روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 8 آذرماه سال 90

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری : سايه شوم "ناتو" بر سر مردم پاكستان"

"اگراز سوی هریک از مسئولان کشور های منطقه یا جهان نسبت به عملکرد حاکمان ایران اتخاذشود مثلاً انتقاد به نقض مستمر حقوق بشر در ایران شود یا به سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های ایراد گرفته شود. یا سخنی علیه ی اداف نظامی هسته ای بیان شود. بلافاصله از موضع پرخاشگرانه وتهاجمی و طلبکارانه پاسخ دندان شکنانه داده می شود که رژیم فاشیستی مذهبی ضد بشری و قرون وسطایی یک کشور مستقل می باشد وهر گز به هیچ مقام وکشور وقدرتی اجازه نمی دهد که در امور داخلی کشور ایران مداخله گری کند"

یک زمانی سیستم های کمونیستی و سوسیالیستی مدعی جهان وطنی و بدون مرز بودند . سپس خمینی شیاد برای اینکه اهداف پلیدش را زیر پوشش صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز توجیه کند . دست به رقابت با این ایده زد ومدعی شد که اسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد . چون می خواست زیر چتر این نظر اهداف پلید جهان گشایانه اش را دنبال کند.البته جانشین مفلس وفریبکار وشیاد تر از وی برای اینکه این سیاست تجاوز گرانه را ماستمالی کند. اذعان می دارد که ما اهل تجاوز نیستیم و این هدف را دنبال نمی کنیم . در صورتی که عراق را حیاط خلوت خود کرده است واز طریق نوری مالکی مزدور ودست نشانده ملت عراق را همبه گروگان گرفته است . همچنین سپاه قدس نه اینکه یکه تاز عراق شده است . بلکه در سوریه هم حضور دارد ودوشادوش نیروهای امنیتی وپلیس وارتش سوریه مردم م ترض سوری را مورد تهاجم وضرب وشتم قرار می دهند و آنان رابی ر حمانه ووحشیانه می کشند . همچنین سعدالله زارعی قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان در یادداشت روز گذشته ی خود اعتراف به طرح توطئه ی سقوط عربستان وکویت واردن و امارات عربی وحیاط خلوت کردن شان همچون عراق نمود . اکنون سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی مثل همیشه مأموریت دارد تا که بطور مستمر مداخله گری آشکار در امور داخی کشور های منطقه وهمسایه کند و از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی پیرامون این سیاست تئوری پردازی وپیگیری کند. برای همین با فاکتور گرفتن سوریه پس از عراق وافغانستان ومصر و... این چنین سیاست مداخله گری در امور داخلی پاکستان را دنبال کرده است:

"ديروز، تظاهرات ضد آمريكائي در پاكستان اوج گرفت و مردم در اجتماعات بزرگ ضمن سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و آتش زدن پرچم آمريكا و ناتو خواستار برخورد قاطع دولت اسلام آباد با آمريكا شدند. مشكل از زماني آغاز شد كه آمريكائيها شكست خود را در افغانستان مسجل و حتمي يافتند و براي گريز از تبعات اين شكست، به خصوص براي درامان ماندن از فشارهاي افكار عمومي داخل آمريكا، اقدام به فرافكني كرده و پاكستان را به عدم صداقت در مبارزه با تروريسم و حتي همدستي با شورشيان افغانستان متهم كردند. "لئون پانتا" وزير دفاع آمريكا نيز چندي قبل به پاكستان هشدار داد كه اگر در مماشات با تروريست‌هاي داخل پاكستان تجديدنظر نكند آمريكا براي مقابله با آنان، از هيچ اقدامي دريغ نخواهد كرد. علاوه بر اين، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در ديداري سه ساعته با "حنا رباني" همتاي پاكستاني خود، وي را تحت فشار قرار داد تا دولت متبوعش عليه شبكه حقاني اقدام‌هاي جدي صورت دهد. در اين ميان، دولت پاكستان سياستي غيرشفاف و دو پهلو داشته است كه البته به دليل ساختار ويژه‌اي مجبور است چنين سياستي را اتخاذ كند. دولت پاكستان علاوه بر تحمل انتقاد از سوي آمريكا، از طرف مردم اين كشور نيز تحت فشار است. واقعيت اين است كه اكثريت مردم پاكستان موافق اتحاد و همكاري دولت اين كشور با آمريكا نيستندمواضع منفعلانه و كاسبكارانه دولتمردان پاكستان از عواملي است كه موجبات گستاخي آمريكا براي مداخله گسترده در اين كشور را فراهم ساخته است. اين، واقعيتي انكارناپذير است كه قدرت‌هاي استعمارگر تنها به منافع خود مي‌انديشند و مورد پاكستان نيز جداي از اين قاعده نيست. براي آمريكائي‌ها جان مردم پاكستان ارزشي ندارد و همچنانكه آنها بارها نشان داده‌اند زماني كه نياز باشد در قتل و كشتار نظاميان و غيرنظاميان ترديد نمي‌كنند. مردم پاكستان بايد به دولتمردان خود فشار بياورند تا اتحاد شوم با آمريكا و ناتو را لغو كند، اتحادي كه برنده اصلي آن استعمارگران غربي و بازنده نهايي آن مردم پاكستان هستند. تنها در آن صورت است كه مي‌توان به اعاده صلح و ثبات واقعي به اين كشور و منطقه اميدوار بود"

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس مدام تلاش می کندکه از موضع کاتولیک تر از پاپ و دایه مهربانتر از مادر ظاهر شود تا بتواند از موضع امر ونهی کردن وتشر ومتهم کردن واتهام زدن به حاکمان این کشور ها نماینده و سخنگوی دولت ها شود واز موضع ولی وقیح گونه دست به انتقاد تند وتیز بزند . سپس نسخه تجویز یارهنمود دهد که چه باید بکنند . از سوی دیگر وکیل مدافع ملت ها می شود واز موضع اینان اخطار به حاکمان می دهد و خط ونشان برای شان می کشد و مأموریت و وظیفه ترسیم وتعیین می نماید .در صورتیکه اگر چنانچه اینگونه موارد مشابه از سوی هریک از مسئولان کشور های منطقه یا جهان نسبت به عملکرد حاکمان ایران اتخاذشود مثلاً انتقاد به نقض مستمر حقوق بشر در ایران شود یا به سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های ایراد گرفته شود. یا سخنی علیه ی اداف نظامی هسته ای بیان شود. بلافاصله از موضع پرخاشگرانه وتهاجمی و طلبکارانه پاسخ دندان شکنانه داده می شود که رژیم فاشیستی مذهبی ضد بشری و قرون وسطایی یک کشور مستقل می باشد وهر گز به هیچ مقام وکشور وقدرتی اجازه نمی دهد که در امور داخلی کشور ایران مداخله گری کند.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900908/13900908_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 8 آذرماه سال 90

سايه شوم "ناتو" بر سر مردم پاكستان