گفت و شنود دروغ نامه ی کیهان 9 تیر - 89

دليل (گفت و شنود)

گفتم : بازی سربازجو شده مثل آن زن وشوهر
هی یا در حال دعوا بودند یااینکه می کردند قهر
شوهر به همسرش می گفت چون بابات بودپولدار
با تو ازدواج کردم تا پس از مرگ وی شوم مایه دا ر
زن خطاب به همسرش گفت، تو دلیل داری لا اقل
ولی من اونهم ندارم جز اینکه بدبخت شدم وفشل

گفت: راديو زمانه ارگان مشترك آمريكا و دولت هلند براي حمايت از فتنه گران، سران فتنه را «رهبران اجباري» و بي خاصيت ناميد. گفتم: اين كه از اول هم معلوم بود، چرا حالا كه فتنه با شكست و رسوايي روبرو شده است، اعتراف مي كنند؟! گفت: اين راديو طي تحليلي اعلام كرد سران فتنه فقط بلدند در عالم خيال خودشان را مبارز و رهبر جنبش معرفي كنند. گفتم: اين هم كه از اول معلوم بود، مگر نام نقاشي هاي مهندس موسوي را نديده بودند؟ طرح خيال، نواي خيال، آواي خيال، تصوير خيال، سايه خيال، تنديس خيال، آينه خيال و خيال و خيال و خيال... گفت: اين راديو مي گويد؛ غرب با اين تصور كه موسوي و خاتمي و كروبي توان اداره جنبش را دارند از آنها حمايت كرده است. گفتم: پس موسوي و كروبي و خاتمي چه بگويند؟!... زن و شوهري با هم دعوا مي كردند. شوهر به همسرش گفت؛ من فقط به خاطر اين كه بابات پولدار بود با تو ازدواج كردم و همسرش در پاسخ گفت؛ بازم تو كه يك دليلي داشتي؟ من بدبخت چي؟

گفتم: این سربازجو پاسددار شریعتمداری بنگی
تازگی پاچه گیری از که کرده ، این معتاد مفنگی؟
گفت: این سرباز جو تفسیر کرده همراه باتحلیل
جای گفتمان اصلاح طلبی با قدردانی و تجلیل
بکار برده مدل اصول گرائی رهبر معتاد علیل
تاعلیه یی سران فتنه ، رو کندسند با دلیل
گفت : خوب برگوی که چیست این سند؟
نشان می دهدکه سران رقیب زده اند گند
گفت : نقل قول کرده از رادیو زمانه در هلند
که حمایت می کرد از خاتمی بر لب پوزخند
کنون سران رقیب را خوانده رهبران اجباری
که از خود ندارند، هیچ اراده و هیچ اختیاری
اعتراف کرده که اینان دیگر ندارندهیچ اهمیت
چون از دور خارج شده ، ندارند هیچ خاصیت
گفتم :آیا دلیل سر بازجوی منفور زندان اوین؟
با همه گرد وخاک برپا کردنش، هست همین؟
گفت : نه سربازجوی نوچه ی رهبر رمال
رو کرده موسوی هست اهل رؤیا و خیا ل
چون آثار موسوی نشان می دهد در نقاشی
همه آثار ش با خیال عجین شده در حواشی
برای همین غرب خیالی شد، گر کند حمایت
با ناراضایتی عمومی که مردم دارند شکایت
باتنفر وخشمی که دارنداز نظام مستبدو لایت
پس برای اینکه آمریکا داشته با شد رضایت
موسوی و خاتمی و کروبی کردرهبر جنبش
تا رهبری کنند اعتراضات معترضین و خیزش
اما چون کودتا گران با ار کان های سرکوب
با سرکوب معترضین ،رقیب نمودند مغلوب
کنون علیه ی این رهبران گرفته شده بهانه
نقل کرده ،فقط بلدندحرف بزنند رادیو زمانه
گفتم : بازی سربازجو شده مثل آن زن وشوهر
هی یا در حال دعوا بودند یااینکه می کردند قهر
شوهر به همسرش می گفت چون بابات بودپولدار
با تو ازدواج کردم تا پس از مرگ وی شوم مایه دا ر
زن خطاب به همسرش گفت، تو دلیل داری لا اقل
ولی من اونهم ندارم جز اینکه بدبخت شدم وفشل