سرمقله جمهوری 18 اردیبهشت. پیشنمازکه بادرها کند، پس نمازتوفان ها بر پا می دارد


نقد وبررسی " كشتي « بلر » هم به گل نشست ! " روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1386
"پیشنماز که باد رها کند، پس نماز توفان ها بر پا می دارد"
گفته می شود پیشنماز که باد رها کند، پس نماز توفان ها برپا می کند. اکنون کشتی رژیم تروریستی آخوندی دچار توفان وامواج سهمگین شده واز هر طرف دارد به دیوار ی ساحل بر خورد می کند و شلاق کش ترکش های امواج سهمگین وبلند بر بدنه ی کشتی توفان زده اش وارد واصابت می کند و ضربه می زند . همچنین خبر از دستگیری جاسوس انگلیس رسیده است که تا رأس هیئت مذاکره کننده ی هسته ای نفوذ داشته است و پاسدار حسین شریعتمداری خبر از رقص گرگ ها می دهد وبه دولت هشدار داده است که آخر وعاقت خوبی این رقصیدن با گرگ ها ندارد . ولی ملای سرمقاله نویس بی خیال رقص گرگ ها و توفان زدگی سهمگین شده است وبه سراغ دولت فخیمه ونخست وزیر آن بلر رفته است تا که حق وزیر سابق امور خارجه ی دولت کارگری بلر جک استراو را بدهد که چقدر کوشش خستگی نا پذیر تلاش کرد تا که موفق شد با جلب حمایت کشورهای جزو اتحادیه ی اروپا، بتواند نام سازمان مجادین خلق را در لیست گروه سازمان های تروریستی بگذارد که اکنون به عنوان پاداش از به گل نشستن کشتی بلر نخست وزیر انگلیس چنین گزارش و تحلیل و خبر تهیه شده است"
"حزب حاكم « كارگر » انگليس در انتخابات شوراها و مجالس محلي شكست سختي خورد و اغلب كرسي ها را به رقباي خود واگذار كرد. اين شكست سنگين حزب حاكم نه تنها موقعيت لرزان توني بلر در انگليس را شكننده تر ساخت بلكه حتي بر آينده حزب در صحنه سياسي انگليس هم اثرات جدي و ماندگاري را برجاي گذاشت . بي اعتباري دولت بلر و حزب كارگر نزد مردم انگليس به حدي بود كه حتي در اسكاتلند كه براي مدت نيم قرن همواره حزب كارگر طرف پيروز انتخابات بوده اين بار مبارزه را به رقيب اصلي خود يعني « حزب ملي اسكاتلند » واگذار كرده است ."
سرمقاله نویس دلایل بسیاری را موجب چنین شکست حزب حاکم کارگر دانسته که مهمترین آن را شرکت درجنگ عراق معرفی کرده وتأکید کرده که این یکی عامل عمده و اصلی ناكاميهاي دولت بلر در صحنه داخلي انگليس و به گل نشستن كشتي حاكميت بلر بوده است . همینطور سرمقاله نویس در دنباله پیآمدهای ضربات شکست های دیگری را نیز در لیست شکست های حزب کارگر وبلر گنجانیده است که آنان را اینگونه لیست کرده است:
"بدين ترتيب دولت لندن براي سلطه بر خاورميانه تلاش مي كرد ولي بر اثر ناكامي حتي درحال از دست دادن سلطه بر اسكاتلند نيز هست . در واقع بلر در شرايطي از قدرت كناره گيري مي كند كه چسبندگي سرزمين هاي اسكاتلند و چه بسا « ولز » و ساير موارد به پيكره سرزمين انگليس به حداقل ممكن رسيده است . در اينصورت ممكن است ساير سرزمين ها از جمله كانادا استراليا و... نيز براي اعلام استقلال از نظام پوسيده پادشاهي انگليس وسوسه شوند. البته اين زمزمه ها در گذشته هم وجود داشته ولي انگليسي ها عموما با ترفندهاي نه چندان قابل دفاعي از تحقق چنان اهدافي جلوگيري كرده اند و دستكم آنرا به تعويق انداخته اند. جنگ عراق رسوائي تسليحاتي درباره عربستان شكست در محكوميت زندان گوانتانامو و حمايت از اسرائيل در جنگ اخير لبنان كه سرانجام به شكست مطلق اسرائيل منجر شد. به عبارت بهتر شكست اسرائيل به ناكامي حاميانش منجر شده و بلر تاوان سنگين حمايت از طرف بازنده در جنگ 33 روزه در لبنان را مي پردازد "
سرمقاله نویس رزنامه ی ولی فقیه بدون آنکه کوچکترین اشاره ای کند که چرا قبل از تهاجم نظامی به افغانستان وعراق وزیر امور خارجه ی وقت انگلیس جک استراو به تهران سفر می کرد که درست چند روز قبل از این تجاوزات نظامی واشغال گری ها بود که حمایت و همکاری مقامات رژیم تروریستی آخوندی را برای اشغال نظامی جلب نماید . سپس در زمان جنگ وتجاوز نظامی عراق ، قرارگاههای نظامی مجاهدین در عراق مورد بمب باران هوائی واقع می شد و مطبوعات رژیم تروریستی به نقل از دستگاه خبر پراکنی رادیو آیت الله بی بی سی با آب وتاب فراوان اخبارش را بازتاب می دادند . تا آنجا همکاری ها ادامه یافت که رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه ی تهران نیز به این همکاری ها اعتراف کرد و یااینکه بدون آنکه سرمقاله نویس جوابی به این سئوال چند بار تکرار و فراموش وبی جواب مانده شده بدهد که پرسش شده بود برای چه پس از سقوط حکومت صدام حسین پاسدار محسن رضائی در تهران کنفرانس مطبوعات داخلی و خارجی تشکیل داد تا اینکه پیام تبریک سران ومقامات رژیم تروریستی آخوندی را به مقامات و سفرا و وزرای امور خارجه ی کشورهای جزو ائتلاف در اشغال نظامی عراق در تهران برساند. از جمله همین کشور انگلیس نیز جزو همین اشغال گرانی بود جزو یکی از همان کشورهای دریافت کننده کارت تبریک و مورد ستایش قرار گرفته بود. اکنون برای چه همه ی آن همکاری ها وقدر دانی ها فراموش شده است؟ در صورتیکه شرایط یکه تازی در عراق برای مانور دادن وباتلاق سازی کردن عراق و جولان دادن سران رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران در عراق به وجود آمده است که البته انگلیس نقش بسیار کلیدی در آن داشت، اکنون دیگر دولت ارباب فخیمه ی انگلیس اخ وبد شده است! آنگونه که ملای سرمقاله نویس جرأت کرده که نمک خوری و نمک نشناسی کند و اینگونه پس از نمک خوری کردن دست به نمکدان شکنی بزند واز رمز شکست بلر وانگلیس در بد سرمایه گذاری فرجامی در اشغال عراق بگوید و اینگونه از شکست وناکامی های انگلیس و دولت بلر وحزب کارگر حزب حاکم گزارش مبسوزط ارائه کند:
"با اينحال رمز اصلي شكست بلر و حزبش را بايستي در سرمايه گذاري بدفرجام در جنگ عراق جستجو كرد. « جف هون » وزير دفاع سابق انگليس اعتراف مي كند كه حضور نيروهاي خارجي در عراق اشتباه بود. نيروهاي خارجي بعد از ورود به عراق طرح و برنامه خاصي براي ادامه حضور در عراق نداشتند. جف هون كه درحال حاضر نماينده انگليس در اتحاديه اروپا است مي گويد : ابتدا تصور مي شد كه مردم عراق براي استقبال از نيروهاي خارجي به خيابانها بريزند ولي اين انتظار ما هرگز برآورده نشد. جنگ عراق به بهانه وجود سلاحهاي كشتار جمعي در عراق آغاز شد ولي متاسفانه آن اطلاعات به كلي نادرست بود. تاريخ درباره حضور نيروهاي چند مليتي در عراق و دخالت در تشديد درگيريها بين سني ها و شيعيان قضاوت خواهد كرد. فرماندهي نيروهاي آمريكائي و انگليسي در عراق با يكديگر اختلاف نظر بسياري داشتند. اشتباهات آمريكا پس از حمله به عراق به گونه اي بود كه عراق را به ورطه نابودي كشاند و ديگر اميدي به بازسازي اين كشور نيست . « جف هون » كه در زمان حمله به عراق وزير دفاع انگليس بود به « گاردين » اعتراف كرد : ما واقعا به عواقب واقعي اين جنگ نيانديشيديم . اگرچه « جف هون » سعي دارد لبه تيز حملات خود را متوجه آمريكا نمايد ولي واقعيت اينست كه خطاهاي عمدي انگليس در عراق هم كم نبوده است . همه بخاطر دارند كه يك روزنامه انگليسي عكس هائي از شكنجه و جنايات ارتش انگليس در عراق به چاپ رساند ولي با اعمال فشار دولت بلر وزارت دفاع و ارتش سلطنتي انگليس سردبير آن بركنار شد و آن روزنامه با انتشار متني ادعا كرد كه گويا عكس ها جعلي بوده و براي بدنام كردن ارتش تهيه شده بود. البته اين توجيهات مضحك ممكن است براي « مصرف داخلي » انگليس كارآئي داشته باشد ولي ابعاد جنايات ارتش انگليس بويژه در مناطق شيعه نشين بقدري شرم آور تحقير كننده و جنون آميز است كه دست كمي از جنايات ارتش آمريكا در عراق ندارد. "
ملای سرمقاله نویس در خاتمه حتی دست از توهین کردن به بلر برنداشته است وچنین وی را سگ دست آموز بوش خطاب کرده که همچون سید خندان می خواهد پس از تمام پست نخست وزیری در نقش لباس روحانیت انجام وظیفه است:
""بلر در جريان تجاوز نظامي به عراق آنچنان از بوش حرف شنوي داشته و دارد كه حتي سياستمداران و رسانه هاي انگليسي او را « سگ دست آموز بوش » مي نامند. او حتي پس از كناره گيري از قدرت هم قرار است بعنوان نماينده بوش در طرح صلح خاورميانه در خدمت كاخ سفيد باشد. اين تصميمي شرم آور است ولي براي كسي كه فقط به پول و قدرت مي انديشد اهميتي ندارد كه همچنان « حقوق بگير آمريكا » معرفي شود! البته بلر خود را آدم همه فن حريفي مي داند و حتي حاضر شده بعنوان « پدر روحاني » ! به هيئت هاي ميسيونري مسيحي جهت تبليغ مسيحيت ملحق شود. شغل هاي ديگري هم به او پيشنهاد شده است . اول فروش خاطراتش به چند ميليون پوند و كمك به تدوين خاطرات دوران نخست وزيري و حضور در خانه شماره 10 داونينگ استريت و ديگري ايجاد « بنياد بلر » و تلاش براي تامين اهدافي كه برخي موارد آن هنوز محرمانه معرفي شده است . توني بلر به هر كاري بپردازد و باقيمانده عمر پرننگ و نكبت خود را به هر شغلي بگذارند در يك نكته ترديدي نيست و آن اينكه كشتي او هم در باتلاق حوادث عراق به گل نشسته و تاريخ از اين انگليسي شرور با بدنامي و نفرت و انزجار ياد خواهد كرد."
در خاتمه اینکه به نظر می رسد که بیشتر پارامتری که موجب ناراحتی و گزیدگی و عصبیت ملای سرمقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه شده است . نقشی است که بلر می خواهد پس از فاصله گرفتن از پست نخست وزیر خود دنبال کند . زیراکه گزارش شده است ایشان می خواهد در کسوت روحانیت اهداف خودش را در سطح جهان دنبال کند . بنابران چون در این مورد بلر می تواند تبدیل به رقیب جدی آخوندهای مفتخور حاکم بر ایران تبدیل شود که مذهب عامل عوامفریبی و غارتگری و زر اندوزی وجنگ طلبی و... آنان می باشد پس با ورود یک روحانی جدید انگلیسی ا سابقه ی همه فن بودن از سوی دولت فخیمه ی ارباب سخت به خطر افتد که چون ملای سرمقال نویس احساس خطر برای منافع آخوندی پالان سائیده وهفت خط و توبره و آخور خور کرده است اینگونه فرافکنانه نگرانی خود را از به گل نشسستن به گل کشتی بلر بارز کرده و داد و فغان سر داده وجیغ بنفش علیه ی بلر کشیده است.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1386