گزیده خبر های 9 آذر90 قسمت -3

وزير امور خارجه وارد عربستان شد

احتمالاً حامل پیام اعلم مرز بندی رئیس جمهوری پاسدار گماشته احمدی نژاد با ولی وقیح منفور ونا مشروع پیرامون مداخله گری در امور داخلی عربستان وعدم شرکت وی در طرح ترور سفیر عربستان در آومریکا از سوی سپاه قدس همچنین همگام بودن با عربستان علیه ی سوریه می باشد. می شود گفت که طرح اشغال سفارت انگلیس در تهران از سوی پاسداران وولی وقیح منفور ونا مشروع برای برهم زدن اینگونه سفرها وانتقال پیام ها از سوی وزیر ترور وجاسوسی امور خارجه می باشد

علي‌اكبر صالحي كه به منظور شركت در نشست فوق‌العاده سازمان همكاري‌هاي اسلامي عازم عربستان شده است، به جده وارد شد. وزير امور خارجه ايران در راس هياتي عصر سه‌شنبه (8/9/1390) تهران را به مقصد جده ترك كرد. وي قرار است در نشست فوق‌العاده سازمان همكاري‌هاي اسلامي كه به موضوع تحولات اخير در سوريه مي‌پردازد، شركت كند. وزير امور خارجه ايران در اين نشست ديدگاه‌هاي ايران را در خصوص تحولات سوريه مطرح خواهد كرد.

در اعتراض به اقدام دانشجویان ایران در تسخیر سفارت انگلیس،نروژ سفارت خود در تهران را تعطیل کرد.خبرگزاری فارس: دولت نروژ در واکنش به اقدام روز گذشته دانشجویان ایرانی در تسخیر سفارت انگلیس، سفارت این کشور در تهران را تعطیل کرد.

می بایست حد اقل تمام کشورهای عضو اتحادیه کشورهای اروپایی می بایست دست به اقدام مشابه ی نروژ بزنند و تصمیم جمعی برای اقدام اخراج یا لغو کردن عضویت رژیم ضد بشری در سازمان ملل اتخاذ تصمیم کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت نروژ امروز اعلام کرد: «در پی حمله روز گذشته تظاهرات‌کنندگان اسلام‌گرا به سفارت انگلیس، نروژ سفارت خود در تهران را تعطیل کرد.»بنا بر اعلام "هیلد اشتاینفلد" سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ، پرسنل دیپلماتیک نروژ هنوز در تهران هستند و تصمیمی مبنی بر خروج آنها اتخاذ نشده است.

حمله به سفارت ایران در لندن و عدم حضور نیروهای پلیس انگلیس

تحلیل و تفسیر دوگانه وتناقض آمیز پیرامون دو اقدام ضمن اینکه گفته می شود چیزی که عوض دارد گله ندارد

خبرگزاری فارس: تعدادی از گروه‌های جدایی طلب و ضد انقلاب با حمله به سفارت جمهوری اسلامی در لندن اقدام به شکستن شیشه های ساختمان و خودروهای کارکنان ایرانی می‌کنند و پلیس انگلیس هیچ حمایتی از سفارت کشورمان نمی کنند.

درگیری لفظی توکلی و لاریجانی در مجلس

http://www.fararu.com/vdcfv0d1.w6de0agiiw.html

گفته می شود کدخدای ده که مرغابی بود بر سر آن ده چه رسوایی بود .وقتی در بازار مکاره اینگونه چوبداران رئیس چوبداران که خاله زاده هم می باشند این چنین به جان هکم افتاده وبر توی سر مال می زنند تا خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که در سایر سطئوح چه خبراست واین چوبداران بازار مکاره می تواند در اختیار مردم باشد به خصوص اینکه اینان طرحی تصویب کرده اند که دولت موظف است نیم در صد در آمد را اختصاص به بودجه ی بسیج چماقدار دهد تا بیشتر مردم معترض را مورد ضرب و شتم قرار دهند واز دیوار سفارتخانه ها سریع تر بالا روند و دست به اشغال گری و آتش سوزی بزنند.

اختلاف نظر بر سر امکان تغییر در طرح نهایی شده در کمیسیون‌ها به درگیری لفظی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس درجلسه علنی امروز مجلس انجامید. در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی درگیری لفظی میان علی لاریجانی و احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس بر سر ماده 21 طرح بهبود محیط کسب و کار رخ داد. رئیس مجلس نیز در پاسخ به توکلی گفت: شما لجاجت نکنید. شما باید از الفاظ درست استفاده کنید، چه کسی غیر قانونی بودن موضوعی را در صحن علنی تشخیص می‌دهد؟ آیا رئیس مجلس نباید این امور را تشخیص دهد؟ اعضای هیئت رئیسه سوگند یاد کرده‌اند که آئین‌نامه را اجرایی کنند و بنده موظف به اجرای آئین‌نامه هستم و طبق آئین‌نامه رئیس مجلس غیر قانونی بودن مطلبی را تشخیص می‌دهد. لاریجانی خطاب به توکلی با بیان اینکه لجاجت کردن درست نیست، گفت: چرا این سخنان را مطرح می‌کنید؟ شما یک بار هم زمانی که آقای کامران تذکری داشت، می‌خواستید تذکر بدهید و می‌خواستید مذاکرات به خاطر تذکر شما قطع شود درحالی که شما هم مانند سایر نمایندگان باید دکمه را فشار دهید و در نوبت بمانید و مثل بقیه حرف بزنید. احمد توکلی پس از این سخنان لاریجانی، نسبت به قطع میکروفن‌اش اعتراض کرد که رئیس مجلس به وی پاسخ داد: چون شما حرف‌های غیر قانونی می‌زنید، باید میکروفن شما را قطع کنم اما اگر راجع به پیشنهاد حذف مطلبی دارید می‌توانید آن را مطرح کنید. توکلی در ادامه اعلام کرد که از سخنان خود منصرف شده است. پس از پایان درگیری لفظی احمد توکلی و علی لاریجانی ماده 21 طرح بهبود محیط کسب و کار به رای گذاشته شد که نمایندگان با 138 رای موافق، 15 رای مخالف و 13 رای ممتنع آن را به تصویب رساندند. بر اساس ماده 21 دستگاه های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی که تحت مدیریت دستگاه های دولتی هستند از جمله شهرداری ها و شرکت ها و موسسات وابسته و متعلق به این نهادها و موسسات در تمامی معاملات خود صرفنظر از نحوه و منشاء تحصیل منابع آن، مشمول قانون برگزاری مناقصات یا آیین نامه های معاملاتی اختصاصی متعلق به خود و مصوب مجلس شورای اسلامی هستند.

حاشیه‌های لاریجانی در مجلس؛ از بحث طلبگی با توکلی تا مشکل با امام حسین!

http://www.fararu.com/vdcgwx9y.ak9u34prra.html

اعتراف آشکار به حوزه بودن بازار مکاره که هر زمان گند سگ دعوای چوبدارانش بالا می زند مدعی شوند که عصاره ی ملت ودر رأس امور است .ولی اکنون رئیس بازار مکاره جنگ و گریز میان گرگ های هار را به بحث طبلی ومشکل با امام حسین داشتن تشبیه کرده است.

رئیس مجلس پس از آنکه میکروفن توکلی را ‌قطع کرد، این موضوع را بحث‌های طلبگی خودش با احمد توکلی خواند و خطاب به وی گفت: ما به تذکرات شما عادت کرده‌ایم. * در ابتدای جلسه امروز احمد توکلی نماینده تهران در تذکری نسبت به اصلاح گزارش کمیسیون اصل ۴۴ پس از ارائه آن به هیئت رئیسه انتقاد کرد و نسبت به اقدام هیئت رئیسه در ارائه ماده ۲۱ طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار، انتقاد کرد و آنرا اقدام غیرقانونی هیئت رئیسه دانست. علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی با بیان اینکه شما سخنان غیر قانونی می‌زنید، خطاب به توکلی گفت‌: "لجاجت کردن درست نیست‌". * پس از گذشت مدتی از جلسه علنی، رئیس مجلس پیشنهادی را به رأی وکلای ملت گذاشت و در حین رای‌گیری خطاب به توکلی گفت: "آقای توکلی آیا شما نمی‌خواهید تذکر بدهید؟ ما به تذکرات شما عادت کرده‌ایم، البته گاهی بحث‌های طلبگی داریم اما ما شما را دوست خوب خودمان می‌دانیم." * نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در جلسه علنی امروز در آغاز سخنانش برای بیان پیشنهادی، به قرائت شعری درباره امام حسین(ع) پرداخت که لاریجانی خطاب به وی گفت: "آقای قاضی‌پور لطفا در موضوع صحبت کنید." قاضی‌پور که همیشه در صحن علنی پس از بیان تذکر یا پیشنهادی، سخنان خود را با "یا حسین" به اتمام می‌رساند، در پاسخ به لاریجانی گفت: "‌حاج‌آقا مثل اینکه شما همیشه با امام حسین مشکل دارید؟" این سخنان قاضی‌پور خنده حضار و پاسخ لاریجانی را در پی داشت که گفت: "ما مخلص امام حسین هم هستیم!" * علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدرضا باهنر نایب رئیس اول پارلمان که ریاست ساعاتی از صحن علنی را برعهده داشتند، در جریان رأی‌گیری‌های امروز تذکرات مکرری به نمایندگان، از آنان می‌خواستند که مشارکت بیشتری در رأی‌گیری‌ها داشته باشند. * جلسه علنی امروز نمایندگان در ساعت ۱۲ و با اعلام باهنر پایان یافت. نمایندگان مجلس هفته آینده برای سرکشی به حوزه‌های انتخابی‌‌شان جلسه علنی ندارند و جلسه بعدی مجلس یکشنبه ۲۰ آذرماه تشکیل می‌شود.