انفجار در یک پادگان پاسداران 21 آبان 90

گزیده خبر های زیر مر تبط به انفجار یک پادگان مهمات پاسداران در ملارد کرج می باشد. صدای انفجاری ولرزش آنقدر شدت داشته است که ابتدا با تهاجم نظامی وزلزله اشتباه گرفته شده اشت . البته صدای انفجار در تهران هم شنیده شده است .حتی گفته شده است که برای نیم ساعت هم اینترنت قطع شده است . در هر صورت این انفجار پس از گزارش آمانو وتهدید های عربده کشی های مسئو لین رژیم فاشیستی مذهبی اتفاق افتاده است که می تواند دارای ابعاد پیام های گوناگونی باشد به خصوص اینکه خبر ها وتعداد کشته و مجروح شده ضد ونقیض می باشد. برای همین بشدت پادگان محل وقوع انفجار و تردد ها کنترل می شود تاکه اخبار واقعی ودلیل انفجار وتلفات بازتاب داده نشود تا اینکه پاسداران بتوانند تسلط بر شرایط داشته باشند وبمرور وکنترل شده خبر را بازتاب دهند.

سردار شریف اعلام کرد؛15 شهید در انفجار پادگان‌ سپاه/ دلیل انفجار "جابجایی مهمات" بوده است.خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران از به شهادت رسیدن 15 نفر در انفجار یکی از پادگان‌های سپاه در اطراف تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وقوع انفجار مهیب در یکی از پادگانهای سپاه در اطراف تهران گفت: این انفجار به دلیل جا به جایی مهمات رخ داده که در اثر این حادثه 15 نفر شهید و عده‌ای نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از مجروحان وخیم است. وی افزود: در حال حاضر تیمی در حال بررسی حادثه است که اطلاعات آن متعاقبا به افکار عمومی اعلام می‌شود

بر اساس اطلاعیه سپاه پاسداران.انفجار در یکی از زاغه‌های مهمات متعلق به سپاه بوده است.خبرگزاری فارس: مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد. اخبار و اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در گفتگو با فارس:انفجار اخیر در دست بررسی است.خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: موضوع در دست بررسی است و آخرین اخبار از مراجع رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس،‌ سردار احمدرضا رادان با تایید انفجار در یکی از پادگانهای اطراف تهران، گفت: موضوع در دست بررسی است و آخرین اخبار از مراجع رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.گفتنی است نیروهای امدادی با حضور در محل حادثه در حال امدادرسانی هستند و گفته می شود که محل انفجار با مناطق مسکونی فاصله زیادی دارد.

اعزام سه تیم سگ‌های زنده‌یاب به محل انفجار

مدیر روابط عمومی هلال احمر کشور از اعزام سه تیم سگهای زنده یاب همراه با تجهیزات امدادی به محل انفجار در در پادگان نظامی در روستای «بیدگنه» از توابع شهرستان ملارد در استان البرز خبر داد. پویا حاجیان در مورد انفجار زاغه مهماتی در شهر ملارد گفت: پس از وقوع حادثه سه تیم زنده یاب (سگهای زنده یاب) همراه با سه دستگاه آمبولانس و گروههای امدادی به سمت محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: هلال احمر استان البرز و ملارد در آماده باش هستند و بالگردهای امدادی هم برای اعزام مصدومان در شرایط خاص آماده هستند.

اعزام 8 آتش نشان از کرج به ملارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از اعزام نیرو و خودروهای امدادی به محل حادثه شهرستان ملارد خبر داد.مهر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از اعزام نیرو و خودروهای امدادی به محل حادثه شهرستان ملارد خبر داد.محمود امیریزدانی اظهار داشت: طی ساعات گذشته انفجار مهیبی در شهرستان ملارد در محل انبار مهمات بیدگنه رخ داد.وی افزود: در این زمینه نیروهای آتش نشانی شهرستان ملارد به محل حادثه اعزام شدند و در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.این مسئول عنوان کرد: با توجه به کمبود نیرو در محل حادثه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج نیز هشت نفر از آتش نشانان خود را به همراه دو دستگاه خودرو به محل حادثه اعزام کرده است.امیریزدانی ادامه داد: این اقدام و اعزام نیرو از سوی سازمان آتش نشانی ملارد درخواست شد که سازمان آتش نشانی کرج نیز در راستای حس نوع دوستی و کمک به حادثه دیدگان نیروهای خود را اعزام کرد.مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج یادآور شد: این سازمان هم اکنون آمادگی اعزام تعداد بیشتری نیرو به محل حادثه ملارد دارد که در صورت اعلام شهرستان ملارد، به محل مورد نظر اعزام می شوند.

انفجار در یکی از زاغه‌های مهمات متعلق به سپاه بوده است

مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.فارس: مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.به گزارش روابط عمومی کل سپاه، مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.اخبار و اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

از ورود خبرنگاران به داخل پادگان جلوگیری شد

ماموران راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه و ... در حال خدمات رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان هستند.مهر: ترافیک سنگین تردد به سمت پادگان بیدگنه را با مشکل مواجه کرده و امکان امدادرسانی به محل حادثه دیده را با مشکل مواجه کرده است.از سرچهار راه ملارد تا پادگان بیدگنه ترافیک سنگینی حاکم است و ماموران امدادرسانی آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس با مشکل می توانند به محل حادثه خود را رسانده و به خدمات رسانی مشغول شوند.از ورود خبرنگاران به داخل پادگان جلوگیری شده است و بالگردهای امدادرسانی در آسمان محل حادثه در رفت آمد هستند.ماموران راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه و ... در حال خدمات رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان هستند.از 10 کیلومتری محل حادثه به دلیل دود غلیظ به سختی می توان اطراف را دید و آتش برافروخته شده از این انفجار هنوز خاموش نشده است.

موقعيت انفجار امروز در اطراف تهران+عکس

دکتر زارع، یک عضو پژوهشگاه زلزله شناسی در گفتگو با نسیم گفت: اطلاعات اولیه ما نشان ‌می‌دهد لرزش ظهر امروز در منطقه شهریار ناشی از یک انفجار مهیب بوده است اما علت دقیق لرزش هنوز مشخص نیست.

تلاش مأموران آتش نشانی برای مهار آتش انفجار/ تعداد شهدا و مجروحان مشخص نیست

نماینده شهریار در پاسخ به این سوال که چه تعداد از حاضران در پادگان با وقوع این حادثه آسیب دیده‌اند؟ گفت: این انفجاری در محیطی باز رخ داده که براساس شواهد اولیه به طور قطع خسارات جانی داشته است، اما هنوز از تعداد شهدا اطلاعات دقیقی تا این لحظه در دست نیست.

فارس: مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی در پی وقوع انفجاری در پادگان شهید مدرس ملارد تلاش دو چندانی را برای مهار آتش انجام می‌دهند.

در پی انفجار مهیب امروز در پادگان شهید مدرس بیدگنه ملارد مأموران اتش نشانی ملارد، صفادشت، شهریار تمام نیروهای خود را به این محل اعزام کرده تا بتوانند زبانه‌های آتش حاصل از انفجار امروز را مهار کند.براساس گزارش فارس، هم اکنون نیروهای امدادی در این پادگان حضور دارند و در حال انتقال مجروحان حادثه به مراکز درمانی هستند.

تعداد دقیق شهدا و مجروحان حادثه مشخص نیست

نماینده شهریار در پاسخ به این سوال که چه تعداد از حاضران در پادگان با وقوع این حادثه آسیب دیده‌اند؟ گفت: این انفجاری در محیطی باز رخ داده که براساس شواهد اولیه به طور قطع خسارات جانی داشته است، اما هنوز از تعداد شهدا اطلاعات دقیقی تا این لحظه در دست نیست.گروسی از مردم شهرستان‌های شهریار و ملارد که این حادثه در آن اتفاق افتاد به دلیل صبوری و همکاری با مسئولان تقدیر کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم که به طرف پادگان فوق حرکت نکنند و اجازه دهند مسئولان در آرامش کار خود را انجام دهند.