روزی نامه جمهوری اسلامی شنبه 22 خردادماه سال 1389

نقد و بررسی :سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی " قطعنامه چهارم و شرايط جديد"

" پس از دو دهه سیاست چوب حراج برمنابع و ذخایز کشور زدن و باج دادن که در راستای سیاست وقت کشی هسته ای بوده اکنون ذعان شده است که متولیان وزارت امور خارجه باید در یار گیری جهانی خود تجدیدنظر کند"

گفته می شود هر چه ته دیگ است با کمیچه بیرون آورده می شود . یا اینکه وقتی در باغش چنین باشد معلوم است که توی باغش چه خبر است ؟ یا اینکه شعر پر محتوائی که گفته می شود سالی نکوست از بهارش پیداست ماستی که ترش اسنت از تغارش پیداست . اکنون موضوع داستان پروژه ی هسته ای است که عجیب تاریخچه ی تراژدیک و پر هزینه ای برای کشور و ملت ایران دارد .به خصوص که به نام ملت ایران با ایین پروژه حک شده یا مهرخورده است که از آن دفاع و حمایت می کند . آنگونه که طبق ادعای کمدی و وارونه ی پاسدار احمدی نژاد ملت ایران سر و سوزنی هم از حق مسلم هسته ای خود کوتاه نمی آید .اماعجیب تراینکه این ملت نمی داند که این پرروژه چگونه و درچه زمانی مطرح وپیگیری شد چونکه بدلیل نا محرم بودن روحش هم اطلاعی نداشت از آن ؟همانگونه که نمی داند تا کنون چه میزان صرف هزینه ی تأسیسات هسته ای شده است؟مهمتراینکه این ملت باز هم هیچ آگاهی نداردکه اگر چنانچه پیگیری این پروژه ی هسته ای برایدسترسی به سلاح هسته ای منجربه جنگ خانمان سوز و ویرانگر تز از جنگ ضدملی و ضدمیهنی 8 ساله ی ایران و عراق نشود چه تاریخی قرار است که این پروژه تمام شود و به بهره بر داری برسد؟

صد البته که این ملت می داند که تاکنون گذشته از اینکه سرمایه ی هنگفتی ازدر آمد های فروش نفت و گازکه محصول چوب حراج و تاراج زد ن بر ذخایر ارزی و منابع طبیعی گازی و نفتی کشور است که صرف این پروژه ی بس سنگین هزینه و مسئله ساز و مشکل آفرین شده است .زیراکه حاصل آن تا کنون منتهی به 4 قطعنامه های تصویب شده در شورای امنیت سازما ن موجب تحریم های اقتصادی شد هاست که دودش بطور مستقیم بر توی چشم ملت ایران به خصوص محرومان وتهی دستان رفته است .ولی در مقابل بوی و خوردنش سهم کباب واسطه گر و دلال ها ولابی ها وپاسداران کودتا گر و آقازاده ها و شرکا شده است. مهمتر اینکه اینکه موضوع بحران هسته ای چندین سال متوالی است که تبدیل به موضوع اصلی و حتی فرعی رهبر و مسئولان رژیم ضدبشری کودتائی نامشروع شده و جایگزین مطالبات مردم ایران گرفته است .

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس بدون اینکه کوچکترین اشاره ای داشته باشدکه مگر پاسدار انگلیسی علی لاریجانی فاش نکرده بود که غرب می خواهد در غلتان را از ما بگیرد و آب نبات چوبی بما بدهد .چرا باز هم به سیاست چوب تارج زدن بر منابع و ذخایر کشور وباج دادن به چین و روسیه ادامه داده شد تا که حمایت اینان در بر ابر غرب جلب شود؟ ولی وقتی گند این سیاست وقت کشی هم در آمد. زیرا که فاش شد که اهداف هسته ای نه صلح آمیز که تلاش بر ای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد . مشخص است که چین و روسیه هر گز حاضر نیستند منافع کلان اقتتصادی و تجاری خودشان را با غرب به خصوص آمریکا به خطر بی اندازند . اما با وجود اینکه این سیاست لورفت . ولی ادامه سیاست باج دادن و وقت کشی با برزیل و ترکیه پیگیری شد که درنهایت منتهی به تصویب قطعنامه ی چهارم شورای امنیت سازمان ملل با 12 رأی موافق و دو منفی و یک ممتنع تحریم های اقصادی شده است که اکنون سرمقاله نویس مجبور شده است از این پایان شوم سیاست چوب حراج زدن وقت کشی هسته ای با عنوان واقعيت تلخ نام ببرد و انتقاد به متوليان سياست خارجي كند که چرا در عملكرد خود تجديدنظراساسي بعمل نمی آورند و روشي را در پيش نمی گيرند كه در تعامل با دولت‌هاي مختلف حداقل به اندازه آنچه سرمايه گذاري مي‌كنند دستاورد داشته باشند. برای اینکه آرای اعضاي غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل، غير از برزيل و تركيه، نشان داد ضعف‌هاي اساسي در سياست خارجي وجود دارد كه قطعا بايد براي برطرف ساختن آن تلاش فوق‌العاده‌اي نیاز است.آنگاه علیه روسیه و چین و حتی لبنان موضع گرفته و گفته است عدم همراهي تعدادي از كشورهائي كه گفتار آنها با عملشان متفاوت است و نتوانستند خود را از يوغ آمريكا رها سازند، به تصويب شدن این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل كمك كرد. البته سرمقاله نویس با پاک کردن صورت مسئله نگفته است که با بودن رژیم ضد بشری که از رأس تا ذیل آن آلوده به رشوه و تبعیض و غارتگری و دزدی و فساد است و منافع ملی کشور و مردم و مطالبات شان محلی از اعراب نداردو اینگونه رهنمود دادن جزبرجسته کردتن اختلاف و تضاد های جناحی و باندی پشیزی ارزش ندارد و تا زمانی که این رژیم ضد بشری بربر منش و قرون وسطائی بر سر کار باشد وضع بد تر از اینکه هست خواهد شد .

هوشنگ – بهداد

روزی نامه جمهوری اسلامی شنبه 22 خردادماه سال 1389

قطعنامه چهارم و شرايط جديد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890322/13890322_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html