چرا در بازی باندهای جناح غالب ومغلوب ، تتند رو های دوم خردادی ها راست افراطی نامیده شده اند؟


نقد وبررسی "رفتارشناسي يك طيف افراطي "(يادداشت روز) روزنامه ی کیهان چهار شنبه 26 اردبهشت ماه سال1386
چرا در بازی باندهای جناح غالب ومغلوب ، تتند رو های دوم خردادی ها راست افراطی نامیده شده اند؟
عجیب میان مبلغان وقلم بر دستان وجارچیان رژیم تروریستی و عوامفریب ، بازی کمدی کی بود من نبودن تقصیرم آستینم بود رایج شده است و به اجرای این شوی ادامه دار بنام مردم سر کار گذاشتن مردم برای انحراف اذهان عمومی و عدم پاسخی به مطالبات نیاز آنان همچنان ادامه دارد و چه جالب و هنرمندانه باندهای مافیائی در حال نزاع وجنگ قدرت خود همچون بچه های لجوج درس نخوان وشرور مدارس بر هم بر خورد می کنند که یاد آور خاطرات آن دوران است که چگونه به حساب بچه پررو ها یا رفقا یک لحظه دشمن هم دیگر شده دو دستی یقه هم دیگر را می چسبیدند و برروی پنجه پای بر می خواستند وسینه های شان را به هم دیگر چسباندند و رگ گردن ها را بر افروخته و برجسته می کردند درست شبیه دو خروس در حال جنگ وصدا ها ی شان را بلند می کردند و توی چشمان هم زل می زدند وبا نگاه خشمگینانه که هم دیگر می زدند فحش های رکیک آننانی هم دیگر را مهمان می کردند وگاهی وقت ها هم که فحاشی ها یشان ته می کشید و برای اینکه دل شان را خنک کنند به هم دیگر می گفتند که هر چه گفتی و می گوئی خودتی . این نمایش تا زدن بر توی سر وصورت وکول هم وخونین ومالین کردن هم دیگر دامه می یافت تااینکه حامیان ورفقای طرفین پس از مدتی نظاره گری زمانی که حدس می زدند که اوضاع خطری شده وارد صحنه به عنوان میانجی می شدند واینان را از هم دیگر جدا می کرد ند. البته آن موقع که پای میانجی به وسط می آمد واینان را از هم جدا می کردند واز هم فاصله می گرفتند وهر چه بیشر از هم فاصله می گرفتند هم چنان هم صدا های خودرا بیشتر بلد تر می کردند و بیشتر فحاشی می کردند وتهدید می نمودند و خلاصه این بازی در روزهای بعد دنبال می شدتا اینکه روی یکی کم می شد . در هر صورت این یک برنامه رو کم کنی بود که معمولاً میان بچه قلدر ها با بچه پررو های درس نخوان به وجود می آمد که برنامه رو کم کنی را برای هم دیگر اجرا می کردند. اکنون به نظر می رسد که تعدادی از اینگونه دانش آموزان قلدر ودرس نخوان آن دوران مدارس پس از انقلاب که وارد نهادهای سرکوبگر همچون کمیته وسپاه و وزارت اطلاعات وبسیج شدند . پس از مدتی که تجربیات سرکوبگری و سناریو وپرونده سازی و شکنجه گری و سرکوب و تحریف گری راحسابی آموخته و کسب کرده اند . یا روزنامه نگار شده اند یا وکیل مجلس ووزیر کابینه شدند و یااینکه همچون پاسدار غلامک وگماشته رئیس جمهور عدالت محور شده است . مورد نمونه از اینگونه بچه پرروهای دیروز مدارس یادداشت روز نویس روزنامه ی کیهان پاسدار حسین شریعتمداری شده اند که اهل قلم شده وهمان شوه های سابق را با نیش قلم دنبال و اجرا می کنند برای اینکه در ادامه جنگ و نزاع و بازی کی بود کی بود، من نبودم، اکنون تمام اتهامات وصفاتی که تند روهای دوم خردادی به اینان نسبت داده بودند واز اینان به عنوان نیروهای توپخانه ای نام می بردند با دو دستی یقه ی رقیب مغلوب چسبیدن ، همان صفات به خورد این داده شده و برروی شان بر گردانده شده است البته از موضع رفتار شناسی آنان را اینگونه یادداشت روزنویس کیهان افراطی های راست خطاب کرده است:
"رفتارشناسي طيف افراطي مدعي اصلاحات كه بعضي از نكته سنج ها از آنها به «راست افراطي»- به واسطه پيروي افراط گرايانه از مدل و مطلوب غرب- ياد كرده اند در فضاي كنوني كشور قابل توجه است اين جريان در يكي- دو سال اخير كمتر تمايل دارد كه بنام اصلاح طلب خوانده شود اين گروه بخصوص در اين مقطع به جذب بعضي از نيروهاي سياسي روي آورده است كه اساساً با سابقه اصلاح طلبي ميانه اي ندارند. شاخص ترين اين ها، نيروهاي سياسي و اجتماعي كارگزاران مي باشند كه مايل نيستند با عنوان اصلاح طلب خوانده شوند. علاوه بر اين طيف افراطي ياد شده واقفند كه بايد پوست بياندازند و نام جديدي را براي خويش برگزينند تا خاطرات آن دسته از نيروهايي كه دوره 76 تا 82- فاصله انتخابات رياست جمهوري هفتم تا انتخابات مجلس هفتم-را مطلوب ارزيابي نمي كنند، مكدر نشود. اين طيف در عين آنكه تلاش كرده است تا از خاطرات دوره ياد شده فاصله بگيرد در عين حال تعلق خاطر خود را به آن دسته از «دغدغه»هايي كه براي غرب اهميت دارد، حفظ كرده است از اين رو همانگونه كه اين دوست نكته سنج مي گفت به معناي واقعي «راست و افراطي» هستند. بخشي از عناصر همين گروه در آستانه انتخابات رياست جمهوري نهم- خرداد84- از تشكيل «جبهه دمكراسي خواهي» خبر دادند و به همه نيروهايي كه مايلند براي «استقرار دمكراسي در ايران»! مبارزه كنند، فراخوان دادند و اين در حالي بود كه كسي را كه بر صدر اين عنوان نشانيده بودند، خود كانديداي رياست جمهوري بود و البته هيچگاه لازم نديدند كه توضيح دهند كانديداي رياست جمهوري نظام و دعوت به تغيير نظام چگونه جمع مي شوند!راست افراطي جبهه دمكراسي خواهي را نه براي دمكراسي بلكه براي آن مطرح كرد كه بتواند ظرفيت هاي مخالف نظام- اعم از دولت هاي مخالف جمهوري اسلامي و افراد و گروههاي معاند- را جذب نمايد. آنان در عين حال به يك بازي دوگانه- موافق و مخالف- دست زدند. حزب مشاركت رسماً به جبهه دمكراسي خواهي پيوست و سازمان مجاهدين انقلاب كه والده حزب مشاركت است، اعلام كرد كه به آن نمي پيوندد.ا"
یادداشت روز نویس در دنباله بازگوئی خصوصیات راست افراطی دوم خردادی ها چنین بخشی دیگر از صفات واهداف این جریان را برجسته وباز گو کرده است :
"اگر به مواضع هسته اي جريان افراطي ياد شده نظري بياندازيم در مي يابيم كه اين گروه در ملي ترين مطالبه ايران به سمت حمايت از موضع خارجي ها مي چرخد چرا كه غرب حساسيت فوق العاده اي روي آن دارد و در همان حال در ارتباط با نرخ تورم و گراني- كه غرب خواهان افزايش آن مي باشد- به سمت حمايت از توده ها كه متضمن مخالفت با افزايش نرخ تورم است، چرخش مي نمايد. راست افراطي از سوي ديگر تلاش مي كند تا مطالبات و اعتراضات صنفي را به شكلي سياسي و در تقابل با دولت معرفي كند و به آن دامن بزند تا در نهايت خارجي ها باور كنند كه فضاي كشور دگرگون شده است اما نه آنگونه كه نظام آن را در مسير عدالتخواهي و معنويت گرايي ارزيابي مي كند. كاركرد عيني اين جريان در ارتباط با اهانت به مقدسات در دانشگاه اميركبير كه تداعي كننده نوعي كارگرداني بود و در همان حال كتمان نقش نيروهاي مرتبط با خود در حوادثي از اين قبيل از اين نقش دوگانه حكايت مي كند. اين جريان در سايت هاي خود دقيقاً با تبليغات خارجي هماهنگ عمل مي كند و به زحمت مي توان فاصله اي ميان آنچه ارتش آمريكا در شبكه فارسي تلويزيون VOA عليه ايران دنبال مي كند با آنچه- مثلاً- سايت «روزنت» وابسته به مشاركتي ها عليه موضوعات متنوعي شامل مسايل هسته اي تا آبگيري سد سيوند و از بازداشت حسين موسويان تا بازداشت هاله اسفندياري خبرپراكني مي كند، تفاوت قايل شد. اين گروه اميدوار است فشار خارجي ها- تحريم و تهديد به جنگ- تا آنجا تاثير بگذارد كه ايران گارد خود را به روي نيروهاي افراطي باز كند و مخالفت با اساس نظام كم هزينه گردد."
بالاخره در پایان یادداشت روز نویس بند را آب داده و لو داده است که همه ی داستان وجنگ ونزاع محور یک جنگ تبلیغاتی زود رس انتخاباتی پیرامون خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی مجلس هشتم است که بقول یادداشت روز نویس رقیب راست افراطی دوم خردادی تلاش می کند تاکه فضا را التهابی کند ودولت امام زمانی را نا کارآمد معرفی کند تا که اینگونه بتواند برای خودش در نمایش انتخاباتی مجلس هشتم جا پائی دست وپا کند:
"راست افراطي تفرقه گرايي را براي جبهه خود سم مهلك مي داند و از همين رو انرژي زيادي مصروف «حفظ توافقات» با تعريف حد متوسطي از دستاوردها نموده است. آنان بخصوص در تعيين چهره هاي شاخص شهرستاني تلاش كرده اند تا مرضي الطرفين بودن بر عضو حزب مشاركت و يا هوادار گروه مجاهدين بودن ترجيح يابد. برخلاف بعضي از اظهارنظرهاي خوشبينانه اين گروه به پيروزي در انتخابات مجلس هشتم چشم دوخته است و گمان مي كند با مخفي كردن تابلوهاي اصلي و علم كردن تابلوهاي فرعي و نيز با بهره گيري از روش دور زدن چهره هاي شاخص قادر خواهند بود يك فراكسيون قدرتمند كه كاملاً بر رفتار دولت و ساير نهادهاي اصولگرا مسلط باشد را شكل دهند. آنان در اين ميان گمان مي كنند مي توانند با استفاده از هواداران اصولگراي يك چهره خاص- كه اصلاح طلبان او را از خويش مي شمرند و البته چنين نيست- ميان اصولگرايان اختلاف و حتي نزاع به وجود آورند. البته اصولگرايان اثبات كرده اند كه بيش از آنچه تصور مي شود، قدرت ساماندهي وضعيت دروني خود را دارند."
در خاتمه اینکه پس از اینکه این یادداشت روز را به دقت خواندید . برای ا ینکه بهتر اشراف داشته باشید وبهتر بتوانید قضاوت کنید که اوضاع رژیم تروریستی و ضد مردمی آخوندی چگونه می باشد. توصبیه می شود که حتماً سرمقاله مهم امروز روزنامه ی جمهوری اسلامی ولی فقیه را نیز بخوانید . چونکه آن سر مقاله درست در جهت مخالف ادعاهای این یادداشت روز نویس عملکرد پاسدار غلامک وگماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد ودولت امام زمانی وی را مورد نقد قرار داده و بر زیر تیغ برده است و به 4 بحران تولید شده در یک ماهه گذشته ایشان اشاره است . در صورتی که این روزنامه جزو باند راست ای افراطی دوم خردادی نمی باشد، بلکه جزوه راست ای افراطی سنتی وابسته به وی فقیه وآخوندهای مشابه از جمله آخوند رفسجانی بساز و بفروش می باشد . البته آنچه که در اینگونه جنگ گرگ ها هر گز محلی از اعراب ندارد . همانا مردم ایران ومطالبات وحق و حقوق پایمال شده ی آنان است که هر روز هم بیشتر هم سر کوب می شوند وهم اینکه حق و حقوق شهروندی واجتماعی بیشتری از آنان ضایع وپایمال می شود.
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 26 اردبهشت ماه سال 1386