روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 6 تیر ماه سال 1389
نقدو بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " فرافكني در پوشش تحريم "
" چون هدف بدون شک دسترسی به سلاح هسته است ، بنابراین اثرات تحریم ها وارونه نمایش داده می شود
"
اینگونه سر مقاله نویس پیرامون اقدام جدید تحریم اقتصادی وسوختی کنگره ی آمریکا که علیه ی اهداف پروزه ی
هسته ای رژیم ضد بشری نامشروع ایران تصویب شده است که به نقل از پيش بيني خبرگزاري‌هاي غربي اذعان کرده است که باراك اوباما رئيس ‌جمهور آمريكا اين طرح را به زودي امضا و آنرا براي اجرا به دستگاه‌هاي ذيربط ابلاغ خواهد نمود ودر ادامه افزوده است که برخلاف تبليغات پر سرو صدائي كه خبرگزاري‌هاي آمريكائي و صهيونيستي درباره اهميت اين طرح بعمل آورده و مي آورند. واقعيت اينست كه اين قبيل اقدامات بيش از آنكه تأثير عملي داشته باشند، ظاهر جنبه ی تبليغاتي دارند و از آنها براي ايجاد فضاي رواني بهره برداري مي‌شود. یعنی سر مقاله نویس اعتراف به این واقعیت کرده است که حاکمان رژیم ضد بشری حاکم بر ایران هر گز تحریم های اقتصادی برای شان مهم نمی باشد ، زیرا که رژیم حاکم بر ایران نا مشروع و ضد مردمی می باشد. مشخص است که ککش نمی گزد که چگونه 80 % جمعیت در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند . یا اینکه چطوری واردات چند برابر صادرات شده است و هرروز هم تعداد بیشتری کار گاه های تولید تعطیل و کار گرانش اخراج و بیکار می شوند ؟ همچنین این بی توجهی و وارونه گوئی کردن بیان کننده ی این واقعیت است که حاکمان ضدبشری در پیگیری هدف دسترسی به سلاح هسته ای خود جدی می باشند و محال است که از این هدف عقب نشینی کنند یا کوتاه بیایند . برای همین است که نتایج تحریم ها برای حاکمان نامشروع مهم نمی باشد . البته از سوی دیگر دل شان به فعالیت لابی ها و دلال های پشت صحنه خوش است زیرا که اقدامات شان مکمل چاشنی سیاست چوب تاراج زدن بر منابع و ذخایر طبیعی و ارزی کشور و باج دادن های کلان شده است .

فراموش نشود که دلیل دیگر وانمود کردن برگ برنده ای است که موجب کاهش نگرانی شده است . چونکه تکیه داشتن به سیاست صدور تر وریسم و ار تجاع و بحران آفرینی و جنگ افروزی یه برون مرز است . از جمله دخالت گری در امور داخلی عراق و راه اندازی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس با اسرائیل در نوار غزه است که سر مقاله نویس مدعی شده است چون دولت باراك اوباما، اين روزها در باتلاق افغانستان دست و پا مي‌زند و در عراق نيز علي رغم همه‌ي تلاش ها و پول خرج كردن‌هاي بي حساب و كتاب نتوانسته مهره‌هاي دلخواه خود را به حاكميت برساند. برای اینکه بیت جماران و پاسداران کودتاگر از طریق حمایت کردن از نوری مالکی موجب شده اند تا مراحل نخست وزیر قانونی شدن ایاد علاوی طی نشود. همچنین اضافه کرده است بركناري ژنرال مك كريستال از سرفرماندهي نيروهاي نظامي آمريكا و ناتو در افغانستان، نشان می دهد که اوباما در شرايط بحراني بسر مي‌برد ، طوریکه که حتي در داخل كاخ سفيد نيز دچار مشكل شده است . از سوی دیگرآکریکا يك صد هزار نظامي آمريكائي در افغانستان دارد که میزان تلفات نظاميان آمریکا و ناتو در افغانستاان آنگونه است که تبدیل به مکان ناامن برای نظامیان آمریکا شده است آنگونه که ادامه ی ي گسترش ناامنی در افغانستان تا پشت ديوار سفارت آمريكا در كابل نيز راه يافته ونتیجه گیری کرده است که آمريكا هر قدر بيشتر در باتلاق افغانستان دست و پا‌زند بيشتر در اين باتلاق فرو می ‌رود که نشان از حكايت از وخيم‌تر شدن وضعيت نظاميان آمريكائي مستقر در افغانستان در سال جاري نسبت به سال هاي گذشته است . برای همین در چنين شرايطي، دولت مردان آمريكائي درصدد فرافكني بر آمده و دست به دامن طرح‌هائي از قبيل تشديد تحريم‌ها عليه ی رژیم ضد بشری زده اند . البته سر مقاله نویس نگفته است که این اقدام اوباما تأثیرش بر وضعیت نابسامان اقتصادی ایران چگونه است؟ یا اینکه برروند لجام گسیخته ی تورم و گرانی و ففر و بیکاری در ایران چگونه اثر داشته است ؟ در صورتیکه با پاک کردن صورت مسئله و وارونه گوئی و آدرس غلط دادن مدعی شده است كه بحران اقتصادي، بيكاري، فقر، تورم و اخيراً ناتواني دولت در مهار لكه‌هاي نفتي خليج مكزيك، اوباما را دچار شرايط بسيار سختي كرده است. پس طبعاً برای راه خروج از بحران اوباما در سطح تبليغاتي دست به اقداماتي از قبيل تشديد تحريم ايران زده است . بالاخره سرمقاله نویس بدون آنکه توضیح داده باشد که چگونه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از سر نا چاری دست به فرافکنی زده است که اذعان کرده که این تحریم ها بر رژیم ضد بشری اثر ندارد . زیرا که 31 سال است تجربه ی اینگونه تحریم ها را دارد . بهر حال مشخص نکرده است که چگونه تصویب های تحریم ها از سوی کنگره ی آمریکا تأثیری ندارد که وی را دچار تناقض گوئی کرده است . برای اینکه در پایان سر مقاله ی خود شرط و شروط برای موفقیت در برابر خنثی کردن اثرات این تحریم های کنگره ی آمریکا را برجسته رده است که این رهمود وتوصیه های ترسیم شده چنن است :

"
شرط موفقيت مسئولان كشور براي مقابله با تحريم‌ها و ناكام نمودن آمريكا اينست كه اختلافات داخلي را كنار بگذارند و به وحدت كلمه روي آورند. محورهاي اين رويكرد مبارك در بيانات روز چهارشنبه گذشته رهبر معظم انقلاب اينگونه مشخص شده اند: - هر سخن، حركت و نوشته‌اي كه موجب شكاف در جامعه و ظلم به افراد شود برخلاف مصالح كشور است. - حفظ وحدت، همدلي و انسجام در جامعه و پرهيز از هرگونه اختلاف و شكاف، نظر رهبري در اين برهه حساس است. - رعايت طهارت دل و عمل، يكي از وظايف اصلي است و نبايد با يك كلمه و يا نوشته و يا حركتي نابجا در مورد فرد يا افرادي كه مستحق آن نيستند به آنان ظلم شود. آيا مومنان به انقلاب آمادگي دارند رهبري را در تحقق اين منشور وحدت بخش ياري كنند؟"

در خاتمه اینکه دیگر جای هیچگونه شک و ابهامی باقی نمانده است که اهداف هسته ای نظامی می باشد و اگر لازم باشد که کشور در جنگی ویرانگر دیگر نابود گردد و فقر اقتصادی و بیکاری وتورم و گرانی خیلی بیش از بیش تحمیل شود . محال است که خللی در پیگیری دسترسی به سلاح هسته ای حاکمان تهران به وجود آید . برای همین سرمقاله نویس با وارونه و تناقض و دروغگوئی تأثیرات تحریم های اقتصادی راهم منکر شده و اقدامات جدی و تأثیر گذاری را نفی نموده است . هم اینکه با سیاست با دست پس زدن وپا پیش کشیدن تلاش کرده ضمن بی تأثیر بودن تحریم ها، به استقبال آن رود مشروط بر اینکه رهنمود داده است که باید درب شکاف و اختلاف و تضاد های باندی و جناحی بسته شود در صورتیکه از رأس تا ذیل رژیم ضد بشری کودتائی را در بر گرفته است . در عوض توصیه کرده است که می بایست گزینه ی اتحاد و همدلی بین رقبا جایگزین گردد ، آنهم در شرایطی که دامنه ی جنگ قدرت و ثروت تا تهدید کردن وکیل الدوله های بازار مکاره به پشت در مجلس منافق و انگلیسی و مافیائی نامیده و متهم شده کشانیده شده است . ولی رئیس پاسدار آن علی لاریجانی هوار زده است که این مجلس خمینی و خاامنه ای و ولایتی است. از طرف دیگر هرروز بیش از گذشته رفسنجانی و ایادی اش تهدید می شوند که هر چه زود تر باید دانشگاه آزاد را رقیب کودتاگر غالب تحویل دهد تا که توطئه ی علیه اش کاهش یابد و بطور جمعی بشود در برابر خطر تحریم های اقتصادی که در راه است ایستاد ودر راستای تقویت کردن دسترسی به سلاح هسته ای اقدام نمود. مهمتر اینکه بتوان فضای انفجاری جامعه را کنترل کرد .

هوشنگ - بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890406/13890406_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 6 تیر ماه سال 1389
فرافكني در پوشش تحريم