دروغ نامه ی کیهان چهار شنبهه 9 تیر ماه سال 1389
نقد و بررسی: (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان "عوامل تاخير در فرآيند حقوقي عراق"
چر نام کشور اشغال گر واقعی عراق در مخالفت با نخست وزیر شدن ایاد علاوی در عراق از قلم افتاده و دیگران متهم به دخالت گری در امورداخلی عراق شده اند؟ ! "

تفسیر و تحلیل دادن قلم بر دستان یادداشت روز نویسان دروغ نامه ی کیهان وسایر همتایان وهمقطارشان در سایر
و رسانه های ی خبری حکومتی یاد آور و تداعی کننده ی برخی از خاطرات اوایل انقلاب است که در فضا نیم بند دمکراتیکی آن روز ها که برای دوره ای کوتاه حاکم شده بود . عجیب هم فضا موجب بحث های داغ سیاسی به خصوص در محیط های دانشجوئی شده بود . برخی از جریانات مدعی م- ل یا مارکسیست لنینیست برای اینکه می خواستند جواب رقیب خود را بدهند، یک جمله ی گزینه برداری شده که با سر وته زدن وذبح کردنش تبدیل به شیر بی یال و کوپالش کرده آنگاه بیانش می کردند . البته طرف مقابل هم بهمین شیوه بر خورد می کرد . تا آنجا که یک جریان می گفت من منتخب آثار لنین را قبول دارم . مدعی دیگری می گفت من آثار منتخب لنین را قبول دارم . دلیل هم مشخص بود فضای روشنفکری و شور انقلابی گری سبقت گرفته بر شعور سیاسی بود که چاشنی نوعی خود نمائی و خود مطرح کردن جنگ زرگری شده بود تااینکه بیان کننده ی واقعی هدف در بستر اصولی حرکت کردن اهداف متعالی باشد . زیرا که جامعه ی رها یافته ازبند استبداد و اختناق و سرکوب طولانی بود که عاری از تجربه ی بر خورداری در جامعه ی آزاد وعدم آشنائی با مقوله ی دمکراسی و چند صدائی همراه با مبارزه ی مسالمت آمیز و فعالیت سیاسی آزاد بود . بهر حال آن دوره ی شکوفا که زمانش پس کوتاه بود از سوی مرتجعین هار حاکم شده تحمل نشد و شرایط به سمتی سوق داده شد که فضای خفقان و سرکوب و سانسور و حذف کردن نیروهای انقلابی و فعالین سیاسی جای فضای نیم بند دمکراتیک را گرفت و تبدیل به حاکم شدن مطلق ارتجاع حاکمان و حامیانش شد و از آن تاریخ تا حال هر چه زمان سپری شده است . ضریب سرکوب و خفقان و سانسور هم آنگونه فزونی یافته است که اکنون نه شرکای سابق در قدرت تحمل نمی شوند ، بلکه تبدیل به رقبای حذف شده ای شده اند که مورد بد ترین نوع توهین و اهانت و اتهام واقع می شوند .

بنابراین اکنون قلم بر دستان تبدیل به جارچیان و مداحان و ثنا گویان حکومتی شده اند که وظیفه و مأموریتی به جز مجیز گوئی های مشمئز کننده و کتمان و وارونه جلوه دادن حقایق ندارند . آنهم با رهاکردن علت و ریشه ها و آویزان شدن به معلول ها آنگونه بیان و بازگو وتحلیل و تفسیر می شوند که از سوی طراحان و بر نامه ریزان پشت پرده ترسیم وتدوین شده است که هدف فقط منحرف کردن اذهان عمومی ودفاع کردن از اهداف سیاست های طراحی و ترسیم شده در پشت پرده می باشد. لذا در همین بستر است که قلم بر دست غیر ایرانی بدون آنکه توضیح دهد کدام کشور همسایه ای عراق است که بطور مستمر در امور داخلی این کشور مداخله گری می کند؟ یا اینکه اجازه نمی دهد که مردم عراق حکومت و سر نوشت شان را خود تعیین کنند. زیرا که از موضع سخنگوی دولت و نماینده ی مردم عراق چپ و راست نسخه صادر و تجویز می کند و از سوی عوامل نفوذی اش در عراق اهداف پلیدش را دنبال می کند. مثلاً ضمن مداخله گری گسترده در زمان بر گزاری انتخابات پار لمان عراق که خیلی از نامزدان ملی و مستقل عراق از سوی مهره های نفوذی در دولت دست نشانده ی نوری مالکی رد صلاحیت یا حذف شدند . اما با وجود همه تهدید و تقلباتی که شد؛ ولی با زهم نتایج انتخابات پارلمان عراق آنگونه که طراحی شده بود به وقوع نه پیوست. پس توطئه به شیوه های دیگری دنبال شد تا که لیست العراقیه از اکثریت انداخته شود و نتواند طبق قانون عراق مسئول تشکیل کابینه در عراق دهد . لذا قلم بر دست غیر ایرانی با پاک کردن صورت مسئله و از موضع طلبکارانه که گوی بیت جماران و پاسداران کودتا گر و دیپلمات تروریست محمد حسن کاظمی قمی با همکاری نوری مالکی توطئه ی مشترک انجام نداده اند تا که هم طرح ترور ایاد علاوی را دنبال کنند . هم با اقدامات تروریستی و انتحاری و بمب گذاری که هدف ناامن کردن عراق و ایجاد مانع برای نخست وزیر نشدن ایاد علاوی و در عوض دوباره نوری مالکی نخست وزیر شدن . ولی قلم بر دست غیر ایرانی با نا دیده گرفتن نقش مداخله گری حاکمان کودتائی ایران در امور داخلی عراق به خصوص کارشکنی کردن که ایاد علاوی نخست وزیر عراق نشود این چنین از موضع وارونه گوئی پیرامون این موضوع در ابتدای یادداشت روز خود تحلیل داده است :


در فرآيند سياسي در عراق دچار نوعي ركود شده و برخلاف آنچه در روند حقوقي ديده شده، تشكيل پارلمان بعد از برگزاري اولين جلسه به تعويق افتاده است قانون اساسي عراق مي گويد حداكثر يك ماه پس از تشكيل اولين جلسه پارلمان جديد بايد روساي قوا و نخست وزير تعيين شوند اينك دو هفته از اولين جلسه پارلمان گذشته است ولي از جلسه دوم خبري نيست بر اين اساس بعضي از چهره هاي سياسي عراق در تفسيري كه چندان با متن قانون اساسي عراق همخوان نيست گفته اند منظور از اولين جلسه پارلمان، اولين جلسه اي است كه در آن شاكله پارلمان - هيئت رئيسه - بسته مي شود. در خصوص روند موجود نكاتي وجود دارد"

بهر صورت قلم بر دست یادداشت روز نویس در ادامه ی یادداشت روز خود با دفاع کردن از نخست وزیری نوری مالکی که اثبات گر مداخله گری در امور داخلی عراق است؛ همانگونه که اثبات گر این واقعیت است که پشت اخلال گری در عدم انتخاب نخست وزیر شدن ایاد علاوی حاکمان تهران هستند. ولی این قلم بر دست تلاش کرده که 3 کشور دیگر همسایه ی عراق از جمله عربستان راهمراه با آمریکا و ایاد علاوی مقصر شرایط بن بست انتخاب نخست وزیر در عراق معرفی کند که با ردیف برخی رئوس این چنین تفسیر و تحلیل کرده است:

" فراكسيون العراقيه كماكان بر بدست گرفتن پست رياست جمهوري يا نخست وزيري عراق تاكيد دارد و سه كشور عرب همسايه عراق از اين خواسته پشتيباني مي كنند و حال آنكه كردها روي تداوم رياست خود بر قوه مجريه تاكيد دارند محور العراقيه - عربستان و... به خوبي مي دانند كه فروگذاشتن از سهم كردها در يكي از دو پست رياست جمهوري و نخست وزيري روي توافق كردها با شيعيان در پست نخست وزيري اثر مي گذارد و امكان انتخاب نخست وزير از ميان كانديداهاي ليست بزرگتر - ليست مشترك شيعيان - با دشواري جدي مواجه مي كند. تصميم گيري درباره پست هاي مهم - كه شامل حدود 180 پست مي شود - حتما بايد توأم با حفظ حضور همه اقوام در ساختار حقوقي باشد . در درون فراكسيون 159 نفره شيعه كه اينك ذيل عنوان «هم پيماني ملي» مطرح است، روي ساز و كار انتخاب كانديداي نخست وزيري توافق شده است اين ساز و كار مبتني بر انتخاب «يك نفر» از بين كانديداها يا اعضاي فراكسيون ياد شده مي باشد در عين حال در ميان آن ها يك ملجاء مذهبي براي حل نهايي اختلافات پيش بيني شده و دريچه خروج فراكسيون هاي شيعي به سمت ائتلاف هاي ديگر بسته شده است. از نظر حقوقي انتخاب دولت با تاخير مواجه نيست چرا كه هنوز پارلمان شكل نگرفته است تا از دل آن انتخاب رئيس جمهور و نخست وزير بيرون بيايد اما در عين حال فرايند سياسي عراق كه خارج از پارلمان شكل مي گيرد هنوز به نقطه اي نرسيده كه با تشكيل مجلس مسايل حل شود. آمريكايي ها طي دو هفته اخير روي توافق مالكي- علاوي تاكيد دارند و مي گويند تركيب دو فراكسيون كه 180كرسي - بيش از 55 درصد كرسي ها- دولت قانون و العراقيه را در اختيار دارند، مي تواند مديريت عراق را در اختيار بگيرد. در حالي كه اگر اين اتفاق بيفتد از يك سو كردها بطور كامل حذف شده اند و از سوي ديگر شكاف عميقي ميان شيعيان به وجود مي آيد چرا كه در اين فرايند به غير از يك گروه شيعه- حزب الدعوه- بقيه گروهها- شامل مجلس اعلا، گروه صدر، گروه جعفري، گروه چلبي و گروه يعقوبي- حذف شده اند اين شكاف، شريك شيعه ي علاوي را در موضع ضعف قرار داده و به تمكين از خواسته فهرست العراقيه سوق مي دهد در اين صورت واگذاري پست نخست وزيري به مالكي براي فهرست العراقيه نه تنها تلخ نيست بلكه بسيار شيرين هم هست از سوي ديگر چنين تحالفي كه با نارضايتي ساكنان حداقل 10 استان توام باشد، نمي تواند منافع ملي عراقي ها- كه تماميت ارضي عراق كليدي ترين عنصر آن مي باشد- را تأمين كند و اين يعني فراهم شدن بستر براي تداوم حضور نظاميان آمريكايي در عراق. البته نوري المالكي با صراحت چنين ائتلافي را رد كرده و بر ائتلاف با طرف هاي شيعه تأكيد دارد. همين ديروز «حسن السنيد» عضو ائتلاف مالكي با اشاره به ملاقات مالكي با علاوي به «راديوسوا» گفت: «مالكي هرگز معامله اي را با علاوي به ضرر «ائتلاف شيعي هم پيماني ملي» امضا نمي كند.» فهرست العراقيه به دروغ وانمود مي كند كه از كانديداتوري عادل عبدالمهدي- كانديداي مجلس اعلا- براي پست نخست وزيري حمايت مي كند ولي اين واقعيت ندارد و فهرست علاوي صرفاً براي خريد زمان- از طريق مانع شدن يا به تاخير انداختن ساز و كار شيعيان در رسيدن به كانديداي واحد- وانمود مي كند كه مشكلي با عادل عبدالمهدي ندارد عادل نيز به خوبي مي داند كه معنا ندارد كه علاوي به كانديدايي از شيعيان تن بدهد كه از پشتيباني متوسط آنان هم بهره مند نيست و از بين 159كرسي فقط 15 كرسي از او حمايت خواهد كرد با اين وصف بازي آمريكايي علاوي در اين خصوص هم قاعدتاً معطوف به نتيجه نخواهد بود"
در خاتمه اینکه اکنون نه برای مردم عراق جای ابهام وجود دارد. نه برای جریانات ملی عراق جای سئوال هست که چرا مخالف دخالت گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق می باشند؟ زیرا که این مسئله آنگونه عریان و عیان شده است که دیگر موضوع مبهم ونا شناخته شده ای نیست که برای مردم عراق معلوم نباشد که کدام کشور همسایه ی این کشور بوده است که بطور جدی خواهان اشغال نظامی عراق بود و چه اهداف پلیدی در عراق را دنبال می کرد ؟ برای اینکه از زمان اشغال نظامی عراق با حضوری که از کانال ها و شیوه های گوناگون در عراق دنبال کرده ، ضمن اینکه تلاش نموده تا عراق تبدیل به باتلاق شود. همچنین سایه ی شومش در عراق موجب شده این کشور ناامن و بی ثبات شود تا که به حیات خلوت خود ش مبدل گردد. زیرا که گذشته از پیگیری اقدامات تروریستی و تشکیل زندان و شکنجه گاه های مخفی که در این کشور دنبال کرده است ربودن و شکنجه و مثله و کشتن عراقیان مخالف هم بخشی دیگر کار نامه ی ننگیین و خونین و ضد انسانی اش درعراق بوده است که با سیاست مداخله گری در عراق دنبال شده است آنگونه حتی دست به جنایات متعدد ترور شخصیت های سیاسی و مذهبی و پارلمانی و دانشگاهی عراق زده است . بعلاوه هنوز فراموش نشده است که چگونه زمانی کوتاه قبل از برگزاری انتخابات پارلمان عراق چاه نفت در جزیره ی فاو از سوی پاسداران کودتا گر اشغال نظامی شد ؟ بنابراین این کشور مهاجم اشغال گر عراق در شرایطی که در داخل کشور خود فریاد مرگ بر منافق علیه ی نوه ی بنیانگذارش می دهد و جلوی بیت و دفاتر مراجع دینی توطئه ی تهاجمی و تهدید آمیز می کند . حتی تهدید می کند که بازار مکاره یا مجلس را به توپ می بندد .هر گز نمی تواند دوستدار مردم عراق باشد، اگرچه اشک تمساح برای اکثریت شیعه ی عراقی بریزد ، ولی در حقیقت این سیاست مشابه ی همان سیاست خائنانه ای است که از طریق حماس سنی در فلسطین دنبال می شود که جز جنگ و ناامنی وتلفات جانی و خسارات مالی نصب شان نشده است . بهر حال آرامش و امنیت و صلح به عراق با ز نخواهد گشت مگر دستان مداخله گر حاکمان تهران و عوامل نفوذی شان در قدرت در عراق قطع گردد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890409/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان چهار شنبهه 9 تیر ماه سال 1389
عوامل تاخير در فرآيند حقوقي عراق (يادداشت روز
)