گزیده خبر های 9 آذر90 قسمت -4

پهلوان در گفت‌وگو با فارس:قطع کامل رابطه با انگلیس خواست دانشجویان است/ تعداد زیادی از دانشجویان مجروح شدند.خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور گفت: دولت و مجلس باید هر چه زودتر قطع رابطه با انگیس را در دستور کار خود قرار دهند و مطمئن باشند اتحادیه‌های دانشجویی با تمامی توان از این اقدام دولت و مجلس حمایت قاطع خواهند کرد.

اکنون با این گفتگویی که خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران کودتا گر فارس با این دانشجوی بسیجی مهاجم به سفارت انگلیس کرده است که وی از موضع ماورای اختیارات وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه موضع گیری وتأکید بر قطع رابطه با انگلیس کرده است . چون این تأکید ارتباط به اهداف نظامی هسته ای و تحریم بانک مرکزی از سوی انگلیس دارد . بنابراین به وضوح بیانگر این واقعیت است که بدون شک پاسداران کودتا گر با حمایت ولی وقیح منفور ونا مشروع سازماندهنده ی این اقدام بوده است وبطور سازماندهی شده دست به این اقدام زده شده است تا انقلاب سوم خوانده شود .

محمد پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه تجمع و ورود دانشجویان به سفارت انگلیس و باغ قلهک کاملاً به صورت خودبوش بود، گفت: به عنوان یکی از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی خطاب به دانشجویان و سایر تشکل‌های دانشجویی استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان برای تجمع در مقابل سفارت انگلیس به تهران مراجعت نکنند. این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید هر چه زودتر قطع رابطه با انگیس را در دستور کار خود قرار دهند و مطمئن باشند اتحادیه‌های دانشجویی با تمامی توان خود با این اقدام دولت و مجلس حمایت قاطع خواهند کرد. پهلوان تصریح کرد: اتحادیه‌های دانشجویی اقدام عجولانه شورای امنیت سازمان ملل را تقبیح و به آنها اعلام می‌کنند سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمایت‌های آشکار از سیاست‌های استعماری و خصمانه آمریکا، انگلیس و سایر دولت‌های استعماری، مشروعیت خود را از دست داده‌اند و هیچ ملتی برای قطعنامه‌ها، بیانیه‌ها و مواضع این نهادها تره خرد نمی‌کند.این فعال دانشجویی اظهار داشت: باید از شورای امنیت سازمان ملل پرسید که چرا وقتی تروریست‌های مسلح در سال 59 بدون هیچگونه اقدام پیشگیرانه پلیس انگلیس وارد سفارت ایران در لندن شدند این اقدام را محکوم نکرده و بیانیه‌ای صادر نکردند؟پهلوان با اشاره به مجروح شدن تعداد زیادی از دانشجویان تسخیرکننده سفارت انگلیس در تهران، گفت: کاش نیروی انتظامی در مواجهه با دانشجویان انقلابی از شدت بسیا زیاد برخوردهای خود کم کرده و مسالمت‌آمیزتر با آنان رفتار کند؛ هرچند دانشجویان به نیروی انتظامی احترام گذاشته و وظیفه آنان را برای حفاظت تمام عیار از اماکن درک می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس:دولت سفیر انگلیس را اخراج نکند مردم این کار را خواهند کرد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=87483

اینگونه موضع گیری عضو هیأت رئیسه بازار مکاره مکمل گزارش گفتگوی قبلی است . زیرا که بطور شفاف لو داده شده است که بخشی دیگر سر نخ اصلی برنامه ریزی تهاجم به سفارت انگلیس در تهران در چه مکان هایی می باشد؟

خطی به نام خط سازش چه قبل و چه بعد از انقلاب وجود داشت، آن‌ها می‌گفتند امام (ره) در قم بنشیند و در مسائل دخالت نکند، می‌خواستند مسائل را با آمریکا حل کنند، رابطه با آن‌ها را از سر بگیرند. آمریکایی که از در رفته بود را از پنجره برگردانند، به نوعی این افراد ستون پنجم آمریکا در ایران بودند. همین خط امروز نمی‌خواهد رابطه ایران و انگلیس بر هم خورد.فردا: خطی به نام خط سازش چه قبل و چه بعد از انقلاب وجود داشت، آن‌ها می‌گفتند امام (ره) در قم بنشیند و در مسائل دخالت نکند، می‌خواستند مسائل را با آمریکا حل کنند، رابطه با آن‌ها را از سر بگیرند. آمریکایی که از در رفته بود را از پنجره برگردانند، به نوعی این افراد ستون پنجم آمریکا در ایران بودند. همین خط امروز نمی‌خواهد رابطه ایران و انگلیس بر هم خورد.

224 نماینده کشتار اخیر مسلمانان پاکستان توسط آمریکا را محکوم کردند.‌مجلس ایران خواستار تجدیدنظر پاکستان در روابط با آمریکا شد.خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات آمریکا در به شهادت رساندن تعدادی از مردم پاکستان، خطاب به ‌دولت و مجلس این کشور تأکید کردند: اکنون وقت آن است که به خواسته ملت بیدار پاکستان پاسخ مثبت داده و با اقدام قاطع نمایندگان از جنایات آمریکا جلوگیری شود.

این اقدام اعضای دست آموز بازار مکاره یمداخله گری آشکار در امور داخلی پاکستان از موضع آمریت می باشد که ماعیت دوگانه وتناقض گوی این رژیم فاشیستی مذهبی از یک محکوم کردن نقض مستمر حقوق بشر و اقدامات وحشیانه تهاجم به سفارت انگلیس را مداخله گری در امور داخلی ایران می داند ولی اکنون این رطب خورده در مورد پاکستان منع رطب کرده است .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ۲۲۴ نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ایی اقدامات جنایت‌کارانه آمریکا در به شهادت رساندن تعدادی از فرزندان پاکستان را محکوم کردند و خواستار تجدید‌نظر پاکستان در روابطش با آمریکا شدند.متن این بیانیه که محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:بسم‌الله الرحمن الرحیم.بار دیگر جنایت‌کاران آمریکای مستکبر خون عده‌ای از فرزندان کشور برادر، پاکستان را بر زمین ریختند و مسلمانان را عزادار کردند.این نه اولین اقدام خشونت‌آمیز آمریکا و نه آخرین اقدام خواهد بود.ما نمایندگان ملت مسلمان ایران شهادت‌ مظلومانه سربازان وطن اسلامی پاکستان را خدمت ملت‌ بزرگ این کشور و نمایندگان مجلس و دولت این کشور و خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گوییم.از همکاران محترم خود در مجلس پاکستان می‌خواهیم در روابط پاکستان و آمریکا تجدید‌نظر کنند.اکنون وقت آن است که به خواسته ملت بیدار پاکستان پاسخ مثبت داده شود و با اقدام قاطع نمایندگان از زیاده‌خواهی و جنایات آینده آمریکا و بی‌حرمتی به تمامیت ارزی پاکستان جلوگیری به عمل آید.

چين از حمله به سفارت بريتانيا در تهران انتقاد کرد

اگر مهاجمان سفارت انگلیس نه سازماندهی شده که حرکت شان خود جوش بوده است . اکنون می بایست که این بی ترمز ودنده عقب کنند شدگان یک حرکت خودجوش مشابه تهاجم انگلیس به سفارت چین کنند تا که دیگر به حرکت خود جوش اینان انتقاد نکند.
به گزارش رادیو فردا، وزارت خارجه چين ،حمله به سفارت بريتانيا در تهران رابرخلاف قوانين بين المللی و غير قابل قبول دانست . بنابر گزارش رويترز،"هنگ لی " سخنگوی وزارت خارجه چين گفت :از نظر پکن، امنيت و شئونات ديپلمات ها و محل خدمت آنها بايد حفظ شود. چين پس از امريکا ،روسيه ، فرانسه و بريتانيا، پنجمين عضو دائمی شورای امنيت است که حمله به سفارت بريتانيا در تهران را محکوم می کند. شورای امنيت سازمان ملل نيز به طور جداگانه اين حمله را محکوم کرده است.

بیانیه روسیه در انتقاد از حمله به سفارت انگلیس

اقدام اخیر تهاجم به سفارت انگلیس در تهران تبدیل به جای زیر ابرو برداشتن چشم کور کرده است . از سوی دیگر انتقاد کردن چین و روسیه که جزو گروه 5+1 می باشند .موجب خواهد شد که اجماع این گروه موجب شدت وتقویت تحریم ها علیه پرونده ی هسته ای شود

خبرگزاری «ریا نووستی» : وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تهران باید تدابیری را برای تامین مصونیت نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای خارجی در ایران اتخاذ کند.براساس گزارش های دریافتی چند ساختمان متعلق یه نمایندگی دیپلماتیک بریتانیا در ایران روز سه شنبه مورد حمله قرار گرفته اند. از جمله تعدادی از دانشجویان معترض وارد سفارت بریتانیا در تهران شده، پرچم این کشور را به آتش کشیده و نشان سلطنتی دولت بریتانیا را از داخل سفارت به بیرون انداختند. بطور همزمان گروه دیگری از معترضان به اعمال تحریم های چندی پیش لندن علیه جمهوری اسلامی، به یک ساختمان دیگر متعلق به سفارت بریتانیا حمله کرده و اسناد محرمانه موجود در آنجا را مصادره نمودند.در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه گفته می شود:" این اقدامات انبوه معترضان که با نقض موازین مورد قبول حقوق بین المللی در خصوص تضمین مصونیت حریم و اموال نمایندگی های دیپلماتیک انجام شده،غیر قابل قبول بوده و درخور نکوهش هستند. حمایت خود از دیپلمات های بریتانیایی را ابراز می کنیم. امیدواریم مقامات ایران تدابیر لازم را برای برقراری فوری نظم، تحقیقات درباره رویداد رخ داده و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اتخاذ کنند".