پارلمان کویت به تسخیر مخالفان نخست وزیر درآمد.خبرگزاری فارس: پس از آنکه پلیس با باتوم به جمع تظاهرات‌کنندگان کویتی حمله کرد، مردم معترض وارد ساختمان پارلمان شدند و خواستار برکناری نخست وزیر این کشور شدند.

تصاویر/ اشغال شبانه مجلس کویت .

26 آبان - 90

بعید نیست که بدلیل ربودن ومتهم به جاسوسی کردن دو تبعه و فیلم بر دار کویتی که تازگی در آبادان رخ داد که منجر به اعتراض مقامات کویتی در این رابطه شد . آنچنان که به تنشی جدید میان حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران و کویت تبدیل شده است. بنابراین براساس تجربه ی بیش از 3 دهه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در کشور های منطقه و همسایه در دسترس می باشد . به خصوص اینکه تجربه ی مداخله گری ونا آرام و بی ثبات کردن بحرین هم هست که مکمل آن لو رفتن وفاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا شده است . لذا احتمال دارد که دست عوامل نفوذی رژیم ضد بشری قرون وسطایی در تحریک وترغیب این تهاجم به پارلمان کویت در کار بوده باشد و اهداف مشابه بحرین در کویت دنبال می شود . برای همین با آب وتاب گزارش تصویری اش از سوی رسانه های تبلیغاتی پاسداری ومدعی اصول گرایی بازتاب داده شده است.

به گزارش فارس، رسانه‌های کویتی اعلام کردند که شب گذشته معترضان کویتی پس از آنکه مورد ضرب و جرح پلیس قرار گرفتند، وارد ساختمان پارلمان شدند.به گزارش پایگاه خبری الان کویت، هزاران کویتی خشمگین در اعتراض به ضرب و جرح نیروهای امنیتی بوسیله باتوم، ساختمان پارلمان کویت را شب گذشته (16 نوامبر) اشغال کردند.الان افزود: این اقدام زمانی روی داد که نیروهای امنیتی مانع رسیدن معترضان به ساختمان نخست وزیری شدند که خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند.در حالی که معترضان کویتی علیه فساد در این کشور قیام کرده‌اند و خواستار برکناری شیخ ناصر المحمد الصباح شده‌اند، آنان شب گذشته خواستار انتخابات پارلمانی زودهنگام نیز شدند.خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار این خبر، اعلام کرد که تظاهرات کنندگان به زور وارد پارلمان و و ارد سالن اصلی شدند، و پس از سر دادن سرود ملی آنجا را ترک کردند. به گزارش این خبرگزاری، معترضان در زمان حرکت به سوی مقر نخست وزیری شعار «ملت خواستار کناره‌گیری نخست وزیر است» سر دادند.بنا بر این گزارش، پلیس و نیروی امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از باتوم استفاده کرد که بر اثر این اقدام دست‌کم پنج نفر مصدوم شدند که نیاز به کمک و امداد پیدا کردند.کویت از چهار ماه پیش تاکنون شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به فساد فراگیر در این کشور هستند که برخی نمایندگان پارلمان نیز درگیر این فساد هستند.اعتراضات از آنجا آغاز شد که برخی نمایندگان پس از درگیری با یکدیگر برخی پرونده‌های فساد یکدیگر را که شامل اخذ رشوه‌های کلان می‌شد برای یکدیگر رو کردند