زمان که این سیاست بدلیل پیمان شکنی روس ها که به بن بست رسیده است ، پس از مشتی لغز خوانی های ظاهراً تهدید و توهین آمیز قلمی و نوشتاری که روس ها قابل اعتماد نیستند که شده است . بلافاصله با زد وبند های پشت پرده که شده و باج های کلان بیشتری که به روس داده شده است پایان یافته و موجب شده تا آب ها از آسیاب بی افتد و همه چیز فراموش شود و تعریف و تمجید کردن از روس با تبلیغات گسترده دوباره شروع شود . البته به سیاست روس ها نمی توان انتقاد گرفت زیرا که مقامات روس ها اعتراف و اذعان کرده اند که فقط از منافع کشور خودشان در روابط دیپلماتیک و غیرو دفاع می کنند . چرا در شرایطی که مشتی آخوند مفت خور روضه خوان با پاسداران کودتاگر برای حفظ قدرت و ادامه ی بقای ننگین رژیم ضد بشری سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زده اند . روس ها از این شرایط استفاده نکرده و بهره نجویند و تلاش نکنند فرصت طلبانه از این گوشت قربانی آویزان شده هرچه بیشتر سهم ببرند؟ به ویژه که خوب می دانند رژیم ضد بشری نا مشروع و ضد مردم و متزلزل می باشد و تلاش مستمر می کند تا به سلاح هسته ای دستیابی داشته باشد که آن موقع خطر نه برای منطقه وجهان که برای خودشان نیز می باشد که همسایه چنین رژیمی است که کلی مشکل برایش در کشورهای آسیای میانه ایجاد نموده است. برای همین روس ها نه حاظر نیستند موشک های اس – 300 را تحویل حاکمان تهران دهند ، بلکه اخیراً مانع از ورود هیئت بلند مرتبه نظامی و هسته ای پاسداران که همراه شان پاسدر منفئور بسیجی محمد رضلا نقدی عراقی هم بوده است به مسکو شود . برای همین موجب عصبیت سر مقاله نویس شده است که دست به انتقاد کردن از سیاست دولت مردان کاخ کرملین زده است و کارنامه ی عملکرد روس ها با رژیم ضد بشری بقول خودش بازی کردن با حاکمان تهران برای باج گیری بیشتر را اینگونه ترسیم کرده است:
"سياست‌هاي متضاد دولتمردان كاخ كرملين در قبال جمهوري اسلامي ايران، بر اين اعتقاد كه به روسيه نمي‌توان اعتماد كرد مهر تأييد زده و به دولتمردان ايراني هشدار مي‌دهد كه بيش از اين روي همسايه شمالي خود حساب نكنند. روز چهارشنبه گذشته، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه از تصميم مسئولان دولتي اين كشور مبني بر عدم تحويل سامانه پدافند موشكي "اس 300" به ايران خبر داد و علت آنرا قرار داشتن اين موشك‌ها تحت تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران در چارچوب قطعنامه 1929 دانست. ماكاروف، درباره اينكه آيا اين تصميم به معناي لغو قرارداد روسيه با ايران در مورد خريد موشك‌هاي "اس 300" از روسيه است يا نه؟ نظر روشني نداد ولي گفت اين بستگي به رفتار و عملكرد ايران دارد. خبرگزاري‌ها از امضاي دستور توقف عمليات تحويل موشك‌هاي "اس 300" به ايران توسط شخص "مدودف" رئيس‌جمهور روسيه خبر داده‌اند و اين رويداد را نشانه هماهنگي كامل سران كرملين با دولت آمريكا براي وارد آوردن فشار بر ايران ميدانند. علاوه بر اين، روسيه ورود 12 نفر از مهندسان و مقامات هسته‌اي ايران، كه به دستور شخص "ديميتري مدودف" رئيس‌جمهور روسيه ورود آنها به روسيه و عبور آنها از خاك اين كشور ممنوع شده، را اعلام كرده است. خبرگزاري روسي نووستي اعلام كرد اين اقدام رئيس‌جمهور روسيه نيز در چارچوب اجراي قطعنامه 1929 و تحريم ايران توسط شوراي امنيت سازمان ملل صورت گرفته است. روس ها، حداقل دو دهه برا‌ي تكميل نيروگاه اتمي بوشهر تعلل ورزيدند، در صدور قطعنامه‌هاي غيرقانوني عليه ايران در موضوع هسته‌اي با آمريكا همراهي كردند، در جنگ تحميلي 8 ساله رژيم بعث عراق عليه ايران با تحويل پيشرفته‌ترين سلاح‌هاي خود به صدام از وي حمايت كرده و نسبت به ايران خصومت ورزيدند، بارها در انجام تعهدات خود در قبال ايران كوتاهي و تخلف كردند و اكنون بار ديگر با توسل به سياست دوگانه از يكطرف به بهانه اجراي قطعنامه 1929 و تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل از عمل به قرارداد مربوط به سامانه پدافندي موشك‌هاي "اس 300" خودداري مي‌كنند و تصميمات منفي ديگري در زمينه انتقال سلاح‌هاي سنگين به ايران و جلوگيري از ورود مهندسان و مسئولان هسته‌اي ايران به روسيه اتخاذ مي‌كنند و از طرف ديگر در تدارك قطعنامه بي خاصيتي مشاركت مي‌نمايند كه تحريم‌هاي يك جانبه عليه ايران را فقط نكوهش مي‌كند! روشن است كه دولتمردان روسيه با اين قبيل اقدامات خود كاملاً درصدد بازي با ا يران با هدف گرفتن امتيازهاي بيشتر از آمريكا هستند. به عبارت روشن تر، قانون، اخلاق و منافع مشروع ايران را فداي معامله با آمريكا مي‌نمايند و از قرباني كردن شرافت و اصالت خود به همراه مصالح ملت‌ها براي چانه زني‌هاي كثيف سياسي با آمريكا ابائي ندارند. بدين ترتيب، ملت ايران حق دارد به روس‌ها اعتماد نكند و از مسئولين كشور بخواهد در مناسبات خود با روسيه تجديدنظر نمايند. اين نكته هم لازم است براي روس‌ها معلوم باشد كه مردم ايران با تجربه 30 ساله‌اي كه از تحريم‌هاي گوناگون دارند، از اين گردنه نيز عبور خواهند كرد و روسياهي براي روس‌ها باقي خواهد ماند"
درخااتمه اینکه اگر هدف ونیت حاکمان تهران و پاسداران دسترسی به سلاح هسته ای نیست . سئول است که چرا مردم ومطالبات شان از سوی حاکمان عوامفریب و غارتگر دین فروش ضد مردم بطور دربست فراموش شده است؟ در عوض برای چه بطور سستاتیک شاهد چنین مقالات و موضع گیری های تکراری تناقض آمیز بوده ایم که پس از فاش شدن شکر آب شدن رابطه میان دو کشورسریع تلاش و فعالیت های زد و بند پشت پرده شروع می شود تا که پس از اینکه بازهم باج های بسیار کلان به روس داده و قول هائی دریافت شد و افت وخیز و تنش های به وجود آمده باتاکتیک وانمود کردن که ظاهراً روابط عادی شده است سعی می شود تا که موضوع اختلاف به فراموشی سپرده شود تا اینکه در فرصت دیگری بطور ناگهانی تنش و تضاد و اختلاف میان دو کشور سر باز کند و شروع شود تا سر مقاله نویس باز یادش بی افتد که باید اعتراف کند و بگوید که روس ها قابل اعتماد نیستند . آیا اینگونه با ا فکار عمومی بازی کردن و بر خلاف فریادی که سال گذشته مردم ناراضی در تظاهرات ضد حکومتی برای اینکه به سیاست روس ها و چین ها انتقاد کنند مقابل فریاد تاکتکی حکومتی مرگ بر آمریکا مرگ بر روسیه و چین سر دادند . اکنون چرا فهم و شعور مردم ایران کم گرفته شده است ؟ مگر اینگونه ضد ونقیض گوئی و رفتار کردن غیر از این است که سران رژیم در بن بست و بحران فرو رفته بشدت نیاز به حمایت روس ها دارند . همانگونه که روس ها این نقطه ضعف یا نیاز حاکمان تهران به این حمایت خودان را خوب می دانند . ولی روس هاچون فقط از منافع اقتصادی خود دفاع می کنند وهر گز خواهان صاحب بمب اتمی شدن رژیم ضد بشری نیستند . برای همین اشراف به این نیت وهدف حاکمان تهران برای دسترسی به سلاح هسته ای دارند. بنابراین کارشکنی می کنند و دبه در می آورند تا باج گیری بیشتری از دوطرف حاکمان تهران وغرب کنند و سیاست دفاع ازمنافع اقتصادی اش را پیگیری کنند.
هوشنگ بهداد http://www.jomhourieslami.com/1389/13890703/13890703_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.htmlروزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 3 مهر ماه سال1389
روسياهي براي روس‌ها