دروغ نامه ی کیهان چهار شنبه 2 تیر ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " ريشه هراس غرب از فروپاشي اسرائيل "

" اعتراف به چشم دوختن فروپاشی اسرائیل و میداندار و ژاندارم شدن رژیم ضد بشری در منطقه خاورمیانه و پر کردن این خلاء "

قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس به جای پرداختن به مسائل داخلی و به خصوص مطالبات مردم ایران چون حق ندارد وارد بررسی و تحلیل اینگونه مقولات شود. بنابراین برای پاک کردن صورت مسئله روی به ادامه ی سیاست نابود باد اسرائیل آورده و این موضوع را دنبال کرده است که پاسدار گماشته احمدی نژاد همه جا این شعار تهدید آمیز را هوار زده است . جالب است که این قلم بر دست نیز مدعی شده است که تا چندي قبل سخن گفتن از امكان فروپاشي رژيم صهيونيستي نوعي خيال پردازي و ساده انگاري تلقي مي شد ، ولی امروز احساس هراس تاروپود رژيم صهيونيستي و حاميان سنتي آن در غرب را در برگرفته است. البته وی همچون سایر هم قلم های یادداشت روز نویس خود در این دروغ نامه ی کیهان و همسو با همتای سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی در ابتدای یادداشت روزخود فاش نساخته است که شرایط شتاب دادن سر نگونی اسرائیل مورد ادعای وی ناشی از جنگ 33 روزه پاسداران با اسرائیل است که از سوی حزب الله لبنان اشد. درعوض طبق ادعای این قلم زن غیر ایرانی یادداشت روز نویس که کرده است . مدعی شده اختلاف میان یهودی تبار های اروپائی با یهودی تبارهای عرب و آفریقائی عامل مقدمه ی تجزیه اسرائیل و فرو پاشی اسرائیل شده است . البته مقابل این ادعا باید گفت که طبق این ادعا رژیم ضد بشری کودتائی حاکم بر ایران که بیشتر مورد تهدید فروپاشی می باشد، زیرا که نه هیچ قوم و اقلیت مذهبی رضایت از حاکمان ندارند ، بلکه حتی خیلی از آخوندهای حوزوی قم هم ن ولی فقیه را قبول ندارند چونکه از این شرایط حاکم و تحمیل شده ی کنونی به مردم ایران واینان رضایت ندارند و همچون مردم معترض و ناراضی ایران خواهان تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد.

بهرحال گرچه قلم بر دست یاددشت روز نویس غیر ایرانی در ابتدای یادداشت روز خود گرچه به جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل اشاره نکرده است. اما در ادامه به این موضوع پرداخته و پیرامون آن مانور تبلیغاتی داده است . طوریکه ضمن اعتراف به دست داشتن در برپائی این جنگ آن را عامل سرعت بخشیدن شرایط فرو پاشی اسرائیل دانسته است. سپس نتیجه گرفته است اسرائیل کانون ثقل غرب در منطقه است و سرنوشت و بقای غرب هم به بقای اسرائیل پیوند خورده است که پس از فرو پاشی اسرائیل مقد مه ی فروپاشی غرب هم شروع و شتاب می گیرد . در دنباله افزوده پس از این اتفاق، غرب تلاش می کند تا که خلاء فروپاشی اسرائیل را با آویزان شدن به سایر کشور های منطقه خاورمیانه پر و جبران کند . فراموش نشود که این سیاست با کپی بر داری از سیاست تأکید وتهدید آمیز حاکمان رژیم ضدبشری ایران است که پس از اشغال نظامی افغانستان و عراق بر اخراج نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان تأکید کرده اند که باید جای نظامیان آمریکا را پاسداران پرکنند . اکنون نیز این قلم بر دست اعتراف کرده است که هدف سرعت دادن سقوط یا فرو پاشی اسرائیل منجر به جایگزین شدن رژیم ضد بشری کودتائی پاسداران کودتا گر در خاور میانه است . لذا برای همین است که بطور سیستماتیک با هرگونه روند مذاکرات صلح خاور میانه دشمنی می شود و آشکارا ابراز خوشحالی شده است که تندروهای حاکم در اسرائیل هیچگونه توجهی به تلاش مذاکرات صلح با حکومت خود گردان فلسطین نمی کند و به آن بهائی نمی دهند. مشروط بر اینکه قلم بر دست مجوز دادن انتقال برخی مواد آذوقه به ساکنین نوار غزه را هم ناشی از برداشتن یا پایان دادن محاصره از سوی اسرائیل نمی داند. بهر حال تحلیل محورفروپاشی اسرائیل و میداندار شدن رژیم ضد بشری در منطقه خاورمیانه و پر کردن این خلاء را قلم بر دست اینگونه تشریح کرده است :

" از منظري راهبردي، تضعيف اسرائيل نشانه تضعيف اقتدار غرب در خاورميانه است. حدود 5 سال پيش يك استاد برجسته دانشگاه اردن- دكتر عبدالمهدي عبداله- طي مقاله اي تحقيقي در هفته نامه «مريا» نوشت: «غرب و بويژه آمريكا، اسرائيل را ايجاد كردند و اين اسرائيل هم اكنون پايگاه آنان براي كنترل منطقه است.» بویژه پس از شكست سنگين اسرائيل در جنگ 33 روزه- در محافل سياسي اين رژيم و غرب مطرح است و يادداشت ازنار فقط يكي از اين موارد است.«در حالي كه صحنه داخلي اسرائيل به هيچ وجه براي وقوع يك جنگ جديد آمادگي ندارد، شاهد قدرت گرفتن روزافزون حزب الله لبنان در مرزهاي شمالي، افزايش بي ثباتي كرانه باختري- مرزهاي شرقي- و تحرك شديد ساكنان غزه براي شكستن محاصره هستيم». «راكد ماندن مذاكرات صلح با تشكيلات خودگردان فلسطين، كمتر از خطر ايران نيست» اين گزارش اطلاعاتي مي افزايد اگر اوضاع به همين نحو جلو برود همسايگان ما- منظور اردن و مصر- به جبهه ضد اسرائيلي منطقه مي پيوندند كه در اين صورت همه مرزهاي شمالي، جنوبي و شرقي نا امن مي شوند. يك مشكل استراتژيك اسرائيل اين است كه وارد كردن بيش از اين مقدار فشار به طرف هاي فلسطيني- در كرانه باختري يا نوار غزه- امكان پذير نيست. همين مقدار هم با واكنش متوقف كننده بين المللي مواجه شده است از سوي ديگر فلسطيني ها تاكنون در برابر همه اين فشارها مقاومت كرده اند. اين وضعيت به اسرائيلي ها مي فهماند كه سياست اعمال فشار پاسخ نمي دهد و چاره اي جز كنار گذاشتن يا بهتر بگوئيم دل نبستن به آن وجود ندارد. رژيم صهيونيستي «هماهنگ كننده» سياست هاي غرب در خاورميانه است. حالا تصور كنيد- تصوري كه به هيچ وجه خيالي و غير واقعي نيست- كه رژيم صهيونيستي فروپاشيده است، غرب مهمترين دالان ورود خود را از دست داده است در اين شرايط كشورهاي محوري تر خاورميانه نظير ايران موازنه دهنده روابط در اين منطقه خواهند بود يعني يك رژيم منطقه اي در ابعاد سياسي، امنيتي، اقتصادي، فرهنگي و... جايگزين يك رژيم بين المللي خواهد شد با اين تفاوت كه اين بار اين رژيم منطقه اي نه بر اجبار و قوه نظامي بلكه بر پايه «همكاري هاي متقابل منطقه اي» استوار خواهد بود"

در خاتمه اینکه قلم بر دست غیر ایرانی آشکارا اعتراف کرده است که چون رژیم ضد بشری پایگاه مردمی اش را از دست داده است و فاقد مشروعیت می باشد . بنابراین همزمان که سیاست سرکوب و خفقان و سانسور و پرونده سازی و ضرب و شتم و زندان و شکنجه و حذف رقبا را با شدت در داخل کشور دنبال می کند . از سوی دیگر با شدت عمل بیشتر روی به سیاست صدور تروریسم و بحران ارتجاع به برون مرز آورده است و تلاش پیگیر برای پیشبرد مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه ی خاور میانه می کند. همچنین با همه ابزار و امکانات دشمنی با روند مذاکرات صلح خاورمیانه دشمنی می کند ، زیرا بنابر اعتراف قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس حاکمان رژیم ضدبشری ایران چشم به فروپاشی اسرائیل و جایگزین شدن ژاندارم منطقه شدن خودشان دوخته اند . البته سیاست موازی سرکوب داخلی سیاست تحریک کردن حزب الله لبنان و حماس به ایجاد تنش با اسرائیل و بستر ناامن سازی و بی ثبات کردن منطقه دنبال می شود تا که شرایطی به مقامات اسرائیلی تحمیل گردد که به جای تلاش برای سرعت دادن به روند مذاکرات صلح با فسطینیان به خصوص حکومت خود گردان فلسطین اقداماتی تحریک آمیز و تشنج زا در پیش گیرند تاکه مکمل اهداف سیاست حاکمان ضد بشری تهران در خاور میانه شود. یعنی به جای کوشش کردن برای خلع سلاح کردن و قطع جای پای حاکمان رژیم ضد بشری در خاور میانه اقدامات مقامات اسرائیلی موجب شده است تا که تیغ بر کف زنگیان مست تهران نهاده شود تاکه بیشتر عربده کشی و تیغ کشی کنند و منطقه را ناامن و بی ثبات نمایند .

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/890402/2.htm#other200


دروغ نامه ی کیهان چهار شنبه 2 تیر ماه سال 1389