دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 30 خرداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " جهان پس از اسرائيل "

"گرچه با تأخیر ولی در صورت ادامه ی است پیگیری نقض مستمر حقوق بشر در ایران می تواند در بستر مهار تلاش دسترسی به سلاح هسته ای و صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز رژیم ضد بشری کار ساز باشد :

اگر اکنون که غرب مقوله ی پیگیری نقض مستمر حقوق بشر در ایران را تعقیب کرده است که نه فقط منحصر به داخل کشور و مردم ایران نیست ، بلکه با گروگان گیری های سایر اتباع خارجی در ایران که می شود . همچنین سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز که ادامه دارد . بطوریکه از طریق اعمال سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و خاور میانه دنبال می شود. طوریکه پس از اشغال نظامی عراق روزی نبوده است که در این کشور باتلاق شده تعدادی عملیات تروریستی و اقدامات انتحاری و انفجاری و آدم ربائی در عراق انجام نشده باشد . همیطور از سوی پاسداران خمپاره باران کردن های کردستان عراق رخ نداده باشد که در مجموع این اقدامات تروریستی و ضد انسانی منجر به کشته و مجروح و بی خانمان شدن تعدادی از مردم عراق شده است . بنا براین اکنون که موضوع نقض حقوق بشر در ایران که رتبه دار مقام اولی در جهان دارد پیوند با پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای شده است . باید گفت این شیوه ی پیگیری نقض مستمر حقوق بشر در ایران گرچه با درنگ و تأخیر معنی و مفهوم دار اجرا و تعقیب شده است که می توان گفت شاید پیگیری این سیاست که پس از تصویب قطعنامه ی اخیر شورای امنیت سازمان ملل است ناشی از درک خطرناک بودن پیگیری و تلاش جدی دسترسی به سلاح هسته ای از سوی حاکمان رژیم ضد بشری مهار ناپذیر می باشد که از سوی غرب دنبال شده است . اما زمانی اعمال اینگونه سیاست پیگیری نقض حقوق بشر در ایران مثبت و کار آمد خواهد بود که دارای یک سیاست منسجم و همگام ادامه دار باشد . در غیز اینصورت تاکتیک فشار مقطعی و در راستای اهداف خاص پشت پرده و دور از مردم ایران از سوی غرب باشد. همچون گذشته پاسخ منفی در بر خواهد داشت . زیرا که این شگرد جزو ترفند های تجربه و آزمون شده ی حاکمان ضد بشری و کودتائی و نامشروع بر ایران می باشد . برای اینکه با روضه خوانی های سیستماتیک تکراری ونخ نما شده ی همچون مبارزه با آمریکا و ضدیت و دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه و تأکید بر نا بودی کردن اسرائیل که مکمل سیاست حمایت تاکتیکی از فلسطین شده است به خصوص اینکه حاکمان ضد بشری تهران بس فرصت طلبانه با گروگان گرفتن مردم فلسطین و حتی لبنان از طریق حماس و حزب الله لبنان اهداف شوم بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاور میانه وبی ثبات و ناامن کردنش که ادامه کرده اند این سیاست را تبدیل به نوعی روزنه ی نجات گذار از بحران های داخلی و بازگشائی دریچه ی مقطعی عبور از بحران هسته ای کرده اند که مترادف سیاست خائنانه ی باج دادن های کلان است که ناشی از چوب حراج بر منابع طبیعی کشور و خالی کردن ذخایر ارزی خزانه ی دولت است که این گونه در راستای باج گیری و سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای بوده است که قلم بر دست یادداشت روز نویس پیرامونش قلم زنی کرده است :

"جالب اينجاست كه علاوه بر صدور قطعنامه شوراي امنيت و تصويب تحريم هايي يكجانبه از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا، جمعي از كشورهاي عضو شوراي حقوق بشر سازمان ملل نيز مقارن با اين اوضاع و احوال، بيانيه اي عليه جمهوري اسلامي صادر مي نمايند.در موضوع «حقوق بشر» نيز در سه هفته گذشته خيزش و خروش يكپارچه ملت ها و افكار عمومي دنيا عليه رژيم صهيونيستي شدت گرفته است. حمله رژيم جنايتكار صهيونيستي به كاروان آزادي كه موجب كشته و زخمي شدن دهها فعال حقوق بشر شد عواقب جبران ناپذيري را براي اين رژيم به همراه داشته است. . در ديگر سوي صحنه «هسته اي» و «حقوق بشر» در عرصه بين المللي، جمهوري اسلامي ايران در چند هفته گذشته اوضاع را به صورت كاملا منطقي و ماهرانه به پيش برده است. ايران در موضوع هسته اي علاوه بر برگزاري اجلاس بين المللي تهران با شعار انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس، حضوري موثر و فعال در اجلاس بازنگري كنفرانس ان.پي.تي داشت و 11 پيشنهاد را در خصوص اجرايي شدن خلع سلاح و عدم اشاعه ارايه كرد. و از همه مهم تر با بهره گيري از توان ديپلماسي خود، بيانيه سه جانبه تهران را با مشاركت برزيل و تركيه صادر كرد كه حمايت 120 كشو ر عضو غيرمتعهدها را به همراه داشت و جاي هيچ بهانه تراشي براي آمريكا و دو، سه كشور دنباله روي آن باقي نگذاشت. درخصوص موضوع «حقوق بشر» هرچند جمعي از كشورهاي عضو شوراي حقوق بشر سازمان ملل بيانيه اي را عليه ايران صادر كردند اما نكته حائز اهميت اين است كه رويكرد كشورهاي غربي در اين شورا به شدت مورد اعتراض كشورهاي عضو شوراي حقوق بشر سازمان ملل قرار مي گيرد. به طوري كه مصر به نمايندگي از جنبش عدم تعهد، پاكستان به نمايندگي از كشورهاي اسلامي و نيجريه به نمايندگي از كشورهاي آفريقايي اعتراض عميق و جدي خود را اعلام مي كنند و چند كشور غربي پس از ناكامي تنها به صدور يك بيانيه بي خاصيت بسنده مي نمايند."

در خاتمه اینکه رژیم ضد بشری که با بحران قدرت را قبضه کرده است و بیش از 31 سال است که با بحران آفرینی و صدور بحران به برون مرز توانسته است به بقای ننگین خود ش ادامه دهد . مشخص است که به دلیل ماهیت ضد مردمی و غیر متعارفی که داشته است پیوسته در چنبره ای از بحران های گوناگون از جمله بحران عدم مشروعیت مواجه و محاط بوده است و نهایتاً از سوی همین بحران ها سقوط خواهد کرد . و لی قبل از فرار رسیدن آن زمان بدلیل تجربیات گسترده و فراوانی که حاکمان ضد بشری در تولیدات بحران درونی و بیرونی دارند آنگونه که پاسخ بحران ها را با مجموعه ای از بحران سازی های جدید زنجیره ای داده اند و از بحران ها عبور نموده اند. همچون عبور از بحران ناشی از شکست جنگ خانمان برانداز ایران و عراق که منتهی به سر کشی جام زهر شد ولی به جای پاسخگوئی به خانواده های داغدار و عزا دار معترضان وناراضیان جنگ 8 ساله با صدور فتوای قتل عام زندانیان سیاسی در سراسر ایران که شد که این سند جنایت زنده ی علیه ی بشریت است مکمل صدور قل فتوای مرگ سلمان رشدی شد . همانگونه که برای عبور از بحران هسته ای نه اینکه دخالت گری سیستماتیک در خاک عراق شده است و دامنه ی اقدامات تروریستی و ناامن سازی از طریق حزب الله لبنان و حماس به خاورمیانه بسط و تعمیم دادده شده است . از طرف دیگر از طریق اقدامات طراحی شده کودتای حذف رقیب مغلوب در 3 تیر 84 و 22 خرداد 88 اجراشد که ضمن اینکه رژیم ضد بشری کودتائی یک دست شده است ، بلکه خیلی جدی تر همزمان که نقض مستمر حقوق بشر ادامه یافته است تلاش هم برای دسترسی به سلاح هسته ای فزونی داشته است . تازه سیاست آدم ربائی که در لبنان و عراق تجربه شده بود در داخل کشور هم با سرعت بیشتری دنبال شده است . زیرا که این تاکتیک تبدیل به اهرم فشار و چانه زنی و باج گیری سیاست تجارت نفت و خون مذاکرات هسته ای با غرب شده است . لذا اگر چنانچه اکنون غرب تصمیم جدی گرفته است که می خواهد مانع از تلاش دسترسی حاکمان رژیم ضدبشری کودتائی به سلاح هسته ای شود می بایست که مقوله ی نقض حقوق بشر در ایران را بطور مسئولانه ونه بطور تاکتیکی در دستور کار خود قرار دهد و آن را آن روی سکه ی حمایت از مبارزات مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران کند . همچنین می بایست مانع از پیش برد ادامه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون حاکمان رژیم ضد بشری و کودتائی شود به خصوص اینکه بر خورد جدی با سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق نماید تا حاکمان ضد بشری و کودتائی تهران و پاسداران کودتاگر را وادار نماید که دست از تحمیل کردن نوری مالکی به عنوان نخست زیر دست نشانده در عراق بر دارد . یا اینکه می بایست از سوی غرب سیاست مسئولانه ای اتخاذ گردد که حاکمان ضد بشری قادر نباشند به سیاست دشمنی کردن به روند مذاکران صلح در خاور میانه ی خود ادامه دهند.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/890330/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 30 خرداد ماه سال 1389