روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 22 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " هزينه سنگين براي آمريكا و رهبران كليسا""
به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که غرب دیگر نمی بایست از رژیم ضدبشری ایران حمایت کند چون دارد به خطری بس خطر ناک تر از طالبان تبدیل می شود"
سرمقاله نویس ضمن افسوس خوردنش که چرا فرصت غائله بر پا کنی ناشی از آتش زدن نسخه ی قرآن از سوی کشیش کلیسای فلوریدا از دست رفت و این فرصت معرکه گیری موج سوارانه همچون کتاب آیات شیطانی تبدیل نشد . به خصوص در شرایط کنونی که رژیم ضد بشری از یک سو در بحران ای هسته ای و تحریم ها و عدم مشروعیت در بن بست قرار گرفته است و از موضع بیرونی هم به انزوای کامل کشانیده است که نیاز شدید به صدور بحران و ارتجاع و تروریسم به برون مرز دارد که این قرآن سوزان در فلوریدا در آمریکامی توانست بهانه ی مناسب برای راه انداختن جنگ روانی تبلیغاتی علیه ی غرب به خصوص آمریکا اسرائیل باشد که بر اساس ادعای رهبریت ام القرای جهان اسلام تلاس مذبوحانه می شد که با تحریک کردن ساندیس خوران برون مرزی دست به بهره برداری تبلیغاتی اعتراضات و آشوب های خیابانی زده شود . برای همین ولی وقیح خودش را برای سوء استفاده تبلیغاتی از این مسئله آماده کرد. چونکه در خطبه ی نماز عید فطر خود با گریز به صحرای کربلا زدن خیز بر داشت تا شاید با خودی نشان دادن پیرامون این موضوع و پیوند دادنش به مسئله فلسطین و صلح خاور میانه و سیل پاکستان از این نمد کلاهی برای خودش دست وپا کند که با هشیاری رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل که این اقدام را محکوم کردند طرح توطئه موج سواری حاکمان تهران خنثی شد . برای همین سر مقاله نویس مغبون شده زور زده است که روزنه ای دیگر باز کند تا که شاید نقب به حاشیه زند که بلی اگر چنانچه این کشیش افراطی تری جونز تهدید بدلیل اعتراض مسلمانان آتش زدن قرآن را اجرا نکرد ، اما در نقاطی دیگر در خاک آمریکا در روز 11 سپتامبر به قرآن اهانت شد و در مکان های دیگر اینگونه اتفاقاتی در چنین روزی رخ داده شد که مسئولیت آن را بر عهده مسئولان بی اراده ی آمریکا به خصوص اوباما رئیس جمهور آمریکا انداخته است:
" 1 - صدها نفر از موافقان و مخالفان ساخت مركز اسلامي نيويورك در نزديكي انفجار برج‌هاي دوقلوي نيويورك روز شنبه تا ساعت‌ها پس از پايان مراسم در نيويورك، واشنگتن و پنسيلوانيا تجمع كرده بودند. اگرچه در اين تجمع‌ها درگيري و خشونت صورت نگرفت اما در مكان‌هاي مختلف در منهتن، به قرآن كريم اهانت شد. 2 - در شهر "تنسي" دو كشيش پروتستان كه با هيچ كليساي مهمي در آمريكا ارتباط نداشتند، دو نسخه از قرآن را به آتش كشيدند. 3 - علاوه بر اين، يك نفر نيز كه در محل ساخت مركز اسلامي در ميان تجمع كنندگان بود، صفحات يك نسخه از قرآن را پاره كرد و برگ‌هاي آن را به آتش كشيد. 4 - همچنين مرد ديگري صفحات قرآني را پاره و به آن‌ها توهين . اگر دولت آمريكا واقعاً در اين ماجرا دخالت نداشته، دولتمردان آمريكائي بايد بپذيرند كه عناصري كاملاً بي اراده و ضعيف هستند و قدرت اداره كشور و تأمين امنيت جامعه را ندارند. اين سئوال‌ها هنگامي برجسته‌تر و با اهميت‌تر مي‌شوند كه به اظهارات اوباما، رئيس‌جمهور و رابرت گيتس، وزير جنگ آمريكا توجه كنيم كه گفته‌اند اهانت به قرآن موجب ميشود مردم افغانستان و عراق، به سربازان آمريكائي حاضر در اين دو كشور حمله نمايند و آنان را به قتل برسانند. با اينحال كه اين دو مقام بلندپايه آمريكائي اين هشدارهاي مهم را داده‌اند، براساس خبرهائي كه از چهار مورد اهانت به قرآن كريم در روز شنبه در آمريكا دردست مي‌باشد اين اهانت‌ها در مقابل چشمان پليس صورت گرفته و پليس آمريكا هيچ عكس العملي نشان نداده است! "
سرمقاله نویس در ادامه بعنوان نماینده ی همه مسلمان جهان شده که ترجمان سخنگوی ام القرای جهان اسلام بودن ایران است که رهبرش هم ولی وقیع نا مشروع می باشد که نه اوباما و وزیرر دفاع آمریکا را مسئول وقایع 4 مورد اتفاق افتاده ی دیگر در روز 11 سپتا مبر در آمریکا دانسته است ، بلکه در ادامهپپاپ را مرموز و رهبران سایر کلیسا های جهان را مخاطب خود قرار داه است که می بایست همچون آخوند فسیل و متحجر داماد رهبر لوطی جماران ولی وقیح محمدی گلپایگانی می آموختند و تبعیت می کردند و لبیک گوی وی می شدند و اینگونه اقدامات توهین به قرآن در آمریکا را محکوم می نمودند:
اين سئوال‌ها هنگامي برجسته‌تر و با اهميت‌تر مي‌شوند كه به اظهارات اوباما، رئيس‌جمهور و رابرت گيتس، وزير جنگ آمريكا توجه كنيم كه گفته‌اند اهانت به قرآن موجب ميشود مردم افغانستان و عراق، به سربازان آمريكائي حاضر در اين دو كشور حمله نمايند و آنان را به قتل برسانند. با اينحال كه اين دو مقام بلندپايه آمريكائي اين هشدارهاي مهم را داده‌اند، براساس خبرهائي كه از چهار مورد اهانت به قرآن كريم در روز شنبه در آمريكا دردست مي‌باشد اين اهانت‌ها در مقابل چشمان پليس صورت گرفته و پليس آمريكا هيچ عكس العملي نشان نداده است! نتيجه‌اي كه مي‌توان از كنار همديگر قرار دادن اين واقعيت‌ها گرفت اينست كه يا دولتمردان آمريكائي دروغ مي‌گويند و واقعيت اينست كه خود آنها نيز موافق و حتي برنامه ريزان اين اهانت هستند و يا اينكه در آمريكا يك جريان افراطي وجود دارد كه هر كاري بخواهد ا نجام مي‌دهد و هيچ اعتنائي به دولتمردان اين كشور نمي‌كند. هر كدام از اين دو فرض درست باشد، بايد براي مردم آمريكا متأسف بود كه چنين دولتمرداني بر آنها حكومت مي‌كنند، دولتمرداني كه با دو چهره بودن و يا حداقل با ضعف خود هزينه‌هاي سنگيني را بر آمريكا تحميل مي‌نمايند.كوتاهي دولت آمريكا در بردابر "تري جونز" كه شروع كننده اين جريان بود، نشان داد اين تصور كه اين كشيش افراطي يك آلت دست است و برنامه ريزان و طراحان اين توطئه را بايد در كاخ سفيد و باند جنايتكار صهيونيسم جهاني جستجو كرد يك تصور درست است. به همين جهت، دولت آمريكا بايد در انتظار پرداخت هزينه سنگيني باشد كه براي هيچكس قابل پيش بيني و پيش گيري نيست. در اين ميان، نقش شخص پاپ و ساير رهبران مسيحي نيز به صورت مرموزي در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. رهبران كليساها و فرقه‌هاي مسيحي به ويژه شخص پاپ و همچنين سران كشورهاي اروپائي و آمريكائي بايد اين واقعيت را به درستي درك كنند كه از نظر مسلمانان جهان، در برابر اهانت به قرآن كريم مسئولند. آنها بايد اين فراز از پيام حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني، از مراجع عظام تقليد، را جدي بگيرند كه اعلام كرده اند: "اينجانب همزبان با يك ميليارد و نيم مسلمان و ساير مردم متمدن حقيقي جهان اين روح توحش بشري را محكوم مي‌كنم و خطرات بزرگ آن را براي بشريت و روشن شدن آتش فتنه‌هاي بزرگ اعلام مي‌دارم و به شخص پاپ و ساير روساي مسيحي هشدار مي‌دهيم اگر چنين حادثه فجيع و غيرانساني در آمريكا اتفاق افتد حكومت آمريكا و شخص رئيس‌جمهور اوباما را مسئول و مستحق محاكمه و بازخواست مي‌دانيم." از ديروز، با انتشارخبر اهانت به قرآن كريم در آمريكا، عكس العمل‌هاي مسلمانان در نقاط مختلف جهان شروع شده و هر روز گسترده‌تر خواهد شد و همچون سيل توفنده‌اي آمريكا و رهبران مسيحيت را هدف قرار خواهد داد. بنابر اين، تا وقت باقي است سران دولت آمريكا و رهبران كليساهاي مسيحيت به وظيفه خود عمل كنند تا زمينه براي مهار آتشي كه خود برافروخته‌اند فراهم گردد
در خاتمه اینکه همانگونه که غرب 32 سال پیش با رسانه ای تبلیغاتی انحصاری که در اختیار خود داشت این رسانه ها را درمسیر منحرف نمودن اهداف انقلاب در ایران کوک نمود و جهت انقلاب آن را به آن سمتی سوق دادکه خود طراحی کرده و وهدایت می نمود. برای همین از آن مهره و جریانی حمایت و پشتیبانی نمودند که در راستای تأمین کننده ی منافع و اهداف ترسیم شده ی پشت پرده شان بود . یعنی تلاش برای حاکم کردن جریان راست ارتجاعی مذهبی در ایران وتعمیم وبسط آن در خاور میانه بود تا که بستر ساز و مقدمه ی فروپاشی امپراتوری شوروی سابق شود و کشور های عربی با گرایشات سو سیالیستی نا سیونالیستی که رابطه ها ی نزدیکی با شوروی سابق داشتند همچون عراق و یمن و سو مالی و سودان و مصر و سوریه و حتی اتیوپی با فاصله گیری از شوروی سابق و چرخش وگرایش بسوی آمریکا دهند و آمریکا را جایگزین شوروی نمایند . البته هدف انشعاب و شقه کردن سازمان آزادیبخش ملی فلسطین هم جزو اهداف شان بود . اکنون به نظر می رسد که نقش رژیم ضد بشری حاکمان بر ایران برای غرب به پایان رسیده باشد . زیرا که این رژیم مهار ناپذیر دارد همچون طالبان تبدیل به معضل جدی برایشان می شود . به خصوص اینکه موازات پیگیری سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و دشمنی آشکار با روند مذاکرات صلح خاور میانه که می کند. مهمتر اینکه حاکمان رژیم ضد بشری و کودتائی حاکم برایران با شدت تمام دارند برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش می کنند که در صورت اهمال کاری غرب می رو د که رژیم ضد بشری ایران به خطری بس بزرگتر از طالبان افغانستان تبدیل شوند . بنابراین غرب برای آینده نگری و خلاصی از تهدید صلح و ثبات و امنیت منطقه و جهان نه اینکه باید پایان با ادامه ی سیاست مماشات گرایانه ی خود دهد و دیگر هیچگونه حمایتی از رژیم ضد بشری نکنند ، زیر پوشش مذاکرات گفتگوی هسته ای نکند بلکه باید این واقعیت را درک کرده باشد همانگونه که مردم ناراضی ایران در تظاهرات های ضد حکومتی خود در سال گذشته نشان دادند که خواهان آزادی و تغییرات دمکراتیک در ایران هستند غرب هم می بایست از مقاومت و مبارزه ی مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک درایران پشیبانی نمایند. پیش مقدمه ی این اقدام آینده نگری وزا رت امور خارجه آمریکا می بایست که نام مجاهدین را از توی لیست گروه و سازمان های تروریستی خارج نماید.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890622/13890622_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 22 شهریور ماه سال 1389
هزينه سنگين براي آمريكا و رهبران كليسا