نقد مطبوعات : شرايط را درك كنيد" روزنامه ی جمهوری اسلامی

نقد وبررسی " شرايط را درك كنيد" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 19 اردیبهشت ماه سال 1386
آنچنان تق عملکرد وبازی های نمایشی جناح ها و ماهیت رژیم تروریستی آخوندی در آمده است که بطور بسیار شفاف سرمقاله نویس ماهیت واهداف جناح های آن را افشا و رسوا کرده و هشدار داده است که شرایط را درک کنید. برای اینکه گستردگی بحران و رشد تضاد ورقابت ها چنان نمایان وعلنی شده است که سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی وابسته بی ولی فقیه مجبور شده است که دیگر رودروایسی را کنار بگذارد و دست بازیگران درگیر بازی نمایش قدرت را رو کند که متعلق به هر دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب می باشد که یکی غالب و دیگر مغلوب می باشد. البته معیار ارزیابی خود را از تبلیغات زود رس خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم شرو ع کرده است که در ابتدای سرمقاله ی خود گفته است :عجله اي كه جناح ها و گروه ها و جريانها و احزاب از هم اكنون در تبليغات انتخاباتي مجلس هشتم نشان مي دهند نگران كننده است و افزوده است اگر اين شتاب با هدف تشويق و ترغيب مردم براي حضور هر چه بيشتر در پاي صندوق هاي راي باشد جاي خوشحالي دارد ولی متاسفانه نه تنها چنين نيست بلكه بوي تند بازي هاي سياسي از آن به مشام ها مي رسد که تاثير منفي شديدي بر انتخابات خواهد گذاشت. همچنین سر مقاله نویس در دنباله به گسترش یافتن دامنه سایر اختلافات و تبلیغات باندی وجناحی پرداخته و تأکید کرده که آنقدر رشد یافته که حتی کسی ارزشی هم برای شعار تاکتیکی نوروزی رهبر ولی فقیه قائل نمی شوند که ایشان سال جاری را سال اتحاد ملی وانسجام ملی نامیده بود و آن را اینگونه تبدیل به حرمت شکنی و تفرقه کرده اند:
"از انتخابات كه بگذريم امسال كه « سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي » ناميده شده است لااقل به حرمت اين نامگذاري هم كه باشد جريان هاي سياسي بايد اينگونه شتابان به اردوگاه همديگر نتازند و تخم تفرقه نكارند. عده اي با تهديد تطميع توسل به امتيازات ورزشي خرج كردن پول سواستفاده از قدرت و جايگاه خود و به هر وسيله ديگري كه برايشان ممكن باشد تلاش مي كنند فلانكس شهردار نشود و فلانكس بشود تا اين مقدمه اي باشد براي بدست آوردن چند امتياز در دو انتخاباتي كه در پيش است . عده اي هم براي رسيدن به همين مقصود به بنزين بيچاره متوسل مي شوند و ذهن و فكر مردم را چنان با موضوعاتي از قبيل تك نرخي و دو نرخي و امثال اين امور مشغول مي كنند كه اصل زندگي كردن از ياد مردم مي رود. افراد و جريان هائي هم در اين ميان با قلم ها و زبانهايشان چنان به جان اين و آن ميافتند كه گوئي قرار است امسال سال ضديت با اتحاد ملي باشد و ته مانده امكاناتي كه براي كنار همديگر قرار گرفتن و هماهنگ عمل كردن موجود است نيز به باده داده شود! "
سرمقاله نویس پس از اینکه به اختلافات اعضای شورای شهر تهران بر سر انتخاب شهردار تهران و باند بازی ها و دسته کشی اشاره کرده است ، به اختلاف و تضاد میان نمایندگان مجلس و دولت بر سر تعیین کردن چند نرخی قیمت بنزین پرداخته که هنوز شروع نشده آثار تخریبی افزایش قیمت ها ورشد تورم وگرانی در جامعه داشته است ونتیجه گرفته این بازی های سیاسی اینان دست شیطان را از پشت بسته است زیرا که اینگونه موجب زمینه افزایش نارضایتی و پذیرش شایعات دشمن شده است :
"وضعيت از اين نظر بقدري آشفته است كه بسياري از مردم هر حركتي را ناخودآگاه به تبليغات انتخاباتي وصل مي كنند و زمينه براي پذيرش شايعات دشمن ساخته درهمين زمينه ها نيز بسيار فراهم و مساعد است . الحق والانصاف كه بعضي از هموطنان ايراني در زمينه چگونگي استفاده از امكانات پيشرفته فني دست شيطان را از پشت بسته اند. درسالهاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي مردم از نوار كاست و ضبط صوت كه امكانات پيشرفته آن روزگار بودند حداكثر استفاده را براي رساندن پيام انقلاب به همديگر در سراسر كشور بعمل مي آوردند. امروز عده اي به جاي بهره برداري از آن تجربه مفيد بااستفاده از سايت ها و ساير ابزارهاي الكترونيكي جديد كه ابزارهاي پيشرفته روزگار ما هستند حداكثر بهره برداري را براي تخريب كساني مي نمايند كه مي توان و بايد از وجود آنها براي تقويت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي و مقابله با دشمن استفاده كرد. اين از مصاديق بارز استفاده نادرست از نعمت هاي الهي است كه قطعا به زيان مجموعه اي كه بايد با اتحاد و انسجام به پيش برود تا اهداف بزرگ اسلام و انقلاب را محقق سازد و ملت ايران را به سعادت و رفاه برساند تمام خواهد شد. "
سرمقاله نویس در ادامه ی توضیح شیوه های استفاده ی تبلیغاتی از رساله های خبر رسانی که در راستای اهداف فردی و باندی و جناحی خود می باشند .این شیوه اینان را بازی سیاسی وزمینه ساز شایعه سازی دشمن خوانده است بالاخره ایشان یادش افتاده است که در این کشور دزد بازار که از رأس تا ذیل آن همه آلوده به فساد ورشوه واختلاس گری می باشند مردمانی وجود دارند که مطالبات ونیاز و احتیاجاتی دارند که شامل 80% جمعیت کشور می شوند و در عوض به جای برآورده کردن مطالبات شان، اینان تورم و گرانی و افزایش قیمت های کالاهای اساسی افسار گسیخته ی داده شده است که در مورد این معضلات معیشتی و مشکلات اقتصادی وفقر وبیکاری و تورم وگرانی چنین توضیح و نذکر داده شده است:
" درست در همين شرايط كه عده اي مشغول بازي هاي سياسي و سواستفاده از امكانات و هدر دادن فرصت ها هستند قشر ضعيف جامعه در گراني مشكل مسكن سختي معيشت بيكاري و مفاسد اجتماعي پر پر مي زند ولي فريادش نيز به جائي نمي رسد. كساني هم كه تلاش مي كنند اين فريادها را به گوش مسئولان برسانند به دروغگوئي جوسازي تبليغات منفي تضعيف دولت و بدخواهي متهم مي شوند. ايكاش مسئولان به همين انگ زدن ها بسنده مي كردند و منكر وجود گراني و مشكل مسكن و بيكاري و مفاسد اجتماعي نمي شدند و يا به فرافكني پناه نمي بردند و اين واقعيت هاي انكارناپذير را به اين و آن نسبت نمي دادند. "
سرمقاله نویس پس از تذکر و یادآوری کردن مسئولان دولت تا که بفهمند وشیر فهم گردند که تورم وگرانی و افزایش قیمت ها دروغ نیست تا که بشود با تکذیب و انکار کردنش، صورت مسله را پا ک کرد. سپس پرسش کرده است تا کی می شود از پاسخگوئی به مطالبات مردم با نسبت دادن به دیگران که اینان بودند که در دولت های پیشین این مشکل را به وجود آورده اند بشوداز جواب دادن فرار کرد و اینگونه بدون نام بردن از شبکه ی مافیای قدرت گفت وآنان را مقصر قلمداد کرد:
"راستي تا چه وقت مي توان باور كرد اين مشكلات را ديگران پديد آورده اند و اكنون نيز همانها هستند كه نمي گذارند ارزاق مردم ارزان شود مردم تا چه وقت مي توانند با كلي گوئي ها سر كنند و فقط با تعبيراتي از قبيل « مافياي قدرت » و « مافياي ثروت » كه « همه مشكلات زير سر آنهاست » روزگار سپري كنند و هرگز با چهره آنها آشنا نشوند و حتي يكبار هم يكي از آنها به مردم معرفي نشود با اينحال آيا مي توان انتظار داشت مردم اين فرافكني ها را تبليغات انتخاباتي تلقي نكنند و آنچه را كه مي شنوند باور نمايند .به نظر مي رسد عقلاي قوم بايد براي جلوگيري از اين تحركات نامعقول و غيرمنطقي كه زيانهاي زيادي به اساس انقلاب و نظام وارد خواهد كرد انديشه كنند و با اقدامات عملي مانع ادامه اين روند زيانبار شوند. شرايط كشور بگونه اي حساس است كه امروز به اتحاد و انسجام و تلاش براي حل مشكلات مردم بيش از هر زمان ديگري نيازمنديم . همه بايد اين شرايط را درك كنند و خود را با مصالح كشور تطبيق دهند."
در خاتمه اینکه درست است که سرمقاله نویس به بخشی از واقعیات اشاره کرده است. البته که جدا از جنگ و نزاع باندی و جناحی نمی باشد . زیرا اگر ایشان به دولت انتقاد می کند و فریادش از دست سایت های افشاگر حامی دولت پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد بلند شده است که شامل حال سایت رجا نیوز فاطمه ی رجبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت است، فقط هدف دفاع از رفسنجانی کردن می باشد و معترض است که چرا این سایت غارتگری های رفسنجانی و خانواده ی وی را افشا می کند ونه اینکه سرمقاله نویس بطور وواقعی دلش به حال مردم محروم ایران سوخته باشد که انتقاد کرده است چرا تورم وگرانی و افزایش قیمت ها مهار نمی شود؟ در هر صورت همانگونه که سر مقاله نویس خودش تأئید وتأکید کرده است بازی سیاسی در بستر نزاع های باندی و دسترسی به قدرت مورد هدف اصلی می باشد که تا فرارسیدن تاریخ نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم اینگونه بازی ها بازهم گسترش می یابد و متنوع تر خواهد شد.
هوشنگ – بهداد