سرکوبگری وخفه سازی معلمان چه ارتباطی به منت گذاشتن یا نگذاشتن بر سر آنان دارد؟


نقد وبررسی " خدمتي كه منت ندارد " (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان سه شنبه اردیبهشت12 سال6 138
" سرکوبگری وخفه سازی معلمان چه ارتباطی به منت گذاشتن یا نگذاشتن بر سر آنان دارد؟
افتادگی و شکسته نفسی خبرگان اساتید حاکم تصویر مارکشی و مار نشان دادن حاکم بر ایران تا کجاست که فراموش کرده اند در 28 سال گذشته چه تعداد اساتید دانشگاه و دانشجو ومعلم و دانش آموز دستگیر و زندانی و شکنجه و اعدام شده یا پاک سازی و خانه نشین و یا مجبور به تبعید شده اند و یا پس از برگزاری نمایش انتخاباتی سوم تیرماه سال 1384 که نتایج این نمایش خیمه شب بازی انتخابات انتصابات منجر شد که یک پاسدار گمنام وغلامک وگماشته ی ولی فقیه به نام محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شد . سپس این گماشته آخوندهای متحجر رؤسای انتصاباتی دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران کرد . اساتید دانشگاه را همین غلامک وگماشته به عنوان لیبرال و سکولار فرمان پاک سازی داد و خطاب به دانشجویان بسیجی ها گفت تا فریاد بر سر مسئولان دانشگاهها بر نمی آورید ویا نمی نخواهید که بگو یئد ما اساتید سکولار و لیبرال نمی خواهیم وچرا ساکت می باشید؟ اکنون گزارش شده است که این پاسداری که گفته می شود سابقه ی تیر خلاص زنی به زندانیان سیاسی دارد و جزو تیم ترور اعزامی به وین برای ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو بوده است . اکنون آنقدر ناز وادب روز ومعلم دوست شده است که ديروز در روز جهانی کارگر در مراسم تقدير از معلمان نمونه كشور شرکت کرده و سر تعظيم مقابل در برابر سركار خانم مسن وخمیده نجمه قلي پور- آورده که گفته شده نخستين معلم دوران تحصيلش بوده سرش را فرود آورد ه است تا اینکه بتواند جلوه ای از محبت نسبت به استاد و شاگرد را در منظر جهانيان ترسیم کند . البته تصویر تبلیغاتی آ ای دید و سر فرودآئی در صحفه ی اول روزنامه ی پادگانی کیهان بازتاب داده شده است که هم رقابتی در برابر روزجهانی کار گر باشد وهم اینکه چاشنی تبلیغاتی برای احمدی نژاد باشد . هم بهانه ای برای یادداشت روز نویس فراهم گردد تاکه سوژه ای برای تنظیم کردن یادداشت روز خود با اهداف خاص وتدارک دیده شده در برابر مخاطبین تنظیم وآماده کند تا که بتواند دو دوره ی کارگزاران و اصلاح طلبان را بر زیر تیغ بگیرد و هم اینگونه بتواند در مورد پاسدار احمدی نژاد دست به تملق گوئی و ستایش بزند:
"رئيس جمهور طي سخنانش در مراسم تقدير از معلمان نمونه كشور بر ضرورت انجام وظيفه مسئولان و مديران در ساماندهي امور اوليه جامعه فرهنگيان تاكيد ورزيد و اضافه كرد جنس كار معلمان، از جنس پيغمبري است و معلمان عزيز ما اگرچه با مشكلات زيادي مواجه هستند اما سوختن و روشنايي بخشيدن را انتخاب كرده اند"
معلوم نیست که چرا یادداشت روز نویس که همیشه اینهمه در مدح وستایش معنویات تبلیغ می کند ولی نمی گوید که چرا هیچیک از آخوندهای حکومتی و آقازاده هایشان سر سختانه همگی همچون ولی فقیه از معنویات فاصله گرفته اند و چهار دست وپائی به مادیات چسبیده اند و به دنبال در ناز ونعمت و رفاه بودن وغارتگری بیشتر تلاش بی وقفه تلاش می کنند، ولی در عوض برای سایر اقشار محتاج ونیازمند جامعه نسخه ی معنویت یا صبر وبردباری تجویز می کند و به جای پاسخ دادن به مطالبات معلمان که برای برآورده شدنش دست به تجمع مسالمت آمیز در جلوی مجلس ارتجاع زدند ولی با سرکوب و دستگیری و بازداشت شدند. اکنون برای ماستمالی کردن مطالبات معلمان اینگونه مشکلات معیشتی آنان بیان شده و ریشه ی مشکلات در دو دوره ی کارگزاران و اصلاح طلبان انداخته ودر موردش چنین گفته شده است :
"از حيث مسائل معيشتي و رفاهي حتي در قياس با ساير كاركنان دولت، از جمله كم بهره ترين ها به شمار مي روند. با اين وصف زماني كه پاي توجه به مطالبات و مشكلاتشان همچون ديگر اقشار جامعه به ميان مي آيد، خواسته هاي معيشتي به عنوان نيازهاي ضروري اوليه كمترين جايگاه را به خود اختصاص داده و مي دهد.اين وظيفه اي تعطيل ناپذير است كه متأسفانه در ده پانزده سال گذشته غالباً دچار وقفه يا كندي بوده و مشكلات قشري كه حدود يك سوم كل كاركنان دولت را شامل مي شود، كمتر مورد توجه جدي قرار گرفته است. تجلي اراده ملي در روي كار آمدن دولت خدمتگزار و عدالت محور و جايگزين شدن نگاه سرمايه سالار و سياست زدگي شعاري با خدمتگزاري صادقانه و مجدانه، به لطف خداوند توانست تا حدودي از عهده جبران قصورهاي قبلي برآيد و موجب برداشتن گام هايي- هرچند ناكافي- در رفع مشكلات معيشتي اوليه جامعه فرهنگيان شود. در حالي كه طي سال هاي 74 تا 84- بجز سال 80- همواره ميزان افزايش سالانه حقوق فرهنگيان كمتر از ميزان تورم بود، در سال 85 كه نرخ رسمي تورم 5/11 درصد اعلام گرديد، افزايش حقوق حدود 17 درصدي گامي رو به جلو در اين مسير به حساب مي آيد"
درخاتمه اینکه مشخص نیست که چرا پاسدار غلامک وگماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد در روز جهانی کارگر در مورد معلمان نظر داده است وبه دیدار خانم معلم دوران ابتدائی اش رفته است تا اینکه بهانه برای یادداشت روز نویس آماده شود که بتواند هم دهان کجی به کارگران کند . هم اینکه بااشک تمساح ریزی کردن نیشتر بر زخم معلمین زند وبر روی آن بیشتر نمک به پاشد و به جای دفاع کردن از منافع و مطالبات تعویقی معلمان و حق و حقوق پایمال شده ی کارگران ، دست به تبلیغ و ثناگوئی از پاسدار احمدی نژاد بزند و ضمن دفاع کردن از برنامه و اهداف دولت نهم، عقده گشائی علیه جناح مغلوب دوم خردادی کند وکاسه وکوزه ی نارسائی های جامعه و معلمین را بر گردن دوران رفسنجانی و خاتمی بی اندازد و مدعی شود که دولت نهم خدمتگزاریست که مدافع اقشار محروم از جمله معلمان و سایر اقشار کم در آمد جامعه است البته در پایان افزوده که هنوز گام هاي ناپيموده ی بسیاری در خدمت رساني به معماران آينده كشور این دولت دارد که می بایست جهت گيري حركت دولت عدالت و منادیان مهرورزی در خدمت پرچمداران عشق و عاطفه به سويي باشد كه جايي براي كمترين دغدغه هاي معيشتي باقي نماند. و خوبه که نتیجه گرفته است ک دولت نهم با اين جهت گيري نه تنها منتي بر سر جامعه عزيز فرهنگيان ندارد، بلكه هم سياست بازان را در مطامع ناپسندشان ناكام مي گذارد، و هم فلسفه وجودي خود را توجيه مي كند. یعنی اینکه جز وعده ی دروغین بیشتر دادن و حرافی کردن وسر کوبگری فزون تر نمودن هیچ فرقی با اسلاف پیشین خودش ندارد.

هوشنگ – بهداد
سه شنبه 12 اردیبهشت ماه سال6 138