دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 18 خرداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " محاصره غزه و انتظار از ايران "

"چرا پیشنهاد شروع جنگ از سوی سوریه و اردن و مصر با اسراائیل برای حل بحران نوار غزه داده شده است؟"

پبرامون بحران کنونی نوار غزه چرا مدعیان مدافع فلسطینیان نوار غزه نمی گویند که چرا قبل از جنگ 22 روزه نوار غزه ی حماس بااسرائیل نوار غزه چرا زیرمحاصره نبود؟ یا اینکه چرا توضیح نمی دهند که کدام کشور منطقه در راه اندازی این جنگ 22 روزه نقش داشت؟ یا اینکه چرا رهبران این کشور تلاش می کردند تا زیر پوشش ارسال آذوقه و دارو و پوشاک و مواد غذائی، سلاح برای اعضای حماس منتقل کنند آنگونه که مصر برای مهار کردن نفوذ پاسداران در نوار غزه هم مجبور شد مرز آبی و خاکی خودش با نوار غزه را مسدود کند . چرا قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس نمی گوید که نقش پاسداران و بیت جماران در تحریک و تشویق کردن حماس و جهاد اسلامی به پرتاب کردن موشک به درون خاک اسرائیل و بر پا سازی جنگ 22 روزه چه بود؟ چرا اکنون قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز آنگونه گزارش تحلیلی داده است که گویا بیت جماران و پاسداران هیچگونه نقشی در بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاورمیانه نداشته اند ولی مشخص نیست که چرا اکنون فرصت طلبانه برای بهره برداری سیاسی و تلاش برای ایجاد شکاف میان کشور های عربی تلاش مثل گذشته می شود تا با ایجاد اختلاف میان رهبران کشور های عربی جای پائی برای حضور پاسداران مداخله گر درمنطقه فراهم شود تا که به جای تلاش برای یافتن راه حل بحران موجود دست به اقدامی زد ه شودکه فضا بحرانی تر از آنچه هست شود برای همین یادداشتت روز نویس انتقاد به پیشنهاد منو چهر متکی وزیرامور خارجه در نشست فوق العاده كميته اجرايي سازمان كنفرانس در جده این چنین انتقاد شده ااست:

"وزير محترم امور خارجه كشورمان در جريان سفر به «جده» و شركت در نشست فوق العاده كميته اجرايي سازمان كنفرانس اسلامي پيشنهاداتي را ارائه داد اما به نظر مي رسد آنچه ارائه شد با آنچه كه بايد و شأن انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي اقتضا مي كرد و نيز با آنچه كه مقتضاي حادثه اي كه در آب هاي مشرف به غزه اتفاق افتاده بود، همخواني چنداني نداشت. همه مي دانند كه چنين پيشنهادات كلي هيچگاه به جايي نرسيده اند. در هيچ كدام از اين پيشنهادات ضمانت اجرايي ديده نمي شود از سوي ديگر معلوم نيست اقدام خاص جمهوري اسلامي براي مقابله با سياست دزدي دريايي رژيم صهيونيستي چيست"

قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس برای سوق دادن بحران کنونی نوارغزه به سوی بحران جنگ در منطقه یعنی همان خواست نهائی که مورد نظرحاکمان ضد بشر نا مشروع وجنگ افروز می باشد پیشنهاد یا را هکار هائی برای مقابله با اسرائیل ارائه داده که این چنین است :

" رژيم صهيونيستي به درستي مي داند كه از فرداي لغو محاصره غزه، انتفاضه جديدي در سرزمين هاي 1967 و 1948 شكل مي گيرد. انتفاضه اي كه معلوم نيست مي توان آن را كنترل و متوقف كرد يا نه. اسرائيل درست فكر مي كند، وقتي محاصره غزه در نهايت با مخالفت جهاني مواجه شود چرا توسل به اقدامات سركوب گرانه براي خاموش كردن صداي انتفاضه در كرانه باختري، قدس شرقي، جنين و سرزمين هاي اشغالي 1948 با واكنش متوقف كننده بين المللي مواجه نشود. رژيم صهيونيستي مي داند كه عقب نشيني از محاصره غزه به عقب نشيني هاي بعدي آنان در ساير بخش هاي فلسطين منجر مي شود از اين رو اين عبارت نتانياهو قابل درك است كه گفت: «ما اجازه نمي دهيم ايران در غزه بندري در اختيار داشته باشد.» حال سؤال اين است كه آيا اسرائيل قادر به حفظ محاصره غزه است؟ پاسخ اين سؤال قطعا منفي است چرا كه راههاي واقعي- كه در محاسبات اسرائيل نيامده- براي لغو اين محاصره وجود دارند.چه راهكارهاي عملي براي كمك به فلسطيني ها- بخصوص ساكنان غزه- وجود دارد؟ بعضي از كشورهاي اسلامي و بعضي از افراد در داخل كشور ما گمان مي كنند سقف كمك ممكن به فلسطيني ها و سقف تلاش براي رهاسازي فلسطين همين مقداري است كه انجام شده است در حاليكه اين ادعا اگر از سر عافيت طلبي نباشد، از سر ناآگاهي است"

قلم بردست غیر ایرانی از موضع فرار به جلو تا به ضرب سیلی صورت سرخ کردن دست به موج سواری زده شودتا که شاید بتوان سکوت و خاموشی و حذف شدگی که پس از تهاجم کماندوهای اسرائیلی به کشتی ترک حامل آذوقه بسوی نوار غزه در حرکت برای حاکمان ضد بشری کودتائی حاکم بر ایران بوجودآمده جبران گردد چونکه همه خبرهای بازتاب داده شده به نفع ترکیه چزخیده است . اما اکنون هم سئوال است که چرا قبل از این فاجعه تهاجم کماندوهای اسرائیلی به کشتی ترک حامل آذوقه که بسوی آب های نوار غزه در حرکت بود حاکمان ضد بشری نا مشروع ایران دست به اقدام مشابه نزده بودند؟ چرا اکنون که باتهاجم کماندو ها ی اسرائیلی به کشتی ترک تبدیل به بحران شده است که این بحران هم می بایست از طریق رهبران کشور های عربی وسازمان ملل حل شود پیشنهاد اعزام کشتی آذوقه با پسوند های ضمیمه حتی تا آستانه ی آغاز جنگی دیگر بااسرائیل با نظارت رژیم ضدبشری نامشروع داده شده است تا که به جای یافت راه حل بر پیچیدگی بحران اینگونه افزوده گردد:

الف: جمهوري اسلامي بعنوان پيشتاز كشورهاي اسلامي و كشوري كه در طول 31 سال گذشته همواره در خط مقدم دفاع از آرمان فلسطين بوده و اساسا ايران احياگر آرمان فلسطين است بايد اعزام پي درپي كشتي به سمت سواحل غزه را رسما اعلام كند و از كشورهاي اسلامي بخواهد كه به او بپيوندند در اين صورت اعزام كاروانهاي كمك معنا و مفهوم خاصي پيدا مي كند و به يك موج سنگين سياسي در كشورهاي اسلامي منتهي مي گردد. اين در حالي است كه اينك حركت كاروانها فاقد شور و انرژي لازم مي باشد.ب: جمهوري اسلامي اگر اعلام كند كه شهداي حركت كاروانهاي بين المللي به سمت غزه را «ايراني» تلقي كرده و براي هميشه نسبت به حمايت از خانواده هاي آنان متعهد خواهد ماند مفهوم «شهادت» و نه قربانيان بعنوان يك پديده اثرگذار فرهنگي وارد ادبيات مربوط به «امدادرساني به فلسطين» مي شود و به اين حركت قداست و عمق مي بخشد.ج: حركت به سمت غزه و تلاش براي شكستن محاصره غزه فقط نبايد ابعاد دريايي داشته باشد. غزه داراي يك فرودگاه بين المللي است. كشورهاي اسلامي بايد رسما اعلام كنند كه خط هوايي پايتخت هاي خود به غزه را فعال مي كنند. در اين بين اسرائيل قطعا به اولين پروازها شليك مي كند و يا آنها را وادار به نشستن در فرودگاههاي فلسطين مي كند ولي براي هميشه قادر نيست با كشورهاي اسلامي چنين مواجهه اي داشته باشد. در اين بين خلبانان شهادت طلب فراواني در سراسر جهان اسلام و از جمله در ايران وجود دارند كه حاضرند جان خود را فداي آرمان قدس نمايند كاش اين حركت كه لامحاله آغازخواهد شد از ايران شروع شود.د: مصر، اردن و سوريه سه ظرفيت مهم در مواجهه با رژيم صهيونيستي اند، مصري ها جنوب غزه را در اختيار دارند. اردني ها به بخش وسيعي از مرزهاي شرقي فلسطين احاطه دارند، سوريه صاحب بلندي هاي جولان و جبل الشيخ است. اين كشورها در شرايط فعلي نياز به تضمين هاي خاص براي برخورداري از حمايت عملي و همه جانبه جهان اسلام دارند. دولت سوريه مي تواند ضرب الاجلي را تعيين كند و بگويد اگر تا اين تاريخ محاصره برداشته نشود توسل به اقدام نظامي براي بازپس گرفتن مناطق اشغال شده سوريه را حق خود مي داند. كشورهاي اسلامي مي توانند با پرداخت هزينه هاي اردن در كمك به فلسطيني هاي ساكن كرانه باختري، قدس شرقي و منطقه جنين، اردن را به تلاشي مسئولانه و يا حداقل آزاد گذاشتن دست حدود 5/2ميليون فلسطيني ساكن اردن ترغيب نمايند. كشورهاي اسلامي مي توانند از طريق كمك هاي مادي بلاعوض به مصر- معادل كمكي كه مصر از طريق پيمان كمپ ديويد دريافت مي كند- حجت را بر مصري ها براي دفاع از مظلومان غزه تمام كنند و در همراهي قاهره با تل آويو رخنه ايجاد نمايند.در اين ميان نقش جمهوري اسلامي ايران بايد برجسته باشد تا نهضت مبارك بيداري اسلامي و انتفاضه ضد صهيونيستي با آفاتي روبرو نشود"

در خاتمه اینکه سئوال است که چرا به جای روضه خوانی و گریز به صحری کربلا زدن و اشک تمساح برای فلسطینیان نوار غزه ریختن گفته نمی شود کدام کشور غیر عرب منطقه بوده است که بطور تا کتیکی مدافع پیشتاز و سینه چاک فلسطینیان شده است و از موضع دایه نزدیک تر از مادر تلاش کرده است تاکه با حمایت و تقویت حماس این جریان رامقابل ساف قرار دهد آنگونه که با همین پشتیبانی تاکتیکی و تبلیغاتی از حماس بستر ساز جنگ داخلی میان ساف و حماس شد و منجر به جنگ داخلی و برادر کشی میان شان شد که در نهایت از طریق اسماعیل هنینه منتهی به جدائی نوار غزه از باریکه ی باختری حکومت خود گردان فلسطین به رهبری محمودعباس شد . سپس با علم کردن سازمان جهاد اسلامی و دامن زدن به فعال نمودن انتفاضه و موشک پرانی بدرون خاک اسرائیل موجب بر پا کردن جنگ 22 روزه ی نوار غزه با اسر ائیل شد . بالاخره دستآورد این جنگ منتهی به محاصره ی زمینی و آبی نوار غزه شده است . لذا این کشور خائن مدعی مدافع فلسطین که بقول محمود عباس فلسطینیان را به گروگان گرفته است چونکه همچون عراق می خواهد دست به باج گیری هسته ای در منطقه در برابر آمریکا بزند. پر واضح است که حاکمان چنین رژیمی که نه حتی رحم به مردم خود نمی کند ، بلکه به نوه ی بنیانگذار نظام ضد بشری اش هم رحم نمی کند. چگونه می توان انتظارداشت دوستدار فلسطینیان نوار غزه باشد و خواهان رفع محاصره نوارغزه و بحران و روابط تنش آفرین میان اسرائیل فلسطین است. همچنین در صدد تحقیر و تهدید کشور های عربی منطقه هست و کوشش برای ایجاد اختلاف میان شان نمی کند . آیا حاکمان رژیم ضدبشری کودتائی حاضر هستند تا که اجازه دهند پایان بحران نوار غزه به نفع شکستن محاصره ساکنین نوار غزه تمام شود ؟ همینطور بر اساس اعتراف و تهدید قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس که چرا وزیر آدمربا منوچهرمتکی درسفر جده و نشست فوق العاده کمیته اجرائی سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهادی وی داده که درشأن رژیم ضدبشری کودتائی نبوده است . آیا چنین رژیمی اجازه می دهد که روند مذاکرات صلح از طریق دوستانه به پیش برده شود و در منطقه صلح و روابط مسالمت آمیز و امنیت و ثبات سیاسی مستقر گردد؟

هوشنگ -بهداد

http://www.kayhannews.ir/890318/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 18 خرداد ماه سال 1389