روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی : سه شنبه 25 خرداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی جمهوری اسلامی " راه دشوار مجلس جديد عراق"

با وارونه گوئی اهداف دخالت گرانه در روند تعیین نخست وزیر عراق حاکمان ضد بشری تهران در امور داخلی عراق به آمریکا نسبت داده شده است "

سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق و مخالفت و دشمنی کردن با گروه العراقیه که چرا مستقل و ملی و خواهان سکولاریسم است به خصوص اینکه دخالت گری حاکمان رژیم ضد بشری کودتائی نا مشروع ایران در امور داخلی عراق را بر نمی تابد. همچنین بازی کردن و مانور تبلیغاتی دادن با تعداد کرسی های دو جریان دیگر شیعه ی عراقی که آلت دست و حامی بیت جماران و پاسداران کودتا گرهستند. برای اینکه سرمقاله نویس بتواند از موضع وکیل مردم عراق و سخنگوی دولت عراق وانمود کند که چون تعداد کرسی های ائتلافی اینان نه قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان عراق که پس از آن آنهم با فشار و توطئه و تهدید بیت جماران و پاسداران کودتا گر دنبال می شود داریاکثریت است که حق تعیین نخست وزیر و تشکیل کابینه در عراق را دارد . چونکه هدف است تا که به جای نخست وزیر شدن ایاد علاوی همچنان نوری مالکی مهره ی دست نشانده ی بیت جماران و پاسداران کودتا گر نخست وزیر عراق شود تا عراق همچنان حیات خلوت حاکمان ضد بشری و کودتائی و نا مشروع اییان باقی بماند تا بتوان در ادامه ی سیاست با تلاق کردن عراق ادامه یابد و شرایط برای دست به اقدامات تروریستی در عراق و این کشور را ناامن و آشوب زده کردن فراهم شود و با به گروگان گرفتن مردم و کشور عراق چاشنی چانه زنی و باج گیری سیاست مذاکره ی هسته ای شود . هم اینکه کانون صدور تروریسم و بحران و ارتجاع برای جنگ افروزی به خاورمیانه در خدمت اهداف پلید بیت رهبری جماران و پاسداران کودتا گر باقی بماند . بنابراین در راستای این سیاست سر مقاله نویس بدون آنکه اشاره به نقش کارشکنی و مداخله گری های حاکمان رژیم ضدیشری و کودتائی در امور داخلی عراق کند که چگونه پس از 3 ماه اجازه داده نشده است تا که مراحل روند قانونی نخست وزیر شدن ایاد علاوی طبق قانون پیش رود . چونکه تلاش شده است تا مهره ی دست آموز نوری مالکی نخست وزیر شود . لذا سر مقاله نویس از موضع فرافکنی اینگونه علاوی و آمریکا را عامل بحران وبن بست عراق قلمداد کرده است:

". طي مدت سه ماه گذشته تحركات و رايزني‌هاي گسترده‌اي از سوي احزاب پيروز براي تشكيل دولت جديد صورت گرفت كه اين فعاليت‌ها تاكنون به نتيجه روشن و قاطعي در تشكيل دولت و تعيين نخست‌وزير منجر نشده است. عمده‌ترين مانع در اين مسير، تعيين و معرفي نخست‌وزير بوده است. گروه العراقيه به رياست اياد علاوي كه طيفي از جريانهاي سياسي اهل تسنن و همچنين شيعيان سكولار و حتي برخي همفكران حزب بعث را در خود جاي داده است با تكيه بر اينكه اكثريت كرسي‌ها را به دست آورده خود را محق تشكيل دولت مي‌دانسته و هم اكنون نيز بر اين نظر خود مصر است. در جلسه ديروز مقرر بود كه "حسن العلوي" از فهرست العراقيه رياست سني را بر عهده بگيرد ولي وي عنوان كرد به دليل كهولت سن وسنگيني كار، نمي‌تواند اين وظيفه را قبول كند ولي برخي گزارش‌ها حكايت از آن دارد كه دليل خودداري العلوي از پذيرش رياست مجلس، اين بوده است كه وي احتمال مي‌داد حضور "كريستوفر هيل" سفير آمريكا در جلسه مجلس اعتراضاتي را در پي خواهد داشت و وي قادر به كنترل جلسه نخواهد بود به همين دليل "فواد معصوم" از ائتلاف كردستان به جاي وي قرار گرفت. با اينحال صحنه سياسي عراق بازيكنان ديگري نيز دارد كه نمي‌توان نقش آنها را در جلوگيري از تفاهم ملي در اين كشور ناديده گرفت. اشغالگران غربي به سركردگي آمريكا، در اين ميان، اصلي‌ترين نقش را دارند. آمريكايي‌ها كه در طول 8 سال گذشته مستقيم و غيرمستقيم در ساختار سياسي عراق اعمال نفوذ كرده‌اند در حال حاضر نيز همان رويه را دنبال مي‌كنند. هفته گذشته اعلام شد كه "جوبايدن" معاون رئيس‌جمهور آمريكا در چند روز آينده براي "كمك" به تشكيل دولت جديد وارد عراق مي‌شود"


در خاتمه اینکه معلوم نیست رژیم ضد بشری کودتا ئی که خودش یک حکومت فاشیستی مذهبی و مستبد و سرکوبگر است و سخت در گیر جنگ قدرت و ثروت می باشد . به ویژه اینکه پس از کودتای تقلباتی و حذف رقیب مغلوب که یک پارچه شده است وآنگونه بسته و منقبض و انعطاف ناپذیر و سرکوبگر و انحصارگر شده است که نه اینکه رقیب مغلوبب را حذف کرده است و بدترین اتهامات را نثارش می کند . از سوی دیگر بهر صدای منتقد ودگر انیش و معترضی پاسخ سرکوبگرانه وحشیانه ی ضد انسانی می دهد. همینطور آنچنان که نه در ایران مورد تنفر وخشم و کینه ی مردم معترض است و بیش از یک سال است که لحظه ای فریاد اعتراضی مرگ بر دیکتاتور سر دادن مردم معترض به ویژه دانشجویان آزاده ی ضد ارتجاع و استعمارقطع نشده است . بطوریکه حاکمان کودتائی نا مشروع چاره ای جز افزایش میزان هرچه بیشتر سر کوب و اختناق و سانسور و خفقان و ضرب و شتم با باز داشت و شکنجه کردن و وادار نمودن به اعتراف ندارد . زیرا که همراه با شکنجه و قتل و تجاوز اتهام زدن و صدور احکام سنگین زندان و اعدام صادر کردن می باشد. همینطور حتی زیر چتر نام خمینی شیاد و مراسم بزرگداشت سال مرگ وی نه اینکه توطئه برای همراهان و پیروان وی تدارک دیده می شود ، بلکه به وی وی هم رحم نمی شود آنگونه که از سوی اراذل و اوباشان سازمان دهی شده که در اختیار کودتا گران پاسدار هستند فریاد مرگ منافق علیه اش سر داده ومورد تهدید و تحقیر واقع می شود . بدتر اینکه دفاتر مراجع دینی مورد تهاجم و تخریب واقع می شود و علیه سایر آخوند های حکومتی که انتقاد به شیوه ی برخورد با سید حسن خمینی کرده اند توطئه و پرونده سازی می شود و مورد تهدید و اتهام واقع می گردند. بنابراین سئوال است که چگونه این رژیم وحشی و بربر منش ضد بشری که این چنین با شهروندان و مهره های کیفی خودش رفتار و بر خورد می کند، می تواند حامی و دلسوز مردم عراق باشد و خواهان امنیت و ثبات سیاسی در این کشور باشد و مداخله گری زنجیره ای و سیستماتیکی کهدر امور داخلی عراق می نماید از موضع مسالمت آمیز و خیر خواهانه می باشد و طبق تجربه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه به ویژه پس از اشغال نظامی ایران عراق که در دسترس می باشد هیچگونه ابهامی وجود ندارد که عامل اصلی تشنج و اختلاف و در گیری و ناامنی و خشونت با اقدامات تروریستی در عراق می باشد.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890325/13890325_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی : سه شنبه 25 خرداد ماه سال 1389