گزیده خبرهای 28 آبان 90قسمت- 2

ایران از طریق عراق سوخت تانک های سوریه را تأمین می کند

گزارش این خبر و اقدام سوخت رسانی به تانک های سوریه برای سرکوب مردم معترض سوریه و حمایت از دیکتاتور جنایتکار بشار اسد است که هم پیمان حاکمان ایران است .ادامه ی سیاست مجانی نفت به سوریه دادن در 33 سال گذشته است . همچنین مرتبط با اعزام 100 ها اتوبوس یونیفورم پوشان عراقی و سپاه قدس از عراق به سوریه می باشد . همینطور ارتباط به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه به خصوص مداخله گری در امور داخلی عراق وسوریه دارد. بعلاوه همچنین اثبات حضور سپاه قدس در عراق و سوریه برای سرکوبگری و اقداماتت روریستی است . صد البته که تأیید کننده طرح فاش شده ترور سفیر عربستان در واشنگتن از سوی سپاه قدس می باشد.

العربیه : دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه 18-11-2011 اعلام کرد در پی تظاهرات ضد دولتی مخالفان بشار اسد که با شعار " جمعه اخراج سفیران " برگزار شد ، تاکنون 16نفر از جمله یک کودک به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.بر اساس این گزارش قربانیان سوری به ترتیب از حومه های دمشق ، حمص ، حما و درعا بوده اند.فعالان سوریه در طی دو روز گذشته مردم این کشور را برای شرکت در تظاهرات " جمعه اخراج سفیران" فراخوانده بودند. فعالان سوری از کشورهای جهان خواسته اند برای اعمال فشار بیشتر بر رژیم بشار اسد سفیران سوریه را از کشورهای خود اخراج کنند. از سوی دیگر در پی فشار های اقتصادی اعمال شده بر رژیم سوریه این کشور با کمبود شدید سوخت از جمله بنزین و گازوئیل روبرو شده است.محمد کرکوتی فعال سیاسی و کارشناس اقتصادی سوریه در گفتگو با تلویزیون العربیه تصریح کرد که کمبود بنزین و گازوئیل در سوریه به یک بحران تبدیل شده است. وی دلیل این امر را جابه جایی زیاد تانک های سوریه در پی ادامه اعتراضات و گسترش آن می داند.اما فعالان سوری می گویند که ایران از طریق عراق با ارسال كاميون های حامل بنزین و گازوییل ، کمبود سوخت تانک های ارتش سوریه را تأمین می کند.ارتش سوریه نزدیک به 5 هزار تانک دارد و بنا به گفته مخالفان برای سرکوب معترضان از نقطه ای به نقطه ای دیگر در حال جابجایی هستند .در همین حال خبرنگار العربیه در رباط پایتخت مراکش لحظاتی پیش گزارش داد که وزارت خارجه دمشق با اجرای طرح پیشنهادی اتحادیه عرب و ورود ناظران موافقت کرده است.وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحاديه عرب روز چهارشنبه گذشته به دولت سوريه سه روز مهلت دادند تا طرح پيشنهادی اين اتحاديه را برای توقف خونريزی وسرکوب در اين کشور اجرا کند. اعضای اتحادیه عرب باتعیین یک ضرب الاجل سه روزه از دولت بشار اسد خواستند سرکوب معترضان را متوقف کند و به ناظران اتحادیه عرب که برای حمایت از غیرنظامیان به این کشورفرستاده می شوند اجازه ورود بدهد

احضار و ضرب و شتم یک فعال ملی مذهبی در تبریز

مشخص نیست دو اخوی محمد جواد لاریجانی که در سر زمین شیطان بزرگ به سر ی برد تا نقض مستمر حقوق بشر در ایران را انکار کند وسخنگوی مردم ایران شود تا فتوا صادر کن قصاص حق مردم ایران است با اخوی اش شیخ محمد صادق لاریجانی که رئیس دستگاه آلوده به فساد قضاییه است در این مورد چه نظری دارند؟

یک فعال ملی مذهبی پس از احضار به اداره اطلاعات تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.به گزارش ندای سبز آزادی، فريد يحيايي، فعال ملی مذهبی، دومین فعال سیاسی از این طیف اصلاح طلب است که پس از احضار به اداره اطلاعات تبریز، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. پیش از این دکتر غفار فرزدی مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی نیز بدلیل امضای نامه فعالان سیاسی به سید محمد خاتمی به وزارت اطلاعات احضار شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.فرید یحیایی که به همین دلیل احضار شده است، پیش از این نیز چند نوبت به صورت تلفنی احضار شده بود.فعالان برجسته سیاسی در این نامه خطاب به سید محمد خاتمی نوشته بودند نشانه ای از تلاش حاکمیت برای تحقق پیش شرطهای اصلاح طلبان وجود ندارد و درنتیجه امکان شرکت در انتخابات پیش روی مجلس سلب شده است.در تهران نیز برخورد امنیتی با امضا کنندگان این نامه آغاز شده و در همین ارتباط مهندس محمد توسلی دبیر سیاسی نهضت آزادی ایران دستگیر و به زندان منتقل شده است. امیرارجمند سخنگوی شورای راه سبز امید اما با نگارش نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، او را درجریان تازه ترین موارد نقض حقوق بشر در ایران قرار داد. یکی از موارد مورد اشاره آقای امیر ارجمند، برخورد های امنیتی با امضاکنندگان نامه به خاتمی بوده است

فرجه دادن آژانس به حاکمان ایران ومسئولان هسته ای تا شرایط ورود باز رسان آژانس بین المللی اتمی به ایران و باز د ید از تأسیسات هسته ای فراهم شود تا پیرامون گزارش آژانس که تأکید به اهداف نظامی شده است که پیش مقدمه رفع ابهام از روسیه و چین یا وادار به تسلیم کردن شان برای تحریم و اقدامات بیشری در آینده است .ولی دستگاه تبلیغاتی مدافع اهداف نظامی هسته ای جشن وپایکوبی براه انداخته اند که قطعنامه شورای حکام ضعیف است و حربه ی آمریکا پیرامون این موضوع و نقض حقوق بشر در ایران وطرح ترور سفیر عربستان در آمریکا ضعیف است وکار برد ندارد

قطعنامه ضعیف شورای حکام محدویت‌های قدرت آمریکا علیه ایران را نشان داد.خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به قطعنامه ضعیف صادر شده علیه ایران در شورای حکام گفت: امروز مجدداً صحنه‌ای فراهم شد تا آمریکا محدودیت‌های قدرت خود در اقدام علیه ایران را درک کند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900827000845

این کارشناس مسائل هسته‌ای راهبرد پیش‌گرفته شده از سوی آمریکا را از طریق سه پرونده حقوق بشر، تروریست و موضوع هسته‌ای خواند که اولاً آمریکا تلاش داشت همزمان آنها را بحرانی کرده و ثانیاً با هم پیوند بزند تا بتواند از دل آن یک اجماع جهانی گسترده علیه ایران ایجاد کند و این اجماع جهانی را به اعمال مجازات تبدیل کند.این کارشناس مسائل هسته‌‌ای با بیان اینکه آمریکا هم در بحرانی کردن پرونده‌های حقوق بشر، تروریسم و هسته‌ای و هم در ترکیب آنها شکست خورد، یادآور شد: آنچه امروز پیگیری می‌شود، بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی است که مدنظر آمریکا بود و آمریکایی‌ها قادر نشدند از هجمه‌ای که علیه ایران ترتیب داده بودند نتیجه مطلوب یعنی تبدیل ادعاهای خود به فشار علیه ایران را بگیرند.محمدی خاطرنشان کرد: امروز مجدداً صحنه‌ای فراهم شد تا آمریکایی‌ها محدودیت‌های قدرت خود در اقدام علیه ایران را درک کنند.

کوثری با اشاره به قطعنامه جدید آژانس درباره ایران:مستندات ایران در نشست شورای حکام شکست دیگری را برای آمریکا رقم زد.خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مستندات جمهوری اسلامی ایران مورد قبول چین، روسیه و کشورهای غیرمتحد قرار گرفت، گفت: آمریکایی‌ها بسیاری از موارد گزارش تندی که علیه کشورمان تدارک دیده بودند را حذف کردند و این خود شکست بزرگی برای آنها است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900827000232

محمد کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی وضعیت سیاسی آمریکا به گونه‌ای است که تصمیم‌گیری‌ها و نظرات بسیار عجولانه و بی‌پایه و اساسی را ارائه می‌دهد.سخنان آمریکایی‌ها منطق ندارد؛ از این رو زمانی که برخی از کشورها دلایل آنها را می‌خواهند نمی‌توانند سخنان خود را اثبات کنند.پرواضح است که رژیم صهیونیستی و استکبار از آمانو خواسته بودند که گزارش دلخواه آنها را ارائه کند و آمریکایی‌ها به سرعت تلاش کردند تا این گزارش را به شورای حکام و شورای امنیت برده و در نهایت ایران را محکوم کنند اما جمهوری اسلامی ایران با دلایل و پاسخ‌های مستند جواب آنها را داد و اینکه هیچ موضوع پنهانی را ندارد.همچنین بسیاری از موارد گزارش تندی را که آمریکایی‌ها علیه کشورمان در شورای حکام تدارک دیده بودند را حذف کردند و این خود شکست بزرگ دیگری برای آمریکا به شمار می‌رود.

قطعنامه ضدایرانی شورای حکام بدون اجماع تصویب شد.خبرگزاری فارس: قطعنامه شورای حکام علیه ایران با 32 رای موافق، دو رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900827000864

قطعنامه شورای حکام موضوع مهمی نداشت/ بدون درنگ فعالیت هسته ای خود را ادامه می دهیم.خبرگزاری فارس: نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: قطعنامه شورای حکام موضوع خاصی را نداشت و صرفاً از ایران می‌خواهد که به همکاری خود با آژانس در مورد برخی سؤالات این نهاد ادامه دهد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900827000889

علی اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص قطعنامه صادر شده علیه ایران در شورای حکام، گفت: قطعنامه موضوع خاصی را نداشت و صرفاً از ایران می‌خواهد که به همکاری خود با آژانس در مورد برخی سؤالات این نهاد ادامه دهد.