گزیده خبر های 30 آبان 90 قسمت - 3

8 نفر کشته و 61 هزار سیل‌زده در جریان وقوع سیل در استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد

مشخص است در رژیم غارتگر ودزد فاشیستی مذهبی که حساب و کتابی در کار نیست و آنگونه بی برنامگی نهادینه شده است که هم خشک سالی وهم بارندگی تبدیل به مصیبت و خسارات مالی همراه تلفات جانی می شود چونکه نه محیط زیست نابود شده است ، بلکه زیر ساخت شهری و روستایی نشده و خدمات رسانی وجود ندارد بنابراین وقتی بارندگی می شود بسادگیموجب آبگرفتگی یا جاری شدن سیل ویرانگر همراه با تلفات جانی و خسارات مالی می شود . از سوی دیگر می بایست که در یاچه ها از جمله دریاچه ارومیه هم بدلیل بی توجهی رو به خشکی گذارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در جریان وقوع سیل در استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد امدادرسانی به 61 هزار سیل زده آغاز شده است.محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار مهر از وقوع سیل در 11 روستای شهر بهبهان، یک روستا در امیدیه و یک روستا در اهواز خبر داد و افزود: در این حوادث 60 هزار شهروند سیل زده شده اند. همچنین در جستجوهای امدادگران هشت شهروند که جان خود را از دست داده بودند پیدا شدند.وی افزود: سازمان امداد و نجات هلال احمر با حضور به موقع در محل حادثه و توزیع 400 تخته پتو و یکهزار بسته غذایی به امداد سیل زدگان شتافتند.رئیس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: هم اکنون 136 نیروی امدادی و 15 دستگاه خودرو در محلهای سیل زده مستقر هستند.مظفر همچنین از یکهزار و 300 حادثه دیده در جریان سیل در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد و افزود: 90 مصدوم سرپایی درمان شده و یکهزار و 200 نفر اسکان داده شده اند.حق آبه رودخانه ها وارد دریاچه ارومیه نشده است.ایرنا : مسئول دبیرخانه دائمی شورای منطقه‌ای دریاچه ارومیه گفت: تا به امروز حق‌ آبه پیش بینی شده از رودخانه های سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و كردستان به دریاچه ارومیه وارد نشده است.'حجت جباری' روز دوشنبه در نشست خبری افزود: حق‌ ‌آبه دریاچه ارومیه از رودخانه ها و سدهای موجود در سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و كردستان مشخص شده است و براین اساس باید این استانها در طول سال مقدار مشخصی آب به دریاچه ارومیه وارد كنند. وی ادامه داد: ورود حق آبه از پروژه‌های اولویت‌دار در احیای دریاچه ارومیه است كه بر این اساس در ورودی رودخانه‌های موجود در این استان‌ ها كه آب آنها وارد دریاچه ارومیه می‌شود ایستگاه‌های پایش نصب می‌ شود تا میزان آب ورودی از هر استان به دریاچه ارومیه مشخص شود. جباری با بیان اینكه سال گذشته حق آبه دریاچه ارومیه ازسوی این سه استان تامین نشد گفت: با ایجاد این ایستگاه‌ها، میزان آب ورودی از هر استان مشخص خواهد شد.

اختلاس ۸۰۰ میلیون تومانی در شورای اصناف

مگر امکان دارد که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد که رهبرش از همه فاسدتر می باشد .نهاد ومکانی یافت شودک ه مبرا از آلودگی به فساد واختلاص و رشوه و رانت خواری و غارتگری باشد؟

ایرنا : رییس مرکز امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت اخبار منتشره در خصوص برداشت غیرقانونی ۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان توسط برخی کارکنان شورای اصناف کشور را تایید کرد. حسن رادمرد که در نشست مطبوعاتی وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافته بود در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: به محض اطلاع از موضوع برداشت غیرقانونی این مسئله را با ارسال یک گروه حسابرسی پیگیری کردیم. رادمرد افزود: این موضوع کنترل شد و با همکاری نیروی انتظامی پرونده انتظامی تشکیل شده و هم اکنون مراحل پیگیری آن در محکمه قضایی در حال بررسی است. این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره چگونگی این اختلاس توضیح داد: جعل امضا و چک‌ها عامل اصلی برداشت غیرقانونی شد. وی ادامه داد: فرد متهم که مسئول مالی شورای اصناف بود یک زن است و هم اکنون با قرار وثیقه ۱٫۵ میلیارد تومان آزاد است.

تأیید حکم ۲۲ سال و نیم زندان فعالین کارگری و چپ در تبریز در دادگاه تجدیدنظر

داستان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی فقط قربانیان بخش اجتماعی به اعتیاد و خلاف کشانیده شده و معترضان وناراضیان نیست ، بلکه وحشت از آگاهی مردم و بی آیندگی اش می باشد که دشمنی با دانشجو و دانشگاهی و اساتید وهر صدای معترضی همچون کارگران محروم و زحمت کش دارد.

بر اساس حکم صادر شده از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر تبریز شاهرخ زمانی به ۱۱ سال، نیما پوریعقوب به ۶ سال، محمد جراحی به ۵ سال و ساسان واهبی‌وش به ۶ ماه حبس تعزیری قطعی محکوم شدند. به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» در این احکام سنگین، چهار متهم این پرونده جمعا به بیست و دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده‌اند و متهم ردیف پنجم از اتهامات وارده تبرئه شده است. بر طبق حکم صادره در دادگاه بدوی که در دادگاه تجدید نظر به تأیید رسیده است شاهرخ زمانی متهم ردیف اول، به تحمل ده سال حبس تعزیری به دلیل تشکیل گروه مخالف نظام و تحمل یک سال حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی عیله نظام و جمعا به یازده سال حبس تعزیری محکوم شده است. مطابق این حکم، محمد جراحی متهم ردیف دوم، به تحمل پنج سال حبس تعزیری به دلیل تشکیل گروه مخالف نظام محکوم شده است. همچنین نیما پوریعقوب متهم ردیف سوم، به تحمل پنج سال حبس تعزیری به دلیل تشکیل گروه مخالف نظام، و تحمل یک سال حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، و جمعا شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. متهم ردیف چهارم ساسان واهبی‌وش نیز به تحمل نود و یک روز حبس تعزیری به دلیل عضویت در گروه مخالف نظام، و نود و یک روز حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، و جمعا شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است. متهم ردیف پنجم بیوک سیدلر از اتهامات وارده تبرئه شده است. دادگاه این فعالین کارگری و چپ در تاریخ بیست و هفت مرداد هزار و سیصد و نود در شعبه ی یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود. از متهمین این پرونده پیش از این نیماپوریعقوب، ساسان واهبی‌وش و بیوک سیدلر به ترتیب با وثیقه‌های صد میلیون تومان، سی میلیون تومان و سی میلیون تومان از زندان تبریز آزاد شده بودند. شاهرخ زمانی نیز در تاریخ ۲۷ مهر ماه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.بازداشت یک استاد دانشگاه در اشنویه.طی روزهای اخیر یک چهره فرهنگی اهل اشنویه توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و روانه زندان شد.براساس گزارش های رسیده به آژانس خبری موکریان، یکی از اساتید دانشگاه پیام نور شهر اشنویه واقع در استان آذربایجان غربی به نام رسول تیموری حدود ده روز پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدبراساس آخرین خبر رسیده این مدرس زبان در چند روز گذشته به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروند از طرف مقامات قضایی اشنویه اعلام نشده است.

انگشتان تهديدى كه فرزند قذافى در برابر معترضان تكان داد، قطع شد

آیالیبی نابود شد وقذافی به آن وضعیت فجیع کشته شد تا که صحنه های عراق پس از اشغال تکرار شود که از سوی القاعده گردن زده می شد . بدون شک مسئولیت اینگونه اقدامات ضد انسانی متوجه اشغال گران ناتو می شود .

العربیه : يكى از انقلابيونى كه در دستگيرى سيف الاسلام فرزند معمر قذافى مشاركت داشت به خبرنگاران گفت: من شاهد آن بوده ام كه 3 انگشت دست راست فرزند رهبر سابق ليبى را همرزمان انقلابى اش بريدند.اين رزمنده كه در برنامه "چشم انداز ليبى" تهيه شده توسط تلويزيون "ليبيا تى وى" و "ليبيا اف ام" سخن مى گفت و خود را عبدالله از شهر زنتان معرفى مى كرد، اظهار داشت كه با چشم خود ديد كه چگونه همرزمانش انگشتان سيف الاسلام را بريدند. اين در حالى است كه به گزارش "رويترز" سيف الاسلام در حين انتقال به شهر زنتان به سوال خبرنگار اين خبرگزارى در مورد باند پيچى انگشتانش گفته است: "حملات هوايى ناتو"، "حملات هوايى ناتو" و ظاهراً قصدش اين بوده كه زخم انگشتانش ناشى از حملات پيشين هواپيماهاى غربى بوده است.شوراى انتقالى حاكم بر ليبى پيش از اين، با صدور دستور العمل از رزمندگانش خواسته است از هرگونه بدرفتارى با اسيران خوددارى كنند.هنوز روشن نيست كه آيا معترضان مسلح انگشتان فرزند رهبر سابق ليبى را در انتقام از تهديدهاى سابقش با همين انگشتان بريده اند، يا واقعاً اين زخم بر اثر حملات قبلى ناتو صورت گرفته است.

وزیرخارجه لبنان پس از رای علیه ایران و در حمایت از عربستان :‌چون کشور عربی هستیم این کار را کردیم

ضربه ای که از سوی لبنان دریافت شده است که یانگر این واقعیت است که اگر شرایط حادشود و دلار قطع گردد نه حزب الله لبنان نه حماس حاضر نیستند یک گام بر دارند.

'عدنان منصور' وزیر خارجه لبنان به ایرنا در بیروت گفت: از ما خواسته شده بود تا به عنوان محور تهیه مصوبه عربستان علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل قرار بگیریم اما لبنان نپذیرفت، بلكه تنها به همراه مجموعه كشورهای عربی به آن رای (مثبت) داد.نامبرده به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نكرد.این دیپلمات ارشد لبنانی در گفت وگو با ایرنا ، دلیل رای موافق این كشور با پیشنهاد عربستان علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را تنها تصمیم جمعی تمامی اعضای اتحادیه عرب برای رای مشترك به این مصوبه عنوان كرد.وی تاكید كرد: اتحادیه عرب در جلسه چندی پیش خود طرح تلاش برای ترور سفیر عربستان را محكوم كرده بود و لبنان به عنوان یك عضو این اتحادیه، چاره ای جز تبعیت از این رای را نداشت.عدنان منصور گفت: روز جمعه نیز به ما، در بیروت اطلاع داده شد كه نماینده ما در سازمان ملل نیز همگام با سایر اعضای اتحادیه عرب به این مصوبه رای داده است.وی در پاسخ به اینكه آیا شما به عنوان یك مقام دستگاه دیپلماسی از این تصمیم خبر نداشتید، گفت: چرا ما نیز از این امر خبر داشتیم.این مقام لبنانی در پاسخ به این سوال كه بسیاری از كشورها از جمله روسیه، چین ، ونزوئلا، كوبا ، اكوادور رای مثبت به این مصوبه را رد كردند، گفت: من این موضوع را بررسی خواهم كرد.سخنان وزیر لبنانی در حالی بیان می شود كه نمایندگان مجلس لبنان ، نماینده این كشور در سازمان ملل متحد را بازیچه دست آمریكایی ها دانستند.

فاز جدید حملات "بگم بگمی" توهم آمیز دولت علیه شهرداری.جریان انحرافی به نیابت از ملکه انگلیس از قالیباف انتقام می گیرد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=85373

جالب است که بازماندگان همکاران کودتاگران ننگین 28 مرداد سال انگلیس و آمریکا 32 که بقدرت رسیده اند اکنون پیرامون جنگ قدرت و ثروت برای رد گم کردن از موضع موش وگربه بازی هم از ضد انگلیسی وهم وابستگی به دولت فخیمه ی انگلیس مقابل هم صف آرایی کرده وهم دیگر را متهم می کنند .

از آغاز اعلام شکایت شهردار تهران از سفارت انگلیس در تهران به اتهام تخریب باغ قلهک، موجی از حمایت های مردمی از این حرکت شهردار تهران آغاز شد و خیلی ها انتظار داشتند ملکی که متعلق به بیت المال است، با حمایت شهردار تهران به مردم ایران بازگردانده شود. عجیب آنکه در این میان دولتی ها حتی یک بار هم به حمایت از این شکاست نپرداختند و حتی به طعنه قطع درختان باغ قلهک را به برف و باران و... نسبت دادند و در یک کلام تمام قامت به حمایت..شفاف: در حالی که این روز‌ها همه از اقدام شایسته شهردار تهران برای نجات باغ قلهک سخن می‌گویند و شکایت شهردار تهران از سفارت انگستان، مورد توجه و حمایت بسیاری از سیاسیون و مردم قرار گرفته است، رسانه‌های جریان انحرافی که بعد از هر بار تعطیلی، با استفاده از رانت‌های مسموم و منابع مالی مجهول مثل قارچ سمی با نام جدید در فضای رسانه‌ای کشور رشد می‌کنند، جریان سازی خاصی را برعلیه شهرداری تهران آغاز کرده‌اند که از ارزش این اقدام ملی، بکاهند. سایت نزدیک به دولت:چرا دولت به شهرداری یارانه بدهد؟!قالیباف استعفا بدهد، دولت مشکلات را حل کند!بگم بگم ها ادامه دارد، شهرداری استقبال می کندالبته این اولین باری نیست که از سوی رسانه‌های جریان انحرافی، شهرداری تهران هدف حملات بگم بگمی قرار می‌گیرد و متهم به عدم شفاف سازی می‌شود. جریان انحرافی و حلقه نزدیکان دولت در مواردی شهرداری تهران را متهم به رو کردن اسنادی کرده اند که اگر وجود داشت حتما تا امروز رسانه ای شده بود