روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنیه 30 آبان ماه سال 1390

نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " استفاده ابزاري از لويه جرگه "

"در 6و7 مرداد 88 و 19 فروردین 90 ارتش و پلیس عراق به فرمان نوری مالکی مزدور و خائن و با همکاری و حمایت حاکمان ایران به مجاهدین اشرف مغلول وار شبیخون زده شد که تعدادی شهید وصد ها نفر مجروح شدند و با این تهاجم جنگی مرتکب جنایت علیه بشریت شد . اکنون نیز شرایط بسیار سخت وویژه وخطری به این مجاهدین اشرف تحمیل شده است . زیرا از هر سو فشار وارد می شود که باید تا پایان سال میلادی جاری اشرف راتخلیه وتر ک نمایند . بلی توصیه ی ضد آمریکایی که سرمقاله نویس به رهبران مذهبی افغانستان تجویز کرده است بر اساس همین موضع است که به آن اشاره شد که چگونه تبلیغاتی و تاکتیکی و وارونه می باشد؟"

راستی این دیگر بیش از حد مسخره است که با وجود نخ نما شدن سیاست لو رفته ی مبارزه با آمریکا یا پیآمدی این ژست و ادا و اطوارهای بیش از 3 دهه ای ضد آمریکایی هدف بهانه ای برای حذف فیز یکی مخالفان و خاموش کردن صدای منتقدان و حذف از صحنه ی رقبا و پیشبرد سیاست زد وبند پشت پرده بوده است . عجیب است که اکنون با زهم سرمقاله نویس از این حربه ی پوسیده ی شلک ضد آمریکایی استفاده کرده وافسوس خورده است که چرا لویه جرگه افغانستان در اجلاس اخیر خود تصمیمی اتخاذ نکرده است که افغانستان هم تبدیل عراق شود . یعنی چرا همچون نوری مالکی آلت دست حاکمان ایران و عوامل نفوذی درون دولت و پارلمان عراق لویه جرگه افغانستان هم رأی به خروج نظامیان آمریکا از افغانستان نداده است تا که این کشور هم همچون عراق تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران شود تا که اهرم چانه زنی باج گیری گفتگوی هسته ای اش با غرب تقویت شود. بهر حال سرمقاله نویس این چنین پیرامون افسوس ناشی از اتخاذ تصمیم اخیر لویه جرگه ی افغانستان مبنی بر عدم خروج نظامیان آمریکا ازافغانستان تحلیل و تفسیر داده است :

"اجلاس ريش سفيدان مناطق مختلف افغانستان موسوم به "لويه جرگه" درحالي به نشست چهار روزه خود پايان داد كه با ادامه حضور نظامي آمريكا در اين كشور تا 10 سال آينده موافقت كرد. اين معني كه كرزاي اگر مي‌خواهد از حمايت آمريكا برخوردار باشد بايد مقدمات امضاي پيمان دوجانبه را فراهم سازد. مخالفت با اين طرح بلافاصله پس از اعلام نظر لويه جرگه آغاز شد و صدها دانشجوي افغاني در شهر جلال آباد به خيابانها ريخته و به تصميم لويه‌جرگه اعتراض كردند. تظاهر كنندگان با فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر كرزاي اعلام كردند به هيچ عنوان اجازه باقي ماندن نظاميان آمريكائي در افغانستان را پس از سال 1393 نخواهند داد. در برابر مصوبه لويه جرگه، مسكو نيز واكنش نشان داد و لاوروف وزير خارجه روسيه نسبت به هرگونه تلاش آمريكا براي باقي ماندن در افغانستان هشدار داد. مسكو اعلام كرد تلاش آمريكا براي امضاي پيمان نظامي با كابل، با ادعاي خروج آنها در سال 1393 كاملاً مغاير است.در اين نكته ترديدي وجود ندارد كه آمريكائيها از ابتدا براي پيگيري اهداف استعماري به افغانستان لشكركشي كردند و ادعاهائي همچون مبارزه با تروريسم و يا نجات مردم افغان از شر طالبان، دروغ بوده است. اين قصد و نيت آمريكائي‌ها با تلاش آنها براي حضور دائمي در افغانستان كاملاً آشكار شده است. در اين ميان، رسالت اصلي، اكنون بر دوش مجلس و شخصيت‌هاي مذهبي و ملي تاثيرگذار در افغانستان قرار دارد. تعدادي از سران احزاب افغانستان ضمن مخالفت با امضاي پيمان گفته‌اند زير بار چنين طرح خفت باري رفتن، لكه ننگي خواهد بود كه هرگز از پيشاني امضاء كنندگان آن پاك نخواهد شد"

چون 33 سال است که در ایران دین ابزار قدرت و ثروت وتوجیه گر همه جنایات و خیانات و جنگ افروزی و بحران آفرینی بوده است . بنابراین اکنون سر مقاله نویس برای پیش برد اهداف رژیم فاشیستی مذهبی ایران در افغانستان به خصوص با روی آوری ترفند مخالفت تاکتیکی با آمریکا آویزان به رهبران مذهبی افغانستان شده است و اینگونه برای اینان تعیین وتکلیف کرده و علیه تصمیم لویه جرگه افغانستان موضع انتقادی گرفته است:

"رسالت مهم‌تر برعهده رهبران مذهبي افغانستان است كه مردم اين كشور را نسبت به تهديد بزرگي كه متوجه آنهاست هشيار سازند و دولت اين كشور را وادار به تغيير رويه نمايند. در اين ميان، نكته قابل تأمل اينست كه استفاده ابزاري از "لويه جرگه" براي كشور و ملت افغانستان يك خسارت بزرگ است. آمريكا با ابزار قرار دادن لويه جرگه توسط حامد كرزاي علاوه بر آنكه زمينه را براي ادامه اشغال افغانستان فراهم ساخته، به خود لويه جرگه نيز ضربه بزرگي وارد ساخته و آن را از اعتبار انداخته است. از لويه جرگه، همواره اين انتظار وجود داشت كه پاسدار استقلال افغانستان باشد ولي با تأييد پيمان با آمريكا كه حضور دراز مدت اشغالگران را تضمين مي‌كند، اين نهاد در جهت ضد رسالت خود عمل كرده است. اين، خسران بزرگي براي افغانستان است كه جبران ناپذير مي‌باشد"

در خاتمه اینکه تجربه ی ابزار قدرت و ثروت وتوجیه همه جنایات و خیانات و فرار از پاسخ دادن به مطالبات مردم که زیر پوشش دین وحکومت فاشیستی دنبال شده است . مکمل و تقویت آن سوی سیاست مبارزه تاکتیکی و تبلیغاتی ضد آمریکایی شده است که بیش از 3 دهه سابقه دارد .چونکه این سیاست ضد آمریکایی برای حاکمان ایران موازی دین ابزاری شده است که مصرف داخلی و خارجی داشته است. به خصوص که این سیاست جنبه ی عوامفریبی و شیاد گری و وارونه گویی داشته است . آنگونه که وقتی در سال 65 جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق ادامه داشت وتوی مدارس و خیابان ها و نماز جمعه ها وحتی توی جبهه ی جنگ فریاد مرگ بر آمریکا و صدام حسین و مجاهدین سرداده می شد . ولی ناگهان سر وکله مک فارلین مشاور امنیت ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا با کلت وکتاب و کیک در تهران پیدا شد وبا رفسنجانی سوگلی آن زمان خمینی شیاد دیدار نمود . پس از این دیدار تعداد ی موشک های ضد هوایی به ایران تحویل داده شدتا جنگنده های عراقی مورد هدف واقع شوند وسقوط کنند . چند سال پس از اشغال نظامی همین افغانستان مورد تهاجم نظامی واقع می شود . ولی رفسنجانی درنماز جمعه ی تهران خود خطاب به بوش اذعان می کند که وی می داند که اگر چنانچه همکاری ما نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود . البته این تجربه ی همکاری اشغال نظامی افغانستان با حاکمان ایران در عراق تکرار شد که هم پایگاه های نظامی مجاهدین بمباران هوایی شد .هم خله سلاح شدند . البته قبلاً بیل کلیتون رئیس جمهور دمکرات آمریکا بنا بر درست محمد خاتمی تدارکاتچی مدعی اصلاح طلب تقاضا شد ه بود تا که از سوی وزارت امور خارجه ی آمریکا نام مجاهدین توی لیست گروه و سازمان تروریستی گنجانیده شود تا پوچی و دروغین بودن ادعای مبارزه ضد آمریکایی برجسته شود . ناگفته نماند که بدلیل همین زد وبند وکثیف خائنانه ی ضدبشری که هنوز هم ادامه دارد آنگونه که مقامات آمریکایی تمام قول و پیمان وتعهدات شان پیرامون مراقبت و حفاظت از مجاهدین اشرف را زیر پا گذاشته و نادیده گرفته اند تا جایی که در 6و7 مرداد 88 و 19 فروردین 90 ارتش و پلیس عراق به فرمان نوری مالکی مزدور و خائن و با همکاری و حمایت حاکمان ایران به مجاهدین اشرف مغلول وار شبیخون زده شد که تعدادی شهید وصد ها نفر مجروح شدند و با این تهاجم جنگی مرتکب جنایت علیه بشریت شد . اکنون نیز شرایط بسیار سخت وویژه وخطری به این مجاهدین اشرف تحمیل شده است . زیرا از هر سو فشار وارد می شود که باید تا پایان سال میلادی جاری اشرف راتخلیه وتر ک نمایند . بلی توصیه ی ضد آمریکایی که سرمقاله نویس به رهبران مذهبی افغانستان تجویز کرده است بر اساس همین موضع است که به آن اشاره شد که چگونه تبلیغاتی و تاکتیکی و وارونه می باشد؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900830/13900830_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنیه 30 آبان ماه سال 1390

استفاده ابزاري از لويه جرگه