دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 29 آبان ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " راز كلبي گري آمريكا "

"انگاری که ایران مدینه فاضله ومهد د مکراسی و بهشت برین است و 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر نمی برند و شتاب کنترل نا پذیر واردات کالاهای آنگونه فرا گیر نشده است که اقتصاد کشور را چنان ویران و وابسته کرده است که حتی تابوت وسنگ قبر هم وارد می شود. همینطور هرروز خبر از تعطیلی کار خانه ها و واحد های تولیدی و اخراج و بیکار شده مخابره نمی شود واین شرایط مکمل روند لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری نشده است؟از سوی دیگر دامنه ی فساد آنچنان رشد نیافته و رایج نشده است که یک قلم رقم بی سابقه ی 3 هزار میلیارد تومانی فاش شده است. یا اینکه موازی این شرایط پدیده های ناهنجار اجتماعی کودکان خیابانی و کارتن خوابان و تن فروشان و اعتیاد مصرف مواد مخدر با شتاب رو به رشد وگسترش نیست . یاحتی از طریق نخست وزیر خائن و دست نشانده نوری مالکی دست به تهدید دشمن اصلی مجاهدین اشرف زده نمی شود که اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس از موضع فرار به جلو آمریکا را متهم کرده است که در داخل نهضت فقیر کردن مردم همراه با دیکتاتوری ودر بیرون جنگ افروزی با فریب کاری را دنبال می کند و روزی 56 میلیارد دلار بر رقم بدهی هاش با کسر بودجه ی آمریکا افزوده می گردد"

مثل همیشه طلبه قلم بر دست هم لهجه پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری یادداشت روز نویس بر سر منبر رفته است . البته یک پیش مقدمه ی آسمان وریسمان بافی کرده است تا که زمینه سازی برای روضه ی خوانی مبسوط خود کرده باشد و پشتوانه ای برای موضوعات مهم و اصلی روضه ی مورد نظرش شده باشد. یعنی برای دفاع از موضوع هسته ای پرخاشگری وتوهین به گزارش آمانو و تصویب قطعنامه ی شورای حکام آژانس کرده است تا که آن را بی اعتبار وکم اهمیت جلوه داده باشد. البته همچون همتایان قلم زنان یادداشت روز نویس خود پرونده ی محکویت جهانی نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران را لوث کرده است . همانگونه که تأکید بر تکذیب طرح فاش شده ی ترور سفیر عربستان در واشنگتن آمریکا می شود .وی نیز نقالی خارج از موضع کرده است. یعنی برای فرار از پاسخگویی به شرایط کنونی ایران این چنین به مسایل داخلی و بیرونی آمریکا پرداخته و آویزان شده است :

"اساساً ويژگي عمليات فريب، همين انحراف ذهن نيروهاي جبهه مقابل از خطوط اصلي جنگ است. جهان جديد پايان هفته شلوغي را پشت سر گذاشت، به چه معناست؟ مقامات آمريكايي در هفته گذشته، به ويژه روزهاي پاياني آن، پركار نشان مي دادند. آنها پس از رقصاندن آقاي آمانوي لپ تاپ به دست در انظار، قطعنامه اي را به شوراي حكام بردند تا نمايش نگراني از برنامه هسته اي ايران را كامل كنند. البته آنچه تصويب شد چون دروغ و از اساس خلاف واقع مي باشد، ظالمانه است و به سياق رفتار گذشته آمريكا و غرب مي كوشد از تكرار مكرر ادعايي بي بنيان، سابقه و سند! بسازد. قطعنامه از آمانو مي خواهد مجدداً در ماه مارس (اسفند ماه) به آژانس گزارش دهد. همان روز (جمعه) كه قطعنامه مذكور از تصويب شوراي حكام آژانس گذشت، رژيم كوك شده عربستان، قطعنامه اي را به مجمع عمومي سازمان ملل برد كه در آن بدون متهم كردن رسمي ايران، نسبت به توطئه ترور عادل الجبير سفير اين كشور در واشنگتن ابراز نگراني شده است. آمريكايي ها درصددند درباره ادعاي نقض حقوق بشر نيز كار مشابهي را در كميته سوم مجمع عمومي انجام دهند. اين فهرست را مي توان با افزودن انواعي از اخبار مربوط به تهديد نظامي و تبليغات تحريم يكجانبه اقتصادي و نيز فشارها به سوريه و حزب الله لبنان و... طولاني تر كرد اما اين اخبار پر سر و صدا نمي تواند همه ماجراهاي آخر هفته غرب را روايت كند. وسط همين سر وصداها و درحالي كه دولت مافيايي برلوسكوني در ايتاليا سقوط مي كرد، جنبش ضد سرمايه داري «تسخير» در بيش از 30 شهر آمريكا ريشه دواند. حالا ديگر رقم بازداشتي هاي روزانه از مرز 400-300 نفر گذشته و سركوب ها، رنگ خون و خشونت عريان به خود گرفته است. باز هم اگر در جست وجوي مهم ترين اخبار هستيد، بايد سري به خزانه تهي آمريكا بزنيم. دولت آمريكا چهارشنبه گذشته، بي سروصدا يك ركورد بزرگ را شكست. رقم بدهي هاي اين كشور كه 3ماه پيش 14هزار و پانصدميليارد دلار اعلام شده و بازار وال استريت را لرزانده بود، چهارشنبه 16نوامبر 2011 از مرز 15هزار ميليارد دلار گذشت. بنابر اعلام وزارت دارايي آمريكا، اكنون روزانه 56ميليارد دلار بر بدهي هاي اين كشور افزوده مي شود و در مقابل رقم كسري بودجه فزوني مي گيرد. و اين يعني اين كه اگر پليس با اسلحه و باتوم و اسب مي كوشد چادرنشينان خشمگين «جنبش تسخير» را پراكنده كند، زمامداران كاخ سفيد از آن سو هيزم در آتش مي افكنند و با افزودن بر شمار محرومان و گرسنگان و تبعيض زدگان و بيكاران، ظرفيت اجتماعي جنبش اعتراض را بالاتر مي برند! تحليل گران چهارشنبه گذشته را از اين حيث «روزي شرم آور در تاريخ آمريكا» نامگذاري كردند. معناي ديگر اين اتفاقات، كاهش اجباري در بودجه هاي نظامي و اطلاعاتي است آن هم در شرايط ويژه اي كه گويا همه در خاورميانه دست به دست هم داده اند تا چهارپايه را از زير پاي حاكمان كاخ سفيد بكشند. نمي خواهيم اوقات آقاي اوباما را بيش از اين تلخ كنيم و مثلاً بپرسيم از افغانستان و عراق و پروژه قرن جديد آمريكايي چه خبر؟ يا اينكه اگر گزارشگر بي بي سي مي گويد سرافكندگي خروج تحقيرآميز آمريكا از عراق را ايران رقم زد يعني چه؟! نام ايران بردن همان و تب و لرز سياستمداران آمريكايي و اسرائيلي و انگليسي همان!"

در ادامه طلبه پاسدار قلم بر دست برای توجیه استبداد مطلق مذهبی ولی وقیح گونه ی نادینه شده در ایران که همراهو سرکوب جریانات ومنقدان با اتهام همسو با آمریکا می باشد مثل همیشه برای فعال کردن اهرم چماق اتهام زنی و بستر سازی خفقان و ضرب وشتم و رد صلاحیت کردن نا مزدان رقیب ومنقد در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم که باید از سوی شورای نگهبان آلت دست دنبال شود. همچنین برای منحرف کردن موضوع اصلی نارضایتی عمومی و وحشت از اعتراضات ضد حکومتی ناراضیان که بدلیل اوضاع خراب اقئصادی و رشد تورم وگرانی و فقر وبیکاری که موجب خشم ونفرت فشرده ناراضیان شده است را خرمندرانه مرتبط به تحریم ها کرده است تا این موضوع را نه عادی جلوه دهد ، بلکه مدعی شود که تحریم ها تشکر شده چون مدعی شده موجب نوآوری وخود کفایی و تقویت جهاد اقتصادي و اتحاد انسجام ملي شده است. سپس از موضع گفتمان ادبیات لات و لمپنی حوزوی – پاسداری توهین آمیز این چنین بطور وارونه شرایط کنونی آمریکا و داخلی و منطقه را ترسیم کرده و تحلیل داده است :

"اما درباره رويكرد آمريكا و غرب به عرصه داخلي ايران بايد عنايت داشت كه دشمن به موازات كند شدگي اغلب حربه ها و تشديد استيصال، به ضربه در عمق ايران مي انديشد. از نگاه دشمن، تركيبي از ضربات رواني، سياسي و اقتصادي بايد بتواند انتخابات چند ماه آينده مجلس در ايران را از خود متأثر كند. انتخابات براي آنها هم موضوعيت و هم طريقيت دارد. براساس «گرا»ها و مشورت هايي كه سرويس هاي اطلاعاتي و ايستگاه هاي ديپلماتيك غرب از گروهك هاي نفاق جديد و قديم دريافت مي كنند، بايد ذهن و زندگي مردم را چنان آماج هدف قرار داد كه از پشتيباني جمهوري اسلامي دست بكشند يا بخشي ولو اندك از آنها تبديل به پياده نظام فتنه گران شوند. اين حلقه هاي همكار در غرب معتقدند اگر فتنه چندلايه سبز پس از آن همه هياهو، دود شد و هوا رفت، سيلي و ضربه اصلي را از مردم خورد و انتقام اصلي را بايد از همين ها گرفت. ابداع واژه تحريم هاي فلج كننده از سوي مقامات آمريكايي در 17 ماه پيش دقيقا ناظر بر همين معنا بود، هر چند كه در عمل بسياري از محاسبات و ارزيابي ها معكوس از آب درآمد. به همين دليل هم شماري از همان مشاوران كلاهبردار طي ماه هاي اخير دستخوش اخراج و طرد قرار گرفته اند، اگرچه استراتژي ضربه در عمق، همچنان تنها استراتژي غرب تلقي مي شود.تحريم هاي اقتصادي غرب، هر چند كه در ذات خود براي تهديد و فشار طراحي شده اما يقينا مي تواند سكوي كمكي براي اتمام طرح تحول اقتصادي در ايران باشد.. حقيقتا اين بار بايد از غربي ها تشكر كرد كه ايران را به مرزهاي خودكفايي مثلا در زمينه توليد و مصرف بنزين راندند. اين قضاوت در آينده تاريخ، شفاف تر و بدون نقيض صورت خواهد گرفت كه تحريم هاي اقتصادي دشمن اگر چه براي تهديد و عداوت بود اما به عنوان «مشوق» ملت و حاكميت ايران در زمينه اصلاحات اقتصادي عمل كرد. درست گفته اند كه شيطان- و دوستان و نوچگان آن- كلب معلّم (سگ دست آموز) خداوند هستند. اگر هم پارس مي كنند و مي رانند، در متن تدبير بزرگ تر خداوندي عمل مي كنند اهميت دو موضوع «جهاد اقتصادي» و «اتحاد انسجام ملي» آشكارتر مي شود. اگر تحولات گسترده جهاني براي برپايابي مناسباتي عادلانه تر از سوي ملت ها- چه در خاورميانه اسلامي و چه در غرب- در جريان است و اگر قرار است پيروزي هاي شيرين در اين جبهه بزرگ را تثبيت كنيم، چاره اي جز تعميق اتحاد ملي و در كنار آن اتمام موفق اصلاحات اقتصادي نداريم"
در خاتمه اینکه انگاری که ایران مدینه فاضله ومهد د مکراسی و بهشت برین است و 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر نمی برند و شتاب کنترل نا پذیر واردات کالاهای آنگونه فرا گیر نشده است که اقتصاد کشور را چنان ویران و وابسته کرده است که حتی تابوت وسنگ قبر هم وارد می شود. همینطور هرروز خبر از تعطیلی کار خانه ها و واحد های تولیدی و اخراج و بیکار شده مخابره نمی شود واین شرایط مکمل روند لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری نشده است؟از سوی دیگر دامنه ی فساد آنچنان رشد نیافته و رایج نشده است که یک قلم رقم بی سابقه ی 3 هزار میلیارد تومانی فاش شده است. یا اینکه موازی این شرایط پدیده های ناهنجار اجتماعی کودکان خیابانی و کارتن خوابان و تن فروشان و اعتیاد مصرف مواد مخدر با شتاب رو به رشد وگسترش نیست . یا اینکه پاسداران دست به کودتا نزدند وقدرت را قبضه نکرده و تسلط بر تأسیسات هسته ای نیافته و اهداف نظامی را با شدت دنبال نمی کنند و بطور سیستماتیک همایش و رزمایش ومانور نظامی بر گزار نمی کنند ودست به آزمایش موشک های دور برد و کوتاه ومتوسط نمی زنند وفضای جنگی با حکومت نظامی اعلام ناشده تحمیل نکرده اند؟ از طرف دیگر با جدیت سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون منطقه دنبال نمی شود ودر امور داخلی کشور های منطقه به خصوص کشورهای همسایه مداخله گری نمی گردد و دست به اقدامات ترویستی وجنگ افروزانه زده نمی شود وادعای رهبریت ام القرای جهان اسلامی و جنبش بیداری اسلامی منطقه نمی شود. حتی از طریق نخست وزیر خائن و دست نشانده نوری مالکی دست به تهدید دشمن اصلی مجاهدین اشرف زده نمی شود که اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس از موضع فرار به جلو آمریکا را متهم کرده است که در داخل نهضت فقیر کردن مردم همراه با دیکتاتوری ودر بیرون جنگ افروزی با فریب کاری را دنبال می کند و روزی 56 میلیارد دلار بر رقم بدهی هاش با کسر بودجه ی آمریکا افزوده می گردد.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900829/2.htm#other206

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 29 آبان ماه سال 1390

راز كلبي گري آمريكا (يادداشت روز)