روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 21 آبان ماه سال 1390

نقد وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه حکومتی جمهوری " مردم چه تقصيري دارند؟ "

"عجیب است که سرمقاله نویس ضمن بر جسته کردن ضعف ها که ناشی از اختلاف و رقابت وجنگ قدرت و ثروت می باشد ابراز تأسف و نگراني عميق کرده است که چرا دوستان سران رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در شرايطي كه ملت‌هاي منطقه درمصافي تاريخي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي فعال هستند و در آمريكا و كشورهاي اروپائي تشكيل دهنده جبهه استعماري، مردم براي مبارزه عليه نظام سرمايه‌داري به پا خاسته‌اند و دولت آمريكا و صهيونيست‌ها و ساير همدستان آنها به توطئه كردن عليه ملت ايران مشغولند، وقت و فكر مسئولان ارشد صرف متهم ساختن همديگر مي‌شود؟"

مشخص نیست که تا که می توان با صورت مسأله پاک کردن و توصیه پردازی مسایل اصلی به حاشیه بردهو فراموش شود .در صورتی که حداقل از کودتای 22 خرداد 88 که فریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای و اصل ولایت وقیح از سوی معترضان ناراضی سر داده شد . گرچه به فجیع و ضد انسانی ترین شیوه ی سرکوب اعتراضات سرکوب شد و فضای انفجاری مهار گردید . در صورتی که از آن زمان تا کنون که سپری شده است ماهیت عدم مشروعیت رژیم فاشیستی مذهبی هرروز شفاف تر شده است . چونکه بیش از این امکان تبلیغاتی برای رژیم غیر متعارف قرون وسطایی توان عوامفریبی کردن و آدرس غلط دادن وجود ندارد . برای همین سرمقاله نویس با بیان بخشی از موضوعات علنی شده تلاش کرده است تا که به مسئولان رهنمود دهد که چون مردم نا محرم می باشند پس دانستن حق شان نیست . بنابراین باندهای مافیایی در گیر جنگ قدرت و ثروت ورقابت نباید اختلافات را آنقدر کشدار وعلنی کنند و فضا را آنگونه خصمانه کنند که از کنترل و زد وبند پشت صحنه خارج و بیش از این علنی گردد که مهار ناپذیر شود و بهترین بهانه وگزک به دشمن داده شود تا در موقعیت حساس دست به توطئه وتهدید بزند . بطور مثال همزمان که مسئولان در سطوح بالا مشغول جنگ و جدال اختلاس 3 هزار میلیارد تومان بانکی و منازعات لفظی هستند این چنین گزارش آما نومدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي منتشر شده است:

"منازعات لفظي مسئولان در سطوح بالا در هفته گذشته به اوج رسيد. از قضا هفته گذشته، زماني بود كه تهديدهاي خارجي هم به اوج رسيده بود و مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز با انتشار گزارش سياسي خود درباره فعاليت‌هاي اتمي ايران، حلقه سوم توطئه جديد آمريكا عليه كشورمان را تكميل كرد و دشمنان ملت و بدخواهان نظام جمهوري اسلامي ايران براي او كف زدند. اين ابراز دشمني‌ها و تهديدها بقدري آشكار و زياد بود كه رهبر معظم انقلاب در بيانات روز پنجشنبه خود در دانشگاه امام علي عليه السلام تهران با شديدترين لحن، آمريكا و كشورهاي اروپائي همسو با واشنگتن و رژيم صهيونيستي را به مقابله به مثل قدرتمندانه تهديد نموده و تأكيد كردند كه آنها اگر متعرض ايران شوند، با سيلي‌هاي محكم و مشت‌هاي آهنين ارتش و سپاه و بسيج و كل ملت ايران مواجه خواهند شد. يكي از مهمترين ويژگي‌هاي كساني كه در سطوح بالا در نظام جمهوري اسلامي مسئوليت مي‌پذيرند يا مسئوليتي به آنها واگذار مي‌شود اينست كه در گفتار و اعمال خود، قبل از هر چيز به مصالح عمومي جامعه بيانديشند و حفظ آرامش مردم و تلاش براي وحدت كلمه را به عنوان محوري‌ترين اصل در همه حال رعايت نمايند. مسئولان نظام جمهوري اسلامي، علاوه بر اينكه بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل نمايند، وظيفه بالاترشان اينست كه با روش صحيح برخورد با ديگران به ويژه در تعامل با ساير مسئولان نظام، به مديران رده‌هاي پائين‌تر و عموم مردم آموزش بدهند و اخلاق مديريتي را كه آميزه‌اي از تواضع، ادب، احترام و حفظ حقوق آحاد مردم جامعه است در عالي‌ترين مقياس نهادينه كنند. طبيعي است كه فقط كساني مي‌توانند از عهده چنين كاري برآيند كه خود به مراتب عالي تهذيب نفس رسيده باشند و اسير هواهاي نفساني به ويژه قدرت طلبي كه از خطرناك‌ترين شاخه‌هاي حب نفس است نباشند. منازعات لفظي هفته گذشته مسئولان، كه البته محدود به اين مقطع زماني نيست و مدت هاست جامعه را گرفتار خود كرده، درست در نقطه مقابل آنچه از مسئولان نظام جمهوري اسلامي انتظار مي‌رود قرار داشت. اينكه روي اين مقطع زماني انگشت مي‌گذاريم به خاطر حساسيتي است كه به لحاظ اوج گيري تهديدات خارجي دارد والا با كمال تأسف بايد بگوئيم سال هاست كه جامعه ما گرفتار اين منازعات است"

جالب است که سرمقاله نویس اعتراف کرده است که پس از طرح کودتای 22 خرداد 88 که رقیب مغلوب حذف شد و رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی یک پایه شد . دیگر این ترفند سر کار گذاشتن مردم یا منحرف کردن اذهان عمومی با دراز ومقصر کردن جناح رقیب از دست رفته است و برای همین است که اکنون تضاد و رقابت بدرون باند های مافیایی غالب کشانیده شده است که وی از این شرایط اینگونه بعنوان ویژگی منازعات مسئولان و جنگ لفظی رؤسای مسئولان یاد نموده است:

"ويژگي ديگر منازعات كنوني اينست كه ميان مسئولاني جريان دارد كه از نظر جناح بندي‌هاي رايج در يك جناح سياسي قرار دارند و اينطور نيست كه اعضاي دو جناح در مقابل همديگر صف بندي كرده باشند. متأسفانه وضعيت سياسي جامعه ما به طرفي سوق داده مي‌شود كه علاوه بر اينكه جناح‌ها همديگر را تحمل نمي‌كنند، زيرمجموعه‌هاي يك جناح نيز به جنگ همديگر مي‌روند و انشعاب پشت انشعاب ايجاد مي‌كنند. اشكال عمده چنين وضعيتي اينست كه امكانات، وقت و نيروها صرف منازعات درون جناحي مي‌شوند و از جهات مختلف، مردم و كشور لطمه‌هاي سنگين مي‌بينند و دشمنان نيز به طمع مي‌افتند و البته در داخل نيز افراد فرصت طلب با سوءاستفاده از اختلافات، اهداف خود را دنبال مي‌كنند. مردم مي‌بينند قسمت قابل توجهي از وقت مسئولان صرف مچ گيري‌ها و نسبت‌ تخلف دادن به همديگر مي‌شود، چيزي كه به جاي اميد دادن به مردم، آنها را نگران مي‌كند. در هفته گذشته چند بار از رئيس قوه مجريه نقل شد كه در سخنراني‌هاي متعدد به قوه قضائيه اعتراض كرده و بازداشت بعضي افراد اجرائي به اتهام دست داشتن در اختلاس بزرگ سه هزار ميليارد توماني را خلاف قانون و نوعي اقدام براي تضعيف دولت دانسته است. در مقابل، دادستان كل كشور و سخنگوي قوه قضائيه، از موضع مسئوليتي كه در نظارت بر پرونده اختلاس بزرگ دارد اعلام كرد اين مطالب درست نيست و آماده پاسخگوئي به آنها هستم. همين مسئول بلندپايه قوه قضائيه كه قبلاً وزير اطلاعات بود و همچنين وزير سابق امورخارجه درخصوص مطالبي كه رسانه‌ها از قول رئيس‌جمهور درباره چگونگي عزل اين دو نفر از وزارت نقل كرده‌اند اعلام كردند اين مطالب دروغ است و در موقع مقتضي واقعيت‌ها را خواهيم گفت. رئيس قوه قضائيه نيز در پاسخ به اظهارات رئيس‌جمهور عليه عملكرد قوه قضائيه گفته است: "من براي حفظ حرمت اين افراد تا به حال سخن نگفته ام، اما متأسفانه حالا ما شده‌ايم محكوم عليه و مدعي عليه و كساني مدعي شده‌اند. اما اين افراد اگر احساس مي‌كنند نياز است من بيان مي‌كنم كه چرا قوه قضائيه همكاري نكرده و لذا اعلام مي‌كنم اگر ما حفظ حرمت مي‌كنيم ديگران نبايد سوءاستفاده كنند و در مجالس رسمي حرف‌هائي مطرح كنند كه توجيه عقلاني ندارد"

بالاخره سر مقاله نویس در پایان سرمقاله ی خودبا نماینده و سخنگوی مردم شدن توصیه های خودش را زیرنام مردم بسته بندی کرده و از مسئولان در خواست کرده است که باید به اختلاف خود پایان دهند و مسئولانه شرایط ایران ومنطقه و اروپا و آمریکا را درک کنند تا با تعامل همدیگر بتوانند از فضای موجود ضد سرمایه داری موجود و مبارزه آمریکا و اسراییل به نفع رژیم ضد بشری وقرون وسطایی ایران بهره برداری کنند:

" انتظار مردم اينست كه مسئولان قوه قضائيه در جواب اعتراضاتي كه به عملكردشان صورت مي‌گيرد و نسبت تخلفي كه به آنها داده مي‌شود تعارفات را كنار بگذارند و با پاسخ‌هاي مستدل و مستند افكار عمومي را روشن كنند. اگر چنين روشي در پيش گرفته شود، از يكطرف به اين مناظره‌هاي غيرحضوري و ملال آور پايان داده مي‌شود و از طرف ديگر مردم مي‌توانند با ملاحظه عملكرد قوه قضائيه درباره ادعاهائي كه وجود دارد قضاوت كنند و به درستي تشخيص بدهند كدام ادعا درست است و كدام نادرست. با كمال تأسف اين نگراني عميق اكنون دوستان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را آزار مي‌دهد كه درست در شرايطي كه ملت‌هاي منطقه در مصافي تاريخي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي فعال هستند و در خود آمريكا و كشورهاي اروپائي تشكيل دهنده جبهه استعماري، مردم براي مبارزه عليه نظام سرمايه‌داري به پا خاسته‌اند و دولت آمريكا و صهيونيست‌ها و ساير همدستان آنها به توطئه كردن عليه ملت ايران مشغولند، وقت و فكر مسئولان ارشد ما صرف متهم ساختن همديگر مي‌شود. در اين مقطع زماني، نظام جمهوري اسلامي از يكطرف به همفكري مسئولان براي حل معضلات داخلي نياز دارد و همزمان بايد اين تعامل سازنده موجب فراغت فكري براي انديشيدن به راه‌هاي كمك به ملت‌هاي آزاديخواه و مبارزي كه عليه نظام سلطه به حركت در آمده‌اند گردد. وقتي به جاي اين اقدامات، مسئولان قوا به جان همديگر مي‌افتند، احساس مردم اين خواهد بود كه هيچيك از اين قوا از كارائي لازم برخوردار نيستند. پديد آمدن چنين احساسي، نه به صلاح مسئولان است و نه به صلاح مردم. مسئولان، مي‌آيند و مي‌روند و خودشان بايد درباره آنچه به صلاحشان است تصميم بگيرند، اما سؤال اساسي اينست كه در اين ميان مردم چه تقصيري دارند؟ "

در خاتمه اینکه مشخص نیست که چرا با وجود اینکه سر مقاله نویس اعتراف کرده است که اختلاف وشکاف و رقابت و جنگ قدرت میان جناحی است که غالب است که قدرت را در اختیار خود دارد و نه اینکه رقابت با جناح رقیب داشته باشد . آنهم اختلاف وجنگ لفظی در سطح بالای میان رؤسای نهادهای حکومتی وجود دارد . با این حساب باندهای مافیایی حاکم که از طریق کودتا و تقلبات بسیار گسترده وحذف رقیب قدرت را قبضه و انحصاری کرده اند اکنون دچار اختلاف شدید و انشعاب شده اند . از سوی دیگر بخشی از مردم هم در نمایش خیمه شب بازی کودتایی 22 آبان 88 ریاست جمهوری شرکت نکردند . چونکه این نمایش خیمه شب بازی را تحریم کردند . همچنین آنگونه که اعلام کردند 13 میلیون رأی هم تعلق به رقیب مغلوب داشته است . اکنون هم که میان باند های مافیایی کودتایی غالب مدعی اصول گرایی اختلاف شدید به وجود آمده است . طوریکه دچار ریزش نیرو وانشعاب شده اند . مهمتر اینکه جو نا رضایتی عمومی هم روز به روز فزونی می گیرد . زیرا که رشد تورم و گرانی لجام گسیخته همراه با رشد فقر و بیکاری مترادف افزایش خفقان و صدور احکام اعدام شده است که تابع سیاست ایجاد رعب و وحشت برای مهار فضای انفجاری جامعه می باشد . بعلاوه فاش شدن اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی قوز بالا قوز شده است و مکمل درگیری لفظی میان رؤسای بازار مکاره علی لاریجانی و اخوی اش رئیس انتصابی دستگاه آلوده به فساد قضاییه با رئیس دولت پاسدار گماشته احمدی نژاد شده است . در چنین شرایطی گزارش آمانو مدیر کل آژانس بین المللی اتمی هم خبر از اهداف نظامی پروژه ی هسته ای داده است که موجب شده رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران در بدترین شرایط ضعف و بحران قرار گیرد . ولی عجیب است که سرمقاله نویس ضمن بر جسته کردن ضعف ها که ناشی از اختلاف و رقابت وجنگ قدرت و ثروت می باشد ابراز تأسف و نگراني عميق کرده است که چرا دوستان سران رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در شرايطي كه ملت‌هاي منطقه درمصافي تاريخي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي فعال هستند و در آمريكا و كشورهاي اروپائي تشكيل دهنده جبهه استعماري، مردم براي مبارزه عليه نظام سرمايه‌داري به پا خاسته‌اند و دولت آمريكا و صهيونيست‌ها و ساير همدستان آنها به توطئه كردن عليه ملت ايران مشغولند، وقت و فكر مسئولان ارشد صرف متهم ساختن همديگر مي‌شود. در صورتیکه به جای اینکه با تعامل سازنده كمك به ملت‌هاي آزاديخواه و مبارزي کنند كه عليه نظام سلطه به حركت در آمده‌اند. یعنی اینکه تلاش مذبوحانه شده است که پایان پذیری ودر حال فرو پاشی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی غیر متعارف ونامشروع را واژگونه جا بزند ومدعی شود که باید نقش پیشتاز و الگوی ملت های منطقه در مبارزه علیه ی آمریکا و اسراییل باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900821/13900821_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 21 آبان ماه سال 1390

مردم چه تقصيري دارند؟