گزیده خبرهای 5 آذر 90

جوانفکر بیمارستان را ترک کرد

ادامه ی جنگ قدرت وثروت میان باندهای مافیایی در گیر آنگونه رشد واوج گرفته است که دستگاه آلوده به فساد قضاییه نیروهای ضربتی اطلاعاتی و امنیتی را مأمور اعزام برای تهاجم به مؤسسه فرهنگی ورق پاره ی دولتی ایران و خبر گزاری رسمی حکومتی ایرنا می کند تا با اشغال آن مشاور فرهنگی رئیس جمهور علی اکبر جوانفکر و40 تن از کارکنان بازداشت تاپاسخ به روشنگری جوانفکر داده شود که چرا پایش راا ز گلیم خود دراز تر کرده واز خط ترسیم شده قرمز سانسور عبور کرده است . اکنون که با وساطت رئیس جمهور از بازداشت و بیمارستان ترخیص شده است می بایست در شوی تدارک دیده شده از سوی دستگاه فاسد قضاییه حضور یابد تا بیشتر ثابت شود که ادعای امن و آزاد بودن کشور جهان چگونه می باشد؟

'علی اكبر جوانفكر' مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری عصر روز جمعه به رغم مخالفت پزشكان با رضایت و درخواست خود از بیمارستان ترخیص شد تا بتواند فردا ( شنبه ) در جلسه بازپرسی دادسرا حضور یابد. به گزارش ایرنا، جوانفكر با رضایت خود به منزل بازگشت تا فردا امكان حضور در جلسه بازپرسی دادسرا را پیدا كند و پس از آن ، دوباره برای ادامه معالجات پزشكی به بیمارستان بازگردد. شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه همزمان سه احضاریه برای حضور مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری در دادسرا برای روز شنبه ( پنجم آذر ماه) ارسال كرده است . متاسفانه برخی سایت های جریان خاص و زنجیره ای از موضوع بیماری مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری سوء استفاده سیاسی كرده اند این در حالی است كه اخلاق حرفه ای، دین مداری و تقوا اجازه چنین سوء استفاده هایی را نمی دهد.

مکاتبه "تخم‌مرغی" لاریجانی با احمدی‌نژاد

http://www.fararu.com/vdchwmnw.23n-wdftt2.html

بحث وجدل تخمی میان دو پاسدار رئیس قو مجریه و بازار مکاره که ادامه ی جنگ قدرت و ثروت می باشد . مکمل همان بحث فلسفی تاریخی حوزوی است که اول مرغ بوده یا نه تخم آن بوده است که تا کنون پاسخی برایش دریافت نشده است؟

علی لاریجانی رئیس مجلس در مکاتبه ای با احمدی نژاد رئیس جمهور، مصوبه صفر شدن تعرفه واردات تخم مرغ را غیرقانونی اعلام کرد.به گزارش فارس، در نظریه‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85)و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» خطاب به احمدی‌نژاد رئیس جمهور آمده است:بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 28448/ت46601ک مورخ 11/2/1390، موضوع: «صفر کردن سود بازرگانی واردات تخم‌مـرغ خوراکی»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوة اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آئین‌نامه اجرائی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرّر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرّر در ‌قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود. 1ـ طبق ماده (16) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوّب 1389 و نیز تبصره (2) آن، دولت مکلّف است به منظور حمایت از تولیدات داخلی، برای واردات کلیّه کالاها و محصولات بخش کشاورزی، تعرفه مؤثّر وضع نماید به گونه‌ای که نرخ مبادله همواره به نفع تولیدکنندة داخلی باشد، از آنجا که کاهش تعرفه بیست و شش درصد (26%) به صفر درصد (0%)، تعرفه مؤثّر محسوب نمی‌شود، علیهذا، بند (1) مصوّبه از این حیث مغایر با قانون مذکور است. 2ـ بند (2) مصوّبه مبنیّاً بر ایراد مذکور و از حیث لازم‌الاجراء دانستن این امر در بازة زمانی چهارماهه مغایر با قانون است».

100 ‌درگیری شدید ارتش با دزدان دریایی

http://www.fararu.com/vdcg7n9y.ak93y4prra.html

گذشته از اینکه درست گفته می شود دزد که از دزد بزند شاه دزده است . اما سئوال است که چرا بایداز میان این همه کشتی های گوناگون کشور ها که برروی آب دریا و اقیانوس ها در حال تردد هستند دزدان فقط باید به سراغ کشتی های رژیم فاشیستی مذهبی هجوم آورند تا که سرتیپ پاسدار امیر دریادار حبیب الله سیاری مجبور شود قبل از معرکه گیری نماز جمعه مشهد گزارش به آخوند هفت خط علم الهدا امام جمعه مشهد دهد؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش از 100 مورد درگیری شدید ناوهای جنگی ایران با دزدان دریایی خبر داد وگفت: 16 ناوگروه ایران به شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه اعزام شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، امیر دریادار سرتیپ حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در آستانه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمن و استکبار جهانی در دریاها و آب‌های آزاد مستقر است و ما نیز باید از منابع و منافع خود از دست دشمن دفاع کرده و بی‌توجه به امکانات آنها باشیم. انتظار فرمانده کل قوا از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که بتواند در دریاها و آب‌های آزاد حضور پیدا کند و از منابع خود دفاع کرده و با اقتدار و توان دفاعی در دریاها حضور داشته باشند. بنا به دستور مقام معظم رهبری حدود 3سال است که در عرصه آب‌های آزاد حضور داریم و پرچم کشورمان را در عرصه دریاها نشان داده‌ایم. وی گفت: در این مدت تا کنون 16 ناو و ناوگروه به شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه جهت تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و دیگر کشورها فرستاده‌ایم. مقام معظم رهبری درباره حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی گفتند که، حرکت شما در دریای آزاد سبب الهام بخشیدن و امید آفرینی در کشورهای منطقه شده و عزت ملت را در دریا به نمایش گذاشته است. سیاری افزود: در حال حاضر بیش از 30 کشور ناوهای جنگی خود را جهت حفظ امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش در خلیج عدن و هندوستان مستقر کرده‌اند. وی گفت: امروز استکبار به دنبال ناامنی کنترل شده در خلیج عدن است و دزدان دریایی را با دادن مهمات و سلاح و قایق‌های تندرو و همچنین اسلحه در سواحل خلیج عدن و هندوستان حمایت می‌کند. وی با اشاره به این مطلب که تا به امروز نگذاشته این دست دزدان دریایی به 1300 کشتی تجاری و نفتکش در آب‌های آزاد برسد، افزود: تا کنون جهت حفظ امنیت این کشتی‌ها 100مورد درگیری شدید بین دزدان دریایی و ناوهای جنگی ما رخ داده است.

مهدوی کنی: اگر حكم شود كه مست گيرند در خانه هر آن كه هست گيرند

از این شفاف تر این رهبر ویلچری وصل به دستگاه اکسیژن سیرک مجمع خبرگان آخوندی باید اعتراف کند که چگونه خانه از پای بست ویرانست . ولی خواجه در فکر نقش ایوانست. چون دیگر ثابت شده است که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد عنصر غیر آلوده ای یافت نمی شود؟

دبير كل جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اين‌كه بايد خرده‌گيري‌ها را كنار گذاشت، گفت: اگر بخواهيم خرده‌گيري كنيم، همه ما يك مشكلي داريم. آيت‌الله مهدوي كني در گفت‌وگو با ایسنا، در باره وضعيت جبهه پايداري و پيوستن اين جبهه به جبهه متحد اصولگرايان با بيان اين‌كه بايد اين بحث را از خودشان بپرسيد، در مورد وضعيت وحدت اصولگرايان گفت: ما به وحدت اصولگرايان اميدوار هستيم. دبير كل جامعه روحانيت مبارز با بيان اين‌كه وجود اختلافات در بين اصولگرايان امر بدي است، اظهار كرد: البته اين اختلافات به معناي دعوا نيست، ولي بالاخره آنطور كه بايد همدلي وجود داشته باشد نيست. مهدوي كني افزود: بايد خرده‌گيري‌ها را كنار گذاشت چرا كه اگر حكم شود كه مست گيرند در خانه هر آن كه هست گيرند، بنابراين اگر بخواهيم خرده‌گيري كنيم همه ما يك مشكلي داريم. وي همچنين درباره مساله تشكيل كميته‌اي 2 نفره از سوي جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان گفت: در اين مورد قرار گذاشته نشد، بلكه پيشنهادي بود كه مطرح شود و قرار نيست چنين اتفاقي بيفتد.

آدم ربايي براي ازدواج اجباري

http://www.fardanews.com/fa/news

وقتی رژیم ضد بشری قرون وسطایی مدعی است که مردمی است ونماینده ملت می باشد . آنگونه که اقداماتش الگو نه برای جنبش بیداری اسلامی منطقه شده است ، بلکه عملکرد ورفتارش در داخل کشور هم بعنوان راهکار والگو مورد مصرف واقع می شود . به خصوص در زمینه ی سیاست گروگان وباج گیری که تجربه ی 32 ساله در این زمینه وجود دارد . برای همین یکی که در ازدواج اولش چون ناراضی بوده طلاقش داده است و عاشق یکی دیگر شده است . برای اینکه علاقه ی عشقی اش را به معشوق ثابت کند که چقدر دوستش دارد در مشهد دست به این شیوه گروگان گیری حکومتی زده است . ولی چون حرفه ای نبوده بدتر اینکه هم کتکاری می کرده و هم اسلحه اش قلابی بوده است . درگیری درون خود رو منجر به لو رفتن و باز داشت وی می شود ومنتهی به شکست عشقی دیگری برایش شده است.

پسري که به دختر جواني علاقه مند شده بود او را با تهديد اسلحه قلابي ربود اما اين کار پايان خوشي برايش نداشت و سرانجام توسط پليس دستگير شد.خراسان: پسري که به دختر جواني علاقه مند شده بود او را با تهديد اسلحه قلابي ربود اما اين کار پايان خوشي برايش نداشت و سرانجام توسط پليس دستگير شد. چندي قبل چند نفر که براي انجام معامله خودرو به مرکز فروش خودروي عبدل آباد تهران رفته بودند متوجه درگيري دختر و پسري در يک خودرو شدند. پسر خشن دختر جوان را به باد کتک گرفته بود. همين موضوع سبب شد حاضران به کمک دختر جوان بشتابند. او که فرياد مي کشيد و از مردم کمک مي خواست گفت پسرجوان او را دزديده است. ه اين ترتيب پاي پليس به اين ماجرا کشيده شد و چند دقيقه بعد ماموران، جوان خشن را بازداشت و براي انجام تحقيقات به کلانتري منتقل کردند.اين فرد به نام ناصر ابتدا مدعي شد دختر جوان به ميل خودش سوار خودروي او شده است اما ادامه بازجويي ها نشان داد او دختر جوان را ربوده است. او گفت: «مدتي قبل در حالي که به بانک رفته بودم شيما را ديدم و به او علاقه مند شدم. آن روز او را تا خانه پدري اش تعقيب کردم و توانستم شماره تلفن اش را هم به دست بياورم. من شيفته اش شده بودم و مي خواستم هر طور شده با او ازدواج کنم. وقتي اين موضوع را با شيما درميان گذاشتم او به سختي با من مخالفت کرد و گفت حتي حاضر نيست من را ببيند. اين پايان کار نبود و من چند مرتبه ديگر هم پيشنهادم را مطرح کردم اما با بي محلي هاي شيما مواجه شدم و تصميم گرفتم او را به زور وادار به ازدواج کنم.» وي ادامه داد: «روز حادثه يک اسلحه قلابي تهيه کردم و سوار بر خودروام سر راه شيما قرارگرفتم. وقتي به نزديک او رسيدم راهش را سد کردم و با تهديد سلاح او را وادار کردم سوار خودروام شود. سپس به راه افتاديم و من تلاش کردم با حرف زدن او را قانع کنم اما وقتي تلاش هايم بي نتيجه بود تصميم گرفتم با کتک از او جواب مثبت بگيرم اما چند نفر که در آن اطراف بودند متوجه شدند و پليس را خبرکردند.» وي درباره زندگي خصوصي اش گفت: «من پيش از اين ازدواج کرده ام اما چون از همسرم رضايت نداشتم او را طلاق دادم و مي خواستم با شيما ازدواج کنم. اما او مدام به من بي اعتنايي مي کرد. من هم نقشه ربودنش را طراحي و اجرا کردم.» در پي اعترافات اين متهم پرونده به مجتمع قضايي بعثت ارسال شد و روز چهارشنبه هفته گذشته وي به اتهام آدم ربايي، تهديد با اسلحه قلابي و ايراد ضرب و جرح تحت محاکمه قرارگرفت. در ابتداي جلسه شاکي در چند جمله گفت: «من پيش از اين ناصر را نمي شناختم و او را نديده بودم. او مدام برايم مزاحمت ايجاد مي کرد و کلافه ام کرده بود. روز حادثه او با کلتي که به دست گرفته بود من را تهديد کرد. من هم مجبور شدم سوار خودرواش شوم. چند ساعت را در ترس و وحشت گذراندم اما چند نفر که کتک خوردن هايم را مي ديدند پليس را خبر کردند. نمي دانم اگر آن ها اين صحنه را نديده بودند چه بلايي به سرم مي آمد.» در ادامه متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: «من پيش از اين سابقه اي نداشتم و زندگي نابسامانم باعث شد دست به اين کار بزنم. حالا هم از کرده ام پشيمانم.» در پايان رسيدگي به اين پرونده، قاضي متهم را گناهکار تشخيص داد و از آنجا که شاکي نسبت به او اعلام گذشت کرد وي را به لحاظ جنبه عمومي جرم به تحمل ۴سال حبس محکوم کرد.

واكنش تلويزيون به اتفاقات روزنامه «ايران

جالب ونه عجیب است که که دو رسانه ی خبررسانی مدعی اصول گرایی اکنون درر استای جنگ قدرت و ثروت میان باندهای مافیایی که مدل تعامل پاسداری – حوزوی کودتایی می باشد دست به نمایش خبررسانی به سبک ستون کمدی و لمپنی تحقیر آمیز از سوی ساازمان پشم وشیشه زده شده است تا ثابت شود ومو درزش نرود که ادعای آزاد وامن بودن کشور جهان چگونه می باشد؟

خبرآنلاين: برنامه «صرفا جهت اطلاع» تلويزيون اين هفته به اتفاقات روزنامه «ايران» و مصوبه اخير مجلس واكنش نشان داد. مجري برنامه «صرفا جهت اطلاع»، بي‌آنكه نامي از جوانفكر ببرد، در گزارشي با عنوان «دعواي كاملا محترمانه و قانوني» گفت: چند روز پيش يه عده با انتخاب تقريبا بدترين موقع، «حكم دستشون مي‌گيرن، مي‌رند رييس يه جايي رو دستگير كنن، آقاي رييس كه تا چند دقيقه پيش، داشته كنفرانس خبري مي‌داده مي‌گه من نميام بايد با رييس خودم هماهنگ كنم، خلاصه يكي اين بگو يكي، اون يواش يواش يه ديالوگ كاملا قانون‌گرايانه و محترمانه بين رييس و تعدادي از كارمندان با اون عده حكم به دست در مي‌گيره كه كل مجموعه روبه‌هم مي‌ريزه و چندتا زخمي هم به بار مياره.» مجري در ادامه به تحركات رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارج از كشور اشاره و با بيان اينكه «حالا شما اگه به فرض محال با اين‌جور حرف زدن ما فهميدي دو طرف دعوا چه كسايي بودند به اين سوال كه خيلي وقته توي گلوي ما مونده جواب بده»، گفت: «به نظر شما چه كسايي بيشتر از بقيه براي اونور آبي‌ها بهانه درست مي‌كنند؟ برخي مسوولان قوه‌مجريه، برخي مسوولان قوه‌قضاييه، برخي نمايندگان قوه‌مقننه، همشون با هم