گزیده خبر های 4 آذر 90

امروز تشكيل مي شود.زنجيره انساني دانشجويان دور نيروگاه اتمي بوشهر

آخر در کجای جهان اگر جان انسان ها دارای ارزشی باشد و رعایت به حقوق بشر گذاشته می شود دست به اینگونه اقدامات دیوار گوشتی ساختن از انسان ها برای دفاع از تأسیسات هسته ای و مقابل تهاجم جنگی زده می شود آنهم مقابل پیشرفته ترین تسلیحات جنگی هوایی وموشکی؟! مگر جنگ زمینی و با چماق وتیر وبیل وتبر و وتیر وکمان و چاقو و تفنگ برنو می باشد که می بایست مقابل شان دیوار گوشتی حایل گردد.

دانشجويان دانشگاه هاي كشور در جهت حمايت از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان زنجيره انساني در اطراف نيروگاه اتمي بوشهر تشكيل مي دهند.با توجه به سناريوي سه گانه آمريكايي ترور، هسته اي و حقوق بشر، دانشجويان بسيجي كشورمان با تشكيل زنجيره انساني در اطراف نيروگاه اتمي بوشهر حمايت خود از فعاليت هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران را اعلام مي كنند.اين زنجيره انساني، امروز پيرامون نيروگاه اتمي بوشهر شكل مي گيرد.در اين رابطه دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعت نفت اهواز گفت: دانشجويان دانشگاههاي استان خوزستان در اعتراض به گزارش دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از سوي آمريكا به وي ديكته شده است، روز پنج شنبه سوم آذرماه با تشكيل زنجيره انساني دور نيروگاه هسته اي بوشهر، همراه با ساير دانشجويان كشورمان حمايت خود را از فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي نشان خواهند داد.وي افزود: دانشجويان استان خوزستان با اين حركت خود به دشمنان و مستكبران نشان خواهند داد كه دادن جان براي آنها بسيار آسانتر از تسليم شدن در مقابل تهديدهاي سخيف و پوشالي آنهاست و با اين گونه بازي هاي سياسي كارانه و سخيف نخواهند توانست خللي در حركت هسته اي ملت ايران پديد آورند.هفته گذشته نيز گروهي از دانشجويان عضو تشكل هاي دانشجويي با تشكيل زنجيره انساني در كنار مجتمع UCF اصفهان حمايت خود را از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان ابراز داشتند كه با بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بين المللي همراه بود.يوكيا آمانو دبير كل آژانس بين المللي انرژي هسته اي طي گزارشي مدعي شده بود كه برنامه هسته اي ايران داراي انحرافاتي است كه گزارش وي مورد انتقاد بسياري از كارشناسان سياسي قرار گرفت و به گفته آنان اين گزارش با فشار لابي هاي صهيونيستي و هدايت دولت آمريكا تهيه شده است

برآورد اوليه از خسارت فاجعه آميز ضربه اطلاعاتي ايران به CIA (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900903/2.htm#other209

اعتراف به آلت دست بودن و بازی گرفتن حزب الله لبنان که مجبور است همچون دوران جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران وعراق که با کمک پاسداران دست به آدم ربایی اتباع کشور های غربی برای گروگان گیری وتعویض باج گیرانه در لبنان می زد . اکنون نیز همان سیاست از سوی سپاه قدس در لبنان از طریق حزب الله لبنان دنبال می شود . چونکه حاکمان ایران بد جوری توی بن بست گیر کرده وبطور گاز انبری زیر فشار پرس شدن ناشی از فشار ها ی حران های درونی و بیرونی به خصوص بحران هسته ای می باشند . فراموش نشود که تنها ابزار قدرت نمایی جنگ افروزانه ی حاکمان ایران علیه غرب که رجز خوانی جنگ روانی تبلیغاتی می کنند چیزی فراتر از اینگونه اقدامات آدم ربایی و گروگان گیری همراه با اقدامات تروریستی در عراق و لبنان و احتمالاً از طریق حماس درون خاک اسراییل نمی باشد . آنهم تا جایی اینگونه اقدامات ادامه می یابد که نفت صادر شود ودلار برای اختصاص اقدامات تروریستی و آدم ربایی وجود داشته باشد . در غیر اینصورت اگر چنانچه دلار نباشد سریع قطع می گردد وادامه نمی یابد.

شبكه اي.بي.سي آمريكا دستگيري 12جاسوس آمريكا در ايران و لبنان (ژوئن گذشته) را براي سازمان سيا غيرقابل جبران دانست.اين شبكه كه به تازگي از قول 4 مقام آمريكايي، خبررساني چند ماه پيش ايران و حزب الله در اين باره را تاييد كرده بود، در تحليلي گفت: تاييد خبر چند ماه قبل، نشان مي دهد ايران و سيدحسن نصرالله در آن زمان راست گفته بودند.به گفته مسئولان سازمان سيا، چند نفر از متخصصان اين سازمان در بيروت مشغول آموزش يك شبكه جاسوسي بودند و همزمان مشابه اين فعاليت در ايران نيز جريان داشت و هدف از تشكيل اين دو شبكه گسترده و پيشرفته جاسوسي، تمركز بر سياست هاي حزب الله و همچنين فعاليت هاي هسته اي ايران بود.به نوشته روزنامه النهار لبنان به نقل از يكي از جاسوس هاي دوجانبه كه همزمان براي سيا و حزب الله كار مي كرد در مرحله اي از فعاليت ها، حزب الله متوجه حضور اين شبكه در بيروت شده و رستوراني را كه مسئولان سيا با جاسوسان لبناني در آن قرار مي گذاشتند را زيرنظر گرفت.به گفته اي.بي .سي، افسران سيا در بيروت طرحي كاملا نامطمئن را دنبال مي كردند و با حزب الله به گونه اي رفتار مي كردند كه گويي حزبي ساده و كور است. در شرايطي كه حزب الله مشغول كشف و شناسايي جاسوسان سيا در بيروت بود، همكاري اين حزب با وزارت اطلاعات ايران باعث شد تا يك شبكه جاسوسي آمريكا در ايران نيز كشف شده و وسايل ارتباطي اين شبكه شناسايي شود.براساس اعلام اي .بي .سي نيوز، «در اين مرحله ابتدا حزب الله و سپس ايران به شكل رسمي و در تلويزيون موضوع كشف شبكه جاسوسي آمريكايي را علني كردند، اما سازمان سيا عليرغم اينكه اين اظهارات صحيح بود، موضوع را به شكلي كامل تجاهل كرد. يك مسئول فعلي سازمان سيا كه نامش فاش نشده گفت شناسايي شبكه هاي جاسوسي در لبنان و ايران، ضربه اي بزرگ به تلاش هاي آمريكا براي كشف تصميم حزب الله در قبال اسرائيل و فعاليت هاي هسته اي ايران زده است. برخي از افسران سابق سيا تاكيد كردند تحولات رخ داده به خوبي نشان مي دهد كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا حرفه اي گري گذشته را نداردسيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله در ماه ژوئن گذشته در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد كه حزب متبوعش موفق شده يك شبكه جاسوسي آمريكايي را به طور كامل شناسايي كرده و افراد آن را دستگير كند. با اين حال سفارت آمريكا در بيروت با انتشار اطلاعيه اي، اين خبر را به كلي عاري از صحت خواند. به گزارش اي.بي.سي «اينك معلوم مي شود نصرالله دروغ نگفته بود و پس از كشف شبكه جاسوسي سيا در بيروت، نگراني و خسارت ناشي از اين امر مانند ويروسي در بدنه سيا پخش شده است. به گفته مسئولان آمريكايي، خسارت هاي ناشي از كشف اين شبكه جاسوسي در بيروت بيشتر از سطح توقع آنها بوده و هرچه زمان مي گذرد، بر حجم فاجعه افزوده مي شوداين شبكه تلويزيوني آمريكايي خاطرنشان كرد هنوز هيچ شخصيت رسمي آمريكايي، مسئوليت اين شكست اطلاعاتي سنگين را برعهده نگرفته و مشخص نيست كه سيا بار ديگر قادر باشد تا شبكه اي را در بيروت تشكيل دهد

تلفات سيل بهبهان به 10 نفر افزايش يافت
http://www.kayhannews.ir/900903/15.htm#other1507

دیگر نیاز به یادآوری نیست که چگونه حاکمان ایران نا بود کن وخانمان بر باد ده مردم ایران، چگونه از هر بلیه ی طبیعی و جنگ و بیماری های لاعلاج خطر ناک و سم مهلک وکشنده تر ونا بود کننده تر می باشند . چون بدلیل آشفته ودزد بازار وبی برنامگی همانگونه که خشک سالی فقر آور ومرگ آفرین است که بارندگی همراه با خسارات مالی و تلفات جانی می باشد؟

فرماندار بهبهان گفت: با پيدا شدن سه جسد ديگر، شمار قربانيان سيل دو روز اخير در اين شهرستان به 10 نفر رسيدفرهاد باذلي محبوب» عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: «نصيب الله حسن زاده»، «علي بهمئي»، و «محسن قاسمي»، افراد فوت شده اي هستند كه اجساد آنها توسط امدادگران محلي كشف و به سردخانه بهبهان منتقل شده است.وي گفت: عمليات جست وجو توسط امدادگران محلي و جمعيت هلال احمر براي يافتن اجساد احتمالي در مناطق سيل زده همچنان ادامه داردفرماندار بهبهان گفت: پيشتر اجساد «شراره اسكندري»، «مبينا آروند»، «خليل آروند»، «محمود كاري»، «اميرعلي محسن پور»، «ابراهيم آرين پور» و «عباس حمودي» در ميان گل و لاي ناشي از سيل منطقه كشف شده بود.وي گفت: بيشتر قربانيان سيل اخير در بهبهان مسافراني بودند كه در مسير بهبهان به رامهرمز با خودروهاي خود در سيلاب گرفتار شدند.در ميان جان باختگان يكي از امدادگران جمعيت هلال احمر ديده مي شود كه به كمك سيل زدگان منطقه شتافته بود و بر اثر جريان شديد سيلاب جان باخت.اداره هواشناسي اعلام كرد در سه روز متوالي بارندگي در شهرستان بهبهان 80 ميلي متر باران باريده كه در مقايسه با سال هاي قبل كم سابقه است. در اين حادثه 2 نفر ديگر نيز ناپديد شده اند.سيل تاكنون 550 ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف كشاورزي، صنعتي و تأسيسات شهري و زيرساختي وارد آورده است.فرماندار بهبهان با اشاره به اينكه هم اكنون برخي راه هاي روستايي به علت وقوع سيل بسته است، تصريح كرد: تلاشها براي از بين بردن اثرات مخرب سيل و پاكسازي محيط آسيب ديده ادامه دارد.همچنين هلال احمر خوزستان اعلام كرد كه در پي بارش باران و ايجاد سيل و سيلاب در برخي از نقاط خوزستان به ويژه در بخشهايي از شهرستان بهبهان و اميديه، عمليات امدادرساني به آسيب ديدگان حادثه سيل از ساعت 19 روز 29 آبان آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد.در جريان وقوع حادثه سيل به 98 خانوار با جمعيتي معادل 214 نفر آسيب كلي و جزئي وارد شد و 21 واحد مسكوني هم تخريب شد.كهگيلويه طبق آخرين آمار، سيل ويرانگر اين شهرستان 30 مصدوم و يك مفقود داشته است و 1500 خانوار آسيب ديدند

فارس: با تائید دادستان کل کشور حکم اعدام 11 نفر از متهمان قاچاق مواد مخدر در شیراز به مرحله اجرا در آمد.

پس از تصویب قطعنامه ی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در ایران اخیر که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.صدور واجرای این اقدام ضد بشری پیرامون قربانیان رژیم فاشیستی مذهبی ایران ناشی از چیست؟ آیا نشان از قدرت ومردمی بودن ونماینده ملت های منطقه و رهبر جنبش بیداری منطقه است . یا نه اینکه به وضوع وحشت از قیام عمومی وفرو پاشی می باشد که می بایست سیاست نخ نما شده رعب و وحشت از طریق اعدام ها شدت داده شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس، احکام این متهمان پیش از تأیید دادستانی کل کشور در دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان‌های شیراز، آباده، داراب و نی‌ریز صادر شده بود که پس از اجرای تشریفات قضایی با دستور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز این استان در زندان عادل‌آباد شیراز اجرا شد.متهمان این پرونده‌ها در فاصله سال‌های 87 تا 89 اقدام به نگهداری و حمل و ترانزیت انواع مواد مخدر از جمله تریاک، هروئین، کراک و مرفین به صورت عمده کرده بودند.پرونده عفو این متهمان پیش از تائید دادستان کل کشور برای اجرای حکم توسط کمیسیون عفو قوه قضائیه رد شده بوددادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این مورد گفت: اجرای این احکام در راستای سیاست‌های کلی دستگاه قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در برخورد قاطع و سریع با سوداگران مرگ است.علی القاصی افزود: دستگاه قضایی در برابر شرارت، قتل، آدم‌ربایی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌هایی که نظم عمومی را مختل کند با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کند.نتوانسته ایم در این حوزه به نقطه مطلوب برسیم.

عربستان سعودی: ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه ادامه می دهد

لابد همچون طرح فاش شده ی ترور سفیر عربستان در واشنگتن که پیگیری پرونده اش بر روی میز شورای امنیت سازمان ملل می باشد که با کمال پر رویی تکذیب شده است . اکنون نیز این انتقاد افشاگر مقامات عربستان سعودی هم از موضع فرار به جلو انکار می شود؟

رادیو فرانسه : شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امورخارجۀ عربستان سعودی، ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به ادامۀ مداخله در امور داخلی کشورهای عرب خلیج فارس گفت به باور او برنامۀ هسته ای ایران می تواند امنیت منطقه را به خطر اندازد. شاهزاده سعود الفیصل که دیروز (چهارشنبه) در نشست وزیران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض سخن می گفت افزود تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای برخورداری از توانائی های هسته ای، تلاش هائی که می تواند به این کشور امکان دهد در آینده به جنگ افزارهای هسته ای دست یابد، نشان دهندۀ خطری بارز برای امنیت و ثبات منطقه است. خبرگزاری فرانسه در گزارشی از ریاض ضمن نقل سخنان وزیر امورخارجۀ عربستان سعودی می نویسد در پی متهم شدن جمهوری اسلامی ایران به توطئه برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن از سوی دولت آمریکا، روابط تهران و ریاض با تنش شدیدی رو به رو شده است. جمهوری اسلامی ایران این اتهام را قویاً تکذیب کرده و آن را بخشی از تلاش آمریکا در زورآزمائی با ایران بر سر پروندۀ هسته ای تهران دانسته است. خبرگزاری فرانسه در پایان به این نکته اشاره می کند که روابط جمهوری اسلامی ایران، کشوری که اکثریت مردم آن را اهل تشیع تشکیل می دهند و کشورهای عرب خلیج فارس که مردم آن از پیروان تسنن هستند پیش از این ماجرا نیز روابطی پرتنش بوده است. این خبرگزاری به عنوان نمونه به سرکوب جنبش اعتراضی شیعیان بحرین در ماه مارس سال جاری که با همکاری نیروهای اعزامی عربستان صورت گرفت اشاره کرده و می نویسد در پی این ماجرا نیز روابط ایران با این کشورها با تنش و تشنجی مضاعف رو به رو شد