"گزارشی از گرد همآیی اعتراضی هواداران و حامیان مقاومت در دفاع از مجاهدین اشرف در کنبرا"

پیرامون فراخوان شرکت در گردهمآیی در جلوی پارلمان استرالیا وسفارت رژیم فاشیستی مذهبی ایران در کنبرا که از سوی انجمن ایرانی – استرالیایی حامی دمکراسی برای ایران داده شده بود . این گردهمآیی اعتراضی پنجشنبه مورخ 24 نوامبر در کنبر ا بر گزار شد که شامل حضور هواداران مقاومت و ایرانیان آزاده مقیم سیدنی و ملبورن همراه با استرالیایی های حامی مقاومت مقیم کنبرا بود . البته هواداران از فاصله ی 300 تا 700 کیلومتری با وسایل نقلیه خودشان راا ز سیدنی و ملبورن به کنبرا رسانیده بودند. تا ضمن دفاع وحمایت از مجاهدین اشرف همسنگر وهم پژواک دهندگان همان فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای شوند که پس از کودتای 22 خرداد 88 در توی خیابان های شهرهای ایران سر داده شد که اکنون همان فریاد ها در نقطه ای دیگر از جهان طنین انداز شد.

ابتدا این تجمع اعتراضی چندد قیقه ای پس ساعت 12 ظهر در جلوی پارلمان استرالیا با کنبرا بر گزار شد که چند سخنران استرالیایی در سخنرانی های خود ضمن افشای ماهیت رژیم تروریستی ضد بشری حاکم بر ایران ضمن فاش کردن ماهیت تروریستی و ضد بشری حاکم بر ایران دفاع از حق و حقوق انسانی و مبارزاتی مجاهدین اشرف نمودند و تأکید بر حضور کلاه آبی های سازمان ملل کردند. همچنین خواهان تعلیق ضرب العجل تعیین شده برای مجاهدین اشرف از سوی نخست وزیر دست نشانده نخست وزیر عراق تا پایان سال میلادی شدند و اصرار برعدم جا به جایی اجباری مجاهدین اشرف سخنرانی کردند. در فاصله ی تعویض سخنرانان شعار های کوبنده و افشاگر داده می شد. سپس شرکت کنندگان در جلوی دفتر حقوق بشر در این شهر حضور یافتند پس از قرائت یک متن از سوی یکی از شرکت کنندگان و سر دادن شعار های کوبنده و افشاگر از سوی سایر شرکت کنندگان در پایان هیئتی بدفتر حقوق بشر رفتند ودیدار با مسئول آن داشتند و درخواست های معترضین از طریق نامه در دفاع از ساکنین اشرف ارائه شد که تأکید بر رفع محاصره کردن شان شده بود و همراه با تشریح حضوری دیدار کنندگان و بازگویی شرایط مجاهدین اشرف ودل نگرانی های اعضای خانواده ها و آشنایان و حامیان اشرفیان با نقض مستمر حقوق بشر در ایران بازگو بود که از سوی مسئول دریافت کننده نامه قول داده شد برای پیگیری بیشتر موضوع رابه مسئولین بالاتر منتقل نماید . بالاخره معترضان در پایان در جلوی سفارت رژیم فاشیستی مذهبی در کنبرا حضور یافتند وشعارو فریاد های کوبنده به زبان فارسی و انگلیسی سر دادند . البته این اعتراض همراه با پخش موزیک رپ و ترجیح بند تکراری جمعی مرگ بر خامنه ای یاا صل ولایت فقیه بود.

بهر حال اینگونه گرد همآیی های اعتراضی خیلی وقت است در سراسر کشورهای اروپایی و کا نادا و آمریکا به خصوص در جلوی دفتر نمایندگی سازمان ملل در ژنو سوئیس ادامه دارد. تا این واقعیت به نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق نوری مالکی و اربانش در تهران و واشنگتن تفهیم شود که تصور نکنند مجاهدین فقط منحصر به 3400 مجاهدین اشرفی می باشند که حاکمان تهران وبغداد عزم جزم کردند هر طوری شده اینان را حذف یا از عراق اخراج کنند تا به حساب خودشان کار مجاهدین اشرف را یک سره کنند. در صورتیکه این 3400 نفر یاد گار و ادامه دهندگان وسنبل بیشمار جانباختن راه آزادی و شرف و انسانیت و ادامه دهندگان مبارزان و مجاهدان مدافع برابری و عدالت و دمکراسی و ایستادگی برروی اصول و جا نزدن و تسلیم نشدن مقابل زور و ظالم و دشمن وحیله وتوطئه های رنگاوارنگ است که نزدیک 5 دهه سابقه ی مبارزه بی امان و خستگی نا پذیر با دو سیستم شاه و شیخ مستبد دارند که بر اساس دو سند انکار ناپذیر جنایت علیه ی بشریت پس از تظاهرات مسالمت 30 خرداد سال 60 که به خون کشیده شد و قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان سال 67 که اتفاق افتاد. بنابراین در صورت هر گونه تهاجم وتهدید فیزیکی وتلاش زوری جابه جایی مجاهدین اشرف بر خلاف طرح مهاجمان ارتجاعی وحامیان استعماری شان نه اینکه مجاهدین به خصوص مجاهدین اشرف حذف شدنی نمی باشند ، بلکه هر گونه اتفاق تهاجم و تهدید مجاهدین اشرف موجب بسیج بیشتر نیروها و رادیکال شدن سمت وسوی مبارزه خواهد شد. برای اینکه مجاهدین دارای یک اندیشه ی پویا و مترقی و آزادیخواه و وطن پرست و عدالت طلب و خواهان سکولار دمکراتیک هستند که در ست مقابل تفکر ارتجاعی و واپس گرایی و قرون وسطایی وبی آینده حاکم بر است . آری مشخص است همانگونه که اشاره شد به استناد 5 دهه ی سابقه ی مبارزه ی خونین و بی امان با دو سیستم دیکتاتور ی شاه و شیخ و صد هر هزار جان باختگان و زندانیان سیاسی همراه با تبعیدیان واعضای خانواده و آشنای شان این اندیشه حذف و محود شدنی نیست . برای همین تا کنون از پس طرح توطئه های مشترک ارتجاع داخلی 33 ساله ایران و همکاری با ارتجاع حاکم بر عراق و استعمار خارجی بر آمده اند. بنابراین از پس هم قادر به نا بود کردن مجاهدین به خصوص مجاهدین اشرف نخواهن بود. به خصوص اینکه هر گونه تهاجم و توطئه همه جانبه علیه ی مجاهدین بی دفاع وسلاح اشرف نمی تواند هر گز تضمینی برای بقای رژیم فاشیستی مذهبی قرون وسطایی رو به زوال حاکم بر تهران و بغداد باشد.

اما روی سخن با آنانی که از یک سکوت پیشه کرده و از طرف دیگر از آزادی بیان وقلم و اندیشه و برابری و دمکراسی و حکومت سکولار دمکراتیک و حقوق بشر در ایران دفاع و مبارزه می کنند. هر گز پذیرفتنی و توجیه پذیر نیست که چرا از حق و حقوق انسانی مجاهدین اشرف حمایت نمی کنند و توطئه های مشترک ارتجاع حاکم بر ایران وعراق همراه با استعمار خارجی علیه ی مجاهدین اشرف را متهم و محکوم نمی نمایند و تأکید بر تعویق ضرب العجل ترک نا عادلانه یا چا به جایی اجباری مجاهدین اشرف درون خاک عراق تا پایان سال جاری میلادی نمی کنند. چونکه برای یک آزادیخواه واقعی مدافع حقوق بشر نمی بایست ترسیم مرز اختلاف سلیقه و عقیده اصل شود . زیرا که دلیل نمی شود که دشمن اصلی فراموش و به حال خود رها شود تا که بطور آزادانه هر توطئه ی طراحی شده علیه ی اپوزیسیون اصلی اش که می خواهد به سادگی به پیش ببرد. به ویژه اینکه رژیم فاشیستی مذهبی ایران هیچگونه صدای مخالف ودگر اندیش و انتقادی را تحمل نمی کند .بد تر اینکه با ادامه ی سکوت و بی عملی مخالفان و دگر اندیشان محور توطئه ی سازماندهی شده علیه ی مجاهدین اشرف بهانه ای برای وارد کردن فشار مضاعف از سوی حاکمان ایران و مهره ی دست نشانده شان نوری مالکی نخست وزیر عراق علیه ی مجاهدین اشرف می شود که در مجموع به زیان جبهه ی براندازان می انجامد.

از سوی دیگر با خطای بزرگی که مقامات آمریکایی با تهاجم نظامی عراق مرتکب شدند. سپس در ادامه ی مرتکب اشتباه بزرگ تر بمباران هوایی مقر های نظامی مجاهدین شدند . آنگاه اینان را خلع سلاح کردند تا مکمل سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه توی نام لیست گروه و سازمان های سیاه تروریستی گذاشتن مجاهدین شود که از سوی وزارت امور خارجه ی آمریکا در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در آمریکا از سوی خاتمی در خواست و یا پیشنهاد شده بود. عجیب تراینکه مقامات آمریکایی تعهد و ضمانت مراقبت و حفاظت خود نسبت به مجاهدین اشرف نقض کردند و حفاظت اشرف را تحویل دولت دست نشانده نوری مالکی دادند. بنابراین مقامات آمریکایی با شانه خالی کردن از مسئولیت حفاظت و مراقبت از مجاهدین اشرف با شرایطی که نوری مالکی دست نشانده به نمایندگی از حاکمان ایران مجاهدین اشرف را تهدید به تخلیه وترک وجابه جایی اجباری مجاهدین کمپ اشرف می کنند. مقامات آمریکایی پیمان شکن مسئول مستقیم عواقب ناشی از احتمال هر گونه تهاجم به مجاهدین اشرف هستند. زیرا که آمریکا عراق را اشغال نظامی کرد تا تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران و جولانگاه سپاه قدس و عوامل شان شود . همچنین عراق برای شان به مرکز کانون صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه تبدیل شد تا با اعزام سپاه قدس و بسیج کردن حزب الله لبنان وحماس موجب نا آرام وبی ثبات کردن منطقه شده است . زیرا که هدف تغییر شرایط برای پشتوانه ی امنیتی و شتاب دادن به پیگیری سلاح هسته ای بوده است.

فراموش نشود که رژیم فاشیستی مذهبی سخت در گیر بحران و بن بست می باشد و ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان باندهای مافیایی متخاصم پس از اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی بس حساس شده است. آنگونه که جبهه ی جنگ وپرتاب گاز اشک آور از نوار مرز وتوی خیابان ها به ساختمان مؤسسه روزنامه ی دولتی ایران رسیده است . مهمتر اینکه گشوده شدن 3 پرونده ی موازی و هم زمان پرونده ی هسته ای در شورای حکام آژانس بین المللی اتمی و محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل که منتهی به تصویب 2 قطعنامه شد پیوند به پیگیری پرونده ی ترور فاش شدن سفیر عربستان روی میز شورای امنیت سازمان ملل زده شده است. بنابراین برای فرار حاکمان ایران از این شرایط مرگ بار بحرانی روی به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز آوردند و برشدت هر چه تمامتر آن افزوده اند . برای اینکه نیاز شدید به پیگیری سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه ها همراه با اقدامات گروگان گیری اتباع بیگاه دارند. برای همین شاهد ربودن 2 اتباع فیلم بردار کویتی در آبادان به اتهام جاسوسی هستیم . از سوی دیگر اعلام شده است تعداد 12 مأمور اطلاعاتی و امنیتی و جاسوسی سازمان سیا در ایران و لبنان ربوده شده اند تا سیاست ربودن شهروندان خارجی و گروگان گیری اوایل جنگ در لبنان تکرار و دنبال شود . برای همین دروغ نامه ی کیهان گزارش کرده يكي از جاسوس هاي دوجانبه كه همزمان براي سيا و حزب الله كار مي كرد در مرحله اي از فعاليت ها، حزب الله متوجه حضور اين شبكه در بيروت شده و رستوراني را كه مسئولان سيا با جاسوسان لبناني در آن قرار مي گذاشتند را زيرنظر گرفت. در شرايطي كه حزب الله مشغول كشف و شناسايي جاسوسان سيا در بيروت بود، همكاري اين حزب با وزارت اطلاعات ايران باعث شد تا يك شبكه جاسوسي آمريكا در ايران نيز كشف شده و وسايل ارتباطي اين شبكه شناسايي شود.همچنین تازگی مقامات عربستانی و بحرین انتقاد به سیاست مداخله گری ونا آرام سازی درون کشور شان از سوی حاکمان ایران و پاسداران کرده اند. بدون شک در آستانه ی برگزاری انتخابات در مصر سپاه قدس و سایر عوامل نفوذی حاکمان ایران در ناآرامی جدید این کشور دست دارند.

بهر حال دلایل خاص برگزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی نهم از خرداد به اسفند موکول شد. از جمله هدف پیگیری طرح مسدود شدن کمپ اشرف تا پایان سال میلادی درهمین رابطه بوده است تا که قبل از فرا رسیدن زمان بر گزاری این نمایش خیمه شب بازی اپوزیسیون به خصوص مجاهدین اشرف در گیر تلاش خنثی کردن یا دفع خطر و توطئه ی طراحی شده علیه ی کمپ اشرف شوند و انرژی شان صرف این مسئله شود و بزعم طراحان این توطئه فرصت آنچنانی برای پیگیری سناریوی نمایش خیمه شب بازی و بازتاب دادن خبر وتفسیر محور جنگ قدرت و ثروت باندهای مافیایی متخاصم برای مجاهدین باقی نماند . به ویژه اینکه انتقام افشاگری اهداف تأسیسات هسته ای از سوی مجاهدین هدف اصلی می باشد که اکنون قرار است این چنین گرفته شود . اما آنچه قابل پیش بینی است . این است که امکان عبور ساده وبدون هزینه ی حاکمان ایران از بحران های درونی وبیرونی شان با قربانی کردن مجاهدین اشرف وجود ندارد . برای اینکه نه مجاهدین تجربه ی طولانی پر هزینه در امر مبارزه وخنثی کردن خطرها دارند . لذا به سادگی حذف شدنی از طریق چنین تهدیدهای مشترک ارتجاع و استعمار نمی باشند . به ویژه اینکه آمریکایی که هنوز بد نامی تاریخی کودتای ننگین 28 مرداد سال 32 را در پرونده ی خود دارد وموفق به شامل مرور زمان کردن این پرونده نشده است . تصور نمی رود که تصمیم گرفته باشدبا قربانگاه فرستادن مجاهدین اشرف و فدا کردن شان بدلیل شانه خالی کردن از تعهد ومسئولیت حفاظت و مراقبت از مجاهدین اشرف این پرونده ی ننگین تاریخی را سنگین تر نماید و حتماً که رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه ی آمریکا در دیدار خود با نوری مالکی دست نشانده در 12 دسامبر در کاخ سفید در آمریکا به وی توصیه خواهند نمود تاکه به این شوی سفارشی ضرب العجل بستن کمپ اشرف وجا به جایی اجباری ومحاصره کردن شان که از سوی حاکمان ایران علیه ی مجاهدین اشرف دیکته شده پایان دهد تا که راه حل مناسب انسانی برای این موضوع بدست آید.

هوشنگ بهداد

4 آذر ماه سال 1390