روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبهه 9 تیر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری" راه حل اختلافات برنامه پنجم "
"چگونه با مجلس دست نشانده ای که وکیل الدوله ها، کمیسیون هایش را بعنوان قهر ترک می کنند می تواند چشم انداز برنامه ریزی 20 ساله داشته باشد؟! "

این چگونه رژیم خرت و خر و بی سر و سامانی می باشد که از یک طرف عده ای آویزان به گفته ی خمینی شیاد شده و مدعی می شوند که مجلس در رأس امور است؟ از طرف دیگر ادعای کمدی و پوشالی می شود که 3 نهاد مهم حکومتی دارد که هم اصول گرا و هم تابع و زیر فرمان رهبر لوطی جماران است . مضحکه و مسخره تر اینکه ادعا می شود که هر نهادی هم از استقلال کامل بر خوردار است. مهمتر اینکه پس از دو کودتای سو م تیر 84 و 22 خرداد 88 که منجر به حذف کامل رقیب مغلوب دوم خردادی ها از صحنه ی قدرت و فعالیت سیاسی شده است ، درکمتر روضه خوانی رهبر لوطی جماران بوده است که وی تأکید و توصیه بر تعامل میان این 3 نهاد حکومتی نکرده باشد. ولی دامنه ی اختلافات و رقابت و مخالفت های میان این 3 نهاد حکومتی آنچنان شده است که انکار کردنی نمی باشد . برای اینکه آنگونه رو به گسترش است که علنی و آشکار و مهار ناپذیر شده است. طوری که پاسدار گماشته احمدی نژاد یا عریضه نامه ی شکایتی علیه ی مصوبات نمایندگان بازار مکاره ی موسوم به مجلس برای آخوند جنتی می نویسد که دبیر شورای نگهبان است. مبنی بر اینکه مجلس مصوبات غیر قانونی تصویب می کند که برای مهار و کنترل و مطیع کردن این بازار مکاره ، نیاز به اراذل و اوباش بسیج و سازماندهی شده است که زیر نظر چند وکیل الدوله ی لات و لمپن و عربده کش حامی دولت در جلوی درب بازار مکاره تجمع کردند و فریاد علیه ی 134 نماینده ی متهم به کیف بر دستان انگلیسی دولت فخیمه سردادند واینان را متهم نمودند که به جای سر سپردگی به رهبر لوطی جماران بودن دارای کیف های انگلیسی هستند ؟ البته ریشه ی این اتهام زدن نشأت گرفته از ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان رهبر لوطی جماران و پاسداران کودتا گر و دولت نامشروع با رفسنجانی است که چرا دانشگاه آزاد با 250 هزار میلیارد تومان دارائی اش رابه اینان واگذار نمی کند؟ اکنون نیز پاسدار گماشته احمدی نژاد با چند پاسدار و بسیجی و اطلاعاتی و امنیتی و طلبه های شاگردان آخوند دزد و متحجر انگلیسی مصباح یزدی بازار مکاره را اسطبل خصوصی خود فرض کرده و شاکی شده اند که چون اوضاع آنگونه که کودتا گرا پشت پرده طراحی کرده اند به پیش نمی رود و همچون بچه های دو ساله ی پشت سر هم که با هم لج وقهر می کنند و گزارش شده که اینان نیز چنین رفتاری دارند و از کمیسیون های بازار همکاره قهر یا آن را ترک کرده اند. بهر حال سر مقاله نویس به برخی از پارامترهای اختلاف میان دولت نامشروع با بازار مکاره ی موسوم به مجلس هشتم پیرامون چشم انداز برنامه ی 20 ساله اینگونه اشاره کرده است:

" به نظر مي‌رسد تغييراتي كه نمايندگان مجلس در لايحه پيشنهادي دولت اعمال كرده اند، چندان مطلوب دولت نيست تا حدي كه در برخي موارد به قهر نمايندگان دولت از كميسيونهاي مجلس انجاميده است.تغييراتي كه نمايندگان مجلس در لايحه پيشنهادي دولت اعمال كرده اند، چندان مطلوب دولت نيست تا حدي كه در برخي موارد به قهر نمايندگان دولت از كميسيونهاي مجلس انجاميده است. از سوي ديگر آن چنان كه از سخنان نمايندگان مجلس بر مي‌آيد، لايحه تقديمي دولت حتي پس از تغييرات اعمال شده در آن توسط كميسيونها باز هم رضايت كامل و خرسندي نمايندگان را به دنبال نداشته است چرا كه مجلس از ابتدا هم روش دولت را در تنظيم لايحه برنامه نپسنديده بود. چگونه است كه در بررسي برنامه بسيار مهمي همچون برنامه پنجم توسعه كه قرار است دومين گام از چهار گام اساسي كشور براي نيل به اهداف سند چشم انداز 20 ساله جمهوري اسلامي باشد، اينقدر دچار اختلاف نظر و تباين ديدگاه‌ها هستيم؟ از اين رو است كه وجود و بروز اختلافات مبنايي ميان نهادها و دستگاه‌هاي متولي تدوين و اجراي برنامه‌هاي پنجساله و يك ساله (بودجه‌هاي سنواتي) دغدغه آفرين شده است. چرا كه اگر اختلافها در حد برخي اهداف كمي و يا روشهاي تخصيص اعتبار بود، امكان اغماض در برابر آنها و يا تفسير اين اختلاف ديدگاه‌ها به تعاطي و تضارب افكار وجود داشت ولي درحال حاضر و با وجود سند بالادستي چشم انداز كه با صراحت از تمامي مسئولان كشور در دوران مختلف مي‌خواهد به گونه‌اي برنامه ريزي و عمل كنند كه كشور عزيزمان در افق 1404 بر تارك كشورهاي منطقه بنشيند، بروز اختلاف ديدگاه‌هايي از جنس عدم توافق در پذيرفتن اصول و الزامات توسعه و يا نفي و نقد هر آنچه در برنامه‌هاي مصوب قبلي وجود داشته از هيچ يك از مسئولان پذيرفته نيست"

در خاتمه اینکه آخر رژیم نا متعارف ضد بشری که نه اینکه در 31 سال گذشته هر گز ثبات سیاسی نداشته است ، بلکه بقایش هم روزانه بوده است که در زیر چتر جنگ افروزی و سرکوب مستمر و خفقان افسار گسیخته همراه با توطئه گری وبحران آفرینی بوده است در راستای جنگ قدرت و منحرف کردن اذهان عمومی بوده است. البته این سیاست داخلی مکمل سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران و جنگ افروزی و ارتجاع به برون مرز بوده است . از سوی دیگر نه اینکه این رژیم دارای قانون نمی باشد که اعتبار و کاربرد داشته باشد، زیرا که یک مترسک به نام ولی فقیه دارد که هم نه جای قانون اساسی را گرفته که بالاتر از آن نشسته است . بعلاوه به جای پاسخگوئی به مردم به جای همه تصمیمم گیری می کند . مهمتر اینکه به هیچکس هم پاسخگو نیست . لذا در این رژیم برنامه آنهم 20 ساله داشتنن جنبه ی جوک بیمزه دارد .زیرا که نهاد قانون گذاری اش آنقدر بی اراده و دست نشانده است که مصوباتش با تجمع اراذل و اوباش در پشت درب بازار مکاره و تهدید کردن وکیل الدوله ها ما لیده می شود .به خصوص اینکه پاسدار گماشته رئیس جمهورش با افتخار سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه بندی را منحل نمود و اعتراف آشکار کرد که وی به تئوری های اقتصادی باورندارد . لذا چگونه می توان انتظار از این رژیم کودتائی ضد بشری داشت که با این توصیفات، سخت در گیر جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و رقابت و حذف کردن رقیب مغلوب و قلع و قمع کردن منتقدان و معترضان است می تواند دارای برنامه ی ا که تدوین شده ی
چشم انداز 20ساله باشد؟

هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890409/13890409_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبهه 9 تیر ماه سال 1389
راه حل اختلافات برنامه پنجم