نقد وبررسی چند گزیده از روزنامه ی سرمایه دوم خردادماه سال 1386

نقد وبررسی چند گزیده از روزنامه ی سرمایه دوم خرداد ماه سال 1386
هوشنگ - بهداد
حزب‌الله : سرمقاله: «پيراهن حقوق شهروندي
در شرایطی که باند محفلی بازسازی شده سعید امامی اکنون درون و در کنار دولت امام زمانی پاسدار غلامک وگماشته ی ولی احمدی نژاد می باشند . اکنون که پس از مدت زمان سپری شدن دوران توقیف مطبوعات دوم خردادی که برخی توانسته اند مجوز فعالیت از وزارت تفتیش و عقاید وسانسور دریافت کنند ، ولی روزنامه ی میهن شرق شروع نکرده از سوی سرمقاله نویس روزنامه ی حزب ارگان تبلیغی حزب چماقداران با عنوان " پیراهن حقوق شهروندی" زیر سئوال برده شده اند و گفته شده که آری اینان بودند که سابقه ی ناامن سازی در قیام دانشجوئی 18 تیرماه و وقایع کوی دانشگاه در دوران خاتمی را برنامه ریزی کردند ، البته سرمقاله نویس حزب الله از قلم انداخته است تا که یاد آوری کند که لابد اینان مسئول و برنامه ریزی قتل های زنجیره ای داخل و برون مرز اینان بوده اند که حتی گلوله بر گلوی سعید حجاریان تئوریسین معروف دوم خردادی نشاندند بهر حال ابراز خطر شده است که دوباره روزنامه ای زنجیر ه ای دوم خرداد متشکل و بسیج شده اند که دامن بر ناامنی اجتماعی بزنند چون هم اینان هستند که امروز از مبارزه با ناامني اظهار ناخرسندي مي‌كنند چون به خوبي آگاه می باشند كه اگر قرار باشد با ناامني مبارزه كاملي صورت گيرد لاجرم عاقبت اين مبارزه دامن ناامن‌كنندگان فكري - فرهنگي كشور را نيز خواهد گرفت و طبيعي است كه اين چنين پيراهن «حقوق شهروندي» بر نيزه مي‌كنند و خواستار توقف مبارزه‌اند . یعنی اینکه هدف اصلی مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی و بی حجابی که نیروی انتظامی دنبال می کند گذشته از ایجاد خفقان وارعاب در جامعه ختم شدن به یقه گیری از رقیب دوم خرداد مغلوب می باشد . چونکه بخشی از رقابت وتبلیغ مبارزه ی انتخاباتی مجلس هشتم است. همینطور در پایان ضمن دفاع کردن از طرح سرکوبگرایانه ی امنیت ملی نیروی انتظامی که امروز بوفور تصاویر قربانیان مورد تهاجم قرار گرفته ی زنان وجوانان اراذل و اوباش خوانده شده در سایت های اینترنتی دیده می شود مدعی شده که در کشورهای پیشرفته از جمله پلیس آمریکا از اینگونه نمونه برخورد ها هم وجود دارد. سرمقاله نویس افزوده که حتي چرخاندن اين اشرار در خيابان‌ها و شكستن ابهت پوشالي آنها که این روزها در ایران وجود دارد نيز امري قانوني و جزيي از مجازات قانوني آنها است و فلسفه آن به خوبي قابل درك است . یعنی اینکه رژیم تروریستی نه اینکه آماده ی مذاکره با شیطان بزرگ شده است ، بلکه حتی جوانان نا راضی و محصول خود رژیم تحقیر کردن و آنان را شکنجه فیزیکی کردن و زدن ودر محلات و خیابان هاچرخاندن نیز از بخشی از سیاست امنیتی می باشد که از عملکرد پلیس آمریکا الگو برداری شده است .
تهران امروز: سرمقاله: «ملاحظه نكنيد!»، پرويز اسماعيلي
سرمقاله نویس تهران امروز نیز مشابه همکار مقاله نویس خود در روزنامه ی حزب الله است که به دفاع جانانه از طرح امنیتی نیروی انتظامی پرداخته وسخت به مطبوعات و منتقدان رقیب دوم خردادی ها تاخته است که چرا عنوان دفاع از حقوق متهمين، به مظلوم‌نمايي و فرياد زدن از حقوق اين مجرمان اقدام مي‌كنند ؟ این سرمقاله نویس بدون آنکه توضیح دهد که پدیده ی زنان وکودکان خیابانی و دختران فراری از خانواده ها و اراذل و اوباش چگونه در جامعه به وجود آمده ورشد یافته است و ریشه ی اصلی رشد آن در حکومت مدعی مذهبی که بیش از 28 سال سابقه دارد چیست ؟ ولی در پاسخ به منتقدان گفته است که هيچ كشور و حكومتي در دنيا پيدا نمي‌شود كه از مجرمان و متعديان به آسايش جامعه پذيرايي كنند . البته اینگونه که صورت مسئله پاک شده است برای اینست تا که مسئولان حاکم پاسخگو نباشد که ریشه ی اصلی خود رهبران نالایق ودزد وغارتگر و جانی حاکم بر ایران می باشند که پیوسته تلاش کرده ند تا که عنوامفریبانه و با سوء استفاده از مذهب کردن بطور فرافکنی و وارونه گوئی کردن به جای پاسخگوئی به مسئولیت و قول های داده شده به مردم وبه خصوص جوانان با شیوه ی سرکوب و خفقان و اتهام زدن و شکنجه وزندان واعدام نمودن برای خفه کردن صدای معترضین در همه ی سطوح جامعه برخورد کنند که طرح امنیت ملی نیروی انتظامی مورد دیگر روش عریان سرکوبگری اجتماعی می باشد.
طي روزهاي اخير و پس از برخورد قهرآميز پليس با اوباش شناخته شده برخي مناطق تهران، عده‌اي به عنوان دفاع از حقوق متهمين، به مظلوم‌نمايي و فرياد زدن از حقوق اين مجرمان اقدام مي‌كنند. در حالي كه خود مي‌دانند وقتي موضوع حقوق عمومي مردم براي زندگي در فضايي امن و بي‌خطر پيش مي‌آيد، جايي براي حقوق ناامن‌كنندگان اجتماع نمي‌ماند. هيچ كشور و حكومتي در دنيا پيدا نمي‌شود كه از مجرمان و متعديان به آسايش جامعه پذيرايي كنند. كافي است كه تاملي در صفحات حوادث روزنامه‌ها كنيم يا به تازه‌ترين نظرسنجي‌ها از مردم و دغدغه‌هاي زندگي‌شان نظر كنيم، 94 درصد از مردم پايتخت از «زورگيري و گروگان‌گيري»، 97 درصد از «باندهاي فساد»، 96 درصد از «قتل، جنايت و فساد»، 94 درصد از «تعرض به حريم خصوصي افراد»، 92 درصد از «مزاحمت‌هاي ناموسي»، 91 درصد از «اعتياد و مصرف قرص‌هاي روان‌گردان» و 88 درصد از «شرب‌خمر و بدمستي در سطح شهر» اظهار نگراني كرده‌اند.طبعا اين ميزان بالاي «احساس نگراني» از ناامن شدن شرايط زندگي براي خانواده‌ها به معني در خطر بودن اين حجم از جمعيت كشور در برابر جرايم فوق نيست، بلكه معناي اين آمار، اين است كه جز مزاحمان، اراذل و اوباش و كساني كه براي تعدي به جان و ناموس و مال شهروندان از هيچ جنايتي عليه آنان ابا ندارند، مردم نگراني امنيتي ديگري ندارند.
جلالي به نقل از وزير اطلاعات: اتهام موسويان،درز اطلاعات به يك سفارت خارجي است
اینهم آخر وعاقبت یک مهره ی مهم هسته ای در دو دوره ی کارگزاران واصلاح طلبان که به چه روزی افتاده است که نه اینکه گفته نمی شود که چر اایشان دستگیر شده است، بلکه حتی گفته نمی شود که چرا پرونده اش هنوز مفتوح می باشد؟ مهمتر اینکه آنقدر این رژیم مضحک و نامشروع کمدیست که از یک سو اعلام می شود طرح و پروژه ی هسته ای ملی می باشد و مورد حمایت همه ی مردم ایران می باشد ولی از طرف دیگر این طرح وبرنامه ی هسته ای بطور پنهانی دنبال شده ومی شود. حتی به مردم گفته نمی شود که اتهامات این جاسوس دستگیر وبا وثیقه آزاد شده ی هسته ای چیست . کمدی تر اینکه نمایندگان دست نشانده ی مجلس ارتجاع نیز در مجلس در نشست غیر علنی از وزیر بدنام وآدمکش حرفه ی انگلیسی محسنی اژه ای در این مورد سئوال و پرسش کرده اند!
ايرنا - كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: «وزير اطلاعات گفته است كه پروندهء حسين موسويان مفتوح است و تحقيقات دربارهء آن ادامه دارد.» جلالي ديروز در جمع خبرنگاران پارلماني افزود: «در حاشيهء جلسه‌اي كه وزير اطلاعات در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور يافته بود، برخي از اعضاي كميسيون در خصوص آخرين وضعيت پروندهء آقاي موسويان از وي توضيحاتي خواستند.» نمايندهء شاهرود ادامه داد: «آقاي محسني اژه‌اي پاسخ داد كه پروندهء موسويان امنيتي است و در اين پرونده مسالهء درز اطلاعات به خارج، خصوصا به يك سفارتخانهء خارجي در تهران وجود دارد.»مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: «وزير اطلاعات گفته است كه اختيار اين پرونده به دست قاضي است و پس از اتمام بررسي‌هاي نهايي در اين باره، حكم صادر خواهد شد.»
استاندار تهران: نهضت آزادي شرعا غيرقانوني است
بیچاره نهضت آزادی که پس از 28 سال هنوز درک نکرده است که رژیم غیر متعارف ونامشروع می باشد وجائیکه ولی فقیه مثل آب خوردن نامه ی حکومتی صادر می کند و از روی قانون اساسی دست ساز خودش عبور می کند تا کی رئیس این نهضت می خواهد که نقش مرغ عزا و عروسی را در این رژیم ایفا کند و مدعی اپوزیسیون قانونی رژیم ضد بشری و ضد آزادی شود که نه ترمز بریده ودنده عقب کنده در برنامه و پروژه هسته ای می باشد، بلکه در در همه زمینه ها از جمله در زمینه ی اجتماعی نیز همین حالت ترم بریدگی را دارا می باشد که از طریق طرح امنیت ملی نیروی انتظامی آن را دنبال می کند؟
خبرگزاري‌ها- استاندار تهران دربارهء عدم ارايه مجوز به ابراهيم يزدي و همفكرانش براي برگزاري مراسم اظهار كرد: «اگر اين تشكل در چارچوب قانون از كميسيون مادهء 10 احزاب وزارت كشور مجوز بگيرد ما وظيفه داريم كه براي آن‌ها مجوز صادر كنيم. با توجه به تاكيد امام خميني(ره) مبني بر اين‌كه فعاليت نهضت آزادي غيرقانوني است، ما سمعا و طاعتا خواهيم بود; بنابراين نمي‌توانيم براي حزبي كه شرعا غيرقانوني است مجوز سالگرد ارايه دهيم. در آن‌چه رهبر كبير انقلاب فرموده‌اند نمي‌توان تبصره يا خللي وارد كرد، البته فعاليت آن‌ها در خانه اشكال ندارد و ما با آن كاري نداريم اما وقتي فراخوان مي‌دهند، موضوع فرق مي‌كند. آن‌ها در طول سال جلسات زيادي برگزار مي‌كنند و كسي مزاحم‌شان نمي‌شود، مگر اين‌كه احساس شود توطئه‌اي عليه نظام در حال صورت گرفتن است كه مراجع ذي‌ربط وارد عمل مي‌شوند.»كامران دانشجو تاكيد كرد: «ما آزادي را در چارچوب اسلام، ولايت و جمهوري اسلامي قبول داريم. ولايت نيز طبق قانون اساسي مطلق است و چون و چرا در آن وجود ندارد و ما قايل به قانون هستيم و آن را اجرايي مي‌كنيم.» همچنين معاون سياسي، امنيتي استانداري تهران در اظهارنظري مشابه در اين مورد گفت: «نهضت آزادي ايران مجوز فعاليت از كميسيون ماده 10 قانون احزاب را ندارد و به همين دليل استانداري با اهرم‌‌هاي قانوني كه در اختيار دارد، مانع از فعاليت آن مي‌‌شود.»به گزارش ايلنا، عبدالله روشن در حاشيهء نشست فرمانداران استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: «همهء گروه‌‌ها براي ادامهء فعاليت خود بايد از كميسيون مادهء 10 احزاب مجوز لازم را كسب كنند و نهضت آزادي ايران هم از اين امر مستثنا نيست ولي متاسفانه آن‌ها به جاي اين‌كه به دنبال كسب مجوز براي فعاليت قانوني بروند، به دنبال تحميل خودشان به جامعهء سياسي كشور هستند و چون فراتر از قانون عمل مي‌‌كنند، ما با اهرم‌‌هاي قانوني كه در اختيار داريم، مانع از فعاليت آن‌ها مي‌‌شويم.»پيش از اين استانداري تهران از برگزاري مراسم 46 سالگرد تاسيس اين نهضت جلوگيري كرده بود.نهضت آزادي نيز در واكنش به اين امر با انتشار بيانيه‌اي، متذكر شده بود كه اين واقعه محدود به تضييع حقوق يك گروه خاص و يا حزب نيست و مربوط به همهء ايرانيان است
ايران : سرمقاله: «شكست زودهنگام»
تا کنون ولی فقیه را نمی شد از نظر قانونی زیر پیگرد وسئوال وپرسش برد . اکنون که رژیم یکدست شده است وولی فقیه از پاسدار غلامک وگماشته ی خود حمایت می کند . بنابراین طرح فراخوان این رئیس جمهور در مجلس به عنوان سئوال کردن از منظر روزنامه ی سخنگوی دولت ایران بمنزله توهین واهانت به رئیس جمهور می باشد. بیچاره زمان رئیس جمهور خاتمی که خودش اعتراف کرد آبدار چی نظام بوده است .دیوارش آنقدر کوتاه بود که هر کس هوس تمرین پرش می کرد از این دیوار می پرید . ولی اگر محمود احمدی نژا خودش کوچک و ریزه ومیزه است ولی در عوض دیوارش آنقدر بلند است که به آسانی حتی نمایندگان مجلس ارتجاع نمی توانند از روی آن به پرند واز وی در مجلس سئوال کنند
در آستانهء ورود به مباحث مربوط به انتخابات هشتمين دورهء مجلس شوراي اسلامي قرار داريم و مجلس هفتم در حالي به پايان كار خود نزديك مي شود كه برخي عناصر افراطي و پرهياهو، با رفتار و گفتار خود كه بعضاً دور از شان نمايندگي مجلس است، اين باور را در اذهان عمومي ايجاد مي‌كنند كه آن‌ها هيچ آغازي بر اين پايان را انتظار نمي‌كشند.
بهره‌گيري از الفاظ زشت و توهين‌آميز عليه رييس‌جمهور پر تلاش، دلسوز و محبوب مردم، آن هم از سوي برخي در قامت نمايندگي مجلس، پيامي جز پذيرش شكستي زود هنگام در انتخابات پيش رو را به مخاطبانش منتقل نمي‌كند.فراخواني رييس‌جمهور به صحن علني مجلس با هدف تنوير افكار عمومي و پاسخگويي به برخي از سوالات و ابهامات، حق قانوني نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي است كه در يك فرآيند مشخص و قانونمند پي گرفته مي‌شود اما اين امر هيچ سنخيتي با جنجال سياسي و تبليغاتي نماينده‌اي كه بسياري از همكارانش از او، رفتار و گفتارش تبري جسته‌اند، ندارد.
جام جم:اظهارات غيرمتعارف مقام عراقي
چه عجب که بالاخره یکی در عراق پیدا شد که پی به این واقعیت پی ببرد که رژیم تروریستی آخوندی چکاره است وچه اهداف شومی را در عراق دنبال می کند واعتراض کرده که چرا باید رژیم تروریستی آخوندی در مورد عراق به عنوان نماینده وسخنگوی مردم این کشور دخالت گری و باج گیری کند واین کشور را به عنوان سر پل یا سکوی پرش برای اهداف و مقاصد پلی خود قرار دهد؟
معاون رييس‌جمهور عراق در اظهاراتي غيرمتعارف با انتقاد شديد از تصميم آمريكا براي گفت‌وگو با جمهوري اسلامي ايران بر سر اوضاع امنيتي كشورش مدعي شد اين مذاكرات نافي استقلال و حاكميت ملي عراق است و زمينه را براي دخالت تهران در امور داخلي آن كشور فراهم مي‌آورد.اظهارات غيرمتعارف معاون رييس‌جمهور عراق دربارهء مذاكرات ايران و آمريكا در حالي مطرح مي‌شود كه پيش‌تر ديگر مقامات عراقي از جمله رييس‌جمهور، نخست وزير، رييس مجلس، وزير امور خارجه، مشاور امنيت ملي و... حمايت خود را از اين گفت‌وگو‌ها به طور قاطع ابراز كرده‌اند.