دروغ نامه ی کیهان پنجشنبه 20 خرداد ماه سال 1389

نقد و برررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه کیهان " آزموده را آزمودن خطاست "

"آنگونه تحلیل داده و ادعا شده که گویا 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع برنده و 12 رأی موافق بازنده است !"

مگرلبنان و برزیل و ترکیه چقدر قدرت دارند که قرار است هم در مقابل 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان وهم در برابر 12 رأی موافق به تصویب تحریم های اقتصادی درقطعنامه ه ی چهارم شورای امنیت سازمان ملل تأثیر گذار باشند. ضمن اینکه 3 کشور رابطه ی دیپلماتیک شان با آمریکا خیلی قوی تر از رابطه با رژیم ضد بشری کودتائی حاکم برایران است مگر جزاین است که سران رژیم وطن فروش ضد بشری و کودتائی با سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشو ر زدن کلی به این 3 کشور باج داد و سبیل شان را چرب کرد تا توانسته است دو رأی مخالف و یک رأی ممتنع اینان به این قطعنامه را خریده باشد. بهر حال آنچه مهم است که تصویب این قطعنامه پاسخ دندان شکن به سیاست وقت کشی و شعبده بازی های رهبر لوطی جماران و پاسدار گماشته احمدی نژاد و هیئت مذاکره کننده ی هسته ای رژیم ضد بشری می باشد. زیرا که اینان تلاش می کرد ند تا باراه اندازی اجلاس گروه 15 و انتشار بیانیه ی مشترک 3 جانبه هسته ای در تهران مانع از تصویب قطعنامه ی چهارم تحریم های اقتصادی شورای امنیت سازمان ملل شوند.یا حد اقل آن را به تأخیز بی اندازند ولی اکنون با تصویب قطعنمامه با 12 رأی موافق در برابر 2 رأی منفی و یک رأی ممتنع تلاش و سیاست توطئه آمیز شان با شکست مواجه شده است. ولی قلم بر دست یادداشت روز نویس با دو رأی مخالف برزیل و ترکیه و رأی ممتنع لبنان درمورد تصویب قطعنامه ی تحریم 12 رأی موافق به آن دست به مانور تبلیغاتی زده است و این چنین از نا کاای آمریکا به خاطر اینکه که اجماع کامل به وجود نیامده گزارش پیروز مندانه داده است:

"ناكامي غرب به سركردگي آمريكا عدم موفقيت در اجماع كامل اعضا در تصويب قطعنامه بود. مخالفت هاي گسترده برزيل، تركيه و لبنان، اجماع را شكست و نهايتا قطعنامه با 12 راي مثبت، 2 راي مخالف(تركيه و برزيل) و يك راي ممتنع(لبنان) به تصويب رسيد. آمريكا با كمك انگليس و فرانسه تلاش بسياري براي به اجماع رساندن اين مصوبه كردند."

مشخص نیست که چه موقع قرار است که حاکمان عوامفریب و وارونه گوی رژیم ضد بشری کودتائی با پادو و جاچیان تبلیغاتی شان دست از اینگونه تناقض گوئی ها بردارند و قبول کنند که دوران شیادگری و فریبکاری تصویر مار کشیدن ومار قالب کردن بسر آمده است . چونکه اکنون نه مردم ایران ومنطقه که جهان می دانند در ایران چه خبراست و چه می گذرد وطنین فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه و پاسدار احمدی نژاد دادن که در طول سال گذشته اتفاق افتاد ناشی از چیست؟ یا اینکه چگونه ایران پدر خوانده ی تروریست جهانی و محور شرارت است ؟ همچنین چرا فرار مغز ها از این کشور همچنان ادامه دارد و نسبت به جمعیت این کشور رکورداراعدام در جهان می باشد . همینطور چگونه پیشتاز مرگ و میر جهانی در جاده ها می باشد و بالاترین مصرف کنندگان مواد مخدر را دارد . به خصوص نه اینکه سران رقیب مغلوب مورد بدترین اتهامات و توهین ها و پرونده سازی ها واقع شده اند ، بلکه خفقان و ارعاب و وحشت اجتماعی چاشنی سانسور و توقیف و تعطیلی مطبوعات شده است . از سوی دیگر وضعیت اقتصادی بس نا بسامان و خراب است. آنچنان که نرخ رشد تورم و گرانی لجام گسیخته بافقرو گرانی و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه بیدادمی کند.آنگونه که بیش از 80 % جمعیت کشوردر زیر خط فقر اقتصادی بسرمی برند . خلاصه شرایط آنگونه است که مدتی پیش زمانی که پاسدار گماشته احمدی نژاد به خرمشهر رفت تا که به مناسبت سال گرد آزادشدن این شهر سخنرانی کند . جوانان بیکاراین شهر با پلاکارد بر دست فریاد می زدند بیکاری بیکاری و سخنرانی وی را چندین بار قطع کردند . البته گزارش شده است که ضریب نرخ در استان لرستانب ه 40% رسیده است . با این وجود معلوم نیست که برای چه پاسدار گماشته احمدی نژاد در اجلاس سیکا درترکیه که حضور داشت بامسخره و ریشخند کردن خود مثل همیشه دست به اجرای شوی کمدی زد ونسخه ی جهانی هفت گانه برایت غییر بی عدالتی موجود جهان تجویز نمود که اینگونه حامی قلم بر دست یادداشت روز نویس وی ذوق کنان با هورا کشیدن برایش، ادعای کمدی و وارونه ی وی رارله و حلوا حلوا کند و به2 اتفاق مهم در حاشیه ی این اجلاس اشاره نماید که یک مورد اتفاق مهم مباحث هسته ای در این اجلاس بوده است که چنین از موضع ضد اسرائیلی با آب و تاب آنرا تحلیل و گزارش داده است :

ايران در عالي ترين سطح در اين اجلاس شركت كرد. رئيس جمهور ايران طي يك سخنراني رسمي، پيشنهادات هفت گانه تهران را براي تغيير در وضع موجود از بي عدالتي، تبعيض، تجاوز، جنگ، ناامني و فقر به نفع ملتها و امنيت و صلح پايدار، مطرح كرد.در حاشيه اين اجلاس 2 اتفاق مهم ديگر روي داد؛ يكي محكوميت رژيم صهيونيستي در جنايات اين رژيم و حمله به ناوگان كمك هاي بشردوستانه آزادي و ديگري مباحث هسته اي ايران.به انزوا كشيدن رژيم صهيونيستي به سبب حمله وحشيانه به ناوگان آزادي و اعلام انزجار از اقدامات ددمنشانه صهيونيست ها از محورهاي مهم نشست سيكا بوداتفاق ديگري كه در حاشيه اجلاس سيكا افتاد، حمايت اعضا از برنامه هسته اي ايران بود. عبدالله گل در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره موافقت اعضاي شوراي امنيت براي صدور قطعنامه ضد ايراني اظهار مي كند؛ در حال حاضر چنين تصميمي لازم نيست و همچنان امكان حل موضوع هسته اي ايران به شيوه هاي ديپلماتيك وجود دارد. احمدي نژاد در تركيه پيشاپيش پاسخ غرب را چنين مي دهد؛ «اگر دولت آمريكا و متحدانش فكر مي كنند كه چماقي به نام قطعنامه بلند كنند و بعد بخواهند گفت وگو كنند، در اشتباه بسر مي برند. ما در چارچوب عزت و احترام گفت وگو مي كنيم و اگر بخواهند با بلند كردن چماق و زبان بي ادبي صحبت كنند، جواب آنها از قبل مشخص است.». پيشنهاد تهران در بيانيه سه جانبه نيز حاكي از همين سياست است، اما ظاهرا غرب به سركردگي آمريكا، فرانسه و انگليس بيشتر دنبال سازوكار تحريم و خلق چماق هاي جديد است. چماقهايي كه سابق بر اين بارها ناكارآمدي خود را در مقابل عزم و اراده ملت ايران براي احقاق حقوق مسلم خود و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي نشان داده اند."

در خاتمه اینکه تصویب قطعنامه ی چهارم تحریم اقتصادی شورای امنیت سازمان ملل هم انجام شد تا پاسدار گماشته احمدی نژاد ادعا کند که این مصوبه ی شورای امنیت ساز مان ملل هیچ ارزشی ندارد . اکنون سئوال است که تا کی می بایست این موش و گربه بازی ادامه یابد وچند تا قطعنامه ی دیگر باید شورای امنیت سازمانملل به تصویب برسد تا که نتیجه منتهی به اعلام در اختیار داشتن سلاح هسته ای از سوی حاکمان رژیم ضد بشری کودتائی اعلام شود؟مگر بازیادعای مبارزه با آمریکا و شیطان بزرگ داشتن تاریخچه ی 30 ساله ندارد ؟مگر ادامه ی همین بازیهها در گذشته نبوده که منجرببه شرایط کنونی شده است که فقط کمک به بقای رژیم ضدبشری کودتائی و نا مشروع حاکم برایران کرده است که بالاخره ادامه یاین سیاست مذاکره و تهدید و تصویب مصوبه های قطعنامه های تحریم اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل منتهیبه تصویب قطعنامه ی چهارم شده است ؟ سئوال است که مگر راه های اصولی دیگری برای بر خورد مهار و مجبور کردن سران رژیم ضد بشری وجود ندارد تا که وادار به تسلیم شوند و دست بر داشتن از پیگیری اهداف هسته ای خود بر دارند؟ از جمله چرا اتخاذ سیاست فراگیر قطع رابطه دیپلماتیک با این رژیم ضد بشری و تأکید و اخراجش از سازمان ملل درپیش گرفته نمی شود؟ یا اینکه چرا دفاع جدی و نه تاکتیکی از مبارزات مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران نمی شود ؟ چرا برای استفاده مناسب و قطعی نه ابزاری از حربه ی فشار نقض مستمر حقوق بشر در ایران اقدام نمی شود و مصرانه در همه نهاد های بین المللی دنبال نمی شود تاکه جای ادامه ی سیاست تجارت نفت وخون را بگیرد ؟ چرا نام سازمان مجاهدین از لیست گروه و سازمان های تروریستی خارج نمی شود ؟مهمتر اینکه چرا تلاش مستمر و مسئولانه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین نمی شود تا که موجب قطع شدن به جای محکم کردن جای پای عوامل رژیم ضدبشری و پاسداران در خاورمیانه و عراق و افغانستانگردد تاکه به عامل بحران آفرینی و جنگ افروزی به بی ثبات و ناامن کردن منطقه خاتمه داده شود؟ چرا مقامات آمریکائی به جای اتخاذ چنین تصمیماتی کم هزینه بازهم بطور عمد از کانال لابی های فعال دوطرف دل خوش می دارندکه شاید بتوان از طریق برزیل و ترکیه و انتشار بیانیه 3 جانبه ی هسته ای سران رژیم ضد بشری کودتائی سر عقل آیند و دست از پیگیری تلاش برای دست رسی به سلاح هسته ای بر دارند . در صورتیکه اگر چنانچه تصمیمات قاطع اتخاذ نگردد ،مشخص است که با اینگونه سیاست و حتی مصوبات قطعنامه ها درشورای امنیت سازمان ملل و کشدار کردن موجب می شود که موضوع بحران هسته ای پیچچیده و خطریتر شود. زیرا که مشخص است پیآمد واکنشی همچون پاسدار گماشته احمدی نژاد دارد که باپرروئی و در یدگی خاص خودش مدعی شده است که تصویب قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل برای وی همچون دستمال مصرف و بی ارزش شده ای می باشدچون هدفبددون چون وچرا دسترسی به سلاحح هستهای است . آری بازهم آمریکا یابر قدرت جهان می خواهد که از طریق لابی های دو طرف دلش را به این لات و لمپن کنترل و مهار ناپذیر خوش کند که بالاخره ادامه ی مذاکرات زد و بند پشت پرده موفقیت آمیز خواهد بود؟!

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/890320/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان پنجشنبه 20 خرداد ماه سال 1389