روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 29 خردداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نا مه ی حکومتی جمهوری اسلامی "عواقب "بازي قطعنامه ها"

اعتراف ببه دلسوزی و ارجحیت دادن منافع کشور های اتحادیه اروپا با شهروندان شان با نادیده گرففتن منافع کشور و مردم ایران در دفاع از پروژه ی هسته ای "

طبیعی است که در شرایط حاکم بر جهان که هنوز هم اوضاع بحران اقتصادی وجود دارد و رقابت و چالش های اقتصادی هم میان کشور ها بر قرار است . طوری که هر کشوری به اندازه ی قدرت و نفوذی که دارد تلاش می کند هر جا خر گیر آورد جل و پالان بر پشش اندازد و تا که سوارش شود و از آن هرچه بیشتر سواری بگیرد حتی اگر خر چموش باشد و تلاش کند چموش گری در آورد و گاهی هم جفتک زند و عرعر کند . بازهم برای سوار ی گیرنده مهم نیست زیرا که سوار گر فقط بفکر سواری گرفتن خود از خر و نه اینکه گوشش بدهکار به جفتک زدن و عرعر کردن خر می باشد . حال تصور کنید که در کشور تاریخی ایران با منابع و ذخایر فراوان طبیعی که دارد 31 سال است اسیر مشتی آخوند قرون وسطائی شده اند که با پاسداران سر کوبگر و کودتائی و سایر شرکای دزد شان این کشور به اشغال خود در آورده اند و مردمش هم به گروگان گرفته شده اند . بد تر اینکه رهبر بنیانگذارش مدعی بود که اقتصاد از آن خر است و فتواد داد که مسلمانان با سطل آب می توانند سیل بنیان کن ایجاد نمایند. طوریکه اسرائیل را باهم می ببرد . از سوی دیگر جانشین و پیروانش نیز همین فتوا را چسبیده اند و ادامه می دهند . یعنی اینکه از یک طرف خران صاحبان اصلی اقتصاد در کشور شده بشدت اقتصاد خرانه را بسط و توسعه داده اند . از طرف دیگر برای اینکه این وضعیت صاحبان اقتصاد بخواهند اقتصاد خرانه ی انحصاری شده را ادامه دهند و رقبای منتقد را از سر راه خود بردارند مجبورند به باج کلان دادن و چموش گری و جفتک زنی و عرعر کنی نابودی اسرائیل ادامه دهند .

بنابراین حاکمان اشغال گر برای بقای حاکمیت ضد بشری و قرون وسطائی و ننگین شان نیاز هم به اهرم تضمین قدرت و بقا دارند پس در شرف تلا ش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشند و از هزینه کردن های بس گزاف و بهر میزان که باشد هیچ ابا ئی ندارندو هیچ دریغ و مضایقه ای تا کنون نکرده اند . همچنین نیاز به ترفند و بهانه ی توجیه گری برای پوشش تبلیغاتی اهداف پلید خود دارند که همانا آویزان شدن به تاکتیک شعاری مبارزه با اسرائیل و آمریکا و تأکید بر نا بود کردن اسرائیل است . لذا هر موضع یا چالش داخلی و منطقه ای و جهانی که پیرامون بحران هسته ای به وجود می آید در جا این موضوع را ربط به دسیسه سازی آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم جهانی می دهند . بطور مثال پس از تصویب قطعنامه ی چهارم تحریم شورای امنیت ساز مان ملل که اهرم فشار باز دارنده برای مانع شدن از تلاش حاکمان ضد بشری ایران برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد چون حاکمان ضد بشری ایران تسلیم نشده و از اهداف دسترس به سلاح هسته ای حاضر به عقب نشینی نمی باشند. بنابراین اکنون در ادامه ی این مصوبه ی تحریم شورای امنیت ساز مان ملل اتحادیه ی اروپا تصمیم گرفته است که فشار ها را مضاعف کند تا شاید موکول به عقب نشینی حاکمان ضد بشری ایران از تلاش دسترسیی به سلاح هسته ای شود . ولی سر مقاله نویس دست به تصویر مار کشیدن و مارقالب کردن با با پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط دادن شده است . مهمتر اینکه با فراموش کردن نظر و مطالبات مردم ایران و ارحجیت دادن منافع اتحادیه اروپا و شهر وندان و دلسوزی کردن برای شان که اینگونه تصمیمات موجب ضرر وزیان فراوان اقتصادی شان در ایران می شود پیرامون تصمیم اخیر اتحادیه ی اروپا اینگونه تحلیل داده است :

"اتحاديه اروپا عليرغم منافع ويژه‌اي كه در ايران دنبال مي‌كند و عليرغم داشتن مبادلات چند ميليارد دلاري كه همواره بر ا فزايش آن تاكيد دارد، اين بار در مسير طرحي قرار مي‌گيرد كه آمريكاي بدون منافع در ايران، براي او ترسيم كرده است. اينكه چرا اروپائيهاي منفعت پرست و اقتصاد محور حاضر شده‌اند منافع اقتصادي قابل توجه خود در ايران را به هدف سياسي رويارويي با جمهوري اسلامي ايران كه آمريكائيها براي آنها ترسيم كرده‌اند گره بزنند و وارد چاهي شوند كه هيچ چشم اندازي از عمق آن ندارند، بايد در نفوذ قوي و بلامنازع لابي صهيونيستي در پايتختهاي اروپايي و وجود سياستمداراني دانست كه همچون بلر، نخست‌وزير ساقط شده انگليس در پيروي از سياستهاي كاخ سفيد دست آموزتر از حيوانات خانگي عمل مي‌كنند. سران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا براساس چنين تبعيتي از آمريكاست كه در بيانيه پاياني نشست خود در بروكسل مدعي مي‌شوند "زمان در قبال ايران درحال به پايان رسيدن است و بايد دست به اقدامات بيشتري زد". در اين بيانيه كه ديپلماتها آنرا به "چماقي با پتانسيل بالا" توصيف كرده‌اند اعلام شده كه تحريم‌هاي بخش انرژي شامل سرمايه‌گذاري جديد، كمك فني و نقل و انتقال فناوري نفتي و تجهيزات و خدمات مربوط به اين حوزه بويژه بخشهاي مربوط به پالايش و قابليت‌هاي مربوط به گاز، علاوه بر اقدامات تحريمي شوراي امنيت اعمال مي‌شود تا ايران را به تسليم در قبال توقف غني سازي وادار كند و اين درحاليست كه جمهوري اسلامي ايران از سه سال پيش عملاً و بدون اينكه بيانيه‌اي از سوي اتحاديه اروپا صادر شده باشد، مورد تحريم شركتهاي اروپايي قرار گرفته بود و شركتهاي اروپايي مجبور شده بودند با عقب نشستن از قابليت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي نفتي و گازي ايران، اين عرصه را با حسرت، به شركتهاي رقيب چيني و ايراني واگذار كنند. صدور اين بيانيه هرچند در بروكسل و از سوي سران كشورهاي اتحاديه اروپا انجام گرفته، اما به وضوح بيانگر عمق نفوذ سياستهاي آمريكا و لابي صهيونيستي بر مراكز تصميم گيري اروپاست كه پس از جنگ دوم جهاني روز به روز بر عمق و بر وسعت آن افزوده شده است. صدور بيانيه تحريم مضاعف و يكجانبه ايران از سوي اتحاديه اروپا بيش از آنكه دليلي بر پيروزي سياستهاي ضد ايراني كاخ سفيد باشد نشان دهنده ناكارآمدي تلاشهاي آمريكا در صدور قطعنامه چهارم تحريم است بيانيه بروكسل ثابت كرد كه قطعنامه‌هاي سازمان ملل بي اعتبار و غيرمثمر است، 5 - با صدور اين نوع قطعنامه‌ها و بيانيه‌ها آنكه بيش از همه متضرر خواهد شد، شركتهاي اروپايي تحت فشاري هستند كه عليرغم خواست قلبي و منافع اقتصادي شان از مشاركت در طرحهاي مشترك با ايران محروم شده اند، ما بيش از همه براي سياستمداران و سران كشورهايي متاسف هستيم كه رسماً خود را متعهد به حمايت از رژيم صهيونيستي مي‌دانند،‌ قبل از آنكه به شهروندان اروپايي، آمريكايي و مردم كشورهاي خود و ماليات دهندگان داخلي متعهد باشند. آنها با پيش گرفتن روند "بازي قطعنامه ها" منافع ملتهاي آمريكا و اروپا را سپر بلاي منافع نامشروع رژيم صهيونيستي ساخته و طبعاً بايد مسئوليت اقدامات غيرمنطقي خود را بپذيرند"

در خاتمه اینکه وقتی چنین آشکارا اعتراف به باج دادن وچوب زدن حراج بر منابع و ذخایر کشور شده است و همانگونه که اشاره شد در این سر مقاله بوضوح نه اینکه نه نامی از مردم ایران برده نشده است ونه مطالبات شان نیز اشاره نشده است که چگونه در بد ترین شرایط ممکن مردم ایران به خصوص محرومان وتهی دستان بسر می برند ، بلکه با دهان کجی به مردم کردن و خاک بر توی چشمان شان پاشییدن و تأئید بر سیاست وطن فروشانه و چوب تارا ج بر منابع و ذخایر کشور زدن رهنمود داده شده است که کشور های اتحادیه ی اروپا که پس از جنگ جهانی دوم استقلال و اراده ی خودشان را از دست داده اند و آلت دست آمریکا و همسو با اهداف صهیونیست جهانی شده اند اکنون که دست به اقدامات گسترده تر از تحریم مصوبه ی شورای امنیتی سازمان ملل زده ا ند تا ثابت کنند این مصوبه ارزش و اعتباری ندارد تا علیه ی رژیم ضد بشری حاکم بر ایران مبارزه کنند که مدعی مبارزه با آمریکا و نا بود کردن اسرائیل می باشد چرا متوجه نیستند که با اینگونه اقدام خود هم منافع کلان از خوان یغما بردن سفره ی پهن شده ی ایران را از دست می دهند . هم اینکه موجب می شوند تا شهروندان اروپائی از مزایای این خوان یغا محروم ومتضرر گردند؟ بهر حال اکنون گذشته از اینکه اینگونه باج دادن و التماس ذبوانه و حقیرانه از اتحادیه اروپا کردن تا دست به اقدام فشار مضاعف تحریم اقتصادی نزنند دلیل بر حیاتی بودن نیاز دسترسی به سلاح هسته ای حاکمان ضدبشری نا مشروع و کودتائی ایران می باشد . از سوی دیگر نشان بر تیر خلاص زدن بر همه ادعاهای پوچ ضدآمریکائی و اسرائیلی 31 ساله می باشد. مهمتر اینکه فاش و علنی شدن ماهیت عوامفریب و نامشروع و ضد مردمی بودن حاکمان ضد بشری ایران می باشد که هیچ راه حلی جز مبارزه و مقاومت با تلاش همگی برای تغییرات دمکراتیک ایران وجود ندارد.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890329/13890329_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 29 خردداد ماه سال 1389