"تعریف حقوق بشر چیست؟ همینطور چه فرقی میان شهروندان ایرانی با آمریکائی وجود دارد؟"
سئوال است که برای چه تلاش می شود صورت مسئله پاک شود؟ تا کی و کجا می باید به فهم و شعور ودرک انسان ها توهین شود که گویا چون اینان واقعیات را نمی دانند . پس باید از طریق رسانه های خبر رسانی انحصاری اخبار غیر واقعی یا سانسور و تحریف شده به خوردشان داد؟ مگر مقامات قضائی رژیم ضد بشری حاکم برایران قبل ا ز آزادی یکی از 3 گروگان های شهروندان ربوده شده ی آمریکائی به نام خانم سارا شورد اینان را متهم به جاسوسی برای سازمان سیا نکرده بودند ؟ مگر پس از شایعه ی آزادی این خانم آمریکائی در مطبوعات وابسته به رژیم ضد بشری که بازتاب داده شد . عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران بر جاسوس بودن وی و وجود اسناد انکار پذیر در این مورد تأکید نکرد و مگر موضوع آزادی وی را منتفی ننمود؟ پس چه شد که خبر از آزادی وی گزارش شد؟ چرا باید به جای توبیخ و سرزنش کردن رژیم آدم ربا و گروگان گیر که سابقه ی یاغی گری بین المللی دارد و پدر خوانده ی تروریست جهانی و محور شرارت نامیده شده است. ولی اکنون گزارش شده است که رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه اش ابراز خشنودی از این اقدام آزادی سارا شورد کرده اند که پر واضح است که موضوع ابراز خشنودی و خوشحالی فقط به اصل آزاد شدن یک فرد از سیاه چال حاکمان تهران راه نمی برد ، بلکه فاش شدن ماهیت و بازده ی سیاست خائنانه و زبونانه ی مماشات گرایانه ی غرب و زد و بند های پشت پرده است که با پیشه کردن اتخاذ چنین سیاست کثیف و باج دادن ها قریب 32 سال گذشته بوده است که سبب ترغیب و تشویق و تشجیع حاکمان تهران شده است تا که به ادامه ی سیاست اقدامات آدم ربائی و باج گیری و عملیات تهدید و ترور و قتل نسبت به شهروندان ایرانی و اتباع خارجی در داخل و برون مرز خود ادامه دهند . زیرا اگر چنانچه غرب متقابل به مثل می کرد . شرایط اینگونه نمی شد که مقامات آمریکائی می بایست التماس به آدم ربایان حاکم بر ایران برای آزادی شهروندان آمریکائی ربوده شده از سیاه چال کنند. آنهم چند روز قبل از سفر ورود پاسدار گماشته احمدی نژاد به آمریکا و برای حضور وی در سازمان ملل وپس از گزارش آماتو دبیر کل سازمان آژانس جهانی اتمی این آزادی انجام گرفته است. چرا با همه فشا ر های جهانی سکینه محمدی آشتیانی آزاد نشده است؟ بدون شک غرب اگر می خواست که شاهد چنین اتفاقاتی رخ ندهد . اقدام برای مهار حاکمان تهران بسیار آسان برای شان بود . چونکه اگر هرگز به مقامات رژیم تروریستی ضد بشری ایران ویزای سفر به کشورهای شان را نمی دادند . اما اگر چنانچه اینان وارد خاک شان می شد باز داشت و به اتهام جنایت علیه ی بشریت محاکمه شان می کردند. چون دارای پرونده های محکومیت از سوی پلیس انتر پل هستند. آن موقع نه چنین اقدامات آدم ربائی در عراق و ایران و خاور میانه رخ می داد . نه نیاز بود که رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه اش ابراز خشنودی نسبت به آزاد کردن یکی از ربوده شدگان آمریکائی از آدم ربایان نمایند؟ از طرف دیگرمعلوم نیست که چرا دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض شکر سرخ زیادی خورده یا گه خشک خود را سرند کرده و خورده و استفراغ کرده است؟ چونکه پس از چندین بار که در یک سال گذشته اتهام جاسوس بودن به شهروندان آمریکائی از جمله خانم سارا شورد شهروند ربوده و آزاد شده ی آمریکائی زده است و چپ و راست تکرار و تأکید بر محاکمه به زودی کردن شان شده است . ولی اکنون یکی آزاد شده تا راه را برای آزادی دو متهم به جاسوسی دیگر را هموار شود.
آیا اینگونه اقدامات تناقض آمیز دستگاه آلوده به فساد رژیم ضد بشری اثبات گر اتهامات کیلوئی زدن با ادعاهای آنچنانی جاسوس بودن و احکام محکومیت زندان و اعدام صلواتی صادر کردن برای سایر متهمان باز داشت شده نمی باشد؟ همچنین آیا با اینگونه اقدامات که ادامه ی سناریو سازی اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در تهران است که لانه جاسوسی نامیده شد وکارکنان سفارت به اتهام جاسوس بودن تهدید به محاکمه شدند . اما سپس با سلام و صلوات آزاد شدند .تا اینکه مشابه ی همین سناریو با ربودن 15 ملوان انگلیسی دولت فخیمه ی انگلیس تکرار شود . البته شاهد بودیم که چگونه متهمان جاسوسان انگلیسی به جای قول داده ی شده ی محاکمه شدن شان با کمال تعجب در یک شوی مضحک مطبوعاتی داخلی و خارجی وبا دادن هدایا آزاد وتا فرودگاه بدرقه شدند؟ اکنون ادامه ی این سناریو ها با ربودن 3 شهروند آمریکائی در کوه های نوار مرز ی کردستان عراق دنبال شد است و ربوده و بازداشت شدگان متهم به جاسوس بودن سازمان "سیا" شدند. ولی بازهم معجزه رخ داد و یکی از این 3 متهم جاسوس " سیا " آزادشده است .
آخرنمایش اینگونه سناریو های نخ نما شده ی تکراری مگر نشان از تبلیغات دروغین ضد آمریکائی و ضد انگلیسی بودن و سر کار گذاشتن مردم و منحرف کردن اذهان عموی از سوی حاکمان ایران نیست تا که به حساب مردم متوجه نشوند زد و بندهای کثیف و خائنانه ی پشت پرده با شیطان بزرگ و دولت فخیمه چگونه ادامه داشته است؟ در صورتیکه اکنون این نمایش لو رفته بطور کامل فاش شده و جای ابهامی دیگر باقی نگذاشته است . زیرا اگر چنانچه غیر از این باشد . سئوال است که برای چه عراق اشغال شد؟ چرا پایگاه های نظامی مجاهدین هنگام اشغال نظامی عراق بمباران نظامی شدند. در صورتیکه اینان اعلان بیطرفی کرده بودند؟ بدتر اینکه چرا خلع سلاح شدند تا که شرایط حضور در عراق برای پاسداران مسلح و عوامل نفوذی شان فراهم شود تا که هم علیه ی مردم عراق ،هم مجاهدین ساکن اشرف توطئه و تهاجم مشترک خائنانه کنند و با سرپل کردن عراق سیاست چانه زنی مذاکرات هسته ای و دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاورمیانه تعقیب شود ؟ مهمتر اینکه چرا نام مجاهدین بر توی لیست گروه و ساز مان های تروریستی نهاده شده است . طوریکه بر خلاف اینکه داد گاه استیناف آمریکا رأی به برائت تروریست نبودن شان داده و بر خروج نام مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی نظر داد. اما با این وجود هنوز وزارت امور خارجه ی آمریکا همچنان اصرار بر نگهداری نام این سازمان بر توی لیست گروه و سازمان های تروریستی می کند. همینطور مشخص نیست که مقامات قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و بی قانون رژیم ضد بشری ترروریستی و کودتائی آزاد کننده ی یک جاسوس آمریکائی بزعم خودشان و همچنین مقامات آمریکائی خشنود و خوشحال شده از این آزادی خانم سارا شورد شهروند آمریکائی چه دارند تا که در مورد اینگونه گزارش خبر های تناقض آمیز و ضد انسانی ضمیمه شده در ایران بگویند؟ مشروط بر اینکه پرسش است انسان ها چه فرقی با همدیگر دارند و معنی و مفهوم و کار برد حقوق بشر چیست و کجا و چگونه در مورد افراد یا قربانیان اجرا می شود؟ ریشه و دلیل تفاوت 180% تعریف و عمل حقوق بشر در نقاط مختلف جهان چیست؟ چرا باید اینگونه باشد؟ یعنی چرا زور گویان و صاحبان قدرت و ثروت و مدعیان نژاد برتر می بایست حقوق بشر را همراه با تبعیضات و آنگونه که خود می خواهند تعریف و عمل کنند که گاهی اینگونه تعریف و اقدامات حقوق بشر درست ضد بشر است؟ آخر چرا در این جهان بی در و پیگر یک صاحب قدرت و با اراده ای پیدا نمی شود تا که از حاکمان جنایتکار ضد بشر ایران سئوال کند که جرائم این قربانیان که گزارش خبری ا ش در دنباله آمده است و امثالهم در بند چیست؟ اینان چه فرقی با 3 شهروندان آمریکائی دارند؟ چرا برای آزادی اینان مقامات آمریکائی و سایر میانجی و واسطه ها تلاش نمی کنند؟ اصلاً چرا با رژیم آدمربا و آدمکش حرفه ای ضد بشر وارد زد و بند و دیالوگ و معامله می شوند تا مهر تأئید بر جنایت و اعمال ضد بشری و پایمال کننده ی حقوق بشری اش بزنند؟!
هوشنگ بهداد
گزارش چند خبر نقض حقوق بشر
بیست و چهارم شهریور ماه سال - 1389
فشار بر ارژنگ داوودی برای قبول عواقب اعتصاب غذایش
کمیته گزارشگران حقوق بشر-ارژنگ داوودی پس از گذشت بیش ازدو ماه از اعتصاب غذا در حالیکه به سختی قادر به تکلم و گشودن پلک هایش می باشد صبح امروز به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شدبا وجود شرایط به شدت نامناسب ارژنگ داودی در بهداری زندان رجایی شهر، ایشان تحت فشار قرار می گیرند تا فرمی را امضا کنندکه مسئولیت عواقب ادامه اعتصاب غذا را به عهده وی قرار می دهد.ایشان با تاکید بر ادامه اعتصاب تا رسیدن به تمام خواسته هایشان از امضای این فرم خودداری ورزیدند.ارژنگ داوودی بیش از دو ماه پیش در اعتراض به قطع تلفن ها و عدم رسیدگی به شکایتیش از حاج کاظم رئیس زندان رجایی شهر، در اعتصاب غذا به سر می برد. این زندانی سیاسی همچنین عنوان نموده است در صورتی که برای باز پس گیری منزل و جلوگیری از آوارگی خانواده اش به شکایتش رسیدگی نشود به مراجع بین المللی شکایت خواهد کرد.
کاهش حکم پروین جوادزاده به ۲۶ ماه زندان
رهانا : پروین جوادزاده زندانی ۲۲ ساله که از او به عنوان جوان‌ترین زندانی بند عمومی زندان اوین یاد می‌شود، در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ در حوادث روز عاشورا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هشت سال زندان محکوم شده بود. این در حالی بود، که در ابتدا مسئولین قضایی و امنیتی برای وی اتهام محاربه را اعلام کرده بودند.حکم هشت سال زندان این زندانی زن جوان در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۲۶ ماه زندان کاهش پیدا کرده و روز گذشته به جوادزاده در زندان ابلاغ شده است.پروین جوادزاده عمده اتهامات خود را به خاطر درج اخبار «جنبش سبز» در وبلاگ خودش در پرونده پیش رو داشته است. وی از شهروند ـ روزنامه‌نگارانی بوده که حوادث سال گذشته ایران را در وبلاگ شخصی خویش گزارش می‌کرده است.
صدور قرار وثیقه 600 میلیون تومانی برای اعطای مرخصی به هنگامه شهیدی!
جرس: دادستانی تهران با صدور وثیقه ششصد میلیون تومانی، با مرخصی هنگامه شهیدی موافقت کرد.به گزارش خبرنگار جرس، پس از گذشت 6 ماه از ارائه درخواست مرخصی استعلاجی و پیگیریهای بی وقفه خانواده هنگامه شهیدی، طی تماس تلفنی از سوی دادستانی تهران به خانواده وی اعلام شد که با درخواست مرخصی وی در قبال وثیقه 600 میلیون تومانی موافقت خواهد شد.این در حالی است که با وجود بیماری قلبی و بیماریهای دیگری که این روزنامه نگار در زندان به آنها مبتلا شده است و در خطر بودن سلامتی وی و همچنین عدم توانایی خانواده شهیدی در تودیع چنین وثیقه سنگینی نگرانی ها برای او افزون تر شده است.شهیدی همچنین از یک ماه قبل با ممنوعیت استفاده از تلفن در زندان اوین روبرو است که این ممانعت با دستور مراجع قضایی صورت گرفته است .شهیدی که پس از چهارماه مرخصی از زندان در روز 8 اسفند برای اجرای حکم مجددا دستگیر شد تاکنون از ملاقات حضوری محروم بوده است و برای نزدیک به 8 ماه از دیدن مادر و دیگر بستگان خود محروم مانده است .هنگامه شهیدی، روزنامه نگار، مشاور دبیر کل و عضو حزب اعتماد ملی در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت و به شش سال حبس تعزیری محکوم شد و هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است
ابراز خوشحالی باراک اوباما و هیلاری کلینتون از آزادی سارا شورد
سارا شورد پس از آزادی در عمان مورد استقبال مادرش قرار گرفت.رادیو فردا : به دنبال آزادى سارا شورد، یکى از سه آمریکایى بازداشت شده در ایران، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از آن استقبال کرده و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا هم خواستار آزادی دیگر شهروندان آمریکایی در ایران شده است.اعضاى خانواده این سه شهروند آمریکایى هم با انتشار بیانیه‌اى ضمن ابراز خرسندى از آزادى سارا شورد، از مقام‌هاى جمهورى اسلامى خواسته‌اند، «بدون درنگ» دو بازداشت‌شده دیگر آمریکایی در ایران را نیز آزاد کنند.پس از آن که مقام‌هاى قضایى جمهورى اسلامى با آزادى سارا شورد، یکى از سه آمریکایى بازداشت شده در ایران موافقت کرده و وى را به سفارت سوییس در تهران تحویل دادند، اعضاى خانواده این سه شهروند آمریکایى روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌اى از این اقدام استقبال کرده‌اند.اعضاى خانواده سه بازداشت شده آمریکایى در بیانیه خود با ابراز خوشحالى از این که «سرانجام» سارا شورد آزاد شده، نسبت به ادامه بازداشت شین باور و جاشوا فتال، دو شهروند دیگر آمریکایى در ایران ابراز تاسف کرده‌اند.پس از صدور اخبار ضد و نقیضى در باره آزادى سارا شورد، عصر روز سه‌شنبه وى پس از تحمل بیش از یک سال زندان در ایران آزاد و به سفارت سوئیس در تهران تحویل داده شد.