شوراهای مدعی خدمت رسانی، یا مکان جنگ ونزاع وسکوی پرش قدرت!17 اردیبهشت


نقد وبررسی " شوراها مسئوليت ها و مشغوليت ها " (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان دوشنبه 17 اردیبهشت ماه سال 1386
شوراهای مدعی خدمت رسانی، یا مکان جنگ ونزاع وسکوی پرش قدرت
هر نهاد متعلق به رژیم تروریستی آخوندی تبدیل به مرکز جنگ و نزاع ورقابت باندهای مافیائی و غارتگر وابسته به جناح های در گیر قدرت شده است . از جمله شوراهای شهر و روستاها که هفته ی پیش آغاز فعالیت سومین دوره ی آن شروع شد. اکنون پس از اشاره ی یادداشت روز نویس به پیام ولی فقیه و توضیح وبررسی آن در دنباله به چند اصول قانون اساسی در مورد شوراها و تعمیم دادن به قرآن پرداخته ونتیجه گرفته شده که شورا ومشورت کردن، بهرین شیوه ی اتخاذ نظر وتصمیم گیری های مهم و ضروری می باشد وتأکید شده است که شرع حجت را بر اهلش تمام مي كند، و حكم «عقل» نيز همين را گوید و افزوده شده که عقل هم به ويژه در امور اجتماعي و آنجا كه مصالح جمع مطرح است، «خرد جمعي» و رأي منبعث از آن بر خودمحوري و «رأي فرد» را ارجح مي داند و خلاصه چنین بر رعیت اصل شوراها اصرار شده است:
"اصل شوراها، يكي از ايده هاي اصيل انقلاب اسلامي مردم ايران است كه از دوران مبارزات و پيش از سقوط رژيم خودكامه پهلوي، بارها از سوي بنيانگذار كبير انقلاب بر آن تاكيد شده و به عنوان يكي از راه هاي پيشبرد اهداف ملي و آرمان هاي انقلابي و مشاركت مردم در سرنوشت خود و سازندگي و پيشرفت كشورشان از شعارهاي رايج در جريان مبارزات انقلابي مردم ايران مطرح بود كه بعد از انقلاب جزو اصلي ترين مطالبات مردم درآمد. بر همين اساس بود كه پس از پيروزي انقلاب و برپايي نظام جمهوري اسلامي، مجلس خبرگان اول كه وظيفه تهيه و تدوين قانون اساسي را برعهده داشت، فصلي شامل چند اصل از اين قانون را به شوراهاي اسلامي و جايگاه و وظايف و كاركردهاي آن اختصاص داد."
خلاصه یادداشت روز نویس آنچنان از شوراها تعریف و تمجید کرده است تا که نگوید چرا قانون آن در سال 61 به تصویب مجلس ارتجاع رسید وپس از چندین نوبت دستکاری و شیر بی یال کوپال شدنش که آخرین موردش در سال 75 بود که دستکاری و مثلاً اصلاح شد و نمایش اجرای آن در خیمه شب بازی انتخابات شوراها شد که پس از روی کار آمدن دوم خردادی ها در اسفند سال 1377 اجرا شد تا که بالاخره اینگونه نقش دکوری مردم چنین در رژیم تروریستی قرون وسطائی به نام شوراها برجسته گردد:
"در جمهوري اسلامي كه نظام برآمده از انقلاب مردم قهرمان ايران است، همه پست ها و مقام ها و نهادها و تشكيلات، سنگر خدمت و عرصه خدمتگزاري به ملك و ملت است. «شوراها» نيز از اين قاعده مستثني نيستند. شوراها نيز علاوه بر اينكه به نوبه خود نشان دهنده جايگاه مردم و راي آنها در اداره مملكت است و انتخابات آن يكي از عرصه هاي «حضور مردم» در صحنه دفاع از انقلاب و كشور است خود فرصت مناسبي براي «خدمت» كردن است و كساني كه اين توفيق را به دست مي آورند و مردم با رأي خود به آنان اعتماد كرده و اين فرصت را در اختيار آنان قرار داده، بايد قدر آن را بدانند و نعمتي كه به آنها داده شده به نقمت تبديل نكنند و تمام هم و غم و وقت و انرژي خود را صرف انجام وظايف و عمل به وعده ها و خدمت به خلق خدا نمايند."
یادداشت روز نویس در ادامه ی روضه ونوحه های مبسوط در مورد شوراها خواندن و از وظایف آنان ونقش اعضای شوراهای شهر و روستاها گفتن ، عملکرد اولین را بیان کرده است که مر بوط به جناح مغلوب دوم خردادی ها بود که بدین تو سر زدن اعضاء و اختلاس کردن ورو نمودن دست همدیگر سر انجام به انحلال آن از سوی وزارت کشور منتهی شد و البته دوره ی دوم شوراها دربست در اختیار اصول گرایان وابسته به ولی فقیه بود که ابتدا پاسدار غلامک وگماشته ی ولی فقیه را به عنوان شهردار تهران بر گزید که طفلک فقط توانست مبلغ بسیار ناچیز از یک قلم 350 میلیارد تومان اختلاس گری کند و بخشی از آن را هزینه ی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم خودش کرد که توانست رقیب رفسنجانی شود وجای آن در پست ریاست جمهوری را گرفت . پس از ترک وی از پست شهرداری سردار پردار محمد باقر قالیباف شهردار تهران شد که ضمناً یکی از نامزدان و رقبای ریاست جمهور پاسدار احمدی نژاد نیز بود و اما کنون که دوره ی فعالیت شوراهای دوره ی سوم شروع است یادداشت روز نویس برایش چنین آرزو کرده است:
" در پايان بار ديگر تاكيد مي كنيم كه خدمت خالصانه و مدبرانه اعضاي شوراها، هم وفاداري به امانتي است كه مردم با راي خود براي چند سال به دست آنها سپرده اند و هم موجب مي شود تا انگيزه و اشتياق مردم براي حضور در انتخابات آينده شوراها و نظير آن، مضاعف و پررنگتر شود. حضوري كه يكي از دلايل اصلي پايداري انقلاب اسلامي در برابر تندباد حوادث و هجمه بي رحمانه دشمنان است. حضوري كه به همين دليل دشمن از آن در هراس است و طبيعي است كه هر عملكرد و اقدامي از ناحيه هركسي يا نهادي و... در جهت كم رنگ كردن اين «حضور» صورت بگيرد، خواه ناخواه آب در آسياب دشمن ريختن و خيانت به ميراث گرانقدر امام و شهيدان است. امام و شهيداني كه اگر نبودند و آن رهبري خالصانه و آن فداكاري ها و جانبازي هاي مخلصانه نبود اين پست و مقام ها و اين فرصت هاي خدمت و نجات هرگز نصيب كسي نمي شد... ."
درخاتمه اینکه یادداشت روز نویس بدون اینکه بگوید که در رژیم قرون وسطائی ضد آزادی و غارتگر مستبد تک صدائی این ولی فقیه هست که همه کاره است و به جز ارگان های سرکوبگری که در اختیار دارد تا اینکه صداهای اعتراضی و حق طلبانه ی مردم را خفه نمایند، قانون اساسی نیز نمادی دیگر از دکور وابزار قدرت وچماق و سرکوبگریست که ارزشی غیر از این ندارد. همچنین نقش مردم جز سیاهی لشکر در پای صندوق های آرای نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی برای جنگ وجناع قدرت جناحی و مشروعیت دادن به رژیم می باشد ودر شرایطی که روضه های زیاد خوانده شده که خدمت رسانی به مردم هدف شوراهاست ولی در عمل دوری جستن از باند وگروه و دسته بندی شعر و شعار بازی بیش نیست ، مشخص نیست که چرا یادداشت روز نویس از اعتراف دسته وباند بازی و لشکر کشی و خط و نشان کشیدن در شورای های شهر تهران که کشدار وجدی شده سخنی نگفته است . در صورتیکه صدایش آنگونه بلند شده که سایت بازتاب پاسدار محسن رضائی گزارش داده است که به جز پاسدارسر دار محمد باقر قالیباف 3 نامزد دیگر آماده ی رقابت برای قبضه ی پست شهرداری تهران شده اند. وتهدید کرده اند که اگر چنانچه خود شهردار نشوند از رأی دادن به قالی باف خودداری خواهند نمود و درست بر خلاف ادعای مسخره ی ولی فقیه ونقل قول کردن آن از سوی یادداشت روز نویس که تأکید برروی خدمت رسانی مردم وآبادانی شده وباند بازی کردن و از دید ابزار قدرت به آن نگریستن بمنزله خیانت قلمداد شده است. ولی شاهد بوده ایم که به وضوح ثابت شده است که شورای شهر تهران جایگاه رقابت وتبلیغات باندی و جناحی و اشغال مقام شهرداری تهران به نوعی جایگاه ومکان تبدیل به سکوی پرش و ارتقای مقام بالاتر مبدل شده است از جمله رئیس جمهور شدن می باشد.
هوشنگ –بهداد
دوشنبه 17 اردیبهشت ماه سال 1386