دو گزارش تصویری توهینی وتعویق حقوق معلمان باز نشسته . 25 آبان 90

وزیر جنگ اسرائیل در بوشهر!

با فراموش کردن دیدار دو رئیس جمهور ایران و اسراییل که این دو همشهری یزدی در حاشیه مراسم واتیکان در چند سال پیش انجام شد . اما اکنون بدلیل واکنش به ابراز علاقه ی رحیم مشایی به اسراییل یک نمونه از گفتمان مکتبی اصول گرایی تبلیغاتی به نمایش گذاشته شده است . البته این شیوه ی تبلیغاتی ادامه ی شعار راه قدس از کربلا می گذرد و اسراییل نابود باید گردد وهلاکاست دروغ است که بطور دربست به نفع اسراییل تمام شده است .

این سگ دیگر به درد دامداری من نمی خورد و قصد دارم بزودی او را از دامداری بیرون برانم، فکر می کنم اسرائیل هم اگر وزیر جنگش را بیرون براند سود بیشتری خواهد برد!استان نیوز: باراک" نامی است که یکی از دامداران بوشهری برای سگ خود انتخاب کرده است.این دامدار در خصوص انتخاب نام "باراک" برای سگ زرد خود می گوید: سالهای زیادی است که دامدار هستم و برای نگهبانی از دامهای خود همیشه در دامداری سگ داشته ام تا نگهبان دام هایم باشند اما این سگ یک ویژگی هایی دارد که هیچکدام از سگهای قبلی نداشته اند! محمد در خصوص ویژگی سگ خود می گوید: منظورم این نیست که این سگ حیوان بسیار خوبی است، نه! اتفاقا "باراک" سگ ترسویی است! تا زمانی که بنده و فرزندانم در کنارش ایستاده ایم مثل یک شیر غرش می کند ولی تا چشم ما را دور می بیند سریعا در خانه خود پنهان شده و شب تا صبح بیرون نمی آید و پارس نمی کند!وی افزود: این مشخصه، همیشه من را به یاد "باراک" وزیر جنگ اسرائیل می اندازد که وقتی اوضاع آرام است و دلش به جایی گرم است مثل سگ واق واق می کند و همین که عرصه را بر خود تنگ دید زبان در کام می کشد.محمد می افزاید: این سگ دیگر به درد دامداری من نمی خورد و قصد دارم بزودی او را از دامداری بیرون برانم، فکر می کنم اسرائیل هم اگر وزیر جنگش را بیرون براند سود بیشتری خواهد برد!

عباسپور: ۳۰ هزار معلم بازنشسته، ۸ ماه است حقوق نگرفته اند

این گزارش خبری که به روشنی جایگاه معلمین را برجسته می سازد. به خصوص این که پس از 30 سال خدمت باز نشست شده اند حقوق باز نشستگی شان به تعویق افتاده است تا که موازی وهمدرد کارگران معترضی شوند که اعتراض بدلیل چندین ماه وسال دستمزد نا چیزشان می کنند که به تعویق افتاده است . از سوی دیگر برای اینکه ابهامی در کار نباشد که اوضاع رژیم فاشیستی مذهبی دین فروش و غارتگر عوامفریب چگونه است این تعویق حقوق با زنشستگی معلمان با اقدام فاش شدن اختلاس بانکی 3000 میلیارد تومانی مقایسه شود که چگونه از جیب چه کسانی برداشته وبه حساب چه کسان دیگری واریز می شود؟

خبر آنلاین : رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کافه خبر امروز علت این موضوع را هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری دانست.رئیس کمیسیون آموزش و پرورش در کافه خبر امروز گفت: 'بنا بر اطلاعاتی که به مجلس رسیده، 16 تا 30 هزار نفر از معلمانی که امسال بازنشسته شده اند، 8 ماه است حقوق نگرفته اند.'علی عباسپور تهرانی درباره مشکلات معلمان بازنشسته در ماه های اخیر گفت: 'مجلس کاملا موافق است مشکلات معیشتی معلمان از طریق افزایش حقوق، کم شود، ولی متاسفانه اقدامات اشتباه و نسنجیده مسئولان آموزش و پرورش، برای معلمان بازنشسته امسال مشکل ایجاد کرده و آنها 8 ماه است، حقوق دریافت نکرده اند.'وی درباره اقدامات آموزش و پرورش گفت: 'در سال 89، وزارت آموزش و پرورش برای معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر به عنوان کارمندان عالی رتبه حکم افزایش 80 هزار تومانی درنظر گرفت، ولی زمانی که معلمان، بازنشسته شدند، صندوق بازنشستگی کشوری، این افزایش را تایید نکرد و گفت غیر قانونی است. به همین خاطر، نزدیک به 30 هزار معلم بازنشسته، 8 ماه حقوق دریافت نکرده اند.'رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، درباره اینکه چرا حداقل حقوق مورد قبول صندوق بازنشستگی به معلمان پرداخت نمی شود، توضیح داد: 'مسئولان صندوق بازنشستگی، می خواهند از معلمان بازنشسته، تعهدی بگیرند که افزایش حقوق 80 هزار تومانی، به آنها پرداخت نشود. معلمان هم زیر بار نرفته اند و اکنون، 8 ماه است، آنها حقوق خود را دریافت نکرده اند. به همین دلیل، به ما مراجعه می کنند که در صورت امکان به کار، بازگردند تا اختلافات وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی، حل شود.'وی با خطاب قرار دادن مسئولان آموزش و پرورش این پرسش را مطرح کرد: 'چرا وزارت آموزش و پرورش بدون هماهنگی با مراجع ذیربط مانند صندوق بازنشستگی این حرکتهای نسنجیده را انجام دهد؟ به نظر می رسد این وزارتخانه با سایر مسئولان دولت نیز برای افزایش حقوق معلمان، هماهنگی نکرده و به صورت سرخود این کار را کرده است. هر چند مجلس معتقد است در این شرایط، باید به حقوق معلمان اضافه شود، ولی این افزایش باید به صورتی باشد که فردا معلمان را دچار مشکل نکند.