روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 28 آبان 1390

نقد وبررسی : سرمقالهروزی نامه ی حکومتی جمهوری " براي مجلسي‌ها نهج البلاغه بخوانيد "

"مگر 33 سال نمی باشد که دین ومذهب ونهبج ابلاغه ابزار عوامفریبی برای کسب قدرت وانباشت ثروت وانحصاری کردن آن شده است . طوریکه بیشترین دشمنی با کسانی شده است که خواهان جدایی دین از حکومت بوده اند؟ برای اینکه در غیر اینصورت اگر دشمنی با سکولاریسم و دفاع از دین فروشی و عوامفریبی نمی شد . مگر امکان داشت که این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ننگین ادامه می یافت و اوضاع به شرایط کنونی منتهی می شد که پس از 33 سال معرکه گیری اسلام پناهی و دین فروشی کردن که رژیم فاشیستی مذهبی توی بحران فرو رفته ودر بن بست قرار دارد و جنگ قدرت و ثروت میان نهاد ها مهار پذیر شده است . سر مقاله نویس بعنوان توصیه کرده است که اعضای بازار مکاره باید نهج ابلاغه بخوانند؟؟

وقتی رهبر ولی وقیح منفور نا مشروع از ترس افشای رباطه ی آقازاده مجتبی از سوی رئیس جمهور به رئیس بازار مکاره توصیه کرده است که باید رأی اعتماد به جای اسیضاح به وزیر اقتصا د داه شود .مگر بازار مکاره مستقل است که اطاعت نکند که اکنون اعضای بازار مکاره متهم شده اند که دور از انتظار مردم رأی اعتماد دادند .انگاری که رژیم و این باز مکار مردمی است واینان هم نماینده واقعی شان هستند که باید قدرت عمل و اختیار در تصمیم گیری داشته باشند که دست به اقدامی نزنند تا این چنین مورد انتقاد واقع نشوند :

در هفته‌هاي اخير،‌ دو اقدام مجلس شوراي اسلامي با عكس العمل‌هاي منفي مردم و رسانه‌ها مواجه شد. اقدام اول، دادن رأي اعتماد به وزير اقتصاد بود كه برخلاف انتظار افكار عمومي و بر خلاف واقعيت‌هاي ملموس در جامعه صورت گرفت و اقدام دوم، تعيين 80 درصد حداكثر حقوق مادام العمري براي صاحبان مشاغل سياسي بود كه اعتراضات زيادي را برانگيخت. اعتبار اين دوره از مجلس را بشدت كاهش داده و بيم آن مي‌رود كه اين كاهش اعتبار، به اصل مجلس نيز سرايت كند و مردم از مركز قانون‌گذاري كشور كه به فرموده امام بايد در رأس امور باشد نااميد شوند."

انگار که فساد از رأس نظام تا ذیل رژیم فاشیستی مذهبی فرا نگرفته است و این فساد در همه سطوح ساری وجاری نیست ؟ همچنین جنگ باندهای مافیایی ناشی از قدرت و سهم خواهی هر چه بیشتر در جریان نمی باشد که اعضای بازار مکاره باید از این قاعده مسثنی باشند وبرای سهم خواهی ومنافع خود اقدام وتلاش نکنند تا که اینگونه مورد انتقاد واقع نشوند :

"سؤال ديگري كه افكار عمومي از نمايندگان مجلس هشتم دارد اينست كه چرا به وظيفه قانوني خود در زمينه سؤال از رئيس‌جمهور عمل نمي‌كند؟ آنچه براي مردم تعجب برانگيز است و رسانه‌ها نيز در روزهاي گذشته به آن پرداخته‌اند اينست كه مجلسي كه اعضاي آن در عمل به مهم‌ترين وظايف نظارتي خود كوتاهي مي‌كند، چگونه است كه در ماه‌هاي آخر عمر خود به فكر تأمين حقوق مادام العمري افتاده و به استفساريه‌اي پاسخ مثبت داده كه به موجب آن صاحبان مشاغل خاص سياسي از جمله نمايندگان مجلس حق دارند تا پايان عمر از 80 درصد حداكثر حقوق مقام نظير خود استفاده كنند؟ "

"در چنين جامعه اي، آنهم در سالي كه "سال جهاد اقتصادي" نام گرفته است، چگونه نمايندگان مجلس به جاي آنكه درصدد حل مشكلات مردم محروم باشند، درصدد افزودن بر حقوق و مزاياي خود و قدرتمندترين قشر جامعه بر مي‌آيند؟ اصولاً پاسخ مثبت نمايندگان به اين استفساريه بر چه مبنائي بوده؟ اين پاسخ، از مصاديق بارز تبعيض است و قانون اساسي جمهوري اسلامي تبعيض را ممنوع دانسته. در شرع مقدس اسلام هم، دستمزد گرفتن فقط در مقابل كار كردن جايز و مشروع است و هر دريافتي كه در برابر كار متناسب با آن نباشد، نامشروع است. بدين ترتيب، حضرات نمايندگان مجلس براساس كدام مجوز قانوني و كدام حكم شرعي مرتكب چنين دست و دلبازي كم نظيري به نفع خود و متمكن‌ترين افراد قشر كارمند جامعه شده اند؟ جامعه ما كارمندان و كارگراني هم دارد كه با حداقل‌ها مي‌سازند. چرا نمايندگان مجلس هشتم به فكر تأمين زندگي آنها نيستند؟ "

مگر شکاف عمیق طبقاتی وفقر وبیکاری تحمیل شده از ابتدای شکل گیری این رژیم شروع نشد که تا کنون روند صعودی داشته است زیرا که ناشی از عملکرد 33 ساله بوده است که فقط منحصر به این روز ها نمی باشد که سرمقاله این موضوع را این چنین برجسته کرده است :

اين روزها محافل خانوادگي و اداري و كارگري و حتي تجمعات كوچك داخل تاكسي‌ها و اتوبوس‌ها و صف‌هاي نانوائي‌ها و بقالي‌ها، به محل‌هائي براي بحث‌هاي داغ عملكرد نمايندگان مجلس هشتم تبديل شده‌اند. مردم در اين محافل از همديگر مي‌پرسند اينها اگر نمايندگان ما هستند چرا به وزيري كه نتوانست بر حوزه كاري خود نظارت كند و جلوي فساد بزرگ سه هزار ميليارد توماني را بگيرد رأي اعتماد دادند؟ چرا جرأت و جسارت سؤال كردن از رئيس‌جمهور را ندارند؟ چرا در برابر آنهمه قانون شكني و جابجائي غيرقانوني پول‌ها و گم شدن اموال بيت المال بي‌تفاوت هستند؟ و چرا به جاي آنكه فكري براي حل مشكلات زندگي ما بكنند، به فكر تأمين حقوق حداكثري مادام العمري صاحب منصبان هستند؟ .

در خاتمه اینکه مگر 33 سال نمی باشد که دین ومذهب ونهبج ابلاغه ابزار عوامفریبی برای کسب قدرت وانباشت ثروت وانحصاری کردن آن شده است . طوریکه بیشترین دشمنی با کسانی شده است که خواهان جدایی دین از حکومت بوده اند؟ برای اینکه در غیر اینصورت اگر دشمنی با سکولاریسم و دفاع از دین فروشی و عوامفریبی نمی شد . مگر امکان داشت که این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ننگین ادامه می یافت و اوضاع به شرایط کنونی منتهی می شد که پس از 33 سال معرکه گیری اسلام پناهی و دین فروشی کردن که رژیم فاشیستی مذهبی توی بحران فرو رفته ودر بن بست قرار دارد و جنگ قدرت و ثروت میان نهاد ها مهار پذیر شده است . سر مقاله نویس بعنوان توصیه کرده است که اعضای بازار مکاره باید نهج ابلاغه بخوانند؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900828/13900828_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 28 آبان 1390

براي مجلسي‌ها نهج البلاغه بخوانيد