دوخبر تکان دهنده ی مرتبط بهم 6 آذر 90

تصاویر تکان‌دهنده از یک خانه معتادان تزریقی

به این تصاویر تکان دهنده خوب نگاه کنید و پرسش کنید که آیا اینان از بدو تولد این چنین بودند . یا نه اینکه بمرور سرنوشت شان چنین شد؟ مسئول تحمیل کردن چنین شرایطی در جامعه کیست ؟ یا اینکه دلیل آن چیست ؟ مگر واقعیت جز این است که بخشی از سوغاتی وهدیه ی 33 ساله ی عملکرد حاکمان و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین می باشد که حاصل آن دایر شدن ده ها اسکله های پاسداران در بنادر جنوب کشور می باشد که زیر نظر مستقیم باندهای مافیایی مواد مخدر پاسداران کنترل می شوند . آنچنان که در طول 24 ساعته مشغول تخلیه ی مواد مخدر هستند . سپس این مواد مخدر در سراسر کشور توزیع می شود . تا جایی که بدرون سلول زندان ها هم برده می شود . آنگاه مازاد آن از طریق هوایی وزمینی و آبی به آسیا و اروپا و آفریقا حتی آمریکا منتقل می شود تا چاشنی اهداف خاص از جمله طراحی ترور شود . بطور مثال نمونه اخیر طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن است که از سوی سپاه قدس وغلام شکوری ومنصور ارباب سیر و باند مافیایی مکزیکی طراحی ولی فاش شد و عجیب رسوایی بزرگی برای حاکمان ایران به ویژه سپاه قدس ببار آورد . اکنون همانگونه که در نظر بازدید کنندگان اشاره شده است که برای چه قیمت مواد مخدر ارزان وبه وفور همه جا یافت می شود . مهمر اینکه گفته شده است که این بلیه ی گریبانگیر قشر تحصیل کرده ها هم شده است .چونکه هدف سیاست منهدم وویران کننده ی رکن وکانون خانواده ها از سوی حاکمان ایران به خصوص سپاه پاسداران و دستگاه فاسد قضاییه می باشد که 33 سال در دفاع وحمایت باند مافیایی مواد مخدر پاسداران با صدور احکام اعدام برای معتادین و از میان بر داشتن خرده پایان قاچاقچی کمک به رشد پدیده خانمان بر اندازانه اعتیاد در کشور شده است . عجیب تر اینکه تا کنون هم هیچ مقام مسئولی در این مورد حاضر نشده است تا که بگوید علت رشد اعتیاد در جامعه چیست؟ . طوریکه سن مصرف کنندگان مواد مخدر موازی با پدیده ی شوم تن فروشی به 13 سال کاهش داده شده و دانش آموزان مدارس راهنمایی روستایی را هم در بر گرفته است.


فرارو- اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمانسوزی است که کیان خانواده و جامعه را مورد تهدید قرار داده و عدم برخورد به موقع و اثربخش با این پدیده نابهنجار اجتماعی، ضمن کاستن از قبح این ناهنجاری اجتماعی موجبات نا امنی و مزاحمت برای شهروندان را فراهم کرده است.تصاویر تکاندهنده زیر نمونه ای از یکی از خانه های تیمی معتادان کرمانی را نشان می دهد که عکاس خبرگزاری مهر عکس برداری کرده است.نظرات بازديدکنندگان"یکی از بستگان من که 22 سال بیشتر نداره، و از خانواده تحصیل کرده ای هم هست. درگیر این مسایل شده. وقتی اعضای فامیل متوجه شدند همه داشتند شاخ در می آوردند. باورش سخت بود و از طرفی بسیار قضیه دردناکی برای خانوادش بود. یه روز تصمیم گرفتم ببینم تو دنیای این مواد چه خبره و از کجا شروع می کنن. باورتون نمیشه نتیه تحقیقات جسته گریخته نشون داد که این مواد همه جا مثل نقل و نبات داره توزیع میشه!!! مطمئنم نمی تونید حدس بزنید با چه قیمتی. با قیمت 3-5 هزار تومان برای هر گرم!!!!! خدیااااا خودت به داد جونا برس باقی فسانه اند.از فرارو تقاضا دارم یه گزارش را جع به اینکه چرا قیمت این مواد ویران کننده اینقدر ارزان و هم چنین راحت الوصول است در مملکت ما؟؟؟؟ چرا واقعااااااا؟ آیا دست هایی پشت این پرده هست. فرارو نترس و حرف دل مردم رو سانسور نکن جون هر کی دوس داری.ما را چه می شود ؟!چشم مسئولین روشن. آقایون کلاهشونو بندازن بالاتر. داد و بيداد از اين روزگار!

در هفت ماهه نخست امسال 2169 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند

این رکورد شکنی اول جهانی که مکمل گزارش قبلی می باشد. فقط مختص مصرف مواد مخدر در ایران نیست ، یا اینکه در کاهش مصرف سن 13 سالگی برای مصرف مواد مخدر دختران و پسران نیست که تصاویر تزریقی ها نشان می دهد دارای چه سر نوشت شومی می باشند ، بلکه آمار مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر موازی با مرگ و میر بی رقیب اول جهانی در جاده ها همچنان به پیش می تازد .

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در هفت ماهه نخست امسال دو هزار و 169 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتیهای مواد مخدر دو هزار و 84 نفر بود، 4 درصد افزایش یافته است.به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از کل فوتیهای سوء مصرف مواد مخدر در هفت ماهه امسال دو هزار و 37 نفر مرد و 132 نفر زن بودند؛ در حالی که تعداد زنان فوت شده بر اثر اعتیاد در هفت ماهه اول سال گذشته 105 نفر و تعداد مردان فوت شده یکهزار و 979 نفر بوده است. بر اساس این گزارش بیشترین فوتیهای سوءمصرف مواد در نیمه اول امسال با عدد 595 نفر مربوط به استان تهران است و پس از آن استان اصفهان با 228 و فارس با 158 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.همچنین استانهای کردستان و آذربایجان شرقی با هفت و بوشهر و ایلام با 9 فوتی به ترتیب کمترین میزان مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را داشته اند.گفتنی است تعداد کل متوفیات سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته سه هزار و 656 نفر بوده که یکهزار و 785 نفر آنان در نیمه اول سال و یکهزار و 871 نفر آنان در نیمه دوم سال جان باختند. بر اساس آمار های موجود معمولا مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در نیمه دوم هر سال بیشتر است زیرا در این ایام مرگ کارتون خوابهای معتاد بر اثر سوء تغذیه و سرمازدگی به آمار فوتیهای سوء مصرف مواد اضافه می شود