روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 2 تیر ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " آژانس و تعهدات دو طرفه"

" راه اندازی موش و گربه بازی جدید با راه ندادن 2 بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی که ناشی از ادامه سیاست فرصت سوزی هسته ای است "

در رژیم وارونه گو و عوامفریب که تاریخچه ی 31 ساله ی دروغگوئی وشیادی دارد. زیرا که همه وعده و قول های داده شده ی حاکمان به مردم ایران یا وارونه بوده است. یااینکه تبدیل به سرآب شده یا به نا کجا آباد ختم شده است . بنابراین مشخص است که پر وژه ی هسته ای که سابقه ی بیش از دو دهه ی فعالیت پنهان کاری دارد ولی پس از اینکه اهدافش فاش می شود بازهم همچنان از طریق سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن و سیاست فرصت سوزی همان اهداف هسته ای با پنهانکاری و مخفی کردن دنبال می گردد. بنابراین اکنون که این پروژه تبدیل به بحران جدی شده است . طوریکه قطعنامه چهارم تحریم 1929 شورای امنیت سازمان ملل هم تصویب شده است . مشخص است که بازهم پیگیری سیاست فرصت سوزی سیاست موش و گربه بازی با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن دنبال می شود تا که سبب ایجاد روزنه ای در گروه 5+ 1 شود و فضای مانور تبلیغاتی فراهم گردد تا برای ایجاد شکاف میان اعضای گروه 5+1 تمهید و ترفندهای جدید اتخاذ گردد به امید آنکه موجب شکاف شود تا که تحریم های اقتصادی قطعنامه 1929 کاربرد مناسب نداشته باشد و همچنان بتوان سیاست فرصت سوزی و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای را به پیش برد.

بنابراین بازی شگرد رئيس سازمان انرژي اتمي رژیم ضد بشری حاکم بر ایران در راستای همین بازیگری می باشد که ادامه ی سیاست نخ نما و لو رفته شده است که اعلام شده به دو بازرس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به دليل تخلف از وظايف و اختيارات شان اجازه ورود به ایران برای بازرسي از تأسيسات اتمي داده نخواهد شد . حتماً این دو بازرس خریدنی نبودند و گزارش و نظرشان طوری بوده است که نه تأئید کننده که افشا کننده ی سیاست فرصت سوزی هسته ای بوده است. پس ضرورتی ندارد که ورود اینگونه بازرس های آژانس اتمی به ایران برای بازرسی از تأسیسات هسته ای پذیرفته شود . بهر حال سرمقاله نویس پس از هورا کشیدن به حساب رفتار منطقی مسئولان هسته ای که در مقابل این دو بازرس آژانس اتمی اتخاذ شده است که این دو بازرس حق ندارند برای بازرسی از اهداف هسته ای وارد ایران شوند را اینگونه فهرست کرده است :

" 1 - ارائه گزارشات ساختگي و غيرواقعي و دستكاري در اطلاعات و گزاره ها 2 - سوءاستفاده از اطلاعات دردسترس بازرسان و ارائه آنها به ساير طرفها كه البته اقدامي غيرقانوني و به شدت مشكوك است. 3 - ارائه اطلاعات نادرست به رسانه‌ها و انعكاس رسانه‌اي اطلاعات با هدف جنجال سازي عليه ايران براي تأمين مقاصد سياسي - تبليغاتي خاص "


عجییب تر اینکه سر مقاله نویس بدون توجه به طرح کودتائی که پاسداران علیه ی رقیب مغلوب پیاده کردند و اینان را از صحنه حذف نمودند که چرا موافقت با پیشنهاد توقف کردن غنی سازی را قبول کردند . همچنین با نا دیده گرفتن 4 قطعنامه ی تحریم در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد . در مقابل از موضع طلبکارانه ودسته گل بی لام به مسئولان هسته ای رژیم ضد بشری نا مشروع کودتائی دادن که چه خوب اعتماد سازی کرده اند . بالاخره در دنباله مدعی روشن بودن کارنامه و حس اعتماد سازی با آژانس اتمی شده است و برای اثبات حسن اعتماد تأئید کننده ی اعتماد سازی کذائی و پوشالی که با ساز مان آژانس اتمی شده است معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی هاینه نون متهم کرده است که وی پایش را از اختیارات خود فرا تر گذاشته و در راستای اهداف برخی از قدرت ها وسوسه شده است. در نهایت اینگونه وی مورد تهدید واقع شده است:

"خوشبختانه ايران اسلامي از بابت حسن همكاري و ابراز حسن نيت در قبال آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پرونده روشني دارد و با اتكاي به اين پرونده روشن، مي‌تواند از حقوق و منافع و مواضع خود به نحو احسن صيانت كند. با اينحال شاهديم كه عناصر مغرضي از جمله "هاينه نون" معاون آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به اهداف و نيات شومي خارج از چارچوب شرح وظايف و اختياراتشان مي‌انديشيده‌اند و در جهت تامين خواسته برخي قدرتها عمل كرده‌اند البته شايد هنوز هم براي تكرار همان رفتارها وسوسه شوند. ايران با اين رفتار هشدار دهنده‌اش در واقع به آژانس و عناصر خاطي و حتي ديگران گوشزد مي‌كند كه همه چيز را به دقت زير نظر دارد و از كنار هيچ موردي از سوءاستفاده ها، به سادگي نخواهد گذشت و راه تكرار اين موارد را در فرصتهاي مناسب، مسدود مي‌كند. "

در خاتمه اینکه مشخص نیست که چند سال دیگر می بایست موش و گربه بازی های مذاکرات هسته ای ادامه یابد و بازرسان آژانس بین المللی انرژی می بایست به ایران اعزام شوند یا اینکه برخی هم در لیست سیا ممنوع الورود قرار گیرند . همچنین بازرسان اعزامی هم مواجه با مکان یا تأسیساتی شوند که پس از جا به جا شدن مورد بازرسی واقع می شوند . سپس با درز کردن اطلاعات پیرامون آن و فاش شدن دروغ گفتن ها باز تلاش و فعالیت های جدیدی شروع می شود تا که نظر و توافق جمعی گروه 5+1 کسب گردد و در شورای امنیت سازمان ملل بازهم قطعنامه ی تحریم های دیگری تصویب شود . بالاخره همین بازی سیکل کمدی تکراری ونخ نما شده چندین ساله بازهم ادامه یابد تا در نهایت پایان این بازی کثیف منتهی به دسترسی حاکمان رژیم ضد بشری به سلاح هسته ای شود. تا اینکه آن زمان غرب از موضع شرمندگی و مغبون شدگی اعلام کند که اکنون هیچ راهی به جز برسمیت شناختن رژیم ضد بشری صاحب سلاح هسته ای ندارد . همینطور عتراف کند که اکنون مجبور است که به روابط و مناسبات خود در راستای سیاست مماشات گرانه تجارت نفت و خون خود با حاکمان ضد بشر ایران ادامه دهد و همچون گذشته بازندگان این بازی زد و بند کثیف مردم ایران باشند . ضمن اینکه افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه هم برای بازیگران بد نیست . زیرا که تا نفت باشد فروش سلاح و راه انداختن رقابت پر سود هسته ای در خاور میانه هم آغاز و اوج خواهد گرفت تا غارتگران معتاد و چشم دوختگان به تجارت نفت و خون و پایمال کنندگان حقوق بشر بیش از گذشته از سیاست چوب تاراج و حراج زدن بر منابع و ذخایر طبیعی ایران و حتی سایر کشور های منطقه در آمد داشته و سود کلان خودشان را ببرند . البته اگر چنین اتفاقی رخ دهد . آنگاه خارج از محاسبه اقدامات غیر قابل پیش بینی رژیم ضد بشری غیر متعارف حاکم بر ایران از سوی غرب می باشد . زیرا که هر گز مشخص نیست که پس از دسترسی به سلاح هسته ای حاکمان رژیم ضد بشری اصلاح و مهار ناپذیر با داشتن بمب اتمی چگونه عربده کشی و تهدید خواهند نمود و چه پیش خواهد آمد و اوضاع بی ثبات و ناامن منطقه به چه سمتی سوق داده خواهد شد؟ آیا در صورت این اتفاق این شرایط برای ظهور آقا امام زمان مناسب می شود که چندین سال است از سوی حاکمان ضد بشری کودتائی نویدش داده شده است ؟

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890402/13890402_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 2 تیر ماه سال 1389